שליחת Q&A למועמדים - מה דעתכם?

user32

Member
מנהל
במסגרת הגיוס, אני מוצא את עצמי או את המגייסת חוזרים כמו תקליט שבור בטלפון ועונים על סדרת שאלות קבועה:
מה עושה החברה, כמה גייסתם, כמה עובדים יש, מה עושה הצוות, באיזה טכנולוגיות, איפה אתם יושבים, מה כולל תהליך הגיוס, כמה ראיונות יש ועם מי, ועוד ועוד.

מה אתם אומרים על שליחת "מניפסט למועמד" בצורה של Q&A?
אני די משוכנע שאפשר להגיע לכמעט 100% ממה שצריך ולחסוך את השיחה המקדימה. יחסוך גם את ה20 דקות בראיון ואת כל ההתקשקשות של מי אנחנו ומה אנחנו עושים.
 

BravoMan

Member
אני מניח שזו שאלה של "אריזה" או "הצגה".
כלומר, למה בדיוק אתה מתכוון ב-"לחסוך את השיחה המקדימה"?
כשתראה קורות חיים שאולי מתאימים, תשלח להם ברושור במקום לזמן לשיחה עם HR, ובסופו כתוב: אם נראה לך מתאים, בוא נתאם ישר ראיון טכני?

אולי זה רק אני, ואני בהחלט לא מייצג, אבל "ברושור" ישר מעלה אצלי קונוטציה של "חומר שיווקי כללי", שלא בטוח כמה הוא מעודכן, או מוגזם, וכו'.
זאת בניגוד למענה אישי של אדם לשאלה ב-LIVE, למרות שכביכול ברור שגם כאן, ייתכן שאותו נציג רק מקריא חומר שיווקי שהגדירו לו, זה איכשהו פחות בולט.

לא יודע, אולי זה כמו התרגיל המנטלי הזה שחברות עושות כשהן כותבות 9.99 במקום 10.00 על תווית מחיר, כדי לגרום לך לחשוב שהמוצר זול יותר ממה שהוא בפועל...

באשר לקורות חיים, אתה הרי עדיין עובר עם מועמדים על פריטים מאותם קורות ומתשאל לגביהם, נכון?
אתה לא פשוט מניח שמה שכתוב בדף, זה כל המידע בנושא, וסגרנו...
אז נראה לי אותו כנ"ל מהצד השני. או שאני טועה?
 
במסגרת הגיוס, אני מוצא את עצמי או את המגייסת חוזרים כמו תקליט שבור בטלפון ועונים על סדרת שאלות קבועה:
מה עושה החברה, כמה גייסתם, כמה עובדים יש, מה עושה הצוות, באיזה טכנולוגיות, איפה אתם יושבים, מה כולל תהליך הגיוס, כמה ראיונות יש ועם מי, ועוד ועוד.

מה אתם אומרים על שליחת "מניפסט למועמד" בצורה של Q&A?
אני די משוכנע שאפשר להגיע לכמעט 100% ממה שצריך ולחסוך את השיחה המקדימה. יחסוך גם את ה20 דקות בראיון ואת כל ההתקשקשות של מי אנחנו ומה אנחנו עושים.
כמי שהיתה עד לאחרונה מרואיינת, בעיני זו יוזמה ברוכה. אני לא רואה בהצגה של "מי אנחנו ומה אנחנו עושים" בתור התקשקשות, אבל כשמתראיינים לכמה חברות במקביל זה מאוד נוח שהמידע הזה זמין בכתב, במיוחד אם מגיעים לשלב הצעת העבודה ואפשר "לרענן" את הנושאים האלו.
 

חזי2003

New member
נראה לי שיהיה מאוד נוח לכל הצדדים (אני מעדיף לקרוא מידע מסודר מאשר למצוא זמן לשיחה סינכרונית), וייראה יפה ומכובד שאתם חברה מסודרת שחושבת על הדברים מראש.
כמובן זה דורש שזה אכן יהיה מנוסח בצורה מסודרת וראויה, בלי שגיאות כתיב או ניסוח.

מה שמפתיע אותי פה זה שנשמע שמבחינתך השיחה המקדימה היא נטו בשביל המועמד, כך שברושור כזה ייתר אותה. היא לא משמשת גם לסינון ראשוני של המועמדים, כלומר גם שאלות שלך אליהם?
 

קלייטון.ש

Active member
אתה לוקח מהמועמד את התחושה שהוא גם עושה את הבדיקות שלו. שגם המעסיק נבחן ולא רק הוא. שהראיון הוא הדדי.
אם תשלח לו קישור לדף עם FAQ ותגיד לו שיקרא שם אתה תגיד לו למעשה שאתה זה ששואל פה את השאלות, והוא צריך להסתפק במה שכתוב שם.
אני בתגובה הייתי מכין לך גם כזה דף ואומר לך "אני עונה שוב ושוב על אותן שאלות, אז הנה אנחנו מחליפים פאקים ולא צריך לדבר".
(אבל אני לא מחפש עבודה).
 

Darklos

New member
מסכים עם קלייטון.. תהיה בטוח שמצד המועמדים גם השיחה הראשונית היא ראיון שצריך להרשים בו. וראיון הוא דו כיווני.
לכן בוחרים בקפידה מה לספר על עצמם, ולכן שואלים שאלות בעצמם - גם כדי לשמוע אותך וגם כדי להרשים ולהראות לך שהם מביעים עניין.
רוצה בכל זאת לעשות דף FAQ? הייתי הולך על משהו יחסית רזה, ומצפה שלמרות זאת יהיו אנשים שעדיין ישאלו את אותן השאלות.
 

BismarkReborn

New member
אתה יכול לנסות אבל אני לא חושב שזה יעזור:
1. קח בחשבון שלפני השאלות האלה המועמד כבר עבר על המידע הגלוי שיש על החברה, זה שתוסיף לו עוד ברושור זה נחמד אבל כנראה יתוייק ביחד עם מה שהוא כבר יודע ויעלה שוב בשיחה. קח חברה כמו אמזון שמצרפת מידע כזה לכל המיילים מהגיוס, אתה חושב שזה מוריד מכמות החפירות למגייסת?
2. תחושת היחס האישי זה חלק ממה שנותן לאנשים מוטיבציה. בסופו של דבר אתה יכול לחסוך לך את כל האינטרקציה הראשונית עם מועמד ע"י ברושור + מבחן ממוחשב, לא בטוח שתשאר עם סוג המועמדים שאתה רוצה.

אבל למה לנחש? נשמע לי כמו מקרה קלאסי ל A/B testing
 

user32

Member
מנהל
תשובות לכולם:
לקלייטון - המועמד כבר שלח Q&A משלו וזה הקו"ח שלו. למעשה הוא פורס שם את הנסיון שלו, איפה עבד ובמה, וכו' אז במקום שהתקשורת תהיה חד כיוונית, אני רוצה למסור "קו"ח" משלנו לצד השני.
למי שרשם להסתכל באתר החברה - קודם כל מדובר בסטארטאפ בתחילת הדרך ואין כמעט כלום באתר חוץ מכמה דפי נחיתה שיווקיים. שנית, מה יעזור למשל אם מישהו יודע שהוא מועמד לחברת IBM להכנס לאתר החברה? מן הסתם לא יתן לו כלום. שלישית, יש הרבה דברים שאי אפשר ללמוד ממקורות גלויים: שאלות על תהליך הגיוס, על הצוות והמוצר הספציפי שהם מיועדים אליו, וכו'.

אגב, קבילתי את ההשראה ממשהו דומה מחברות השמה שפנו אליי בנסיונות גיוס. במקום לכתוב משהו כמו "יש לנו משרה מאוד מעניינת בחברה מבטיחה" הן שלחו ממש ברושור:
5 דקות הליכה מרכבת מרכז
יש חדר כושר, פינג פונג, משכורת 13
חברה צעירה, כ30 עובדים בפיתוח
החברה בתחום מסחר ממוחשב במניות אחרי השקעה של 15 מליון דולר
מפתחים בטכנולוגיות: מיקרוסרביסים בAWS, ג'אווה בסרבר וריאקט בפרונטאנד בשיתוף עם צוות אלגוריתמאי שעושים ניתוחים על ביג דאטה.
ועוד ועוד
כל זה במייל של הפניה המקדימה. אמנם מדובר יותר במסר שיווקי ופחות בניסיון לייעל את התהליך אבל עדיין, זו גישה מאוד נכונה בעיניי.
 

קלייטון.ש

Active member
תשובות לכולם:
לקלייטון - המועמד כבר שלח Q&A משלו וזה הקו"ח שלו. למעשה הוא פורס שם את הנסיון שלו, איפה עבד ובמה, וכו' אז במקום שהתקשורת תהיה חד כיוונית, אני רוצה למסור "קו"ח" משלנו לצד השני.
למי שרשם להסתכל באתר החברה - קודם כל מדובר בסטארטאפ בתחילת הדרך ואין כמעט כלום באתר חוץ מכמה דפי נחיתה שיווקיים. שנית, מה יעזור למשל אם מישהו יודע שהוא מועמד לחברת IBM להכנס לאתר החברה? מן הסתם לא יתן לו כלום. שלישית, יש הרבה דברים שאי אפשר ללמוד ממקורות גלויים: שאלות על תהליך הגיוס, על הצוות והמוצר הספציפי שהם מיועדים אליו, וכו'.

אגב, קבילתי את ההשראה ממשהו דומה מחברות השמה שפנו אליי בנסיונות גיוס. במקום לכתוב משהו כמו "יש לנו משרה מאוד מעניינת בחברה מבטיחה" הן שלחו ממש ברושור:
5 דקות הליכה מרכבת מרכז
יש חדר כושר, פינג פונג, משכורת 13
חברה צעירה, כ30 עובדים בפיתוח
החברה בתחום מסחר ממוחשב במניות אחרי השקעה של 15 מליון דולר
מפתחים בטכנולוגיות: מיקרוסרביסים בAWS, ג'אווה בסרבר וריאקט בפרונטאנד בשיתוף עם צוות אלגוריתמאי שעושים ניתוחים על ביג דאטה.
ועוד ועוד
כל זה במייל של הפניה המקדימה. אמנם מדובר יותר במסר שיווקי ופחות בניסיון לייעל את התהליך אבל עדיין, זו גישה מאוד נכונה בעיניי.
אני חושב שהיה עדיף אם היו נשארים עם "יש לנו משרה מעניינת בחברה מבטיחה", כי הפירוט של הטכנולוגיה מוריד, לי לפחות, את החשק אפילו לשמוע אותם.
 

user32

Member
מנהל
אגב, אני לא אומר למועמד לוותר על השאלות והשלב של הראיון ההדדי. אני פשוט רוצה לדחות אותו לשלב מאוחר יותר, ספציפית אחרי הסינון הטכני. מי שלא נמצא מתאים, לא מתחשק לי להסביר לו חצי שעה על תהליכי הפיתוח והתוכניות שלנו לשנה הקרובה.
מי שכן מתאים, אין לי בעיה לשבת איתו גם שעתיים ולענות על כל השאלות שלו.

מבחינתי זה הדדי. מי שימצא משהו בQ&A שלא מתאים לו, יכול בשלב מוקדם של התהליך לעלות על הנקודה ולחסוך זמן ומאמץ מיותר.
 

choo

Member
אגב, אני לא אומר למועמד לוותר על השאלות והשלב של הראיון ההדדי. אני פשוט רוצה לדחות אותו לשלב מאוחר יותר, ספציפית אחרי הסינון הטכני. מי שלא נמצא מתאים, לא מתחשק לי להסביר לו חצי שעה על תהליכי הפיתוח והתוכניות שלנו לשנה הקרובה.
מי שכן מתאים, אין לי בעיה לשבת איתו גם שעתיים ולענות על כל השאלות שלו.

מבחינתי זה הדדי. מי שימצא משהו בQ&A שלא מתאים לו, יכול בשלב מוקדם של התהליך לעלות על הנקודה ולחסוך זמן ומאמץ מיותר.
יש לדחייה כזו גם חסרון משמעותי. כל מועמד שאתה מראיין - יש לו חברים שעשויים גם להגיע אליכם להתראיין. הזמן שאתה משקיע בלספר לו על החברה משמש גם ככלי שיווקי, למשיכת מרואיינים. מרואיין שלא התקבל, אבל למד ממכם מספיק על החברה בשביל שזה ישמע לו מעניין - ייתכן שיציע לחברים שלו לפנות אליכם, אם הוא חושב שלהם כן יש סיכוי להתקבל.

פעם גם אני חשבתי שלהסביר למרואיין לא מתאים "יותר מדי" על החברה זה בזבוז זמ, והנטיה היתה לספר "על החברה" בסוף הראיון כדי להחליט כמה זמן כדאי לי להשקיע בזה. מתישהו שיניתי את דעתי, ועברתי להסביר על החברה עוד לפני שאני מבקש מהמרואיין שיספר לי על עצמו. זה הגיע במקביל לקיצור משך הראיון וכמות השאלות הטכניות שאני שואל (לא כדי לחסוך לי זמן - אלא כדי לחסוך למרואיין זמן).
 

River2020

New member
בניגוד לאחרים לי זה נשמע רעיון נהדר. יכול להיות שיהיו גם שאלות שלא חשבתי לשאול. זה מראה לי גם שהמראיין לא עצלן ואפילו הייתי אומר חכם, זה מראה לי שגם בעבודה כשהוא עושה תהליך רפטיבי הוא יחשוב שניה אם אפשר לעשות אותו בצורה יותר אפקטיבית. אני אהבתי.
 

River2020

New member
אני חייב להבהיר שאני לא מצפה מהHR לזרוק לי את המסמך ושתגיד לי לקרוא ושאם מתאים להתקשר. כמו שנאמר פה, זה צריך כן להיעשות בצורה עדינה ואנושית שנותנת הרגשה שהמראיין והמקום עבודה בפרט עושים אקסטרא וריכזו שאלות נפוצות עבור המועמד. אם זה ירגיש למועמד כאילו אתם חסרי סבלנות ופשוט מעיפים אותו לקרוא מסמך כי אין לכם כוח להקדיש לו 5 דקות אז מן הסתם זה לא טוב.
עדיף כבר לשים עוד פרטים בתיאור המשרה עצמו כדי לסנן מועמדים שמתבצעת איתם שיחה טלפונית
 

חזי2003

New member
אני חייב להבהיר שאני לא מצפה מהHR לזרוק לי את המסמך ושתגיד לי לקרוא ושאם מתאים להתקשר. כמו שנאמר פה, זה צריך כן להיעשות בצורה עדינה ואנושית שנותנת הרגשה שהמראיין והמקום עבודה בפרט עושים אקסטרא וריכזו שאלות נפוצות עבור המועמד. אם זה ירגיש למועמד כאילו אתם חסרי סבלנות ופשוט מעיפים אותו לקרוא מסמך כי אין לכם כוח להקדיש לו 5 דקות אז מן הסתם זה לא טוב.
עדיף כבר לשים עוד פרטים בתיאור המשרה עצמו כדי לסנן מועמדים שמתבצעת איתם שיחה טלפונית
נקודה מעולה! הצורה שזה מוגש חשובה מאוד.
 
למעלה