הגיוני.....שמעתי שהIC3שמועה לגבי ירושלים
שמעתי שמועה שרוצים לבחון שוב את הטיליטינג לקניה לקו לירושלים, רציתי לדעת אם זה נכון.. למישהו י שמושג?
כן....ערן אתה קצת פסימי מידי אבלהגיוני.....שמעתי שהIC3
נהרסים על הקו הזה.... חלמאות במיטבה כבר אמרתי על הקו הזה פעם? כן, הרבה פעמים. הקו הזה עולה הרבה יותר ממה שהוא באמת שווה.
אני לא ראיתי את זה בקומונהכן....ערן אתה קצת פסימי מידי אבל
יש משהו בטענה הזאת כי האייסי3 אכן נהרסים בקו הזה...זה הופיע בקומונה ולכן אולי חלקכם לא מעודכנים בפרטים...עכשיו שמותר לפרסם...אז הנה אתם יודעים את הפרטים הטכניים אני לא יודע ואני גם לא כזה מתעניין אבל אני בטוח שיש כאלה שזוכרים
לגבי הציוד אני מסכים...אני לא ראיתי את זה בקומונה
מאחר ולא גלשתי בה, שוחחתי על כך עם גורם ברכבת שאני אפילו לא יודע איך קוראים לו שנתקלתי בו באתר של באר שבע האוניברסיטה. הוא אמר שהסיבובים החדים בקו גומרים לIC3 את הצורה. למה אתה חושב שהטענות הפסימיות שלי אינן מוצדקות? השקיעו בקו הפוליטי הזה 100 מיליון ש"ח מעבר למה שתוכנן, הרסו את הנוף בצורה ברברית, זמן הנסיעה ארוך מעל ומעבר, בקושי יש בו נוסעים וגם רכבת ישראל הורסת את הציוד שלה על הקו הזה..... חלם...פשוט חלם....אבל בישראל מה לא יעשו בשביל לגזור סרט.
אם רכבת ישראל בסופו של דברלגבי הציוד אני מסכים...
שאר הטענות הם באמת פסימיות מידי...הקו לא הרס את הנוף בצורה בוטה מידי...הקו כן משמש נוסעים...ויהיה לו שימוש בעתיד כקו תיירותי ואולי אפילו כקו פרברי בית שמש-י-ם ואולי אולי גם לקישור של הדרום לי-ם
בו'נה.. מה אתה יורד על הקו שלי?אם רכבת ישראל בסופו של דבר
תאלץ לרכוש רכבות רוכנות (צעד שהם נמנעו ממנו נחרצות בגלל עלויות אחזקה) הם מפספסים את המטרה לגמרי (לא שיש מטרה בקו הזה לדעתי מלבד פוליטיקה נטו) בסופו של דבר....הקו הזה עולה יותר ממה שהוא באמת שווה. עד שיחליטו אם לקנות רוכנות ועד שיוציאו מכרז ועד שיבחרו זוכה ועד שיקבלו את מערך הראשון יעברו שנתיים לפחות עד אז רכבת ישראל תהרוס את כל מערכי הIC3 שלה..... שיקחו איזה G12 עם כמה קרונות שטוחים ויעשו להם ספסלים....יעשו מזה רכבת ספארי....אחלה נוף ואחלה ריח של דיזל מהG12, אני בטוח שיש פה כמה אנשים שישמחו מאוד לנסוע ברכבת כזאת. רכבת תיירותית....הצחקתם אותי. אחרי שיפתחו את הקו המהיר רכבת ישראל לאט לאט תעלים את הקו הזה מרשימת הקווים שלה....חכו ותראו.
אתה נעול על משהו ושום דבראם רכבת ישראל בסופו של דבר
תאלץ לרכוש רכבות רוכנות (צעד שהם נמנעו ממנו נחרצות בגלל עלויות אחזקה) הם מפספסים את המטרה לגמרי (לא שיש מטרה בקו הזה לדעתי מלבד פוליטיקה נטו) בסופו של דבר....הקו הזה עולה יותר ממה שהוא באמת שווה. עד שיחליטו אם לקנות רוכנות ועד שיוציאו מכרז ועד שיבחרו זוכה ועד שיקבלו את מערך הראשון יעברו שנתיים לפחות עד אז רכבת ישראל תהרוס את כל מערכי הIC3 שלה..... שיקחו איזה G12 עם כמה קרונות שטוחים ויעשו להם ספסלים....יעשו מזה רכבת ספארי....אחלה נוף ואחלה ריח של דיזל מהG12, אני בטוח שיש פה כמה אנשים שישמחו מאוד לנסוע ברכבת כזאת. רכבת תיירותית....הצחקתם אותי. אחרי שיפתחו את הקו המהיר רכבת ישראל לאט לאט תעלים את הקו הזה מרשימת הקווים שלה....חכו ותראו.
אני מסכים עם איש-אשאתה נעול על משהו ושום דבר
לא יזיז אותך ממנו. הכנסת לעצמך לראש שאתה נגד הקו לירושלים (הכוונה לקו האיטי המשוחזר), או קיי, נניח שזכותך, בקושי, אבל איכשהו זכותך. מדוע להמשיך ולהיות אנטי גם כשיהיה ציוד נייד הבנוי לפיתולים ואז הנסיעה תארך במקום 1:20 שעות (כשאין עיכובים ובעיות) רק 1:00 שעה? שעה בין ירושלים לת"א הוא זמן סביר לכל הדעות. אל תשכח שכבר כיום הרכבת מסיעה בקו הזה, וכבר נגמרה ההתלהבות הראשונית ממנו, כ-50,000 איש בחודש (הכוונה באים לי-ם או יוצאים מי-ם, בשני הכוונים גם יחד). יש בקו הזה, וראיתי חלק מהם במו עיניי (!) יוממים. לא מדובר בכמות היסטרית, נכון. אבל יש בו כמה עשרות יוממים קבועים. ולמה לבטל את הקו גם אחרי פתיחת הקו המהיר (נדמה לי ש-A1) ? הרי יש את החיבור בין בית-שמש לירושלים. הנסיעה בין בית שמש לי-ם אורכת 38 דקות, שזה הזמן שלוקח ברכב פרטי בין שתי הערים אם אין תאונות/פקקים/מחסומים/פיגועים/הפגנות_של_ימין_קיצוני וכו'. יש אפילו, אני ראיתי אחד כזה, אנשים עם חופשי-חודשי בין בית-שמש לעיר של אצטדיון טדי... ובקשר לרכבת תיירות. יש דבר כזה בכמעט כל מדינה נורמלית. הקו לירושלים הוא אחד מהקווים הכי יפים שיש בעולם (כאחד שנסע במרבית הקוים המומלצים לתיירים מניו-זילנד ועד צ'ילה אני יכול בהחלט להעיד שהוא במאה הפותחת, מתוך למעלה מ-100,000 קוי רכבות בעולם) וחובבי רכבת רבים בעולם שמעו עליו. באוסטרליה לפני 4 שנים שאל אותי פקח מבוגר באיזה קו סתמי במדינת ויקטוריה מה עם הקו הזה כי הוא שמע שהוא נסגר (מה שהיה נכון באמת ב-2001). למי שיש זמן, הכוונה לתיירים וישראלים המטיילים, זו הדרך הכי מומלצת לעלות לירושלים בזמן שיש אור. הקו לירושלים בעצם זה שהוא כבר היום משרת כמה אלפי אנשים ביום הוא מצדיק את עצמו. למה להכריח את אלו שכן נוסעים בו היום לחזור לפרייבט שלהם או לקחת 2 אוטובוסים נוספים (הרוב נמצאים באזור מלחה, ככה שאוטובוס לירושלים יחייב אותם לקחת גם קו פנימי ארוך לשכונות דרום ירושלים) ? ולגבי הכסף ששפכו על הקו. אכן היתה חריגה של כ-100 מליון ש"ח. דבר לא תקין שאינני מצדיקו. הפגיעה בנוף היא מזערית. כל שטח המסילה מבית שמש ועד מלחה מהווה פחות מ-4 אחוז מכלל שטח השמורה והקטעים שנהרסו ליד המסילה מהווים אולי, במקרה הגרוע, עשירית מאורך המסילה. ככה שאתה יכול לחשב בעצמך מהו הפגיעה בשמורות נחל רפאים, נחל שורק ונחל קטלב. לא בריא להיות בגישה של כל הזמן אנטי אנטי אנטי. אתה לא תורם לעצמך כלום, לא לדיון בפורום ולא לשיפור המצב הרכבתי הקיים או למצב הקוסמי הקיים. חבל.
יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזלאני מסכים עם איש-אש
הקו הזה הוא מיותר ומבקר המדינה אמר את דברו. יוממים? הצחקתם אותי. שימו אותם באוטובוס אחד וקחו אותם בחינם, זה יהיה יותר זול. כל ההתנהלות כאן היתה בלתי מיקצועית ומתחכמת. טעות באמדנים זה לא "סתם" לא בסדר והצעצוע הזה עולה לי כמשלם המיסים סכומים נוספים שהייתי יכול לייעד אותם לדברים אחרים. רכבת תיירות זה רעיון נחמד. רצוי עם קטר קיטור...
לא בוכים על חלב שנשפךיש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
ראשית, כל הכבוד לךלא בוכים על חלב שנשפך
ממזערים את הנזק. חבל להרוס ציוד יקר במקום מיותר. קח ציוד ישן וגמור (כמו הקרונות הצרפתיים) וכלה אותו במקום המיותר. מושג המפתח: מיזעור הנזק. לא מחזיקים קו שלם בשביל יוממיים וחצי.
חזרנו לנק` ההתחלהראשית, כל הכבוד לך
באמת ולא בסרקזם/ציניות. הכוונה לזה שענית לתגובה שכתבתי בפורום. ולעצם העניין. יש בקו הזה לא יוממיים וחצי (יענו שניים או שלושה אנשים) אלא קרוב ל-60 יוממים ועוד כ-1500 עד 1900 מזדמנים יומיים ! כן, כן, בין 1700 ל-2000 איש ביום, וכבר נגמרה תקופת ההתלהבות והסקרנות מהקו. היא הסתיימה בערך שבוע לאחר חג הפסח, שהיה שבועיים (ליל הסדר) לאחר פתיחת הקו. נניח שהחודש הראשון היה חודש הבדיקה/התלהבות/סקרנות/ניסוי/בדיקה וכו' הרי שכבר יש חודש שלם ללא חגים (ועוד ספירת העומר שהיא מעין תקופת אבל שפחות מבלים בה ופחות נוסעים לסתם טיולים) ובו יש כ-50,000 נוסעים הפוקדים את תחנות ירושלים. נכון, אני מאוד בעד מזעור הנזקים. אפשר, ולפי דברי אביתר רייטר כנראה גם יהיו, רכבות גרורות קטר עם שני קטרי G12. יש המון קרונות ברכבת ככה שאפשר להשתמש ב-4 רכבות שכאלו (ואם יהיו בכל רכבת רק 5 קרונות, שזה במפורש מספיק, יהיו אף יותר רכבות. בכל קרון יש בין 78 ל-90 מקומות ישיבה ככה ש-5 קרונות זה יותר משני מערכי IC3 שבהם יש 330 מקומות ישיבה. 5 קרונות זה לפחות 390 מקומות). שמעתי שמועה (מעובדי רכבת שדברו ביניהם) על כך שירכשו רכבות טילטינג לקו הזה. אז גם יוכלו להוריד בכ-10 עד 20 דקות את זמן הנסיעה הארוך מדי כיום.
מדובר על רכבות כפולות קטריםחזרנו לנק` ההתחלה
אם מעלים G12 וקרונות רגילים הנסיעה תהיה ארוכה אין קץ. רכישת טילטינג תעלה לר.י. את הכסף שהם רצו לחסוך עם שיפוצו החלקי של הקו.
80-84 דקות זה נורא!מדובר על רכבות כפולות קטרים
ואז התאוצה טובה יותר. ככה שתוספת הזמן לא תגדל ביותר מ-5 דקות בערך. בעבר על מסילה דפוקה איומה ונוראה עם קטר אחד ולא שניים הנסיעה ארכה מת"א השלום לגן החיות שעה ו-40 דקות. אני מאמין שעל מסילה טובה ובטיחותית ועם שני קטרים הנסיעה בין ההגנה למלחה תהיה בין 80 ל-84 דקות במקום 75 דקות כיום. הבדל לא כזה משמעותי. ובכל מקרה טוב בלפחות 15 דקות לעומת הקו הקודם.
אביב או אופיר השם הפרטי ?80-84 דקות זה נורא!
כי צריך להשוות את זה למחצית הזמן שלוקח ברכב פרטי היום לעשות את אותה הדרך, ולא לקו הרכבת העותומני בן ה-108 (בערך..) בקצב הזה בקרוב נתחיל לומר שרכבת היא דבר טוב כי היא מהירה בהרבה מללכת ברגל...
תשמע, תראהמדובר על רכבות כפולות קטרים
ואז התאוצה טובה יותר. ככה שתוספת הזמן לא תגדל ביותר מ-5 דקות בערך. בעבר על מסילה דפוקה איומה ונוראה עם קטר אחד ולא שניים הנסיעה ארכה מת"א השלום לגן החיות שעה ו-40 דקות. אני מאמין שעל מסילה טובה ובטיחותית ועם שני קטרים הנסיעה בין ההגנה למלחה תהיה בין 80 ל-84 דקות במקום 75 דקות כיום. הבדל לא כזה משמעותי. ובכל מקרה טוב בלפחות 15 דקות לעומת הקו הקודם.
אם הקו הזה היה עולה כמו שקיתלא בוכים על חלב שנשפך
ממזערים את הנזק. חבל להרוס ציוד יקר במקום מיותר. קח ציוד ישן וגמור (כמו הקרונות הצרפתיים) וכלה אותו במקום המיותר. מושג המפתח: מיזעור הנזק. לא מחזיקים קו שלם בשביל יוממיים וחצי.
קובי, נכון?יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
הסטטיסטיקה שלך לא מדייקת, יעקב.יש המון רכבות תיירות עם קטרי דיזל
או חשמל. בארה"ב, בהרי הרוקי הקנדיים, בפרו, בדרא"פ ובאלפים הדרומיים בניו-זילנד. הכסף כבר נשפך על הקו לירושלים. נו אז עכשיו נסגור אותו? בכך הבזבוז יהיה עוד יותר דבילי ואפילו נפשע. כי כיום נוסעים בקו הזה 1800 עד 2000 ביום. זו כמות לא של אוטובוס אחד מר או ד"ר הספל בנימין, אלא 40 אוטובוסים. שנית, כמוך וכמו ההורים של חן מלינג וכמוני יש עוד הרבה. הכוונה לאנשים שכן נוסעים ברכבת אך לא מסכימים לסוע באוטובוסים ! אז בוא נוסיף עוד 250 מכוניות יום יום לציר העמוס בשער הגיא בואך ירושלים ושאר הנוסעים יעמיסו עוד יותר על שירותי האוטובוס. ממש חוכמה עצומה... הטענות שאתה מעלה, הן הגיוניות אולי ובקושי רב, לפני שמבצעים את הפרויקט. כרגע, אחרי שהוא הסתיים זה בבחינת לבכות על חלב שנשפך.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.