שלום לכולם - כאבים בכל הגוף

tkhri

New member
שלום לכולם - כאבים בכל הגוף

שלום לכולם ובהצלחה לפורום! אומרים שלפעמים בשביל לדעת במה אתה חולה, עדיף ללכת לחולים מאשר לרופאים. אז אני פה
הכל התחיל בקיץ של שנת 2005. אני הייתי באמצע קורס מ"כים (חי"ר, קרבי, למי שלא מתמצא). התחלתי להרגיש כאבים בשורשי כפות הידיים, בהתחלה בעיקר כשעשיתי שכיבות שמיכה. ככול שהזמן חלף, התחילו כאבים גם בכפות הרגלים, במפרקים. עם הזמן הכאבים התגברו. למשל, כשרציתי לקום מהמיטה, אז לא הייתי יכול להישען על הכפות ידיים כי זה היה כואב לי, בזמן ההתעוררות וכרבע שעה אחריה האצבעות היו נוקשות והרגשתי חולשה (לא יכול לפתוח בקבוק מים!). בשלב מסויים הועברתי לתפקיד אחר, לא קרבי. כמובן שהמאמץ הגופני ירד בהתאם, אך לאו דווקא הכאבים. היו לילות שלא הייתי יכול לישון עם הכפות רגליים על המיטה כי הלחץ של השמיכה מעליהן והמזרן למטה היו מכאיבים לי, אז ישנתי עם כפות רגליים באוויר (אולי זה נשמע מצחיק, אבל זה לא). אין לי שינה רצופה, כל שעתיים שלוש לערך אני מתעורר. הכאב בכפות רגליים יכול להיות לפעמים רק סביב העקב ולפעמים בכל כף הרגל. בחצי שנה או יותר התחילו לי כאבים בעצם החזה. הכאבים הולכים ובאים לסרוגין. אם אני מחליט שאני רוצה לעשות קצת ספורט (ממש מינימום), ומתחיל לעשות כפיפות בטן, אחרי יומיים שלושה מתחילים לי כאבים ממש חזקים בעצם החזה. אבל גם בלי ספורט כואב. שינה על הבטן הפכה להיות משהו שאני יכול לעשות לעיתים רחוקות. ועכשיו, בשלושת החודשים האחרונים התחילו לי כאבים חזקים מאוד בכתף שמאל. לפעמים אפילו להרים את השמיכה בלילה אני לא יכול עם היד הזאת. להניח תפילין קשה (ההרמה של היד בצורה כזאת שצריך להניח מכאיבה לי). אני מניח עם כאבים. חלק מהרופאים בצבא אמרו לי שאני : "מדמיין", "צריך ללמוד לחיות עם הכאב" וכו'. התסכול הגדול הוא שכולם רואים בחור צעיר, חיצונית נראה בריא, התוצאות של הבדיקות יוצאות תקינות, אז "על מה יש לו להתלונן?!" הכמויות של בדיקות הדם שעשיתי...מלא בדיקות. בדקו בריחת סידן, עשו רנטגן, אורתופד,חשמל, מיפוי עצמות, ראומטולוג (גם פרטי), אולטרסאונד לכפות ידיים ועוד בדיקות שאני בטח לא זוכר, וכלום. הכל יוצא תקין. בקשתי לעשות בדיקות לא שגרתיות, דברים אחרים, כי אני מרגיש כאילו כל הזמן עושים לי את אותן בדיקות. הרופאים לא משתכנעים. שוב, רואים בחור צעיר, חיצונית נראה בריא... התחושה היא שלא מאמינים לי. הייתי אצל ראומטולוג עכשיו עוד הפעם. הוא נתן לי לעשות (שוב!) בדיקות דם (הכל יצא תקין), ועוד איזו בדיקת דם שעולה 170 שקל ועוד כמה צילומי רנטגן. שוב, אותו דבר. חשבתי, אולי יש לי רככת, הרופאים שוללים את זה. דלקת פרקים זה לא (גם אין נפיחות). בזמן האחרון גם קשה לי מאוד (מאוד!) לפתוח את העיניים כשאני מתעורר. זאת ממש מלחמה. לפעמים במשך חצי שעה. כאילו הגוף מותש. גם אם אני ישן 15 שעות. אני קם עייף ומותש. התסמינים נשמעים מוכרים למישהו?
 

יקנעמית

New member
עצתי לך....

זה ידוע שלרפואה אין תמיד את כל התשובות והפתרונות. צור קשר עם דר' תמי שבט מהישוב "עצמון"....(קרוב לכרמיאל). היא גם רופאה וגם הומופאטית ולי היא מאד עזרה. תאמין לי...שווה נסיעה. היא תוציא אותך מזה. בהצלחה.
 
אני מבקשת לא להבטיח הבטחות כאלה...

אמנם המטרה של הפורום היא גם לתת המלצות על רופאם או על אנשי מקצועשכברניסינו ומצאנו בהם מזור אבל .. לומר ש"היא תוציא אותך מזה".. זו כבר אמירה שאיני בטוחה שיש לה "כיסוי", אני מעדיפה להימנע מכאלה. אנא.
 

יקנעמית

New member
כשכתבתי מה שכתבתי....

האמנתי בכך מכל ליבי. אני מאמינה שקודמי יודע שאינני אלוהים ושכוונתי היתה הכי טהורה ומעודדת. עם הערות כמו שלך, אין לי חשק להיות כאן יותר. חבל.
 
אני מצטערת

אם בחרת להיעלב. לא היה שום דבר מעליבבמה שכתבתי, וגם לא היתה לי שום כוונה לפגוע. בהיותימנהלת פורום, ובהיותי שנים רבות בתחום של "חולה", איניודעת שיש אנשים שציפיות כאלה שמישהו "יציל" אותם - הן ציפיות ראליות מאוד, וכשהמישהו הזה לא מועיל, חלילה, יש אנשים שמתרסקים מזה. חובתי לשמור על הגולשים כאן מאמירות כאלה, וכמושאינ מצפה מעצמי, אינ מצפה גם מהגולשים האחרים להתנסח באופן זהיר ומדוד בענייני המלצות. כשאת כתבתאתמהשכתבת, ברור לי שכתבת אתזה מכלהלב. וגם ברור לי - שלךהיאעזרה. ועםזהאין לי בעיה. כולנו כאן כותבים המלצות על מישהו שעזר לנו. אבל.. את גם כתבת "היא תוציא אותך מזה".ועל זה הגבתי. לא כל מה שעוזר למישהו אחד עוזר למישהו אחר.וצריך לזכור את זה מאוד בתחום של כאב כרוני במיוחד אם הוא כבר ארוך שנים. מקווה שאת מקבלת בהבנה עתהאת מה שכתבתי. נשמח שתמשיכי לגלוש כאן.
 
מה קרה בקורס מ"כים?

כשלרופאים אין ממצאים אז אתה מרגיש שאתה לא בסדר...תשחרר...ברור שיש משהוא שמציק לך! מאיפה הוא בא? אני לא יודעת אבל כיווני החקירה שלי יותר במה עבר עליך אז שהשאיר את חותמו עד היום...משהוא שהולך ומתגבר כי עוד לא נגעת בו. תכלס אני רואה חום במה אתה מתאר...אי שקט! בא לך על תה קמומיל? פשוט נחמד ומרגיע! אלי גם תה מנטה או נענע שגם יכולים לקרר את האי שקט בקטנה. לגבי הסימפטומים של קושי לקום וכאבי פרקים הייתי בודקת כבד וכעס (הם קשורים לפי הרפואה הסינית). מרגיש לי שיעשה לך טוב לדבר עם מישהו על התקופה שזה התחיל...לא חייב בעל מקצוע...גם חבר טוב ורגיש...מלספר אולי פתאום תבין מה היה כל כך משמעותי שם שעדיין מלווה אותך עד היום... בהצלחה!
 

tkhri

New member
שלום

קודם כל תודה על התשובה. לגבי הקורס, אני לא זוכר איזה אירוע טראומטי מהקורס, להפך. במבט לאחור, הקורס דווקא זכור לי כאחת התקופות הטובות ביותר שהיו לי בצבא. וגם מבחינה גופנית, לא היה קשה בצורה חריגה. "תכלס אני רואה חום במה אתה מתאר...אי שקט!" אני מודה שסקרנת אותי במשפט הזה. תוכלי לפרט למה התכוונת? שבת שלום!
 
כדי לספק את הסקרנות שלך

כשאני דיברתי על חום התכוונתי שמבחינת הרפואה סינות חוסר שינה, דלקות...אלא סימנים של חום בגוף...גם אי שקט! החזה שייך לאלמנט האש (עדיין לפי הרפואה סינית) ומה מדבר יותר חום מאש.... מקווה שיותר ברור לך ואם לא עולה שום דבר בקשר לקורס חפש על יד (בבית, בחיים שלך בכלל). אני ״מתעקשת״ על זה כי אם הכל התחיל אז זה שזה היה טריגר לתגובה שלך. משהוא שקשור לעשיה (בגלל היד) משהוא שקשור לרצון ורגש (בגלל החזה) משהוא שעדיין מלווה אותך בדרך מסויימת ולא נותן לך להרגע כי מאז אתה עדיין סובל. לרב זה לא פשוט למצוא מה קרה, זה יכול להיות קטן ולא נראה קשור....חפש מה השתנה, מה התחיל אז בחיים שלך, בדרך חיים והתנהלות שלך...תחפור, הפתרון אצלך, חסר לך רק להסתכל בכיוון הנכון...זה יבוא!
 

נימ 1

New member
אני רוצה להגיד את דעתי

(שיכולה בהחלט להכעיס בנושא). אבל זו דעתי. אגב, בדיוק רציתי לכתוב משהו מאוד מאוד דומה בפורום אחר .. אולי אסתפק כאן . יש בחיים שלי , הרבה דברים לא בסדר . אני מודה .החיים שלי לא היו 10 ולא 9 ולא 8 לפני שנה וחצי. אחרי טיפול שיניים אני סובל שנה וחצי מכאב רצוף . קשה לדמיין מה זה לחיות עם כאב שיניים רצוף כל היום... כאב שבגינו אנשים רצים לרופא אחרי 5 דקות. (בהתחלה לא ידעתי שיש מקרים כאלה. לאט לאט יוצרים איתי אנשים שקרה להם אותו דבר אחרי טיפול שיניים - וכולנו יודעים , לא פסיכולוגיה, הומאופתיה , לא סימבלתה כמעט כלום - לא ממגר את הכאב הנוראי הזה. היו מעטים שהיה להם מזל לצאת מזה). העניין הוא כזה, אני יכול לקחת כל , אבל כל מקרה של כאב ולנתח לך אותו פסיכולוגית. אם זה מישהו שלא טוב לא במקום העבודה - החיים קרסו והגוף מבטא את זה בכאב כרוני. הלאה - הייתה מישהי שכתבה הפוך - דווקא שהכאב שלה בא , אחרי שעברה למקום עבודה שטוב לה בו (אחרי שהייתה במקום רע). אני הייתי מנתח את זה ככה - היא כל כך חוששת מהציפיות , מזה שסוף סוף יש לה משהו טוב שהיא פוחדת לאבד אותו - שהגוף קרס ומבטא בכאב. כל דבר אפשר להתפלסף. האם השיטות והטכניקות הפסיכולוגיות יכולות לעזור ? כן . לא במקרים של כאבי תופת .נקודה. אני אומנם בן אדם אחד, ועל בן אדם אחד לא עושים סטטיסטיקה, אבל מספיק ניסיתי שיטות בואן (עם מטפלת מקסימה ! מודה) ופסיכותרפיה ודמיון מודרך... כשכואבות השיניים - כלום לא עוזר. ויש הרפיות ע"י תדרים , והעצמה נפשית וכו' וכו'.. הכל מקסים נפלא יפה קסום מעורר השראה ואפילו נכון - לא כשמדובר בכאב קשה ביותר. כל אחד, גם האדם הכי בריא מבחינת כאבים - צריך להתבונן בחייו, לעשות מהפכים וכו' . אבל יש להפריד. כאב פיזי וכאב נפשי באים ביחד - זה לא אומר שאפשר להתגבר על רוב הכאב הפיזי בעזרת הנפש, והחלטות חדשות ועוד. שוב - זה עוזר, מעורר השראה וכו' - אבל לאו דווקא נכון בשלבים האקוטיים ,הקשים. אפשר להתפלסף ולומר - שאני רק מרופא לרופא - כי הרדיפה הזו , אחרי אבחנה, ממלאת את החיים שלי , שהיו ריקניים ... יש לי סוף סוף יעד בחיים - המחלה שלי. וואו - כמה נפלא וטלוויזיוני לומר זאת. אבל זה יהיה לצורך ההתפלספות בלבד. אני רץ מרופא לרופא , והשבוע התמוטטתי ונלקחתי למיון - כי הכאב רב, משככי כאבים לא עוזרים, לא יודע מה יעזור. סליחה שאני נשמע כעוס. ואני נותן הרבה קרדיט להרבה שיטות . אבל אפילו הפסיכותרפיסטים שלי , שהיא בטוחים שבעזרת הדרכות נכונות נגיע לתוצאות , התייאשו, רשמו לי טרמדקס וכדורי שינה , ולהמשיך לחפש דרכים "רפואיות" יותר , כי עם כאב כזה רצוף אי אפשר לחיות. לפעמים הגוף נדפק. עצב נדפק. יש דלקת זיהומית שפוגעת בעצב. ושינוי מחשבה לא ישנה את זה. אולי מי שאומר את זה - חושב על המצב שלו עצמו, שמלכתחילה לא חוה כאב פיזי קשה לאורך זמן.
 
בדקו לך

אם זו לא מחלה של רקמת החיבור? tissue desease? יש מקרים של רקמת חיבור רגישה מאוד, שלכן יש כאבים בכל הגידים והחיבורים. יש גם אופציה של גמישות יתר? אולי? בדקו אם אתה גמיש יתר? אם כן, מראש יש לך סוג של רגישות יתר בגידים רצועות ומפרקים, ואז - יש תרגילים ספציפיים שאפשר ללמודכדי לחזקאותם ולהפחית את הכאבים. ושאלה נוספת- האם בדקואו חשבו על מחלת התשישות הכרונית? ולעניין העייפות והלא לקום בבוקר- זה הגיוני. גוף שכואבכל הזמן, וג ם אולי מצב של התחלהשל דיכאון (כימי) בגלל זה - הם דברים מתישים. צריך לברר את הסיבה לכאב, ולהתחיל למצוא לו טיפול. האם אתה מטופל באופן מסודר במרפאת כאב?
 

tkhri

New member
האמת, נראה לי שלא

לא נראה שלי שבדקו לי מחלה של רקמת החיבור. אני אעלה את זה בבדיקה הבאה שלי בינואר. לגבי גמישות יתר, יש לי רק קצת גמישות יתר באצבעות בידיים, בשאר הגוף אני נורמלי
לגבי תשישות כרונית, שאלתי על זה, אבל תמיד מבטלים את זה בפניי בזלזול. כנראה כי זה יותר מחלה של נשים. אני לא מטופל במרפאת כאב... שוב, אני לא נראה "חולה", חיצונית אני נראה בחור בריא ולכן נראה לי שהם (הרופאים) מקשים עלי.
 
אם ניבדקת אצל ראומטולוג האם בדק לך נקודות

רגישות בגוף על ידי לחיצה חזקה? בדיקה שמראה שאולי יש לך פיברומיאלגיה? גם אני ניראת בריאה ובדיקות הדם תקינות, אך עד שגיליתי אצל ראומטולוג את הפיברומיאלגיה שזה כאב כרוני מפושט בגוף. אולי כדאי שתבקש בדיקה זאת מהראומטולוג כדי לשלול זאת.
 

tkhri

New member
אז ככה

פעם הייתי אצל ראומטולוג, ואיך שרק התחלתי להעלות את כל נושא הפיברו' הוא התחיל צעוק עלי ולא היה מוכן לשמוע מזה בכלל. בבדיקה האחרונה שהייתי אצל ראומטולוג אחר, הוא דווקא כן עשה כל מיני בדיקות של נקודות רגישות וכואבות בגוף. אני יצאתי ממנו מאוד מרוצה כי הוא היה מקצועי ורגוע. בגלל זה אני מוכן לעשות קודם את הבדיקות שהוא ביקש, בשביל לשלול דברים אחרים.
 
אני כמובן לא רופא ולא ראומטולוג,

אך איך לא אמרו לך שזה אחד מסימני הפיברומיאלגיה? אם אני לא הייתי מגיעה לראומטולוג עם ידע מוקדם על זה שקראתי על פיברומיאלגיה ואני מרגישה שיש לי את זה , לא בטוח שהוא היה מגלה זאת לבד.כך נידמה לי, כי הוא נבר בספר כשבדק לי את נקודות הלחיצה. לעומתו רופא מומחה אחר שאמר שזה זה בוודאות. כי אם כל הבדיקות תקינות ויש לך לפחות 4 מאפיינים כמו: עייפות, כאב כרוני מפושט בגוף, מעי רגיז, בעיות בזיכרון לטווח קצר, ו11 נקודות לחיצה כואבות בגוף, סביר להניח שכדאי שתיפנה קודם שוב לראומטולוג, כדי שישלול פיברומיאלגיה.
 
למעלה