שלום לכולם. רוצה להתייעץ אם אפשר

DANAMIR4

New member
אמרה המאמינה בקלפי טארוט


 
מוסיפה לכל מה שנאמר לפניי

את רוצה להביא משלוח מנות -תביאי. את רוצה להשקיע - תשקיעי. את רוצה להשקיע כסף וזמן - החלטה שלך. אל תצפי שאחרים יחשבו כמוך. תהיי אחראית על הדברים של עצמך, ואל תנסי לנהל את האנשים סביבך לפי הרצונות שלך. זו החלטה שאני קיבלתי ועכשיו הרבה יותר קל לי. אני נותנת כשאני רוצה לתת ולא מצפה לתמורה.
 
תגובה שהכי אהבתי שושנה משום שראשית, הבנת שכל אדם רואה את

הדברים אחרת. כלומר, כן, לי חשוב המנהג הזה ותודה להורי שהשרישו אותו כי זה מקסים. אבל אני צריכה להבין כאמור, שאם בא לי להביא בלי ציפיות. אוקיי. תודה גם לך יקירה.
 
את צריכה מנהל חשבונות במשרה מלאה בשביל הפנקסנות שאת מנהלת

את חוזרת ואומרת מיליון פעמים שאת עושה את זה רק בשביל הכייף שלך ולא בשביל לקבל תודה או בשביל לקבל חזרה, אבל וואו וואו וואו מה קורה למי שלא אומר לך תודה או לא מחזיר משלוח או מחזיר משלוח שאינו לרוחך...
תשמעי, פשוט תודי שכן חשוב לך לקבל תודה וכן חשוב לך לקבל משלוח חזרה וכן חשוב לך שיהיה משלוח מכובד, ומי שלא עומד בסטנדרטים שלך לא יקבל ממך משלוח בשנה הבאה - ושלום על ישראל! ככה לא תתאכזבי כל פעם מחדש...
יש פתגם שאומר שרק טיפש עושה שוב ושוב את אותה הפעולה ומצפה לקבל תוצאה שונה.
 
תודה . אתן משלוח לחברות שמקבלות., לאימי ואחיותי וגם

לכלתי וכמובן לנכדתי.
תודה!
 
בעדינות, תגובה מעליבה ומתנשאת. למה? כי את חובטת בלי לעשות

חשבון לטיפה מחשבה איך אני מרגישה כשאני פונה אל הכותבים להתייעץ ובום טרח, מקבלת בראש . אז יקירתי, שאלתי רק, האם לאור המצב להביא משלוח גם השנה או לא? עוד בנושא כתבתי שאני צריכה עצה ולא דעה. למי שאין מה לכתוב לי לא חייב לכתוב. מי שחושב שהמנהג מגעיל ומיותר שלא יגיב כי זו דעתו. אני אמשיך לתת ולידיעתך חובטת, יש לי שתי חברות שמקבלות בכל שנה בלי להחזיר לי פירור וזה מצוין אבל כן אומרות תודה. ואני רוצה לראות שתעשי משהו ולא יתייחסו...מבטיחה לך להגיב באותו אופן של להפסיק או לרכל לקטר .....אני רק התייעצתי. לא ביקשתי ביקורת על מה שאני עושה.
 
אז למה לא אמרת מההתחלה שאת מבקשת לקבל רק תגובות שמפרגנות לך!

אם הייתי יודעת את זה אז הייתי כותבת לך שאת מקסימה ונהדרת והם ממש פויה!
 
אהיה מנומסת: לא קראת את מה שכתבתי באמת. נעלבת מתגובתי כי לא

קיבלתי את הגישה שלך. אף אחת לא פרגנה לי אם שמת לב אבל את גם לא הבנת מה שאלתי וגם "נכנסת בי כהוגן". הכל טוב ופורים שמח. זה מה שחשוב.
 
בלת"ק - את לא יכולה לכפות עליהם את המנהגים שמוצאים

חן בעינייך. הם לא מעוניינים לתת משלוח, וגם כשהם נותנים הוא לא נראה לך מספיק. אם את רוצה לתת להם, תני, לא רוצה - לא צריך. הם לא בחרו בך ואת לא בחרת בהם - הילדים שלהם בחרו זה בזה. וזה לא אומר שהם צריכים להסכים לכל מנהג שאת מעוניינת בו. וספציפית זה שאת מקפידה על עטיפה ומקשטת כל מתנה לא אומר שזה מעניין את המקבל, ולא אומר שאם הוא עוטף בצורה אחרת הוא מזלזל (על אף שבמקרה הזה כנראה הם באמת לא נהנים מהמנהג כולו - אבל בעקרון). אותי, למשל, ממש לא מעניין איך עטופים דברים, ואני בקושי שמה לב לזה - וממילא אחרי שנייה הכל מפורק.
 
תודה על התגובה ואם חייבתלהגיב :) אז גם אני אגיב לתגובתך:

אדגיש: לא אפסיק עם המנהג הזה רק כי כמה מגיבים כאן או אנשים כולל אלה שמכירים אותי בחוץ לא אוהבים. אני מתה על המסורת הזו כמו שילדים אוהבים להתחפש והורים אוהבים לחפש.
משלוח מנות לא מעיד על עוני או עושר ולא כלום. מעבר לסיפוק של הנותן (אני אוהבת גם לקבל וזה עושה לי כיף וכן, יש אמירה באופן של הנותן כמו למקבל ולאופן בו נותנים) זה מקרב. נתינה= קרבה אלא אם הצד השני לא רוצה בשום פנים ואופן ויש לו דרכים עדינות או גסות להראות את זה.
לא כפיתי שום מנהג. היא מכירה את המנהג הזה ואני יודעת שהיא מקבלת. לא כפיתי ורק סיפרתי את הסיפור שלי כדי שכל מגיבה תבין ותייעץ לי בהגיון שלה אם לתת שנה נוספת או לא. כתבתי מפורשות שאני צריכה עצה ולא ביקורת. באופן סתום, ברור שאם לא מוצא חן מפסיקים וזהו אבל יש כאן גם כלה שאני אוהבת ולא רוצה שתראה משלוח לאחרים ולהוריה לא....
ואגב, מה בדיוק קשור הבחירה שלי ושלהם והילדים? מי התלונן על זה? אני מנסה לקרב בדרך מסוימת ולכבד את כלתי אבל לאור מה שכתבתי ולאופן בו הם מקבלים, התייעצתי ושוב, רק כדי שמגוון הדעות יתנו לי פרופורציה והחלטה.
אני לא אבקר אותך על כך שלא מעניין אותך איך עוטפים כי זו דעתך והיא בסדר. אני אוהבת את זה, משקיעה בזה ולא מצפה שזה יהיה בדיוק כפי שאני אבל טיפה? אולי לא תסכימי אבל גם בסדר....גם אחיות לא תמיד עם אותן דעות :). תודה לך ופורים שמח.
 
אז נראה שבמקרה הזה הצד השני לא מעוניין

בחלק של הנתינה. קבלי החלטה אם את כן או לא רוצה להמשיך לתת להם - זה תלוי רק בך. אם את אוהבת לתת, לא ברור לי למה זה מפריע לך שזה חד-צדדי. גם מתנות אפשר לתת בלי לצפות שיחזירו. אז במקרה הזה "החלפת משלוח מנות" הופך ל"מתן משלוח מנות" מצדך. אני לא חושבת שמפריע להם מאוד לקבל את המשלוח, ושאת יכולה להרגיש חופשי להמשיך לתת להם, במיוחד אם את חושבת שהכלה תיפגע אם לא תתני. לקרב, בכל מקרה, לא נראה לי שזה מקרב במקרה הזה. אז אם זו המטרה שלך, את יכולה גם לוותר על כל העניין.
ואכן, לא אסכים לגבי העטיפה. בהנחה שלא שמו את זה בשקית זבל או משהו בוטה שכזה - הכל סבבה. צלחת חד-פעמית, אפילו שקית לא זבל זה בסדר מבחינתי - ובחיים לא הייתי נעלבת בגלל איך שמישהו עטף משהו או ארז אותו.
 

Lhuna1

New member
אני חושבת שכן יש בעיה עם לתת חד-צדדית

להתעקש להמשיך לתת להם בלי לצפות לתמורה זה עדיין בעייתי, כי רוב האנשים שמקבלים - מרגישים חובה לתת בחזרה, ומרגישים לא בנוח אחרת.
גם אם הנותנת לא מצפה לתמורה, יש ציפיה חברתית, ולכן עצם הקבלה יכולה להעיק ועצם הנתינה היא הפעלת לחץ וכפיה.
עדיף להפסיק להעיק עליהם עם זה וזהו. ואם יש יחסים טובים בינה לבין הכלה - אפשר להסביר לה את הסיבה בצורה יפה.
&nbsp
 
היי לאונה, לא ממש מתעקשת. אין לי בעיה להפסיק עם זה אבל זה

כן גורם לי להתלבט ובטוח שהיה פתרון. את צודקת בעניין של אנשים שמרגישים חובה לתת. סיפור מהיר וקצר שלא יטריח מידי :) שכן שלי היה בקשר מעולה עם הבן, במהלך כשלוש שנים ברצף קיבלו הוא ואשתו משלוח. פעם ראשונה החזירו. (לא זקוקה לחזרה אבל יש בה מעין אמירה ...) פעם שנייה החזירו עם הערה של "וואי, הופתענו ולא התארגנו" ואמרתי באמת שזה בסדר ואני נותנת למכרים וגם מצווה ושכנים וכו' ולאחר חצי יממה באו אלינו והחזירו. בפעם השלישית הרגשתי שזה כבד להם, הפסקתי. אז אני לא מצפה שיחזירו אבל זה אומר משהו על הנתינה שלי להם וזה בסדר. היחסים בנינו מצוינים ללא המשלוח. לעומתם כאמור, שתי חברות מקבלות באהבה ואומרות שאין להן כוח להתעסק אבל כיף לקבל ממני. אולי כך יהיה עם הורי כלתי, בכל מקרה יש מספיק כדי להחליט ברגע האחרון. נראה.
 
האמת שאני מבינה אותך וגם אני הייתי נפגעת...

תראי, כשאת נותנת משלוח מנות, את לא אמורה לצפות לתמורה.
אני מבינה שאת משקיעה הרבה זמן ומחשבה על העיצוב וכו, אבל יש אנשים שזה ל מעניין אותם וישר קורעם את העטיפה...
&nbsp
אם את רואה שהיא כבר כמה שנים מתעלמת (בלא כזאת אלגנטיות), תביני את הרמז ואל תכיני לה,
כנראה שהיא לא מובבי המנהג ואין טעם שתשקיע זמן ומאמץ במשהו שלא מעריכים או רוצים.
אני כן חושבת שהנימוס הבסיסי די מחייב אותה להגיד תודה, אני לא חושבת שהיא צריכה להכין משלוח מנות רק כדי לצאת בסר...
&nbsp
בכל מקרה, לדעתי אם זה עושה לך טוב, תמשיכי אבל תדעי שלא תקבלי כלום בתמורה.
גם לא "תודה".
לדעתי זה מנהג מאוד נחמד וכייפי וכל הכבוד לך על ההשקעה.
 
למעלה