שלום לכולם. שמחה להצטרף ומבקשת עזרה

גליאל

New member
שלום לכולם. שמחה להצטרף ומבקשת עזרה

אני אמא ל-3 בנים מקסימים: בן 7.5, 4 ושנה+. עובדת במשרה מלאה מ8.00 בבוקר עד 16.30. העבודה קרוב מאוד לבית. אז ככה. הבן שלי בן 7 כיתה ב'. חוזר הביתה בסביבות 13.00 בצהריים בהסעה ונשאר בבית לבד (כמעט - בהשגחה של שכנה בדירה ליד שמציצה מדי פעם+סבתא של חבר שגרה בבניין ליד שגם מרימה טלפון פעם בשעה בערך). באותה תחנה יורדים עוד מספר ילדים שגרים אצלינו בבניין ואמא של אחד מהם פוגשת אותם ומעבירה כביש. אתמול בשעה 13.05 אני מתקשרת הביתה כדי לבדוק עם הוא הגיע. גל עונה לי בשאלה: "אמא - יש לנו ממתקים בבית?". אמרתי: "כן, למה?" גל:"יש כאן איזה ילד שחטף לי את הכרטיסיה ורוצה שאני אתן לו ממתק תמורת הכרטיסיה". אני קיבלתי התקף לב במקום. "מי זה הילד הזה? תן לי אותו לטלפון!" הילד עונה: "הלו?" ואני: "סליחה - מי אתה?". ואז שקט. אני בהיסטריה מתקשרת שוב ומה גל אומר לי: "הוא שמע אותך, זרק כרטיסיה וברח". כמובן שמיד התקשרתי לשכנה והיא נכנסה לבדוק מה קורה אצלי בדירה. בתחקיר גילינו ש: אתמול הוא ירד תחנה אחת קודם כדי ללוות חבר טוב שלו ואז ירד ברגל הביתה. ליד הבניין שלנו היה איזה ילד שחטף לו כרטיסיה מהיד וביקש חטיף תמורת הכרטיסיה. הילד התמים שלי הכניס אותו אלינו הביתה התכוון לחפש חטיף - ואז בדיוק אני התקשרתי. גל לא מכיר את הילד הזה - רק יודע שהוא בכיתה גבוהה יותר. כנראה גם גר בבניין שלנו. אני ממש לחוצה עכשיו - מה הייתן עושים במקומי? (רק בבקשה בבקשה בבקשה אל תתחילו עכשיו עם הטפות של צהרונים וכו' - אין לנו באזור. בשכונה אחרת יש אבל עד 16.00 בלבד ואין מי שיוציא אותו משם. אני מעדיפה שיהיה בבית בהשגחה של שכנות - גם לרוב הוא הולך אליכם לשחק עם הילדים שלהם).
 
קצת קשה לי לתת עצות מפני שאני לא אוהבת הסעות

כדי לפתור את הבעיה המיידית של ההסעות הייתי מציעה לך למצוא לו מלווה מבי"ס הביתה בתשלום. בד"כ לא נטפלים לילד שהולך הביתה מלווה במבוגר. לגבי צהרון באיזורכם - כדאי לקחת יוזמה ולנסות לעניין הורים אחרים במציאת פיתרון שיהיה משותף ויקל על כולכם. ניסיתם לדבר עם המתנ"ס ?
 

שירי ל

New member
לא מתכוונת להטיף אבל...

בעיני גיל 7 הוא גיל נורא קטן להשאר לבד בבית. יש לי ילדה בת 6 וחצי ולטעמי היא ממש לא מוכנה להשאר לבד - בדיוק בגלל מצבים כאלה. כי כשהכל תקין היא יכולה להסתדר אבל מאד בקלות אפשר להערים עליה, לגרום לה לפתוח את הדלת שלא לדבר על חלילה מצב של שריפה או מצוקה שאני לא בטוחה שהיא מסוגלת להזעיק עזרה. תמצאי איזה ילד מבוגר יותר אפילו גיל 12-13 ככה שיכול להשאר איתו אחה"צ תמורת תשלום.
 
מסכימה עם שירי ../images/Emo45.gif הבן שלי בן 7 וקצת ואני

לא חושבת שהוא מוכן (וגם אני) להישאר לבד בבית.
 

ענבל30

New member
אם אין אפשרות לצהרון

אז נראה לי עדיף בגיל הזה לקחת בייביסיטר - נכון שזו הוצאה לא קלה, אבל המקרה שסיפרת מוכיח שעדיין לא מתאים לבנך לחזור לבד לבית ריק. השגחה של שכנה זה נחמד במקרי חירום, כשאין ברירה, אבל לא מונע מקרים של הטפלויות כמו זו שתיארת. אם ממש אין מצב לבייביסיטר - הייתי פונה לכמה חברים שלו, שהוריהם אוספים אותם (או בייביסיטר/מטפלת) לביתם ומבקשת שיאספו גם אותו. אם כלולה בייביסיטר בסיפור - להתחלק בתשלום. בת של חברים שלנו הולכת קבוע שלוש פעמים בשבוע לבית של חברה, והוריה מתחלקים עם הורי החברה במימון בייביסיטר. יש המון פתרונות יצירתיים - אבל הפתרון שמצאתם לשלוח לבד הביתה ולסמוך על השגחת השכנה - הוא בעייתי מאוד.
 

chili3

New member
ואם זה היה אדם מבוגר../images/Emo35.gif ילד בגיל הזה עוד לא

יודע להפעיל שיקול דעת נכון במקרים כאלה אני מבינה שאין לכם צהרון ומניחה שבייביסיטר זה יקר אז מה שהייתי עושה זה מנסה לפנות לאחת האמהות בכיתה ומציעה תשלום מסויים כדי תיקח אותו אליהם הביתה ותיתן לו ארוחה אחותי הלכה על סידור כזה עם שני הילדים שלה. אמא של ילדה מהכיתה של הגדולה היתה לוקחת אותה ואת הקטן אליהם והביתה והם היו אוכלים שם משהו ומשחקים והיא שילמה לה תשלום חודשי אולי אפילו תעשי את זה עם אחת השכנות. אבל ברגע שאת משלמת יש להם יותר מחויבות לשמור ולהשגיח עליו
 
למעלה