שלום לכולם

Sapir 5

New member
שלום לכולם ../images/Emo70.gif../images/Emo20.gif../images/Emo70.gif

קוראים לי ספיר ,ונרשמתי לשנת הלימודים הבאה (אוקטובר 07 ) ללימודי חינוך והוראה בסמינר הקיבוצים מסלול יסודי... מזל שמצאתי את הפורום הזה כי חשבתי על להקים אחד... מישהו פה נמצא במהלך הלימודים? מישהו פה מהסמינר ויכול לספר לי על הלימודים בשנה הראשונה קצת?? תודה מראש!!
 
היי, ברוכה הבאה ../images/Emo13.gif

אני שנה ב' בחינוך היצירתי לגיל הרך בסמינר. סה"כ זה מאוד תלוי במסלול, אבל השנה הראשונה הייתה מאוד נחמדה וקלילה אצלנו, אבל אולי זה גם קשור לאופי המסלול שלנו. השנה הזאת למשל הייתה מאוד קשה בהרבה בחינות, אבל תאהבי בטח את הסמינר כי הגישה לסטודנטים מאוד שונה אצל מרבית המרצים לעומת באוניברסיטאות.
 

harhanegev

New member
אחלא של מקום יש לסמינר הזה :

אם יש גשם שוטף ובא לך לקפוץ לחוף הים של אילת תחת שמיים בהירים בלי עננים, את יכולה לצאת מסמינר הקיבוצים, להגיע ברגל תוך 6-7 דקות לשדה התעופה של תל אביב (שדה דב, רחוב לוי אשכול פינת רחוב אפטר) ולהכניס רגל למי הים פחות משעתיים אחרי שעברת את שער "סמינר הקיבוצים". יתרון עצום ! אין כמו סמינר הקיבוצים !
 

מחוצלת

New member
חחחח......./images/Emo110.gif../images/Emo110.gif../images/Emo110.gif

זה בסדר...אני לא מתה על אילת בגלל החום-בתור עיר תיירות היא אחלה ממש! ונראה לי שיותר קרוב הים של תל אביב.....אבל בכל אופן אני גרה בבת ים....ויש לי ים ליד הבית ....אז אני אוותר ואהבתי את המכללה בגלל הדשא והירוק (חוץ מהאנשים החמים שפגשתי שם) והתחושה של הקולג' האמריקאי שאנחנו תמיד רואים בטלוויזיה...אהבתי את זה.... איפה את לומדת??
 

harhanegev

New member
למה "את" ?

הרי כתבתי בחתימה את השם האמיתי שלי, וזה שם של בן. אני לומד באוניברסיטה הפתוחה לתואר ראשון במתמטיקה וחינוך (רוב הדרך לתואר כבר מאחורי). אני מורה למתמטיקה כבר 17 שנה, מתוך זה 5 שנים בבתי ספר, ולומד בעיקר כדי להעלות את המשכורת בבתי ספר ולקבל אופציות נוספות לבתי ספר ללמד בהם. נכון להיום אני במצב בו בתי הספר הזמינים עבורי הם רק בתי ספר עם מנהלים שלא מפחדים מה יגיד המפקח על זה שהם מעסיקים מורה מן המניין בלי תעודת הוראה ובלי תואר אקדמי. אחרי סיום התואר, המצב מן הסתם ישתפר.
 

Sapir 5

New member
סליחה לא ראיתי את החתימה...

ובתור מישהו שאין לו תעודת הוראה זה יפה שאתה מורה כבר 17 שנה... ואני מניחה שבאמת אין בתי ספר רבים שיכולים להעסיק אותך....אם כבר אתה פה ,ברשותך אני אשאל אותך מה שכתבתי בפורום מורים ובינתיים אף אחד לא טרח לענות לי.. אני מתחילה ללמוד בשנה הקרובה (אוקטובר 07) לימודי חינוך והוראה ליסודי... יש לי כמה שאלות למורים באופן כללי.. 1- מה מורים עושים בחופשת הקיץ? ז"א הם נשארים חודשיים ללא עבודה וללא משכורת אפילו אם הם חוזרים לאותו בית הספר שוב בשנה הבאה או שמקהלים משכורת? 2- מה זה בעצם שנת שבתון ? מקבלים על זה תשלום? 3- האם מורים רשאים לעשות שיעורים פרטיים ? (אני יודעת שאסור ללמד תלמיד שלומד בבית ספר שהמורה מלמד) ,אבל האם זה חוקי? האם צריך להצהיר על זה כעוד עבודה? או עבודה נוספת ? 4- האם מורה לבית ספר יסודי א,-ו, יכול לעשות הסבה כלשהיא ללמד בתיכון וללמד לבגרות (אני עושה התמחות בספרות) 5 - האם יש קורסי גמולים למורים? (שעושים קורסים ומשלימים מספר שעות מסויים ובסופו של דבר זה מוסיף למשכורת) תודה מראש!!!
 

harhanegev

New member
מהמעט שאני יודע :

1- מה מורים עושים בחופשת הקיץ? ז"א הם נשארים חודשיים ללא עבודה וללא משכורת אפילו אם הם חוזרים לאותו בית הספר שוב בשנה הבאה או שמקהלים משכורת? אם עובדים עם משכורת של משרד החינוך, אז המשכורת ממשיכה עד היום האחרון של חודש אוגוסט, כלומר מקבלים כסף בחופש הגדול בדיוק כמו בשנת הלימודים. גם בחודשים שנופל בהם חנוכה / סוכות / פסח מקבלים משכורת כרגיל, למרות שעובדים הרבה פחות שעות. אם עובדים עם משכורת של גורם אחר (עמותה / חברה עירונית / קרן קרב וכו') אז זה לא תמיד ככה ויש כאלו שמשאירים את המורים בחופשים בלי משכורת. לגבי עבודה: החופש הגדול הוא כעיקרון חופש, למעט כמה ימי היערכות שיש בדרך כלל בשבוע-שבועיים האחרונים בבית הספר. אם בכל זאת מורה עובד בחופש הגדול (למשל, בחינוך המיוחד), הוא מקבל כפל משכורת. 2- מה זה בעצם שנת שבתון ? מקבלים על זה תשלום? שנת שבתון היא שנה שמקבלים בה משכורת בלי לעבוד בזכות קרן שחוסכים בה ב-6 שנים שלפני זה. אבל יש כל מיני פרטים לגבי זה, שאין לי מושג לגביהם. היות ואני בעיקר עצמאי (בשיעורים פרטיים רבים עליהם אני מוציא קבלות כדת וכדין) וכשכיר קיבלתי עד היום משכורות בדרכים עקלקלות שונות (בגלל פחד המנהלים מהמפקח), אין לי הרבה ידע בנושא שנת שבתון. 3- האם מורים רשאים לעשות שיעורים פרטיים ? (אני יודעת שאסור ללמד תלמיד שלומד בבית ספר שהמורה מלמד) ,אבל האם זה חוקי? האם צריך להצהיר על זה כעוד עבודה? או עבודה נוספת ? אני לא שמעתי על איסור ללמד שיעורים פרטיים. כמובן, כמו כל עבודה, חייבים להצהיר לרשויות המס ולשלם מיסים כדת וכדין. אבל מעולם לא שמעתי על מנהל/ת בי"ס שאסר/ה על מורים ללמד שיעורים פרטיים. 4- האם מורה לבית ספר יסודי א,-ו, יכול לעשות הסבה כלשהיא ללמד בתיכון וללמד לבגרות (אני עושה התמחות בספרות) הסבה קצרה בוודאי שאפשר לעשות, ואני מניח שאם יש ביקוש עצבני (כמו אצלנו בעיר בעלת המעלות הרבות) לא ידקדקו על הסמכות והסבות ויקבלו כל מורה ראוי שיודע היטב את החומר ויודע היטב ללמד. 5 - האם יש קורסי גמולים למורים? (שעושים קורסים ומשלימים מספר שעות מסויים ובסופו של דבר זה מוסיף למשכורת) בהחלט, קיימים קורסים המקנים תוספת בשכר (בתנאי שזה שכר ממשרד החינוך) במסגרת מה שנקרא "גמול השתלמות". חשוב מאוד מאוד בבירורים לפני ההרשמה לקורס למצוא פרסום כתוב של משרד החינוך ולשמור אותו, כי הרבה פעמים יש תקלות ובלגנים עם זה.
 

Sapir 5

New member
../images/Emo70.gifתודה רבה ../images/Emo70.gif../images/Emo41.gif זה עזר לי מאוד../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif ../images/Emo70.gif

 
ברוכה הבאה../images/Emo140.gif../images/Emo29.gif

ובהצלחה בשנת הלימודים הבאה:) אני בטוחה שתהני מהלימודים
 

stu dent it

New member
עדיין לא מאורח להתחרט ../images/Emo13.gif

ולהירשם ללימודים במכללת לוינסקי. אני לא יודעת איך הלימודים איפה שאת נרשמת- אבל בלוינסקי אני יכולה להגיד לך מניסיון אישי שאין מקום יותר מקצועי מזה, בכל המסלולים ובכל התכניות. ועוד משהו קטן- לגבי סמינר הקיבוצים, את בוודאי יודעת שהם עוברים דירה, ולא יישארו יותר במקום המרכזי שבו הם נמצאים. לא ידוע עדיין לאן הם עוברים... לעומת זאת מכללת לוינסקי נשארת במקומה המרכזי והנוח וככה את יכולה להבטיח שלא יהיו לך "הפתעות" בלתי רצויות במהלך הלימודים...
 

Sapir 5

New member
היי

שמעתי משהו על המעבר....אבל אמרו לי שכבר כמה שנים אומרים להם שהם יעברו ושום דבר לא קורה אז שמעתי שזה כבר לא יקרה... מקווה שלא.... ושמעתי שבלוינסקי מצויין
 
למעלה