שלום לכולם, דע מה תשיב בעניין דרקולה

מה זאת אומרת לא ידע על ההיסטורי?

הוא ישב שעות בסיפרייה הבריטית וחקר את הנושא. יש עדויות בכתב על כך. אף אחד לא מתכחש לעובדה שבטקסט יש כמה וכמה שגיאות-עריכה אבל האזכור ש דרקולה היה מנהיג צבאי ובעל ידע באלכימיה קיים גם קיים. בהצלחה רבה במבחן.
 
זה ברור. הוא מדבר עליו כמנהיג צבאי,

אבל רומני, ולא וולאכי. דרקולה ההיסטורי היה וולאכי. יש כמה וכמה סתירות שפרשנים פירשו את זה כך שאו שרק שמע את שמו ופרטים מעטים ולקח מהם את ההשראה, או שלא ידע עליו כלל. הסיפור של דרקולה ההיסטוריה לא היה מוכר באותה תקופה מחוץ לאיזורים שבהם הוא שלט ולחם. גם השם המקורי של הספר לא היה דרקולה אלא רק "הערפד" ושונה ברגע האחרון.
 
דרקולה ההיסטורי וכן כמה מקרוביו

כמו הרוזנת אליזבת באתורי, היו מוכרים במרכז אירופה עוד בחייהם. ידוע המקרה של הזמר הגרמני הנודד מיכאל(מישל) בהיים, שברח מאותו אזור בטרנסילבניה שבו היה מיעוט של דוברי גרמנית והבלדה שלו על זוועות הדראקול שרדה עד היום. כמו כן, עם הפצת מכונת הדפוס חלק מאד גדול מהמעשים שיוחסו לוולאד צפש "הודבקו" לשליטים כמו איבאן האיום ברוסיה(לא שהוא היה צדיק גדול). וולאכיה וטרנסילבניה נחשבו לחלק מרומניה רוב ההיסטוריה שלהן.
 
מן הסתם היו מוכרים בתקופת, הם היו ידועים

לשמצה, אבל מדובר פה על כמה מאות טובות לאחר מכן. תקרא את זה: http://www.ucs.mun.ca/~emiller/lord_of_vamp_intro.html לא הצלחתי למצוא את הכתבות שקראתי בזמנו, אבל אני חושבת שזה יספיק. סיכום מתוך ספר של פרופסורית לספרות שכתבה ספר בנושא.
 
אני מכיר גם את קלוגרידיס וגם את מילר

ועם כל הכבוד, היא מנסה בכוח(כפי שזה נראה לי) להאשים את סטוקר בכך שהכניס משמעויות מיותרות לעניין בזמן שהיא עצמה עושה את אותו דבר: סטוקר אכן התנפל כמוצא שלל רב על דרקולה ההיסטורי, מכיוון שרצה לכתוב סיפור ערפדים אמין שנראה כחלק מהמציאות ההיסטורית. הוא אכן קרא(ומילר מודה בזה) את החוברות העתיקות שבהן משמיצים את דרקולה, שוחח עם פרופסור ארמיניוס וומברי, קרא בסיפרייה הבריטית, וכן, הספר עבר שינויים מהותיים כי סטוקר ליטש את הידע שלו כל הזמן! זה יכול לקרות לכל סופר. אבל את יודעת מה? זה כבר מרגיש לי כמו מלחמה. ולא באתי להילחם. באתי להנות. כמו שאמרו בפלטפוס: לא בכפייה הכל ברוח טובה.
 
שום מלחמה, דיון :]

סתם מתעניינת בנושא ושמחה לשמוע דעות שונות. אין פה שום ניסיון לתקוף או לא יודעת מה. גם אין לי דעה מגובשת בנושא, רק לא אוהבת שמציגים את זה כאילו יש אמת אחת ויחידה. זה פשוט הקישור הראשון שמצאתי, לא זכרתי איפה בדיוק נתקלתי ברעיון שהוא לא הכיר את טפש.
 
מה אגיד לך זה פשוט עצוב

פעם כששאלתי אנשים מדוע ערפד משנה את צורתו לעטלף הם ידעו לומר מה הסיבה: יש לו ברית עם כוחות האופל, העטלף הוא סמל של כוחות האופל, ערפדים התפתחו מעטלפים-או הם בעצם משהו שונה ביולוגית מבני אדם.... הקיצור לא חסרה הבנה מדוע זה הגיוני. היום תגידי למישהו עטלף, יסתכלו עלייך בעיני עגל... עצוב
 
זה לגמרי תלוי את מי ואיפה שואלים../images/Emo3.gif

היית צריך לראות אותנו בתור קומנה, איזה דיונים, חפירות מה שרק תרצה... כן הכול עבר סוג של מסחור, ועכשיו לא חסרים סרטים שבהם הערפד הוא רק כלי בסרט ת'ראשי בלי שום עומק או עניין, אבל זה בכל דבר ככה. כל עוד יש אנשים שפויים שעדיין מסתכלים על המעבר מצבנו טוב :]
 
גם וגם ^^

ותסתובב ביפו, ליד מועדון הדנג'ן לשעבר לפחות יצא לי לראות מלא עטלפים (מתאים לאווירה הא?
)
 
זכור לי שלפני כמה שנים

הייתי בהרצאה על אטלנטיס וביציאה הסתובב לידי עטלף.....רומנית הוא לא הבין לצערי......
 

לורנזו8

New member
אני איתך בעניין

למרות שיש קסם בערפדים המודרנים שככה ניתן יותר להאמין בערפדים , אבל אני בהחלט בדעהשלך. ישנו איזשהוא ייחוד ואופל בערפדים הקלאסים בסגנון דרקולה של בראם סטוקר . למרות שאני אחד מאוהבי אן רייס ,אני חייב לומר שהרבה מהערפדים שהיא יצרה פשוט מעצבנים ומאבדים את האפלות ואת הייחוד שגורם לכולנו לאהוב כול כך ערפדים . חדל ערפדים קוקסינלים שרק רוצים רגשות אנושיים ,איפה הדם ?
 

קרניjack

New member
יש לי שאלה

כמה באמת אינטיליגנציה יש למה שאתה מגדיר כערפדים מהדור הישן בשביל ליצור איתן מכל מיני סצנות שהן יותר מאימה?
 
אם שמת לב בדרקולה

התוכנית שלו היא להשתלט על האימפריה החזקה ביותר בעולם! זה קצת יותר מהצוואר של מינה הארקר. ערפדים עתיקים למדו סבלנות במשך מאות שנים. תחשבו על זה.
 
למעלה