שלום לכולם,שמחה שנפתח הפורום הזה,

spectacular

New member
שלום לכולם,שמחה שנפתח הפורום הזה,

יש לי שאלות בנושא רכישת מבער,
אני מתחילה בתחום ורציתי לדעת מה הם הדברים שאני צריכה לשים לב אליהם ברכישת מבער- אני מתכוונת לייצור פרויקטים בגודל בינוני ואולי יותר, ולא מעוניינת להתרכז רק בייצור חרוזים, בחנות מסוימת המליצו לי על הנורטון מיד ריינג" (אבל זה אולי מה שהם מעוניינים למכור לי...) אשמח לשמוע חוות דעת אישיות על מבערים שונים ואולי לקבל טיפים שיעזרו לי לבחור, הסכום שאני מעוניינת להוציא זה בערך 400 דולר, תודה
 

zfard

New member
בוקר טוב!

וברוכה הבאה לפורום! 400 דולר, זה הסכום שאת מעוניינת להוציא רק על המבער או על ציוד באופן כללי? אני אישית לא יודעת לתת לך הרבה אינפורמציה לגבי בחירת מבער, אני כן יכולה להגיד לך שמבחינת מחירים זה משמעותי אם 400 דולר זה התקציב למבער בלבד או לסך הכל, במיוחד שככל שהפרוייקט גדול יותר ומורכב יותר יש עוד דברים שאת צריכה לקחת בחשבון (למשל תנור הרפייה...). אני מניחה שמי מבין חברי הפורום שיש לו את הידע המתאים לענות לך יותר בפירוט ממני, יתעניין לדעת- כשאת אומרת "פרויקטים בגודל בינוני ואולי יותר"- למה את מתכוונת? איחולי התאקלמות בפורום, צפרדע
 

spectacular

New member
בוקר טוב ../images/Emo42.gif

תודה על קבלת הפנים
ותשובות הסכום שציינתי מיועד למבער בלבד, וגודל פרויקטים שאני מתכננת זה בערך 15X15 ס"מ למשל אני מתכוונת להשתמש בוורמיקולייט בהתחלה ולא בתנור האם אפשרי בכלל? תודה,
 

michal_sil

New member
לגדלים שציינת וורמיקוליט אינו מתאים

האם את מתכוונת לעבוד בזכוכית רכה או בבורוסיליקט?
 
מצטרפת לבקשה - רק שאני מהארץ

עדיין לא התחלתי בכלל ללמוד ואני מעוניינת במבער וכל הציוד הנילוה ברמה סבירה לא הכי זול אך גם לא היקרים בטירוף. שבוע נפלא לכולם
 

forestdevil

New member
שלום וברכה, ברוכה הבאה !

מעניין שאת דווקא משתמשת בדולרים כדי לציין את המחיר...
אם כך, אז את בהחלט בדרך למבער גדול יותר מהממוצע (ומהמוצע) בשוק הישראלי. הייתי ממליץ לך לבדוק את קטגוריית הספקים ב"קישורים", כדי לראות מה יש בטווח המחירים (חו"ל). אישית לא הייתי ממליץ על המיד ריינג', הוא נחשב לאחד המבערים הפחות איכותיים שקיימים בשוק, אל תטעי, הלהבה הגדולה (התחתונה) לא מתכווננת לעוביים דקים יותר. הלהבה הגדולה (התחתונה) מאוד מאוד לא מרוכזת במבער הזה, הרבה חום בורח הצידה ולא קדימה אל הזכוכית, מה שעושה אותו למבער מאוד לא מבוקש. אם תסכימי להשקיע עוד מעט, תוכלי ללכת על הRED MAX של נורטל. הוא הרבה יותר רציני והלהבה שלו נחשבת לאיכותית יותר, חמה יותר וממורכזת יותר. מצד שני, תמיד תוכלי לשדרג לRED MAX בהזמנת ערכת שדרוג (200 דולר) עכשיו... 15 על 15 ס"מ זה לא נחשב ל"בינוני" בעבודת מבער, זה בהחלט נחשב לגדול ולא הייתי בונה על זה שהם יישארו שלמים ללא הרפייה מלאה בתנור, מה את מתכוונת ליצור? אור.
 

spectacular

New member
תודה על התשובות../images/Emo20.gif

אני רוצה לפסל בזכוכית,לא כל כך נמשכת לעבודת חרוזים, הבנתי את ההבדל בין המיד ריינג" לרד מקס, ראיתי באתר הקישורים את המבערים של GTT דגם LYNX האם הוא נמצא באותה ליגה כמו ה רד מקס של נורטל, או הברקודה של בית לחם? הייתי רוצה לקנות מבער ולא להצטרך לשדרג אותו, הבנתי את עניין גודל העבודה והצורך בתנור לקירור איטי של עבודות גדולות ולכן כרגע אתמקד בגודל שאפשר לקרר בוורמיקולייט, אני רוכשת את המבער בקנדה ומסתמכת על המחירים בדולרים שמופיעים באתרים, אשמח לשמוע חוות דעת על מבערים שונים, ותודה על קבלת הפנים
 

forestdevil

New member
בכייף!

ה LYNX לדעתי יהיה קטן לך. הוא המבער התלת כפתורי הקטן ביותר של GTT, לא מומלץ להשקיע בו לדעתי אם את רוצה לעבוד גדול. אם כבר עלית עד לדרגת הבראקודה, את מסודרת! לי יש את האח הגדול שלו, את ה-Tiger Shark, הברקודה קטן יותר משלי, אבל בהחלט גדול יותר מהLYNX, והרבה יותר וורסטילי. הוא משמש אמנים רבים ליצירות מכובדות גודל. אם התתחרות היא בית השניים האלה, אני ממליץ בהחלט על הברקודה. בהצלחה, ותעדכני איך מתקדם לך... אור.
 

zfard

New member
הזדמנות להעלות שאלה-

לפי הנסיון שלכם, אנשי הפורום, מה הגודל המירבי שהסתדרתם איתו בתוך ורמיקוליט בלי שיתפוצץ?
 

forestdevil

New member
אהה... שאלה יפה. אבל לא מפורטת.

כשאת אומרת גודל, למה את מתכוונת? אני עשיתי פסל של אישה, בגודל 15 ס"מ (בורו אמנם) ולא העברתי בתנור, ולא קיררתי בוורמיקיולייט. יצא ללא סדקים. יש פה המון עניין של "לדעת לעבוד" ולהכיר את הזכוכית. תראי למשל, את נפתלי חזן בנחלת בנימין... לא עושה אנילינג בשיט, והכל(אה... למראית עין) נשאר שלם ולא נסדק, והוא עובד בסודה. המון המון קשור לאנילינג בלהבה שאת עושה, לפעמים תוכלי לוותר על הוורמיקיולייט לגמרי (עד התנור, זאת אומרת). אור.
 

michal_sil

New member
אור- אנילינג בלהבה זה אנילינג לכל

דבר וענין. פשוט צריך לדעת איך לעשות זאת. הצ'כים עושים זאת תמיד ולא משתמשים בתנור כלל. זה עובד יופי. תנור זו לא השיטה היחידה לאנילינג.
 

forestdevil

New member
צר לי, אבל לא.

אנילינג בלהבה זה אנילינג חלקי בלבד. אי אפשר להאיץ את החלקיקים של הזכוכית להסתדר ב 5% מהזמן הטבעי. זה שעושים את זה בצ'כיה זה לא אומר שזה מושלם. או נכון. בואי ואתן לך דוגמה מהתחום שלי, נראה אותך מֶעזה ללכת לקבל טיפול של דיקור סיני, בסין... תאמיני לי, לא כדאי לך.
 

michal_sil

New member
גם שימוש בתנור אינו "תעודת ביטוח"

לחוזק הזכוכית. כבר היו כלים מבתי חרושת מכובדים לזכוכית שהתנפצו ספונטאנית על המדף. איש לא יאשים מפעל כמו קוסטה- בודה באי- ידיעת תורת האנילינג. ובכל זאת- מקרים כאלה קורים .. הרעיון שניסיתי להעביר הוא שיש גישות שונות לנושאים הללו ואין גישה אחת "נכונה"(כך בכל תחום בחיים). נשמע לי לא נכון לבטל שיטות עבודה אירופאיות שקיימות כבר מאות בשנים. את הגישה האמריקאית אנו מכירים יותר לעומק בעיקר בגלל נוחיות השפה. כדאי להכיר גם גישות אחרות- הגרמנית, הצ'כית וכיוצ'.. לידע כללי- נושא החרוזים נחשף לראשונה בארה"ב רק לפני 20 שנה ע"י אמנית ממזרח גרמניה בשם Helga Seimel.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
נכון מיכל

אין ביננו כל ויכו תמיד אמרתי שהרפיה ללא מידגם איננה מבטיחה הרפיה נכונה, ומעולם לא פסלתי את הרפית האש.
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
קרמיט

ככה את עושה שעורים? למה שזה לא יהיה נושא השעור הבא במקום לעשות סביבונים ? [שאגב יצאו יפים מאוד]. לדעתי חברי הפורום שקראו את הכתבות בנושא, מינזמן הקומונה [אני אוהב את המינזמן מה זה ענין שלכם?] הבחינו בין חרוז שלא נשבר, לבין חרוז שעבר הרפיה, וכשאומרים הרפיה מתכוונים להרפיה תחת בקרה. הצכי שמרפה באש עושה הרפיה כל שהיא, שתמנע את שבירתו של המוצר, הוא משתמש בנסיונו הרב להעריך "להעריך" את מידת החום של החרוז בתוך הלהבה. גם אני ערב לכך שהחרוז לא ישבר. אולם החרוז לא ימצא תקין בבדיקת הרפיה אופטית. אז מה שבאמת קורה כאן לדעתי, שהחרוז פיתח טבעת בצל חיצונית אשר ביכולתה להחזיק את המאמצים הפנימיים שלא הורפו. מה זה אומר? הזכרו במישחקי הילדות כאשר שיחקנו בגולות, קרה שאחת הגולות ספגה זבטה איומה ונישבר לה איזה צ'פס אך היא לא התנפצה.בחרוז שלנו הלא מורפה ציפס קטן כזה יצור עקב אכילס בטבעת הבצל והמאמצים הפנימיים שעד כה התחלקו כוחותיהם על כל המעטפת, יתרכזו בנקודה החלשה וינפצו את החרוז. אני מקווה שדברי ברורים ולא בילבלתי משהו חלילה
 
למעלה