שלום רב (בן 18),

daeve1

New member
שלום רב (בן 18),

Keep in mind - בשנתיים האחרונות אני נתון ללחץ נפשי כבד, חרדות והתקפות פאניקה (מבגרויות וסיבות אחרות). הלכתי לפסיכיאטר והוא הפנה אותי לטיפול שבועי אצל פסיכולוג, אך הפסקתי לאחר כמה זמן במחשבה שאני מרגיש טוב יותר. עכשיו, יש לי כמה בעיות (כעיקרון כבר כתבתי פה בעבר, אבל השתנו דברים מאז): 1) השתנה לכיוונים שונים כל הזמן ושתן בצבע צהוב כהה. 2) כאב בצד שמאל בבטן (קצת ליד הפופיק). זאת אומרת, לא כואב לי כל הזמן, אבל כשאני לוחץ בצד ימין אני לא מרגיש כלום ובצד שמאל מעט כאב. 3) נמצא אצלי חלבון בשתן. עכשיו, העניין הזה הכניס אותי די ללחץ משום שקראתי שחלבון בשתן עלול לגרום לסרטן בכליות או בעיות אחרות. רציתי לדעת מה הם הסיכויים שלמישהו בגילי (נולדתי בריא ולא היתה לי איזו מחלה משמעותית עד היום, עם זה עוזר במשהו) יכול להיות סרטן בכליות, והאם ישנה אפשרות שהדברים האלה עלולים להשפיע על הנשימה (יש לי קצת בעיות בנשימה. הייתי אצל רופא ריאות והוא אמר שאין כלום ושנראה לו שזה נפשי, אבל האם זה יכול להיות מהעניין הזה?!) האם הם יכולים להשפיע איכשהו על הראש.. אני מאמין שמשהו בזיכרון לטווח קצר שלי השתבש בזמן האחרון? או שאולי אותן בעיות לחץ נפשיות הן הגורם לסיפטומים הללו ובעצם אין לי משהו רציני (חוץ מעניין החלבון בשתן שלא נראה לי שיכול להיות מבעיות לחץ נפשיות.. נכון?), או להפך.. שאולי הדברים הללו גורמים גם לבעיות נפשיות?! אודה אם תענו במהרה..
 

daeve1

New member
אה כן,

למקרה שתהיתם, כן, קבעתי שוב פגישה עם פסיכיאטר, אך היא נקבעה רק לחודש הבא. וכן, חשבתי על ללכת לרופא ולשאול אותו על כל העניין הזה, אבל חשבתי שליתר ביטחון ועל מנת לקבל את כל הזוויות האפשריות (אבא שלי משפיע על הרופא וטוען בפניו כל הזמן שאני היפוכונדר, מה שמשפיע על דעותיו של הרופא בנוגע למצבי והוא אינו יכול באמת לבדוק אותי.. אם הבנתם למה התכוונתי)
 

daeve1

New member
וגם...

אילו טיפולים לבצע כדי להיות בטוח אם יש או אין לי משהו..
 
שלום

לגבי החלבון בשתן, עליך להיות במעקב נפרולוג, לבצע בדיקת שתן לכללית, איסוף שתן 24 שעות לחלבון. יתכן ומדובר במצב שפיר שאינו מצריך שום טיפול. אין קשר בין המצאות חלבון בשתן להתפתחות סרטן בכליות. אתה מציין מספר סימפטומים שכולם יכולים להיות קשורים לסטרס נפשי, אך שוב כמובן שראשית כל יש לשלול בעייה רפואית ולכן אני ממליצנה לך לפנות לרופא מטפל ולבצע בדיקות דם מקיפות, כולל תפקודי בלוטת התריס, בדיקה ל - B12 וחומצהפולית שחסר בהם יכול להשפיע על הזיכרון.
 

daeve1

New member
ורק עוד שני דברים.. וסליחה על הבוטות

אבל נדמה לי שיש לי גם כאב בביצים, מה זה יכול להגיד? והאמת היא שאני די מבולבל. רשמת הרבה וזה נשמע כאילו צריך הרבה בדיקות, אבל תקני אותי במידה ואני טועה.. בעצם כל מה שאני צריך זה לעשות בדיקת שתן ובדיקת דם מקיפה, נכון? ואני עדיין תוהה, האם יכול להיות לי סרטן בכליות בגילי? ומה זה נפרולוג? :X
 

daeve1

New member
בעצם זה יותר משני דברים יצא :X

מצטער. כמו שאמרתי אני לחוץ..
 

daeve1

New member
בעצם, עזבי את עניין ההשתנות לכיוונים שונים.

הבנתי כבר למה התכוונת. האם בדיקת בלוטת התירס קשורה לכאב הקל שאני מרגיש כשאני לוחץ על צד שמאל של הבטן?
 

daeve1

New member
ושאלה אחרונה בהחלט

האם הבעיה שלי עם טווח הזיכרון הקצר והחלבון בשתן גם יכולים להיות קשורים לסטרס נפשי?
 

daeve1

New member
שכחתי להזכיר (אחרון בהחלט בנושא, נשבע!)

עשיתי אקו ללב כי הרגשתי מעט לחץ בחזה, כאילו הלב דופק מהר מאוד. ומבין התוצאות אצלי זה מה שהדאיג אותי (כי אני לא מבין את זה): -האאורטה העולה אינה מורחבת- -לא נראה תפליט פריקרדיאלי- -אי ספיקה מיטרלית בדרגה קלה מאוד- מה כל אלו אומרים?
 
המשך

נפרולוג הוא רופא מומחה למחלות הקשורות לכליות ולכן אני ממליצה לך לפנות אליו. לגבי הכאבים באשכים תפנה לאורולוג - מומחה לדרכי שתן ואיברי מין.
 

daeve1

New member
אוקי, אז ככה..

הלכתי לפסיכיאטר, הוא נתן לי תרופות להרגעה: קלונקס ככדור זמני. לקיחת כדור שלם ביום במשך שלושה שבועות על מנת שהתקפי החרדה בלילות יעלמו (וזה די עזר..), וסראנדה ככדור קבוע (הוא אמר לי לקחת רבע כדור במשך ארבעה ימים, אז לעבור לחצי לעוד ארבעה ימים ואז לשלם באופן קבוע), שתיתי גם הרבה מאוד מים, הפסקתי לקחת את הריאקוטן (לא זוכר אם הזכרתי או שכחתי לציין שאני לוקח. ואם את לא יודעת מדובר בכדורים נגד פצעי בגרות) לכמה ימים והשתן נהיה לבן בהיר והרגשתי מצוין. הרופא אמר לי שאין צורך בבדיקות השתן והדם שהצעת בגלל זה והקשבתי לו. המשכתי לקחת את הריאקוטן ואני לא יודע באמת אם זה בגלל זה או לא, אבל השתן הכהה חזר, יש לי הרגשה של סחרחורת מדי פעם, וגם מעט בחילה והרגשה בגרון כאילו אני הולך להקיא. הרופא המליץ לי להפסיק את הריאקוטן לחודש ולחזור אליו. רציתי אבל דעה שנייה בעניין ממך.. מה דעתך בנושא? פשוט אבא שלי כל כך מאמין ברופא הזה שהוא לא מוכן לקחת אותי לעוד רופא לחוות דעת שנייה.
 
למעלה