שלם?

  • פותח הנושא doc86
  • פורסם בתאריך

doc86

New member
די מאוס הדיון הזה

לא מבין למה את נדבקת ל"שלם" הדיון הזה לא נפתח על הנושא הזה בכלל לא במאת אכפת לי איך את מגדים את המלים שלכם
"ממש כפי שהמילה 'מגן' בביטוי 'מגן דוד' אינה תואמת את הגדרת הפשט של המילה 'מגן'."
ורק תיקון השם בא מהסמל שהיה על המגן
https://he.wikipedia.org/wiki/מגן_דוד
"סמל זה היה מצויר או חרוט על מגיני לוחמיו של דוד המלך" ומזה בא השם על הפשט
ושוב לא במאת אכפת לי איך אתם מגדרים את המליה שלם
 
בלת"ק (קראתי ברפרוף) בקשר למום

ליקוי או נכות - כלומר שהתפקוד או המראה נפגעים. כמו בדוגמה שהבאת: "נשכהּ כלב ונעשה מקומו צלקת הרי זה מום" (בבלי, מסכת כתובות – דף עה, עמוד א)".
במקרה של חבל הטבור אין פגיעה בתפקוד או במראה של הגוף. במקרה של עורלה בהחלט כן, הן התפקוד והן המראה נפגעים כתוצאה ממנה.

מסכימה עם כך שהמילה 'שלם' לא מושלמת כתחליף ל INTACT אבל אין לה תחליף יותר טוב כרגע בעברית מודרנית, אם מנסים להשתמש במושג שלא כולל שלילה של משהו אחר (כמו 'לא נימול' או 'לא חתוך') וכמו שנאמר קודם למילה 'ערל' יש משמעות שלילית בעברית.
 

doc86

New member
(קראתי ברפרוף)-אז קראי שוב

"במקרה של חבל הטבור אין פגיעה בתפקוד או במראה של הגוף"-אני לא יודע כאילו. יש גומה או בולט. אני חשבתי שכולם ראו את זה לפחות פעם אחת בחיים שלהם את הפופיק שלהם אבל בסדר...
"אין פגיעה בתפקוד או במראה של הגוף"-בגיעה בתפוק נכון.. אבל גם לברית מילה.. אבל פו אני גולש למקומות אחרים. מראה של הגוף כן יש הרי נוצר גומה.
"במקרה של עורלה בהחלט כן, הן התפקוד והן המראה נפגעים כתוצאה ממנה."-שוב מראה כן תפקוד לא וזוט בגלל המחכרים הטובים ביותר עד כמו שאומרים שלא.
https://he.wikipedia.org/wiki/מילה_(ניתוח)
"שאלת הקשר בין המילה לתפקוד המיני ולהנאה המינית נבחנה במחקרים רבים ואין לה תשובה מוסכמת. מחקר סקר שנערך ב-2013 ופורסם בכתב העת לרפואה מינית בחן 2,675 מחקרים ומצא שהמחקרים באיכות הטובה ביותר לא הראו השפעות שליליות של מילה על רגישות, הנאה מינית או תפקוד מיני"-יש לי גם כתבות של אירוגני רופאים שמודים שאין פגיעה
אחד מהם ncbi
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23937309
אבל זה לא קשור לנושא לא יודע למה גלשת לשם...
 
לא הבהרתי את עצמי כראוי

התכוונתי לומר שבמקרה של חבל הטבור שנחתך (או נושר בעצמו, ההגדרה לא משנה ממש) התהליך הוא ביולוגי, כלומר נשירת חבל הטבור קורית מעצמה, זה תהליך טבעי. לעומת זאת במקרה של מילה מדובר בהתערבות כירורגית של חיתוך חלק מאיבר המין הזכרי. זה לא תהליך טבעי והוא פוגע בתפקוד של איבר המין.
כן, זכר נימול יכול להוליד ילדים ולהנות מיחסי מין. אבל המכניקה של קיום יחסי מין משתנה לחלוטין. ראה בקישור:

http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&t=19086


אתה יכול להמשיך לטעון שהן בפופיק והן באיבר נימול יש צלקת, אבל אחד מהם לא מתפקד בשלמות אחרי ההתערבות הכירורגית. לתפיסתי ההתערבות הכירורגית הזו פירושה הטלת מום בתינוק חסר ישע.
 

doc86

New member
את רצינית

תגידי לי את רצינית איתי. אני שאלתי שאלה עם אתם חושבים שהפופיק זו צלקת=מום. מה הקטע שלכם לעבור נושאים למה אף אחת כאן לא יכולה להישאר בנושא אנחנו כבר ב50 הודעות על זה עוד מעת מותכם רק רבע שיך לנושא באמת. ובסך הכול שאלתי שאלה פשוטה האם אתם אומרים שזה צלקת מום. לא דברתי על פגיע באיבר המין לא דברתי על מה משפיע על צורתו לא דברתי על איך אתם מגדרים שלם ועוד... בבקשה יש לי חיים אין לי כוחות להתעסק בנושאים אחרים וגם אין לי את האינטרס לזה לא באמת אכפת לי עם לא עשיתם ברית מילה או כן .שאלתי שאלה פשוטה תשארו בה.
עכשיו להודעה:
" שנחתך (או נושר בעצמו, ההגדרה לא משנה ממש) התהליך הוא ביולוגי, כלומר נשירת חבל הטבור קורית מעצמה"-אני אמרתי שזה ביולוגי כמה פעמים. אמרתי רק שזו צלקת זה הכול..
"זה תהליך טבע"-אז מה זו עדיין צלקת
"לעומת זאת במקרה של מילה מדובר בהתערבות כירורגית של חיתוך חלק מאיבר המין הזכרי. זה לא תהליך טבעי והוא פוגע בתפקוד של איבר המין."- אוקי אוקי אוקי אני מקווה שאני חוזר פעם אחרונה אני מסכים שזה אמור לפגוע אבל העובדות מדברות אחרת שלחתי גם ויקפדיה וגם ארגון רפאוי ובכוונה לא AAP למורות שיכולתי אותו וגם אחרים. מה לעשות שזה ההפך אני לא עומד להביא לך עכשיו את כול האירגונים שאני מכיר כי זה לא מעניין אותי. הדבר היחיד שגרם לי לבוא לפו זו השאלה ששאלתי..
"[URL]http://www.tapuz.co.il/forums2008/terms/default.aspx?forumid=202&d=196&t=19086"-[/URL]את רצינית אתי אני שלחתי לך ארגון רפואי וארך בוויקפדיה שאומר שרובם מסכים שאין פגיע. ולא את שולחת לי אתר פרטי שאומר שיש סליחה?? אתם רופראים אתם עשיתם את הניסוים אתם חלק מהבריאות העולמי. את מצפה מני שאני לא יקשיב לארגונים רפואים אבל להקשיב לאתר כזה או האחר שלא רפואי ולא קשור לשום ארגון כזה או אחר רפואי. שאני ממאין שלרובם פו לפחות לא רופאים אני יקשיב להם ?? מה את רצינית אני לא מבין. חוץ מזה אמרתי כבר לא!!! לא לשלוח לי אתרים פרטים. לא דברים שרשמת באתר הזה,לא גוננן על הילד.לא קהל,לא קבוצת הורים לילדים שלמים,ולא תספר שכתבתם!! רק ארגוי רופאים או אתרי חשדות שכתבו כתבה על הדעה של הארגון הרפאוי כזה או אחר וגם סוגי כופות חולים כמו שכאן יש. לא אתרים פרטים

את רוצה לסיים עם השונה הזה בסדר נסיים איתו אבל רק מה שבקשתי בבקשה זה לא אמור להיות כול כך קשה!
רק אומר מעכשיו רובם אני יודע שהדעה דומא אין שום פגיע מלבד בארגון knms הארגון ההולנדי שאין לי מושג למה הוא כול כך נגד ברית מילה שהוא עד כדי כך לא מכון לקבל שום דבר על ברית מילה למרות שכול האירוגנים האחרים מקבלים. יש לך עוד ארגון את מוזמת לשלוח חוץ מזה בבקשה יש לי חיים אני לא אכפת לי מה תעשו ללילדים שלכם או איזה אתרים תפעילו.

"אתה יכול להמשיך לטעון שהן בפופיק והן באיבר נימול יש צלקת"-זה הדבר היחיד שרצתי מה כול כך קשה להישאר בזה??
"אבל אחד מהם לא מתפקד בשלמות אחרי ההתערבות הכירורגית"-דברתי על זה קודם אני לא עומד לחזור על זה שוב.
בבקשה אני מתחננן לא לעבור נושאים בבקשה שאלתי שאלה לא מענין אותי שום דבר אחר אני לא רוצה בכלל להיכנס לנושאים אחרים.
אבל בגלל שכבר נכנסנו עם יש לכך משהו להוסיף רק ארגון בריאותי לא שום דבר אחר!!! (חוץ מknms שאמרתי שאני יודע ואין טעם לחזור אליו)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, אנחנו לא חושבים שזו צלקת או מום, בעיקר כי זה לא צלקת/מום

וכבר ענו והסבירו לך בפירוט מדוע לא, אז לא ברור לי מדוע אתה טוען שלא ענו לך... (ועוד במגילה כ"כ ארוכה).
 

doc86

New member
די אני סיימתי כאן הדיון איזה הפך להיות לא רציני

טוב אני יעזור לך
דנה השניה-רשמה אותו
"אתה יכול להמשיך לטעון שהן בפופיק והן באיבר נימול יש צלקת, אבל אחד מהם לא מתפקד בשלמות אחרי ההתערבות הכירורגית"-הסכמה שיש צלקת רק טוענת שבאחד מהם יש תפקוד פגום...
&nbsp
ציפור לבנת כנף-
"לא אומרת ולא קשורה למומים, צלקות, כריתות, חיתוכים או דברים אחרים שעשויים או עלולים להיות בו, כולל צילוק בטבור"-היא מתארת ששלם בהגדרה שלא כוללים צלקות או משהו שעיקרה בעתיד כולל הצלקת בטבור.
&nbsp
עכשיו מי פרט לי מה.חלק נסו להסביר לי שזה גנטי והסברתי למה אני לא חושב והם לא ענו מה את עכשיו רוצה?
ולי נשבר משהיחה הזו אף אחת לא קוראת אף אחת לא באמת עונה דיי
 

KallaGLP

New member
כי זה פשוט לא מום.

מספיק להסתכל בהגדרה של מום ב-Infomed:
"כל שוני ממבנה גופני תקין, בגלל פגם מולד או התפתחותי, או עקב מחלה או פציעה."
בפופיק אין כל שוני ממבנה גופני תקין, יש פופיק אצל כולם וזה המצב הנורמלי והתקין, שנוצר באופן טבעי כחלק מהתפתחותו התקינה של כל תינוק, ובטח לא עקב מחלה או פציעה (מקרית או מכוונת) או פגם מולד או התפתחותי כלשהו בגוף. נהפוך הוא: אילו היה גדל אדם בלי פופיק, אותו אדם היה נחשב חריג או בעל מום. וזו כל התורה כולה.
 

doc86

New member
ממשיכה לחזור על ההודעות האחרות

כל שוני ממבנה גופני תקין, בגלל פגם מולד או התפתחותי, או עקב מחלה או פציעה."-יפה עכשיו נלך לארך של הטבור בויקפדיה "לאחר הלידה חותכים את חבל הטבור, והוא נותר כמין גלד באזור. כשבועיים אחרי הלידה נושר הגלד ונשארת גומה - הטבור." ez יש שוני מבנה הרי זה קורה אחרי שהתינוק נולד. זה לא פגם מולד אבל זה התפתחותי הגוף מתפתח לא צריך את חבל הטבור. החבל נושר נישאר גומה. ez כבר אמרתי?

"בפופיק אין כל שוני ממבנה גופני תקין, יש פופיק אצל כולם וזה המצב הנורמלי והתקין, שנוצר באופן טבעי כחלק מהתפתחותו התקינה של כל תינוק"- זה משאיר צלקת בבטן כן, זה הגיע אחרי שהתינוק נולד כן,זה צפע פתוח שיכול לקבל מחלות כן,יש בזה גלד (אור יבש שמכנסה את הפצע) כן, אין שום שימוש בפופיק כן =צלקת =מום (אני פשוט כבר מעתיק מהודעות קודות כזה אני עוזר למתקשים שלא יכולים לקרוא)
"ש פופיק אצל כולם וזה המצב הנורמלי והתקין"-אז מה שחותכים לכולם. תקין זה לא זה פגם של הטבע הרי זו צלקת.וכבר הסברתי למעלה בהודעה הזו ולא עומד לחזור על זה שוב למרות שקשה לך לעקוב אחר ההודעות או לקורא.

"שנוצר באופן טבעי כחלק מהתפתחותו התקינה של כל תינוק, ובטח לא עקב מחלה או פציעה (מקרית או מכוונת) או פגם מולד או התפתחותי כלשהו בגוף"- את אומרת את התשובה כאן זה התפתחות של הגוף שוב לחבל הטבור אין צורך הוא נושר נישאר גומת הטבור זהו מה כול כך קשה להבין. עם הדרך שלך נכונה לא אמור להישאר כלום אבל יש גומה "זה משאיר צלקת בבטן כן, זה הגיע אחרי שהתינוק נולד כן,זה צפע פתוח שיכול לקבל מחלות כן,יש בזה גלד (אור יבש שמכנסה את הפצע) כן, אין שום שימוש בפופיק כן" (העקתי את זה שוב מקווה שהפעם תשמי לב)
 

KallaGLP

New member
אתה זה שחוזר על עצמך.

פגם זה חריגות ביחס לאחרים. כאן אין שום חריגות ביחס לאחרים כי זה מתפתח אצל כולם ללא יוצא מן הכלל. זה תקין, זה אמור להתפתח ככה. אתה יכול לכתוב שלא עד שיקפא הגהנום, זה לא יהפוך אותך לצודק. בכל איבר ומקום בגוף עלולים להתפתח מחלות או פצע, גם הלידה עצמה היא תהליך מסוכן הכרוך בדימומים ובסכנות זיהום, אז אולי גם זה מום? לפני הרפואה המודרנית היו המון נשים ותינוקות שמתו בלידה. מי אמר שהטבע זה בהכרח דבר נקי וסטרילי? מה שקובע הוא שמדובר בתהליך שכולם עוברים באופן טבעי ויש אותו אצל כולם, ולא יעזור שום דבר שתגיד כנגד זה, כי כל מה שחשוב לך בוויכוח הזה זה לצאת מנצח על חשבון העובדות הברורות ביותר, לא ברור למה ולאיזו מטרה.
 

doc86

New member
קשה לי כבר

"פגם זה חריגות ביחס לאחרים" פגם=מום=צלקת אז..
" כאן אין שום חריגות ביחס לאחרים כי זה מתפתח אצל כולם ללא יוצא מן הכלל"-אני חוזר ואמור זה שזה מתפתח אצל כולם לא אומר,שזה לא צלקת זה נשר ונותר צלקת נגמר..

"תה יכול לכתוב שלא עד שיקפא הגהנום"ואת יכולה להתעלם מהקישורים ששלחתי קודם שאומרים שזה צלקת עד שתכלתי משהו. הה שכחתי את לא קוראת הודעות.

"היו המון נשים ותינוקות שמתו בלידה. מי אמר שהטבע זה בהכרח דבר נקי וסטרילי"-אני לא אמרתי שהטבע נקי אמרתי שיש פגמים גם עם הטבע אחראי

"בכל איבר ומקום בגוף עלולים להתפתח מחלות או פצע"-הכוונה בגלל שזה פצע פתוח!!! לא בגלל שהוא יכול לצור מחלות שעם הוא יוצר מחלות זה יוצר מום פנימי בגוף כי הטינוק לא נולד כך!!!!!!!!!!!!

"מה שקובע הוא שמדובר בתהליך שכולם עוברים באופן טבעי ויש אותו אצל כולם"-בפעם המליון אני אומר שזה צלקת.
תקשבי ונסים עם זה את רק חופרת לי עם הודעות בgmail
"זה משאיר צלקת בבטן כן, זה הגיע אחרי שהתינוק נולד כן,זה צפע פתוח שיכול לקבל מחלות כן,יש בזה גלד (אור יבש שמכנסה את הפצע) כן, אין שום שימוש בפופיק כן" תעני על זה ועד אז על תשלחי שום הודעה!!!!!!!!!

"לצאת מנצח על חשבון העובדות הברורות ביותר"-עובדות ברות איזה? בגלל שזה קורה לכולם זה לא צלקת?? ממש הוכחית.
https://www.mako.co.il/health-magazine/articles/Article-c795c3802cbe351006.htm- תקראי כבר משהו החיים שלך!!!
"1. זו הצלקת הראשונה שלנו
הטבור שלנו נוצר מרקמה מצולקת שנשארת מחבל הטבור שנחתך לאחר הלידה. אחרי שהוא נחתך, הגלד נשאר מחובר לגוף לכמה ימים ולבסוף מתייבש ונושר. הצורה בה הוא נושר קובעת את המראה של הפופיק שלכם."

"לא ברור למה ולאיזו מטרה."-שאלה שמעת על זה חשבתי שהיה מעניין ונלד מתברר שאני רחוק מזהאת לא מתקדת לשום מקום אני רק חוזר על עצמי!
 

KallaGLP

New member
אולי כדאי שתבין שצלקת ומום אינן מילים נרדפות אין משמעותן זהה

אחרת לא היה צורך בשתי מילים נפרדות. תהליך הסקת המסקנות שלך פגום. לא כל צלקת היא מום. רק צלקת חריגה שלא אמורה הייתה להיווצר מתוך תהליך טבעי שקורה לכולם ללא יוצא מן הכלל היא מום. כמו שנאמר כבר, תמצא קונצנזוס של אנשי מקצוע בתחום הביולוגיה והרפואה שחושבים שפופיק רגיל שיש אצל כל אחד מאיתנו הוא מום, ואז נדבר. עד אז, זו סתם טחינת מים.
 

doc86

New member
את גורמת לי רצון לקפוץ מהחלון

https://he.wikipedia.org/wiki/צלקת
"צלקת היא סימן או מבנה ויזואלי הנוצר כתוצאה מתהליך ביולוגי של ריפוי פצע בעור או בכל רקמת תאים אחרת"-כול צלקת היא מום זה סימן הנוצר מתהליך ביולוגי של ריפוי בעור לא משנה ממה. למה את ממציע דברים?

https://milog.co.il/מום
מום-פגם או ליקוי..

https://milog.co.il/ליקוי
"ליקוי-פגם, מום, חוסר שלמות"- הבטן לא שלמה. יש בה את חור הטבור
אותו דבר
"רק צלקת חריגה שלא אמורה הייתה להיווצר מתוך תהליך טבעי שקורה לכולם ללא יוצא מן הכלל היא מום"-מאיפה הבאת את זה?

תקראי לבד מום=ליקוי=אי שלמות=צלקת
 

KallaGLP

New member
אם ויכוח מטופש באינטרנט גורם לך

לרצות לקפוץ מהחלון, יש לך בעיות הרבה יותר דחופות לטפל בהן מהשאלה האם טבור הוא מום או לא.
מאיפה הבאתי את זה? מההגדרה של אינפומד, כפי שציטטתי. תקרא אותה שוב, אם כי אני בספק שזה ישנה משהו.
 

doc86

New member
משהי פה מתקשה

"לרצות לקפוץ מהחלון, יש לך בעיות הרבה יותר דחופות"-טוב אין לי מה להגיד אליך. קשה לי אני באמת מנסה לגרום לך להבין את זה באמת באמת מנסה
&nbsp
"מההגדרה של אינפומד, כפי שציטטתי"-כול הכבוד שציתת לפחות אני מבין שאת יכולה לעשות משהו עכשיו לשלוח את הקישר!
&nbsp
"אם כי אני בספק שזה ישנה משהו."-ברור מה אני אמור להבין מזה
&nbsp
"כל שוני ממבנה גופני תקין, בגלל פגם מולד או התפתחותי, או עקב מחלה או פציעה."-מה אני אמור להבין מזה מוח? שאני צודק? "בגלל פגם מולד או התפתחותי"-התפתחותי את בעצמך העתקת את זה. הגוף מתפתח אין יותר צורך בחבל הטבור הוא נושר נשיאר צלקת הטבור
&nbsp
שלחתי לך כמה מקות שרשום אפילו לפני שתי הודעות אני ישלח לך שוב
https://www.mako.co.il/health-magazine/articles/Article-c795c3802cbe351006.htm
" זו הצלקת הראשונה שלנו
הטבור שלנו נוצר מרקמה מצולקת שנשארת מחבל הטבור שנחתך לאחר הלידה. אחרי שהוא נחתך, הגלד נשאר מחובר לגוף לכמה ימים ולבסוף מתייבש ונושר. הצורה בה הוא נושר קובעת את המראה של הפופיק שלכם."
&nbsp
 

KallaGLP

New member
אני מציעה שתקרא את ההודעה שלך שוב

ותנסה לנסח בצורה שאפשר יהיה בכלל להבין מה ניסית להגיד. כמו שהיא, היא בלתי מובנת לחלוטין.
ואם כבר, אני עדיין מחכה לציטוט ממקור רפואי אמין שטבור נחשב למום.
 

doc86

New member
אוקי

"אני עדיין מחכה לציטוט ממקור רפואי אמין שטבור נחשב למום."- טוב
1.אני לא אמור להביא לך הוכחות לטענה שלך.. תבני את זה
2. שלחתי לך אתר המילון הכי גדול באינטרט וזה לא טוב לך מי שמנהל את האתר במקרה הם
מייסד ובעלי האתר: יותם רוזנטל - בעל תואר ראשון בבלשנות כללית מאוניברסיטת ת"א, עוסק בניתוח שפה טבעית (NLP).
מנהל תוכן: דרור ניר קסטל - בעל תואר שני בלשון עברית, מחבר "לחיות. יותר או פחות", מייסד "ילדי הקומדיה", אתר בנושא הומור וסטנד-אפ, עוסק בעריכת תוכן ובעריכה לשונית.
https://milog.co.il/אודות/a/אודות_מילוג
&nbsp
אני לא מבין זה לא טוב אבל גונן על הילד שהוא לא אתר רפאוי נחשב מקור אמין?
 

doc86

New member
בורר שקשה לך להבין

אני ציטטתי אותך:
"כל שוני ממבנה גופני תקין, בגלל פגם מולד או התפתחותי, או עקב מחלה או פציעה"-את זה את שלחת לא אני
&nbsp
אני עניתי לך-"מה אני אמור להבין מזה מוח? שאני צודק? "בגלל פגם מולד או התפתחותי"-התפתחותי את בעצמך העתקת את זה. הגוף מתפתח אין יותר צורך בחבל הטבור הוא נושר נשיאר צלקת הטבור" וגם בקשתי קישור להודעה שלך.
&nbsp
ואז שלחתי לך מכור שאומר שהפופיק הוא צלקת
 

KallaGLP

New member
מה לא ברור?

בטבור אין כל שוני ממבנה התפתחותי תקין שאמור להיות. אם למישהו חסר טבור - זה שוני ממבנה התפתחותי תקין, לא כשהוא נוכח. לכל היונקים השלייתים בעולם יש טבור - כלומר נשירת חבל הטבור והישארות הטבור זו התפתחות תקינה בטבע, אין בה כל חריגות, ולכן היא לא יכולה להיות מום.
כדי שמשהו ייחשב למום חייבת להיות חריגה מהנורמה, ממה שיש בדרך כלל, ממה שיש לכולם. מה שיש לכולם זה הנורמלי, ולכולם יש טבור. לא מספיק להזכיר את המילה "צלקת" כדי שזה ייחשב למום, צריך שהצלקת הזו תהיה חריגה לעומת אותה הרקמה אצל אחרים. כאמור, מום וצלקת אינן מילים נרדפות. מה לא מובן בזה?
 

doc86

New member
לא פשוט די

"בטבור אין כל שוני ממבנה התפתחותי תקין שאמור להיות. אם למישהו חסר טבור - זה שוני ממבנה התפתחותי תקין, לא כשהוא נוכח. לכל היונקים השלייתים בעולם יש טבור"-לא את לא מבינה אמור להיות טבור אבל כשהו נושר מחלק של הטבע הוא משאיר סימין הסימן הוא הטבור למרות שזה אמור להיות וזה הנורמה הוא עומד על האגדרה של צלקת-"זה משאיר צלקת בבטן כן, זה הגיע אחרי שהתינוק נולד כן,זה צפע פתוח שיכול לקבל מחלות כן,יש בזה גלד (אור יבש שמכנסה את הפצע) כן, אין שום שימוש בפופיק כן"
&nbsp
"כדי שמשהו ייחשב למום חייבת להיות חריגה מהנורמה"- את מסתכל על משהו אחר
https://he.wikipedia.org/wiki/מום_מולד- מום מולד זה -"הם בעיות בריאות או חריגה פיזית אצל התינוק בעת הלידה או מתפתחות במהלך ההריון לפני הלידה"
&nbsp
אני מסתכל על מום כאגדרה והאגדרה של מום-פגם, ליקוי יש הבדל בין השניים
&nbsp
"מה לא מובן בזה?"-מה אני לא מבין? אני מבין שיש הבדל
 
למעלה