שלום לכולם #2 :)

Leyenda89

New member
שלום לכולם #2 :)

קודם כל רציתי להודות תודה ענקית וכנה על התשובות שלכם לשאלה שכתבתי לפני כמה שבועות, לגבי הזהות שלי כחוזרת בתשובה.
ממש לכל אחד ואחת מכם. ואחת מיוחדת גם לגולן הייטס שכתבת לי עצות נכונות כל כך ואמיתיות למרות שפתחת בזה שלא קל לך כרגע (אני ממש מקווה שהמצב השתפר, ואם לא אני מוסרת חיבוק וחיזוק על אף חוסר היכרותנו)
כתבתי בהודעה הראשונה שלי שאני מתאמנת באקרובטיקה, שזה פחות מסתדר עם הצניעות, ומילא זה אבל יש לנו בשיעורים גם כמה בחורים שמתעמלים ליד הבנות.
אני כבר תקופה שומרת ללכת רק עם חצאיות ארוכות וחולצות שמכסות את המרפק, ומרגישה הרבה יותר טוב ונוח עם עצמי ככה. התפטרתי בשעה טובה מהעבודה כמלצרית (לאחר שהבוס החליט להתריס ולתת לי משמרת בשבת, שאליה לא הגעתי ומאז גם הפסקתי להגיש משמרות), היה חבל לעזוב את החברים שעבדו איתי אבל אני עוד מבקרת אותם מדי פעם במסעדה ולשמחתי אני לא מצטערת על הצעד הזה ומאד שלמה איתו, ועכשיו בודקת מקומות חדשים שיכולים להתאים לי יותר.
אבל על האקרובטיקה ממש קשה לי לוותר, במיוחד אחרי ששמעתי את התגובות שלכם לנושא. אני מתארת לעצמי שבתחום שלי שהוא יחסית איזוטרי (אפילו בגוגל לא מצאתי חוגי אקרובטיקה אווירית לבנות בלבד) לא סביר שיהיה פה מישהו שידע להמליץ לי על חוג שכזה - אבל יש לכם רעיון היכן אפשר לשאול על הנושא? איזה פורום או אתר או טלפון של מרכז?
שוב המון תודה אנשים נפלאים שכמותכם
שירן :)
 

Leyenda89

New member
אוי לא, ממש לא זה

חח אוי ואבוי. ממש לא בעניין של הדרה. מדובר עבורי - עבור ההרגשה האישית שלי, שאני כבר רגילה ללכת בצורה מסויימת, ופתאום אני בסיטואציה מוזרה עבורי - שאני מגיעה לשיעור עם החצאית והכל ואיך שאני מתחילה בשיעור אני צריכה להוריד ולהשאר עם טייץ. עצם ההורדה הזו מרגיש לי מוזר כאילו אני מתפשטת לי בציבור (מצחיק שפעם טייץ היה עבורי לבוש לכל דבר ועכשיו אני ממש מרגישה חשופה עם זה), אני בכל זאת נשארת עם החולצה והשרוולים הארוכים שאני רגילה אבל זה הכי משונה לי בעולם, החצי-חצי הזה. ומילא עוד איכשהו עם האנשים שאני כבר מכירה בשיעורים, שמכירים אותי כבר הרבה זמן - כשעוד הייתי באה עם גופיות, אבל מדי פעם אנחנו מופיעים, פעמיים בשנה באולם מול קהל שהמתאמנים מביאים, ומדי פעם גם יוזמים הופעות רחוב (כמה פעמים היינו ברוטשילד בת"א). כבר כמה זמן חשבתי על הקטע הזה אבל בזמן האחרון באים לי חלומות לא נעימים, בין השאר גם שאני מתבקשת להופיע מול קהל שלא מכירה, וזה מרגיש לי כמו אונס :/
אז זה ממש-ממש לא לוותר על האקרובטיקה. הכוונה היא פשוט - למצוא חוג שמיועד לנשים בלבד, גם ככה בחוג שלי אנחנו רוב נשי, כך שקשה לי להאמין שממש אין דבר כזה בארץ רק לנשים...
פשוט כי קשה לי להרגיש כמו אובייקט מין. גם אם זה רק בראש שלי :/
 
אהה אוקי אבל בלי קשר

אם היית שרההייתי מציע לך לא לוורת על זבה כי לדעתי אין שום בעיה שאישהת שיר מול גברים וזה מגעיל להדיר נשים מכל מקום שהו במות וזה
 

אלישיר

New member
אור האמונה, די!

בעזהי"ת


הסיבה היחידה שלא מחקתי את התגובה שלך לעיל, שמנוגדת לחוקי הפורום, היא כי כבר הגיבו עליה. זה חוסר כבוד מצדך כלפינו, לדבר על "הדרה". מה לעשות ואנחנו מאמינים כאן בתורה הקדושה, על כל משפטיה והלכותיה, ומי שפונה אל הפורום - את זה הוא מחפש?
 

Leyenda89

New member
ועוד התייעצות, בנושא אחר לגמרי.


מאז שלקחתי על עצמי לשמור שבת אני לא עושה שבתות אצל ההורים (שאצלם אני גרה), אלא מתארחת אצל משפחות, בעיקר אצל המשפחה של אחת המורות שלי בלימודי היהדות שאליה מאד מאד התקרבתי - היא ובעלה בעלי תשובה, עם ילדים קטנים (ומדהימים) שגדלים בחינוך חרדי. הם מעולם לא פגשו את ההורים שלי והזמינו אותם גם לשבת אחת, לסעודה ראשונה (אני כמובן אשאר כל השבת, כרגיל). בהתחלה מאד התלהבתי ובמיוחד ששבת הקרובה זה יהיה היומולדת העברי שלי (למרות שמעולם לא ציינו בבית את העברי). אבל כשהתחלתי לחשוב על זה ברצינות זה מתחיל להפחיד אותי - אם פתאום יצלצל הפלאפון שלהם כשיהיו שם, ויתחילו לדבר בטלפון לידנו, ואחותי בדיוק נסעה לדרום אמריקה לחצי שנה והם כל ערב מחכים לטלפון ממנה... ואם היא תרצה גם לדבר איתי, או שהם ירצו שאדבר איתה?? או שפתאום אחד ילך לשירותים ויכבה את האור בטעות... מליון דברים שגורמים לי כל כך הרבה אי נוחות, אבל מילא לי, מה פשעו המארחים?
מה אתם אומרים? אולי לעשות שיחה להורים לפני השבת? שלפחות ישימו את הפלאפונים על שקט, ולא יענו אם מצלצל? ועל המתגים של האורות והכל.. ואיך בכל זאת שירגישו חופשי ובנוח?..
אני מנסה מאד בכל התהליך שלי להראות להם כמה זה לא מפחיד, כי בעיקר אבא שלי ממש באימה מהתשובה שלי, וגם ההזמנה הזו היתה כניסיון לשתף אותם במה שקורה אצלי, אבל פתאום יש בי פחד נוראי שהניסיון הזה לקרב אותם יהיה ניסיון מסוג אחר בכלל.
אז אני יודעת שרבות מחשבות בלב איש.. אבל יש גם עניין להשתדל לעשות את החלק שלך הכי טוב שאתה יכול
מה אתם אומרים?
 
היי בקשר לאקרובטיקה

יש בגדי ים יחסית צנועים
מדובר בטייץ עם חצאית מעל
חצאית קטנה שלא עוברת את הברכיים
אבל מדובר במשהו קליל ונוח
שבטח לא יפריע באימון
אולי כדאי לנסות את זה בתור התחלה
בהצלחה בדרך - זו דרך של צעד צעד.
 

איתי179

New member
לפי דעתי זה רעיון מעולה

אני חושב שההורים שלך ייהנו בפגישה.

עצם זה שהמארחים הם בעלי תשובה
אז יש להם הבנה מה זה חילונים
ואני מאמין שגם במשפחה המארחת יש
חילונים, היות והם בעלי תשובה,
והם מתמודדים עם מצבים כאלה,
אז ככה שזה לא חדש להם.

בנוסף,
אני ממליץ לך לשתף את המורה שלך
[זאת שאת מארחת אצלה] במחשבות שלך
והחששות שלך לקראת הארוחה עם ההורים
ולראות מה היא חושבת על זה. אגב,
עצם זה שהם הזמינו את ההורים שלך
מן הסתם שהם לקחו בחשבון את הדברים הללו.

ארוחה כזאת עם ההורים בהחלט
מקרבת את ההורים שלך, ומראה להם כמה זה לא מפחיד
ונורא להיות אדם דתי.
 

אופירA

New member
מנהל
אמנם לא קראתי את הודעותייך הקודמות

אבל מרגיש לי כבעלת ניסיון רב, שאם ההורים שלך לא בשלים עדיין להבין שלא מביאים פלאפון לסעודת שבת אצל אנשים חרדים, ולא מסוגלים להיפרד מהפלאפון - אז זה לא הזמן להתארח בשבת בשבילם.
שאחותך קודם תחזור מחו"ל. חצי שנה זה כלום. אני חושבת שהם לא בשלים עדיין.

ברור שאם הם רוצים להגיע לסעודת שבת הם צריכים להסכים לכל התנאים ולהבין אותם - בלי פלאפון, עם בגדים מתאימים, ולשים לב לא לכבות אורות ולא להדליק אורות. וכמובן לא לדבר דיבורים לא מנומסים וגסים בחברת האנשים החדשים וילדיהם!

אם אבא שרוי באימה, לא כדאי להפגיש אותו כרגע עם העולם החרדי. בכלל לא צריך לקרב אותו ליהדות, כל עוד הוא שרוי באימה.
תחזקי את עצמך, תקרבי את עצמך, תעשי את התהליך שלך, ותעזבי את ההורים. כשיגיע הזמן לקרב אותם - את תדעי. כרגע לא נראה לי שזה הזמן.

אני לא מכירה את הסיפור שלך, אבל לא נראה לי שכרגע זה הזמן לשנות את אורח החיים שלך בנוגע לאקרובטיקה.
כעיקרון, כשבעל תשובה רוצה להתמודד עם הנושא הזה ברצינות, הוא צריך לשאול רב שמכיר אותו היטב ויודע מה השלבים שלו.
כדאי לך להתייעץ במורה שלך, אם היא מבינה עניין בנושא של בעלי תשובה, ובקיאה בדרך הנכונה איך מדריכים אנשים שלא יקדימו את המאוחר. כי יש הרבה אנשים שלא מבינים בזה, ויכולים לסבך את בעל התשובה המסכן בייסורים שלא נחוצים לו ושמזיקים לו בדרך. אז חשוב שתרגישי אם האדם שאת מתייעצת בו מבין עניין, ואם את יודעת להביא את השאלה שלך בצורה נכונה שמקיפה את כל העניינים.

אין לך מה לפחד מעבירות על הצניעות כל עוד את בדרך, בתהליך, וכל עוד זה דורש ממך קורבנות שעלולים להזיק לך כי אינך מוכנה אליהם נפשית כרגע. האקרובטיקה היא בנפשך, ואין סיבה כרגע להפסיק עם מה שאת רגילה לו.
גם אשה שחייבת בכיסוי ראש, ולא קיבלה חינוך דתי בילדותה, לא תכסה את ראשה כל עוד היא לא מוכנה לכך נפשית, על כל המשתמע מכך, ולא צריכה להיות כלל מוטרדת מהעבירה שלה.
 

קליטו

New member
מה לבקש מההורים

זה תלוי באוירה, והאם יש לך את הכישורים לבקש וזה ישמע מגניב. בכל מקרה של ספק, שהחוזרים בתשובה יבליגו, ובכל מקרה את לא יכולה לצפות מה יקרה..
 

Leyenda89

New member
והרי החדשות: פשיו!!!!!!!!!!! (הקלה)

אחרי המתנה ארוכה שלא היתה בידינו כ"כ... הייתי במוצ"ש בפעם הראשונה אצל רב בשיחה.
אפילו שלא ידעתי למה לצפות, היה לגמרי לגמרי מפתיע! גם מבחינת התשובות שנתן לי, אבל גם מבחינת השאלות ששאל והאופן בו התנהלה השיחה...
איזו הקלה מטורפת. ראשית אפשר להרגע - כרגע אשאר באקרובטיקה :) ועוד המון דברים שעלו, גם הרבה מעבר להלכה, לגבי תהליך התשובה האישי שלי. כל כך הרבה מקומות בנפש שלא חשבתי שקשורים לתהליך, אבל ידעתי שמקשים עליי כל כך, ובאופן מתמיה לא ייחסתי חשיבות... והרי הכל קשור, ואי אפשר להתעלם משום גורם. לא ארחיב (למרות שכבר התחלתי וכשמשהו מטלטל אותי קשה לי להפנים בלי לברבר) אבל יצאתי משם גם מאושרת מעצם ההבנות שהבנתי שאני צריכה להבין, ובעיקר עם המון חשק לצאת ולהתחיל לפעול בדרך שנכונה עבורי.
הארוחה עם ההורים התקיימה והיתה מבורכת. תדרכתי לפני זה את ההורים לגבי מתגי אורות ופלאפונים וכו', ושיתפתי גם עם המשפחה המארחת (שהייתי אצלם גם בחג) לגבי החששות, והם מאד הרגיעו אותי. היה מרגש מאד, היו מקרים שראיתי שהשיחה היתה יכולה להתנתב למקומות מכוערים ואיכשהו כל פעם זה לא קרה, למרות שהשיחה היתה על נושאים רגישים לשני הצדדים (אבא שלי מול הזוג המארח, ואני נלחמתי על זכות השתיקה וכנראה שגם אמא שלי ואחותי)... אבל בבוטום-ליין, היה נהדר, וההורים שלי נשארו עד 12 בלילה :)
אז ברור לי שעכשיו חזרתי וההורים ישנים ומאד יכול להיות שעוד מחכה לי איזו שיחת מחץ מחר איתם, אבל הכי ברור לי מהכל שמכאן אני חייבת להתחיל להפעיל את המוח ולחשוב מה הכי נכון עבורי. לאן ה' רוצה ממני שאגיע. ואיך אני מגיעה לשם.

שבוע מבורך ומואר לכולם, ושוב המון המון תודה על העצות הנפלאות והתמיכה :)
 

GILADOS

New member
שבוע טוב ומבורך גם לך!
שמחתי מאד לקרוא על ההתפתחויות החיוביות, ועל כך שהאירוח ביחד עם הוריך עבר בהצלחה! מי יודע, אולי גם הם יתחזקו בסוף


המון בהצלחה בהמשך דרכך!
 

golan heights

New member
איזה יופי!!!! מי הרב???

סיעתא דשמיא עצומה זה ליפול על רב שמבין בכלל מה זה בעל תשובה...

ואמרתי לך להישאר באקרובטיקה!!! יופי.
 

Leyenda89

New member
לגמרי :)))

ישתבח שמו..
הרב שוורץ, מ"לב לאחים" ברחובות. הוא עוזר להמון בעלי תשובה בעיר, וגם מקשר אותם למשפחות נוספות שלא יהיו לבד.. משהו מדהים.
הגעתי אליו בעיקר מהמלצה של המדריכה שלי.
למצוא אותו ולהיעזר בו זה הסיעתא דשמיא הכי גדול שיכולתי לדמיין.
 
למעלה