שלום לכולם! נא עזרתכם!

  • פותח הנושא A Bi
  • פורסם בתאריך

A Bi

New member
שלום לכולם! נא עזרתכם!

יש לי ילד בן שנתיים ורבע שלא מוכן לאכול ובטח שלא לבד. בפעוטון שהוא נמצא טוענים שהוא אוכל יפה מאוד. יכול להיות שבגלל שהוא נמצא בחברת ילדים נוספים הוא מקבל מוטיבציה ואוכל?? מה עלי לעשות על מנת לשכנע אותו לאכול גם בבית??? אנחנו מגיעים למצב שמהשעה 12:00 בצהריים ועד ליום למחרת הוא אוכל בקבוק דייסה של 240 מ"ל לפני השינה.
 
שלום לכולם! נא עזרתכם!-תשובה

שלום ותודה על הפניה חסרים לי מספר פרטים בעברו כדי לקבל תמונה ברורה יותר כמו האם הוא בריא בד"כ, האם ינק, למשך כמה זמן, האם היה קושי בהחדרת מזונות חדשים, האם הוא נוגע באוכל, האם יש בעיות מוטוריות או תחושתיות, מה קורה כשמניחים לפניו את האוכל ?... לאחר כל הנ"ל אוכל לנסות ולעזור בנושא
 

A Bi

New member
פרטים נוספים - יובל

שלום דר' אבני ותודה על ההתיחסות יובל נולד בלידה רגילה, ינק כחודש ותזונתו העיקרית היתה מטרנה. הוא די סלקטיבי באוכל, למרות שהוא מוכן לנסות דברים חדשים, אך במידה וזה לא טעים לו הוא מתעקש ואינו מוכן לנסות שוב. הוא אוהב לאכול לבד, למרות שהמוטוריקה העדינה שלו לא ממש מפותחת ורוב האוכל נופל מהכפית עד שהיא מגיעה לפה... ברגע שמניחים לפניו אוכל והוא לא רעב או יותר נכון לא מעוניין לאכול הוא פשוט לא מתייחס לצלחת ומטייל בכל הבית. גם כשהוא אוכל הוא אוהב לטייל תוך כדי ולא מסוגל לשבת בצורה מסודרת ליד השולחן ולאכול. הוא רזה מאוד. נולד 2900 גרם (שבוע 37) וכיום הוא שוקל 11 קילו (שנתיים ושלושה חודשים)
 
המשך תשובה

מהנתונים שהוספת עושה רושם שליובל 2 בעיות עיקריות התנגדות לאוכל וסלקטיביות של טעמים שהביאו אותו למשקל באחוזון 5 לגילו, מה שנשמע כמלחיץ אותכם מאד. חשוב מאד להעניק ליובל עצמאות בנושא האוכל מבחינת הכמויות אותן הוא רוצה לאכול אבל מצדכם יש צורך באסרטיביות לגבי מיקום הארוחה(ליד השולחן בלבד ) משך הארוחה (לא יותר מחצי שעה ) וסוג האוכל המוגש. הוא יחליט ויודיע לכם מתי סיים לאכול. אסור ! לרוץ אחריו בית עם אוכל כי כך ברור לו שמתישהו הוא יהיה שבע לפי איך שהוא מכתיב לכם. אם תיישמו את הכללים הנ"ל סביר להניח שתהיה מחאה מצדו לזמן קצר ואולי ירידה קלה במשקל אבל הרעב יגבר עליו ובתנאי שלא יקבל תחליפי בינים (ממתקים ,חטיפים, בקבוקי שתיה או מטרנה) הוא ידאג לאכול את מה שגופו זקוק לו. לגבי המשקל העכשוי בנהחה שרופא הילדים בדק אותו ולא מצא סיבה בראותית למשקל הנמוך סביר שהוא פשוט גודל לפי העקומה שלו.
 

הלהק

New member
הילד הרעב

אני רוצה להוסיף לדברי הדר'. יש חשיבות רבה לארוחות המשפחתיות!!! תנסי לזמן מסויים פשוט שארוחת הערב תיהיה ארוחה משפחתית וכולם יישבו על יד השולחן עם הילד הסרבן ויוכלו ואת תראה שהרבה דברים יישתנו אצלו.
 
למעלה