שלם?

  • פותח הנושא doc86
  • פורסם בתאריך

KallaGLP

New member
סליחה? בחיים שלי לא יצאתי לשום רחוב

ובכלל לא כתבתי או דיברתי על הנושא מחוץ לפורום הזה. מאיפה אתה שולף את ה"עובדות" ההזויות האלה?
 

KallaGLP

New member
אין דבר כזה כלליות.

כל גולש פה הוא אינדיבידואל וכל אחד נמצא פה מסיבות אחרות.
 

doc86

New member
רץ

ששומעים שאנשים מנסים לדבר על עם אחרים ובאים בנסיון להסביר למה לא לעשות את זה. אין לי כבוד לאנשים כאלה ואני מאחל להם לסבול את כול חיהם. אנשים כאלה חיב להשתיק אותם. אני שונא מסיון ולא משנה איזה שנאת דם.
אבל בכול זוט עם את לא כמוהם יש לי כבוד רב יותר מאותם ***** אנשים.
&nbsp
אני שמח שאת לא כמוהם ומצתער עם חשבת שאני מכליל את כולם!
 

KallaGLP

New member
אני מאוד מקווה שההנהלה לא תתיר הודעות של

התלהמות ושנאה בפורום, לא מתומכי מילה ולא ממתנגדי מילה.
 

doc86

New member
לא משש

עם זה נכון הייתי מצפה לקרוא את זה. נכון? שבין תינוקות תאומים זהים אין שום הבדל בין חבר הטבור.. היות שזה לא כך קנראה זה איך שגוף של הטינוק "מתקן" את עצמו זה פצע בסופו של דבר יכול שצלקת תיבצר שונה משני הטינוקות הזהים וזה מסיבר מודע לאף אחד אין את אותו צלקת גם עם הם טינוקות זהים התיקון של הגוף שונה. ללא קשר לצורת החיתוך וללא קשר לגנטיקה. משמה צלקת
 
רגע, בכותרת אתה כותב לא ממש (או משש)

ובסוף ההודעה אתה כותב 'ללא קשר לצורת החיתוך'
&nbsp
יש החלטה?
הצלקת נוצרת גם כשאין שום חיתוך? (לידת לוטוס)?
הצלקת נוצרת ללא קשר לצורת החיתוך? (מזכירה לך שחותכים את חבל התבור שהוא לא חלק מגוף התינוק, ונותרת חתיכת חבל מחוברת שנושרת בעצמה ואז נחשף הטבור)
&nbsp
 

doc86

New member
אוקי בוא נעשה סדר

אוקי הכוונה שלי ב"לא ממש קשור" היא יש כאלה שאומרים ויש כאלה שואמרים אחרת. יכול להיות שיש קשר אבל אני לא חושב
אני חושב שזה לא משפיע אני יסביר שוב למה
"כמו שאת אומרת "מזכירה לך שחותכים את חבל התבור" נכון חותכים. החלק שנותר מחובר לתינוק הופך לגלד הגלד נושר ונותר פופיק=צלקת .

"חבל התבור שהוא לא חלק מגוף התינוק"-הוא כן חלק מהתינוק עד זמן מסוים ואז הוא נושר שאין בוא צורך. למה הוא חלק מהתינוק כי זה מוחבר אליו והוא נולד איתו והוא חיוני להתפתחותו בתוך הבטן. זה חלק ממנו עד שאין צורך בוא.

עוד סיבה שאני לא חושב שזה משפיע היא בגלל שגם לתינוקות תאומים זהים יש מבנה פופיק שונה אחד מהשני.

אני לא רופא אני יודע מה היא הסיבה להיוצרות הפופיק. יכול להיות שאני טועה.

אמת לא מבין מה זה משנה
זה משאיר צלקת בבטן כן, זה הגיע אחרי שהתינוק נולד כן,זה צפע פתוח שיכול לקבל מחלות כן,יש בזה גלד (אור יבש שמכנסה את הפצע) כן, אין שום שימוש בפופיק כן...

מה שקורה בעצם שהתינוק גדל לא צריך יותר את חבל הטבור ויכול לחיות בלבדו אז הוא נושר. נישאר צלקת.
אמת לא מבין מה זה משנה מי אשם בצורתו זו עדיין צלקת=מום
 
שלום וברוך הבא


ראשית כל הכבוד שאתה מתעניין בנושא בגיל כה צעיר, יישר כוח:)
שנית, מה שמקובל ומי יודע, אולי אף רצוי בפורומים או פלטפורמות אחרות, לא מקובלים כאן.
שיח לא מכבד, מקניט, מקטין או מזלזל לא מתקבל כאן וימחק מרגע זה ללא התרעה.
נא לקרוא את כללי הכתיבה בכפתור 'אודות הפורום'
ולמתקשים: מילים כמו 'את מביכה' או 'טוחנת מים' לא מקובלים כאן.
(סליחה שלא מעתיקה במדוייק, מקווה שהכוונה ברורה).
כתיבה עיניינית בלבד תתקבל, דהיינו כתיבה לגופו של עניין ולא לגופו של כותב.
שלישית אחרונה וחשובה, קראתי את הדיון בעיון ולא רק שאני מתקשה לעקוב אחריו,
יותר מכך, אני מתקשה להבין לאן אתה חותר.
&nbsp
המילה שלם נבחרה כברירת מחדל חיובית וכתרגום למונח המקובל באנגלית intact למי שלא עבר מילה. אין במילה הזו להעיד על שלמותו או חסרונו של אף אחד נימול או בעל עורלה, ממש כמו שבחירת המילה גאה כשם לאדם בעל נטיה הומוסקסואלית לא מתיימרת לסמן כל נטיה אחרת כ'ביישנית' או 'מבויישת' או כזו שלא ראויה לגאווה.
רבים משני צידי המתרס לא 'שלמים' עם המילה שלם תרתי משמע,מכל מיני סיבות.
אם יש לך הצעה טובה יותר לתינוקות, ילדים וגברים שלא עברו מילה, בקונוטציה חיובית ובניסוח חיובי (לא נימול זה ניסוח על דרך השלילה לכן נפסל ע''י רבים, ערל זו מילה בעלת קונוטציה שלילית בעברית לכן נפסלה ע'י רבים, שתי המילים בהחלט בשימוש אבל המילה שלם תפסה יותר משאר ההצעות).
היו על הנושא הזה כבר דיונים, אתה מוזמן לערוך חיפוש בחלונית החיפוש מצד ימין.
בכל מקרה ההשלכה שאתה למילה שלם לגבי אמינות של בעלי תפיסה כזו או אחרת לגבי מילת תינוקת היא חסרת תוחלת כיוון שמדבר על בחירה סמנטית בלבד.
אם הפורום, מקורות המידע שבו (מילונים, קישורים וכו') אינם אמינים בעיניך אתה מוזמן להציע תיקונים בכל נושא ועניין כמו רבים וטובים לפניך.
כל הערה שלך או של כל אחד אחר נשקלת בתודה ורצינות.
מאגרי המידע בפורום הם פרי עמל של מאמצים רבים ועבודה רבה ואנשים רבים תרמו, העירו, תיקנו ושיפרו. כל הערה, שאלה, תיקון או בקשה לשיפור מקורות המידע ישקלו במלוא תשומת הלב.
ניתן לפנות בנושא כאן בפורום או לחובבי הדיסרקטיות במסר אישי אלי.
&nbsp
&nbsp
 

doc86

New member
אוקי. מובן

"ולמתקשים: מילים כמו 'את מביכה' או 'טוחנת מים' לא מקובלים כאן.
(סליחה שלא מעתיקה במדוייק, מקווה שהכוונה ברורה)." - מעליב בסדר לא נשתמש

"כתיבה עיניינית בלבד תתקבל, דהיינו כתיבה לגופו של עניין ולא לגופו של כותב.
שלישית אחרונה וחשובה, קראתי את הדיון בעיון ולא רק שאני מתקשה לעקוב אחריו,
יותר מכך, אני מתקשה להבין לאן אתה חותר"-
אני לא חותר או כותב וכותב דברים שהם לא לענין. כול תשובה או ניסיון לשלול את הטענה שלי הבתי קשורים אני רשמתי בתחילת הודעה מה כול רצוני פו שתענו לי על זה. אחרי זה גלתשם אתם למקום אחרים לא קשור אלי. עם טביעת אצבע או איך לחתות את הפופיק.

השלם זו אינה היתה הכוונה שלי ועם זה מה שחשבתם מצתער. הכוונה שלי להראות שגם מי שאינו עבר ברית מילה יש לו מום
"אז לא ממש הבנתי למה לשקר גם מי שאינו עבר ברית מילה יש צלקת או מום."הודעה הראשונה שכתבתי.
חשבתי שהכונה שלכם בשלם- כאמור כמו שהיה אחד שאינו עבר ברית מילה לא פגעו בגופו כלומר "שלם"
לגיבי נטיה מנית-גאה כאמור לא מתביש במי שאני כלומר כמו כולם.
מצתער אולי לא הבנתי את הכוונה שלכם בשלם
אבל כול השיחה עצמה היא לומר שלוכלם יש מום. והוא הטבור או במילה פחות גבוה פופיק.
עם את חושבת שאני טועה וזה ממש לא מום אשמח לקרוא תשובה
 
אכן אולי לא הבנת את הכוונה במילה שלם.

כפי שכתבתי המילה 'שלם' היא ברירת מחדל כתרגום למילה intact המקובלת לנושא הזה באנגלית לזכרים ונקבות שלא עברו כריתה או שינויי עקב חיתוך מכוון באברי מינם.
זו אינה בחירה עקרונית או ערכית ואין בה כדי להעיד על שלמותו או אי שלמותו הגופנית של כרות עורלה או בעל עורלה כזה או אחר אלא רק על התחום הספציפי הזה של אדם שלא נכרתה עורלתו או שונו איברי מינו בניתוח מכוון. הוא יכול להיות גידם, פיסח, כרות כיס מרה, בעל טבור, בעל פצע פתוח מדמם בחניכיים עקב יציאת שן בינה, בעלת ווסת פעילה שכעת גורמת לדימום ונשירת רירית הרחם, בעל פירסינג וקעקועים וצילוקים מכוונים בשלל איזורים בגופו וכו' וכו', עדיין בשיח הרווח בתחום הוא יקרא שלם על שום היותו לא כרות עורלה או אישה שלא שונו אברי מינה בניתוח מכוון, למרות שאיברים אחרים חסרים, מצולקים או מעוותים בגופו או גופה לעומת הנורמה האנטומית השכיחה.

נכון, המילה 'שלם' בעלת חסרונות מכמה וכמה היבטים.
כפי שכתבתי קודם, אם יש לך הצעה טובה יותר לטעמך,שאינה מגדירה על דרך השלילה אתה מוזמן להציע כאן ו/או בקבוצות היותר פופלריות, שכרגע למיטב הבנתי נמצאות בפייסבוק.

לסיכום, שלם או לא בשיח של התחום הזה אינו מעיד על שאר הגוף אלא רק על שלמות אנטומית של אברי המין מההיבט שלא עברו כריתה או שינוי אחר, מקווה שעכשו זה מובן:)

חג שמח, שנה טובה:)
 

doc86

New member
תודה רבה

הבנתי יותר למרות שזו לא ממש הייתה שאלתי
 
אז מה שאלתך? אשמח לנסות שוב.

אם הבנתי נכון (אשמח אם תתקן אותי) כתבת שהמילה 'שלם' לאדם שאינו כרות עורלה אינה קולעת, או מהווה שקר. למה?
כי לכל האדם יש צלקת מובנת בטבור ולכן אינו 'שלם' לטעמך.
עניתי שהמילה שלם בשיח התחום מתארת רק את מה שאברי המין של אותו 'שלם' לא עברו, דהיינו לא עברו כריתה או חיתוך מכוון. ואדם כזה יכול להיות כרות יד, רגל, לבלב, תוספתן ומצולק מכף רגל ועד ראש, כולל צלקת שנוצרת בעת יצירת הטבור. עדיין הוא יקרא שלם על שום אי כריתה ואי חיתוך באברי מינו או מינה.
&nbsp
המילה שלם שנבחרה בשיח המילה והאי מילה אינה מעידה על קיומם או קיומם של צלקות אחרות בשום מיקום בגוף מלבד איברי המין. כולל צילוק הטבור.
&nbsp
אם לא הבנתי נכון את שאלתך אתה מוזמן לתקן אותי וכמובן לשאול שוב
.
 

doc86

New member
רשמתי כבר

ענתי גם לך למעלה-
"אבל כול השיחה עצמה היא לומר שלוכלם יש מום. והוא הטבור או במילה פחות גבוה פופיק.
עם את חושבת שאני טועה וזה ממש לא מום אשמח לקרוא תשובה"

"השלם זו אינה היתה הכוונה שלי ועם זה מה שחשבתם מצתער. הכוונה שלי להראות שגם מי שאינו עבר ברית מילה יש לו מום"
 
יופי, מצויין. מסכימה איתך.

וכפי שכתבתי, המילה שלם שנבחרה לתאר אדם שלא עבר כריתה או חיתוך מכוונים באיבר מינו לא מעידה, לא אומרת ולא קשורה למומים, צלקות, כריתות, חיתוכים או דברים אחרים שעשויים או עלולים להיות בו, כולל צילוק בטבור.
&nbsp
אני אחזור שוב, במילים שלך. גם מי שלא עבר מילה יש בו מום. המילה 'שלם' לא מדברת על כלל הגוף שיכולים להיות בו שלל מומים וחוסרים שונים ומשונים. המילה שלם מתייחסת רק לאיברי המין ככאלה שלא עברו כריתה או חיתוך מכוונים.
אדם שלם יכול לכלול מומים רבים ושונים. כולל צילוק בטבור. האיפיון שלו מילה שלם לא קשורה לצילוק שיש לו בטבור אלא לחיתוך מכון שאין לו באיברי המין.
&nbsp
לצערי אני חוזרת על עצמי שוב ושוב.
אם עדיין אינך מבין אתה מוזמן לשאול שוב ואחשוב על ניסוח שונה.
&nbsp
&nbsp
 

doc86

New member
אני חוזר ואמור

אני חוזר ואומר חוזר ואמור לא דברתי על שלם.
אני הבנתי מה הכוונה שלכם בשלם אני חשבתי שלם באגדרה. של הפשט כאילו שלם מבחינה אין לו פגם.. אני הבנתי שיש לכם הגדרה אחרת למילה שלם לאחד שאינו עבר ברית מילה וכבר קיבלתי את זה בהודעה הראשונה שלך לא מבין למה את חוזרת על זה.
אני דברתי על מום ותמאת נמאס לי לחזור על זה והיות שאת מסכימה איתי
"שיכולים להיות בו שלל מומים וחוסרים שונים ומשונים" אני לא חושב שיש צורך להמישיך. שוב לא דברתי על "שלם" דברתי על מום. אמרתי שלכולם יש לא משנה הברית מילה. אבל כמו שהבנתי את מסכימה איתי כמו שאני מסכים איתך.
 
ראשית שמחה שהבנתי שאנחנו מסכימים


שנית, אם הגדרת הפשט למילה שלם שהינה ''ללא מום'' מטרידה אותך לצערי איני יכולה לעזור,
ולצערי הפורום לא קשור להגדרת הפשט של המילה שלם כמו גם לכלל הגדרות הפשט בשפה העברית.
המילה שלם בשיח האי מילה אינה תואמת את הגדרת הפשט.
ממש כפי שהמילה 'מגן' בביטוי 'מגן דוד' אינה תואמת את הגדרת הפשט של המילה 'מגן'.
ממש כפי שהמילה 'מיפוי' בהקשר של מיפוי עצם אינה הגדרת הפשט,
ממש כפי שהמילה 'טבלה' בביטוי 'טבלת שוקולד' אינה הגדרת הפשט.
אפשר להמשיך עוד ועוד בדוגמאות אבל מקווה שהעיקרון מובן, וזהו טיבה של שפה לטוב והרע שבמצב זה.
הביטוי או מטבע הלשון או הקשר השיח לוקחים מילה ומשנים אותה מהגדרת הפשט להגדרה אחרת. קרובה יותר או קרובה פחות להגדרת הפשט.
התופעה הזו רווחת מאד הן בעברית והן בעוד שפות.
אם זה מצב נראה לך מצב לקוי בכלל או במילה שלם בלבד, כי לטענתך אין כזה דבר 'שלם' במחלקת היונקים כי לכולם יש צילוק בטבור אני מציעה לפנות לבלשנים ומילונאים, ולאקדמיה ללשון לנסות לשנות את ההגדרה המילונית ל'שלם' אך ורק ליצורים חסרי טבור ומאחלת לך הצלחה במשימה.
אם וכאשר זה יקרה אני סמוכה ובטוחה שגם כאן בפורום וכן בשאר הקבוצות הקשורות לשיח המילה ישקלו ואולי אף ינקטו התאמות להגדרות המילוניות החדשות למילה 'שלם' ביחוד אם תהיה הצלחה לחידוש שאתה תיזום והוא יהפוך נפוץ ומקובל בשיח הציבורי היומיומי.
אם וכאשר זה יקרה, המילה שלם בשיח האי מילה תהיה הבעיה הכי קטנה בסיפור.
הרי במקורות העברית וספרות חז''ל זה יהיה בעייתי פי כמה, כי המילה שלם, תמים וכו' מתייחסת לשלמות גופנית שבעצם לא תהיה רלוונטית בעידן החדש בו יוכר הטבור כמום, לדוגמא, "ויאמר להם: השלום לו? ויאמרו: שלום" (בראשית כט 6). 'שלום' מקורה במושג שלמות, ובמקרה זה, שלמות הגוף. "השלום לו" משמעותו ''האם הוא שלם'', ומכאן גם הביטוי הרווח "בריא ושלם" שמקורו ברש"י.)
גם המילה 'תמים' בהקשרהתנכ'י שלה, הקרובה ואף לדעתי זהה למילה שלם במשמעות בע''ח שנועדו לקורבנות תהפוך בעייתית, כי גם להם יש טבור ואם החידוש שלך יתקבל, טבור=מום וכל העיקרון היה שרק בע''ח שלמים ומושלמים שמום אין בם היו ראויים לעלות כקורבנות. יהיה הרבה בלאגן משעשע בתנועות היהודיים המקדשיים העומלים על חזון בית המקדש השלישי, צורתו ונהליו��

אישית אני לא מכירה אף אדם מתחום המשפטים, ההיסטולוגיה, האנטומיה, הפתולוגיה או הסוציולוגיה שיתמוך בך כעדות מומחה ויגדיר את הטבור כמום ויזואלי, תפקודי או אחר, אבל אולי אתה תמצא מומחה כזה ותוכל להעזר בו.
בהצלחה:)
 
למעלה