שלום רב, אני חדשה בפורום, ויש לי כמה שאלות..:

שני333

New member
שלום רב, אני חדשה בפורום, ויש לי כמה שאלות..:

1. האם יש קשר בין נשירה, שיעור יתר ווסת לא סדיר? אם יש, מהו, ואיזה רופא מומחה מטפל בסימפטומים האלה? 2. מה יכול לגרום לצימאון כרוני? שתייה מרובה שלי מסתיימת לעיתים קרובות במתן שתן תכוף (כל עשר דקות). 3. ושאלה אחת כללית: כשאדם מתעלף, ההנחייה היא להזעיק רופא בכל מקרה. אם מדובר בהמטופוב שראה דם א. מה אם הוא לא מתעורר? ב. מה יכול לגרום לכך שהוא לא מתעורר? ג. האם מותר להסיע אותו לרופא, או שאסור להזיז אותו (כמובן במצב שרגליו למעלה וראשו נטוי אחורה)? ד. (והכי חשוב לי:) מה יעשה הרופא כשיגיע אל החולה (איזה טיפולים / בדיקות הוא יבצע בו)? תודה מראש אל הסבלנות, גם הפנייה לאתרים / מאמרים רלבנטיים בעברית או באנגלית תתקבל בברכה, שני.
 
שלום

1. יש קשר, יכולה להיות בעייה אנדוקרינית שתסביר את התופעות שציינת ממליצה לך לפנות לאנדוקרינולוג. 2. הפרעות שונות - נפשי, תרופתי, מחלות אנדוקריניות - סוכרת, וכו', שוב יש צורך בבירור אנדוקריני. 3. כשאדם מתעלף רצוי להרים לו את הרגליים בזוית של 30 מעלות ולהזעיק עזרה, כיוון שיכול להיות שמדובר בבעייה יותר רצינית.
 

שני333

New member
קודם כל תודה,

1. פניתי לאנדוקרינולוגית, אך היא לא הייתה יעילה במיוחד... אני מתארת לה את התופעות, והיא לא מראה סימנים שהיא מקשרת ביניהם. היא רשמה לי פרילאק (שחוץ מתופעות לוואי לא עזר בדבר) והורתה לי לקחת פרוגסטרון כשאקבל וסת (מה שלא קרה כבר כמעט חצי שנה ולכן חסר טעם). רציתי טיפול יותר ממוקד בבעיה ספציפית אחת שיכולה לגרום לשלושת התופעות האלה, אך כאמור היא לא מקשרת ביניהן ומעוניינת לטפל בכל אחד בנפרד (תרופות לנשירה, תרופות לוסת, בתקווה שאלו ישפיעו תוך שנה גם על שיעור-היתר...) 2. רופאת המשפחה שלי סמוכה ובטוחה שאין לי סוכרת. אני לא נוטלת תרופות על בסיס קבוע לבד מפרילאק (ובעיית הצימאון שלי התחילה זמן רב לפני שהתחלתי איתו). לגבי נפשי... מה זאת אומרת נפשי? לחץ נפשי? (כי עכשיו אני בחופש...) סעיף נפשי הוא היחיד שלא עלה על דעתי, אבל גם לא נראה לי קשור... לא הובחנתי ולא נחשדתי מעולם בשום דבר כזה, איזה סוג של בעיות נפשיות מתבטאות בצימאון ובמתן שתן תכוף? בתחום הנפשי אני לא מבינה דבר... 3. לגבי השאלה הכללית, היו בשאלה כמה סעיפים, דווקא ההנחיות ידועות לי וקל להשיגן באינטרנט. היה חשוב לי לדעת לאיזה צורך פונים לרופא, כלומר איזה טיפול / בדיקות יקבל המתעלף אצל רופא (אני לא סתם שואלת) שוב תודה, שני. נ.ב. למקרה שלנתונים אישיים יש משמעות: בת 23, תוצאות של בדיקות דם תקינות בד"כ (חוץ מפרולאקטין ופרוגסטרון).
 

שני333

New member
המשך להמשך:

בבדיקת דם התגלה שיש לי פרולקטין גבוה מהנורמה. לגבי MRI, עברתי לפני שנים והתוצאות היו תקינות (אצלי זה תמיד כך, הכל לא תקין חוץ מהתוצאות בבדיקות...)
 
פרולקטין מוגבר

האם את נוטלת תרופות באופן קבוע? ישנם תרופות המעלות רמת פרולקטין. האם שאר הפרופיל ההורמונלי שלך תקין (תפקודי תריס, קורטיזול וכו')?
 

שני333

New member
אני בספק אם בדקתי את כל אלה, אבל -

אין תרופות שאני לוקחת באופן קבוע (גם פרילאק כבר הפסקתי לקחת בשבוע האחרון, אחרי חודש איתו). רופאת המשפחה שלי לא ממהרת לתת לי בדיקות הורמונים משום מה. עד כה בדקתי לדעתי רק פרולאקטין (גבוה), פרוגסטרון (נמוך) ו- ADH (אני חושבת שתקין). רוב הבעיות שלי מתמקדות במשהו שנראה הורמונאלי, אבל לא עשיתי משהו מקיף אף שהייתי רוצה. מה את מציעה? שוב תודה, שני.
 
המשך

אני מציעה לך לגשת לאנדוקרינולוג - אחר אם זה שפנית אליו לא עונה לשאלותיך ולהמשיך בירור.
 
למעלה