שלום לחברי הפורום החדש

לולית100

New member
שלום לחברי הפורום החדש

היי אני סוטדנטית לתואר שני ב"לימודי משפט" בבר-אילן (מה שידוע גם כמשפטים ללא משפטנים). במסגרת סמינריון שאני כותבת, אני זקוקה לחוות דעת וכתבי תביעה של מספר משפטים. את פסקי הדין אני יכולה למצוא בפדאור, איפה ניתן להשיג את החוות הדעת, הנספחים, כתב הגנה וכתב תביעה? תודה רבה לולית
 

brcd

New member
לימודי משפט

כתבי טענות תוכלי למצוא בשפע ב"נבו" שעד כמה שאני זוכר, קיים בספרייה בבראילן. מה הכוונה בחוות דעת? משפטיות? רפואיות? הנדסיות?
 

לולית100

New member
קודם כל תודה על התשובה

לצערי בנבו, פדאור ודומהם יש רק את פסקי הדין עצמם (מניסוני לפחות) פסקי הדין שרלונטים לי, מתייחסים לחווד דעת שונות שהוגשו להם, חוות דעת כלכליות משפטיות שהוגשו ע"י הצדדים. יש למישהו מושג איך ניתן למצוא אותם? האם יש מישהו שמכיר שירות (תמורת תשלום) שניתן לקבל דרכו את החוות דעת?
 
יש גם כתבי טענות בנבו

אך באמת לא של כולם. יש אופצית חיפוש מיוחדת כזאת שצריך ללחוץ עליה ואז עולים כתבי הטענות והבקשות.
 

shno

New member
כפי שנכתב מעלי

מהכרותי עם מערכת "נבו" - יש בה הרבה מאוד כתבי טענות. כמובן, לא של כל ההליכים, אבל יש כתבי טענות רבים וניתן לחפש בהם. בהצלחה.
 

shno

New member
חוות דעת לא מצאתי בנבו

על אף שיש קטגוריית חיפוש כזו, החיפוש מחזיר אפס תוצאות. בעיקרון ניתן למצוא את כל המסמכים הקשורים בתיק מסוים בתיק עצמו בביהמ"ש, אולם ברוב רובם של המקרים רק לצדדים עצמם (ולבאי כוחם) יש גישה לתיק. אני מציע לך להתקשר למזכירות של ביהמ"ש הרלוונטי עם מספר התיק ולשאול האם ניתן לבוא ולצלם חלקים מהתיק. אולי במקרה תיפלי על מזכירה נחמדה מאוד או על תיק שפתוח לעיון הציבור...
 

brcd

New member
חוות דעת

אין שרות שנותן את חוות הדעת. הדרכי היחידות להשגת חוות דעת אלו היא למצוא פסק דין רלבנטי, לפנות לעורכי הדין של הצדדים ולבקש את חוות הדעת או, לחילופין, לפנות לבית המשפט בבקשה בתיק הספציפי, ולבקש אישור לפי תקנות הארכיון לעיין בתיק לצרכי מחקר. בקשות כאלה,מניסיון, נענות במיוחד אם מדובר בחוות דעת כלכלית (מה בדיוק הכוונה לא הבנתי. שמאות? הערכת הפסדים? ) ולא רפואית.
 
למעלה