שלום ציפי ומזל טוב לפורום החדש.

מצב
הנושא נעול.

ציפי ג

New member
אמא של..

הציונים משנת 1986 ואני פוחדת
שהם כבר לא תופסים יותר. בכל זאת כמעט 20 שנה מאז. ככה שלדעתי אני אצטרך להתקבל כמו כולם מהתחלה ולעשות בגרות כמו שצריך ומאחר ועם 3 ילדים בבית כאשר אחת מהן על גבול PDD זה לא יהיה קל ולכן אני לומדת ולא משלימה. ומשנה לשנה זה נדחה ונדחה.
אמא של..
תעשי לעצמך רשימה של מה את יכולה לוותר עליו, ובזמן הזה תשחקי עם חומר הלימוד. תתפלאי לגלות שמה שהיה מאוד קשה כנערה, יהיה לך היום פינטס.
 
תבררי

הציונים משנת 1986 ואני פוחדת
שהם כבר לא תופסים יותר. בכל זאת כמעט 20 שנה מאז. ככה שלדעתי אני אצטרך להתקבל כמו כולם מהתחלה ולעשות בגרות כמו שצריך ומאחר ועם 3 ילדים בבית כאשר אחת מהן על גבול PDD זה לא יהיה קל ולכן אני לומדת ולא משלימה. ומשנה לשנה זה נדחה ונדחה.
תבררי
אם את יכולה לקבל באמצעות ההישגים האקדמים הקודמים שלך פטור משנתיים של לימוד, את גם יכולה להתקבל באמצעותם. תבררי אם עדיין יש להם תוקף.
 
תודה לצפי ונועה. אני אברר.

תבררי
אם את יכולה לקבל באמצעות ההישגים האקדמים הקודמים שלך פטור משנתיים של לימוד, את גם יכולה להתקבל באמצעותם. תבררי אם עדיין יש להם תוקף.
תודה לצפי ונועה. אני אברר.
בהנחה שאפשר להתקבל ללימודים, האם זה תופס בכל האונברסיטאות או שאני חייבת ללמוד מאיפה שהוצאתי את התעודה של לימודי נוער?
 

m43

New member
לכי על זה, אל תוותרי!

הציונים משנת 1986 ואני פוחדת
שהם כבר לא תופסים יותר. בכל זאת כמעט 20 שנה מאז. ככה שלדעתי אני אצטרך להתקבל כמו כולם מהתחלה ולעשות בגרות כמו שצריך ומאחר ועם 3 ילדים בבית כאשר אחת מהן על גבול PDD זה לא יהיה קל ולכן אני לומדת ולא משלימה. ומשנה לשנה זה נדחה ונדחה.
לכי על זה, אל תוותרי!
 
יש לנו בעיה דומה בנס ציונה

עלתה האפשרות של כיתת מחוננים
כיתות מחוננים בגיל חטיבת הביניים שכיחות יותר מכאלה ביסודי, ובהנחה שאתם לא גרים ביישוב נידח ומרוחק מכל יישוב מרכזי סביר להניח שתמצאו בית ספר עם כיתה כזו באזור מגוריכם. מה שכן, חשוב שתבררו את העניין עוד במהלך כיתה ו' בשביל שלא תפספסו את הבחינות וההרשמה. בגיל חטיבת ביניים ניתן גם להתחיל בלימודים אקדמים באוניברסיטאות השונות (פר קורס ולא פר שנת לימודים), רק קחי בחשבון שהדבר יעצים אף יותר את הפערים בינה לבין הכיתה, מה שמעלה את האפשרות לעזוב את בי"ס ולעבור ללימודים במערכת מלאה. א-ב-ל אתם באמת עדיין רחוקים מאוד מהגשר הזה...
יש לנו בעיה דומה בנס ציונה
אנחנו קבוצה של כ-15 משפחות של תלמידים מחוננים בכיתות ו' בנס ציונה, ומנסים להגיע לפתרון מתאים עבורם בחטיבת הביניים. אנחנו בודקים אפשרויות שונות, כמו פתיחת כיתת מחוננים עירונית, הקמת כיתה מדעית של רשת מופ"ת, או העברה שלהם כקבוצה אל מחוץ לעיר, אם לא תהיה ברירה. המערכת הרבה פחות מהרה מאיתנו בהתייחסות לנושא, ובעיקרון הם מעדיפים פשוט לפזר את הילדים בין 10-12 כיתות ז' שיהיו כאן בשנה הבאה. לדעתנו זו תהיה טעות חמורה, ולכן אנחנו מנסים לעזור למערכת למצוא פתרונות.
 

אמא של1

New member
לכל 15 הילדים תתאים כיתה מדעית?

יש לנו בעיה דומה בנס ציונה
אנחנו קבוצה של כ-15 משפחות של תלמידים מחוננים בכיתות ו' בנס ציונה, ומנסים להגיע לפתרון מתאים עבורם בחטיבת הביניים. אנחנו בודקים אפשרויות שונות, כמו פתיחת כיתת מחוננים עירונית, הקמת כיתה מדעית של רשת מופ"ת, או העברה שלהם כקבוצה אל מחוץ לעיר, אם לא תהיה ברירה. המערכת הרבה פחות מהרה מאיתנו בהתייחסות לנושא, ובעיקרון הם מעדיפים פשוט לפזר את הילדים בין 10-12 כיתות ז' שיהיו כאן בשנה הבאה. לדעתנו זו תהיה טעות חמורה, ולכן אנחנו מנסים לעזור למערכת למצוא פתרונות.
לכל 15 הילדים תתאים כיתה מדעית?
 
שאלה מצויינת.

לכל 15 הילדים תתאים כיתה מדעית?
שאלה מצויינת.
אבל המערכת אינה מציעה לנו מבחר של תשובות ואפשרויות, ואנחנו נשלחים לבוא עם ההצעות, לבחון את מידת התאמתן והאם הן אופרטיביות, להתרוצץ בין הגורמים השונים, לתאם את הפגישות ביניהם ולקדם את הנושא. זה מה שקורה כשנושא "נופל בין הכסאות".
 

m43

New member
בהצלחה!

יש לנו בעיה דומה בנס ציונה
אנחנו קבוצה של כ-15 משפחות של תלמידים מחוננים בכיתות ו' בנס ציונה, ומנסים להגיע לפתרון מתאים עבורם בחטיבת הביניים. אנחנו בודקים אפשרויות שונות, כמו פתיחת כיתת מחוננים עירונית, הקמת כיתה מדעית של רשת מופ"ת, או העברה שלהם כקבוצה אל מחוץ לעיר, אם לא תהיה ברירה. המערכת הרבה פחות מהרה מאיתנו בהתייחסות לנושא, ובעיקרון הם מעדיפים פשוט לפזר את הילדים בין 10-12 כיתות ז' שיהיו כאן בשנה הבאה. לדעתנו זו תהיה טעות חמורה, ולכן אנחנו מנסים לעזור למערכת למצוא פתרונות.
בהצלחה!
 

לי Li

New member
בהנחה וכולם

יש לנו בעיה דומה בנס ציונה
אנחנו קבוצה של כ-15 משפחות של תלמידים מחוננים בכיתות ו' בנס ציונה, ומנסים להגיע לפתרון מתאים עבורם בחטיבת הביניים. אנחנו בודקים אפשרויות שונות, כמו פתיחת כיתת מחוננים עירונית, הקמת כיתה מדעית של רשת מופ"ת, או העברה שלהם כקבוצה אל מחוץ לעיר, אם לא תהיה ברירה. המערכת הרבה פחות מהרה מאיתנו בהתייחסות לנושא, ובעיקרון הם מעדיפים פשוט לפזר את הילדים בין 10-12 כיתות ז' שיהיו כאן בשנה הבאה. לדעתנו זו תהיה טעות חמורה, ולכן אנחנו מנסים לעזור למערכת למצוא פתרונות.
בהנחה וכולם
מחוננים, אז אני חושבת שעם מספיק לחץ תצליחו להזיז משהו. שיהיה המון בהצלחה
 

ציפי ג

New member
מן הסתם יש בעיה תקציבית

יש לנו בעיה דומה בנס ציונה
אנחנו קבוצה של כ-15 משפחות של תלמידים מחוננים בכיתות ו' בנס ציונה, ומנסים להגיע לפתרון מתאים עבורם בחטיבת הביניים. אנחנו בודקים אפשרויות שונות, כמו פתיחת כיתת מחוננים עירונית, הקמת כיתה מדעית של רשת מופ"ת, או העברה שלהם כקבוצה אל מחוץ לעיר, אם לא תהיה ברירה. המערכת הרבה פחות מהרה מאיתנו בהתייחסות לנושא, ובעיקרון הם מעדיפים פשוט לפזר את הילדים בין 10-12 כיתות ז' שיהיו כאן בשנה הבאה. לדעתנו זו תהיה טעות חמורה, ולכן אנחנו מנסים לעזור למערכת למצוא פתרונות.
מן הסתם יש בעיה תקציבית
ועד שתגלו שזו הבעיה, כבר לא תוכלו לעשות דבר. האם בערים שכנות יש כיתות למחוננים? אם כן יתכן ותוכלו לבקש להעביר את הילדים לשם, אבל זה דורש לדעתי הכנה גם עם הרשות המקבלת.
 
מחסור בתקציב הוא תירוץ מצויין ל

מן הסתם יש בעיה תקציבית
ועד שתגלו שזו הבעיה, כבר לא תוכלו לעשות דבר. האם בערים שכנות יש כיתות למחוננים? אם כן יתכן ותוכלו לבקש להעביר את הילדים לשם, אבל זה דורש לדעתי הכנה גם עם הרשות המקבלת.
מחסור בתקציב הוא תירוץ מצויין ל
אי-עשיה, והרשויות תמיד משתמשות בו, בעוד שהסיבה האמיתית היא חוסר רצון לשנות מסגרות, להעיז, לחדש, ולהיראות כאילו תומכים "בחזקים". אני גם לא בטוח שמדובר בהוצאה תקציבית כל כך כבדה, שעיריה ממוצעת לא תוכל לעמוד בה. בגלל כל הנושא החברתי והסביבתי, שנדון לא מעט בפורום זה, השאיפה הראשונה במעלה שלנו היא דווקא להשאיר אותם בתוך העיר ולא לנתק אותם מהמסגרת של חבריהם למחזור. זה עוד לפני שדיברנו על טרטור ההסעות.
 
סדר העדיפויות הפגום של משרד החינוך

מחסור בתקציב הוא תירוץ מצויין ל
אי-עשיה, והרשויות תמיד משתמשות בו, בעוד שהסיבה האמיתית היא חוסר רצון לשנות מסגרות, להעיז, לחדש, ולהיראות כאילו תומכים "בחזקים". אני גם לא בטוח שמדובר בהוצאה תקציבית כל כך כבדה, שעיריה ממוצעת לא תוכל לעמוד בה. בגלל כל הנושא החברתי והסביבתי, שנדון לא מעט בפורום זה, השאיפה הראשונה במעלה שלנו היא דווקא להשאיר אותם בתוך העיר ולא לנתק אותם מהמסגרת של חבריהם למחזור. זה עוד לפני שדיברנו על טרטור ההסעות.
סדר העדיפויות הפגום של משרד החינוך
סדר העדיפויות הפגום של משרד החינוך מחבר/ת : סלע מתוך תקציב של 24 מיליארד ש"ח לחינוך ב- 2003, 2 מיליארד ש"ח מופנים לחינוך מיוחד. לעומת זאת עבור ילדים מחוננים מקצה משרד החינוך בערך אלפית (!) מהסכום הזה: בסביבות 2-3 מליון ש"ח. לא שאני טוען חלילה שהתקציב עבור חינוך מיוחד אינו מוצדק. כלל וכלל לא. אלא שיש משהו פגום בחוסר הפרופורציה הזו בהתייחסות לחריגים כלפי מעלה שבעצם אינם זוכים לכל התייחסות. חוסר ההתייחסות המוחלט הזה לילדים מחוננים הוא אולי הדוגמה הבולטת ביותר של חתירת מערכת החינוך לבינוניות גמורה. בכל מערכת בה חותרים למצוינות, דבר ראשון מעודדים ומשקיעים במצוינים במערכת. מהשקעה במצוינים ייהנו לא רק אותם ילדים המוגדרים כ"מחוננים" אלא המערכת כולה. אי התייחסות לילדים חריגים כלפי מעלה מנציחה את הבינוניות המשגשגת. (אולי בעצם אני מגזים מעט כשאני מדבר על בינוניות בכל הקשור למערכת החינוך. בינוניות היא מילה גדולה מידי. מערכת החינוך מזמן חצתה לה את גבולות הבינוניות כשהיא שוקעת כלפי מטה בקצב מסחרר. עד כאן הירידה היומית על מערכת החינוך) ולמי שמפקפק בשאלה האם יש לילדים חריגים כלפי מעלה צרכים מיוחדים: אני אומר לכם בביטחון: כן, בהחלט! לפחות כשמדובר בשיטות חינוך מקובעות המכתיבות קצב אחד ושיטת לימוד אחד לכולם, מי שנפגע כתוצאה מכך הם בראש וראשונה אותם חריגים. ואיזה חוג מסכן אחר-צהריים אחד בשבוע (שגם הוא לא ממומן מתקציב משרד החינוך) זה לא הפיתרון לאותם ילדים שיושבים ומשתעממים בשיעורים שלא נועדו לקצב ההבנה שלהם, ומתבקשים לתרגל שוב ושוב (עיין ערך: שיעורי בית) חומר שכבר מזמן הבינו. לאותם ילדים, ולמדינה בכלל, עלול להיגרם נזק משמעותי מחוסר התייחסות זה, וחבל. כמובן שישנו גם פיתרון אחר: מערכת חינוך גמישה שמתחשבת בכל תלמיד בתור אדם שונה עם יכולות וצרכים שונים ומתייחסת אליו בהתאם. מערכת חינוך כזו לא הייתה צריכה להתייחס לילדים מחוננים בתור קטגוריה נפרדת. אבל זה בכלל חלום באספמיא.
 

m43

New member
אל תתייאשו. גייסו את הפורום/עמותה.

מחסור בתקציב הוא תירוץ מצויין ל
אי-עשיה, והרשויות תמיד משתמשות בו, בעוד שהסיבה האמיתית היא חוסר רצון לשנות מסגרות, להעיז, לחדש, ולהיראות כאילו תומכים "בחזקים". אני גם לא בטוח שמדובר בהוצאה תקציבית כל כך כבדה, שעיריה ממוצעת לא תוכל לעמוד בה. בגלל כל הנושא החברתי והסביבתי, שנדון לא מעט בפורום זה, השאיפה הראשונה במעלה שלנו היא דווקא להשאיר אותם בתוך העיר ולא לנתק אותם מהמסגרת של חבריהם למחזור. זה עוד לפני שדיברנו על טרטור ההסעות.
אל תתייאשו. גייסו את הפורום/עמותה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה