שלום לכולכן

Naadin

New member
שלום לכולכן ../images/Emo53.gif

אני לא יודעת אם זה המקום לשאול, אבל נראה לי הכי הכי מתאים. אין לי מושג מה אני באמת רוצה לעשות עם עצמי. אני צריכה ייעוץ, הכוונה ואולי משהו יותר כמו גילוי עצמי. אני לא יודעת אם הנתיבים שאני בוחרת בחיי הם הנכונים לי ואני מרגישה נורא מבולבלת. לא יודעת אם "זה" באמת זה. בעצם, איך לבדוק אם החלטה או בחירה של מקצוע היא הנכונה בשבילי? (הרגשת בטן וכו'). והאם אתן מכירות דרכים לקבלת ייעוץ יותר אישי? (סליחה על כל הבילבול, מקווה שתבינו)
 

Naadin

New member
יש כל כך הרבה, ובכל זאת

אנסה בקצרה: מגיל 14 התחלתי לעבוד בכל מיני מקומות עבודה שונים. לא הרגשתי מתאימה למסגרת בית-הספר, אז בתיכון פרשתי ועשיתי את הבגרויות לבד. תוך כדי וגם אח"כ עבדתי ולמדתי כל מיני דברים. בינהם עשיתי קורס בהנהלת חשבונות מטעם משרד התעסוקה וגם קורס בנדל"ן, עברתי את בחינת המתווכים. למדתי קורס בביולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. קרוב לגיל 18 ניסיתי למצוא עבודה ולעבור לגור בת"א, אבל לא הצלחתי ואחרי חודש חזרתי לגור בבית הורי שם מצאתי עבודה טובה, אבל תוך שבוע עברתי לעבודה אחרת כי היא הייתה בתחום הביולוגיה (שלמדתי) - במעבדה. אחרי שבועיים החליפו מנהלת למעבדה ופוטרתי. אז מייאוש החלטתי שאני צריכה מסגרת ונרשמתי למכינה של האוניברסיטה העברית, התקבלתי ללימודים באוניברסיטה לתואר ראשון בכימיה וביולוגיה והתחלתי ללמוד. בסמסטר ב' (השנה) נכנסתי לדיכאון, החלטתי שאולי בכל זאת המסגרת הזאת (ואולי המקצוע הזה) לא מתאימה לי ופרשתי. החלטתי ללכת ללמוד מוסיקה בתחום ההפקה והסאונד ועכשיו אני עובדת על-מנת לממן את הלימודים האלו שיתחילו באוקטובר. יש לציין שכבר חשבתי כמה פעמים להרשם ללימודי מוסיקה במהלך חיי, אפילו פעם אחת נרשמתי לאותו בית-ספר שאני רשומה אליו עכשיו, אבל מסיבות כלכליות ויתרתי. עכשיו, אני פשוט מפחדת שאני לא יודעת מה אני רוצה מעצמי ולא יודעת אם זה הדבר הנכון לעשות. אני רוצה לעשות מה שטוב לי וכיף לי, אבל לא יודעת בדיוק מה זה. לפעמים אני חושבת שזה באמת מוסיקה, אבל לפעמים דווקא משהו אחר. אני לא יודעת מה טוב בשבילי ומרגישה מבולבלת. בקיצור, אין לי מודעות לגבי ההעדפות שלי ואני לא תמיד מרגישה "את זה" חזק בבטן.
 
אוקיי ../images/Emo13.gif

אז זה נשמע שיש לך ניסיון בהרבה תחומים והרבה כישורים. באיזה תחום הצלחת הכי הרבה? באיזה תחום הרגשת שיש לך הרבה לתת מעצמך? איזה תחום הכי עיניין אותך ונהנת ממנו? ושהיית קטנה, לפני שהתחלת לעבוד, את זוכרת מה רצית אז? איזה חלומות היו לך?
 

Naadin

New member
את לא תאמיני -

זאת הפעם השלישית כשאני כותבת לך תגובה. לא השכלתי לשמור את ההודעה לפני ששלחתי והיא לא נשלחה. אז הנה קצת תשובות: התחומים שהצלחתי בהם הכי הרבה: 1) בכל הלימודים הצלחתי. באוניברסיטה הייתי הכי טובה במתמטיקה. 2) במוסיקה אני טובה בקומפוזיציה (כלומר יצירה וכתיבת מוסיקה, גם רעיונות רבים להעברת מסר באופן אומנותי). מאידך, בנגינה אני לא מצטיינת וקשה לי ללמוד טכניקות בגלל האימונים שאני לא מתמידה בהם. תחומים בהם הרגשתי שיש לי הרבה לתת מעצמי: 1) שוב, רעיונות מוסיקליים, העברת מסר אומנותי דרך מוסיקה ומילים. 2) הוראה פרטנית - עזרתי לחבריי ללימודים. תחום שהכי עניין אותי והכי נהנתי ממנו: 1) נהנתי משעורי המתמטיקה באוניברסיטה. 2) נהנתי בעשייה מוסיקלית משותפת - כמו נגינה יחד וכו'. כשהייתי קטנה: הייתי כותבת הרבה הרבה שירים. גם בגילאי העשרה (אני עוד מעט בת 21) כתבתי המון-המון. עכשיו אני כותבת בתדירות נמוכה יותר. לא היו לי ממש חלומות של "מה אני אעשה כשאהיה גדולה", לפחות לא כאלה שאני זוכרת. השאלות שלך מכוונות ואני מודה לך על העזרה. אולם, בתוך כל הבלבול קשה לי לראות.
 
הממ... ../images/Emo13.gif

אז אולי באמת משהו עם מוזיקה? ותשמעי משהו, אנחנו כמעט באותו גיל, גם אני בת 20, ורוב הבנות שאני מכירה מעסיקות את עצמן בדיוק באותן שאלות של מה יהיה איתן, מה הם יעשו אחרי הצבא וכו', ולרובן אין מושג! זה טבעי
יש לך כאן את היתרון של ההתמקצעות בתחומים שונים, תקחי את היתרון הזה בתור נקודה לזכותך ולא בשביל להלחיץ את עצמך, אולי במשך הזמן הדברים יהיו ברורים יותר
 
מה החלום שלך? ../images/Emo204.gif

לכל אחד יש חלום, חזון משלו. הבעיה היא שלא מעיזים לחלום כי... זה הרבה כסף, זה לא מה שההורים שלי רוצים, זה לא מקובל..... המון תירוצים. תשבי בשקט במקום שיש בו פרטיות תעצמי עיניים ותעיזי לרצות. מה היית רוצה לעצמך? בלי אבל, בלי אם, בלי אי אפשר רק לחלום נקי. כשיש את זה ברור זה מתחיל היות גם אפשרי.
 
naadin יקרה../images/Emo140.gif

המצב בו את נמצאת הוא תהליך טבעי של החיים, כמי שהתחילה ללמוד כלכלה.. והשתעממה. והמשיכה תעשיה וניהול- היה נחמד ל-11 שנים. המשיכה עם צימרים- שווק ותיפעול- נחמד בשנים הראשונות. ו-8 שנים לומדת מלמדת ועוסקת בריפוי . זה מהלך חיי כדי להגיע ליעוד שלי, ולא מצטערת על שום שנה , כך הייתי צריכה להגיע למקום שלי. הסירי את הבלבול, ולכי בלב שלם לפי התוכנית ששמת לפנייך. רק כאשר תהיי שם תדעי שזהו זה בשבילך. מאחלת לך המון הצלחה, באהבה אריאלה
 

Naadin

New member
לפיטרינית, צופית ואריאלה ../images/Emo140.gif

תודה רבה, ישבתי לי לבד, בשקט, חשבתי לעצמי... עלו לי כל מיני פנטזיות בדמיון, חזונות לעתיד. אין לי מושג אם זה אמיתי או לא. אבל על זה דווקא חשבתי. אז אולי אני אמצא את הדרך, ואולי אמשיך לשוטט לי, אבל אני יודעת שאת ההתנסות של ללמוד מוסיקה פעם אחת באופן מסודר אני חייבת לעצמי. לפחות לנסות. למרות שזה יקר ולמרות שאי אפשר לדעת איזה שטיק יכנס לי לראש אח"כ. אגב, בסופו של דבר יצא שהדמיון שלי לקח אותי למציאות יותר מורכבת מסתם בחירת מקצוע. לא יכולתי לראות את עצמי באף מקצוע באופן מובהק - כנראה שזה מה שאני - איזה סוג של MULTY. אני רוצה להודות לכן ולאחל לכן שתמשיכו לצמוח.
 
Naadin לפעמים שמרפים ולא נלחצים../images/Emo41.gif

אז יש מקום לרוח האדם להנחות אותו בדרכו. עצתי לך תרפי מהנושא תתני מקום לרוח שבך להנחות אותך בדרכך ללא לחץ ומחשבה.זה יגיע לבד.דווקא ההרפיה יוצרת בהירות . עזר כנגדו
 

Naadin

New member
אליה וקוץ בה

יש אמת בדבריך, הבעיה מתחילה כאשר מרפים וממשיכים בשגירת החיים ובסופו של דבר טובעים לתוך השיגרה והעשייה היומיומית...ולא ממשים את עצמנו. זורמים עם הזרם, ו..."רק דגים מתים שוחים עם הזרם".
 
לדעתי-

פשוט מרגישים את זה בבטן,אם התחום עושה לך רצון לקום בבוקר
, אם לדבר על זה עושה לך טוב וגורם לך לחייך.
 

Naadin

New member
זה בדיוק מה שאני רוצה להרגיש!!

וכנראה עד שאני לא באמת אצטרך לקום בבוקר בשביל "זה" אז אני לא אדע. זאת הבעיה בעצם - שאני לא יודעת אם הבחירות שלי הן נכונות, כי אני לא מרגישה בבטן.
 

shukiss

New member
שלום נדין

לדעתי את לחוצה לגמרי לחינם.. ממה שהבנתי את בקושי בת 21??!! אני מבינה את הרגשתך, גם אני הייתי פעם בגילך ותאמיני לי.. זה בסדר גם אם לא תדעי מה תרצי לעשות עם עצמך ב - 10 שנים הקרובות. תני לעצמך זמן להכיר יותר את העולם סביבך, ייתכן שתמצאי הרבה נושאים שיעניינו אותך.
 
למעלה