שמות רבנים ואב"דים מהונגריה

  • פותח הנושא א77
  • פורסם בתאריך

א77

New member
שמות רבנים ואב"דים מהונגריה

מצאתי פסק דין החתום ע"י יותר מע"א רבנים מהונגריה. משנת תרכ"ו. השמות אוליי יתנו אור למעוניינים. אלו הן שמות ערים וק"ק [קהילות קדושות]: סטרופקוב קורעמי סוליש ווערפליט סיקס בערגסאז סאבראניץ מארגערעטן שעביש הומענא ניידורף טוקאי בארטפולד טיסא פירעד הנשוביץ נאדיערע בוסערמין סאטמר דעשש פאטעק נעגרעשט מונקטש אופעלא ראצפערד ברוינוביץ האלמי נירמאדע דאראג נאנאש בוקין היניאד ענטראדאם שאמקוטע טעמעש בילקע סערדניע טאללע באוןים פאראסלא קאפאש מיהאי קראסנע נאדפאללע סענדרע קענדריש מאדע סערנעש ווירטיש שאמלוי הידאלמאש אבראהאם טאלשווע. כאמור זה מלפני כמעט 140 שנה. ייתכן וחלק משמות הערים והקהילות, כבר שונו או לא מוכרים, אבל כך הן מופיעות בפסק דין. ותודה מיוחדת ל... שהעביר לי תמונות בתי כנסת מקרקא.
 

דדיחתם

New member
מעניינים אותי חלק מהמקומות

סיקס - הרב מייזנר אופעלא - הרב בלום
 

א77

New member
אז ככה

בסיקס יש את החתימה : הק´ הילל ל"ש מוועטש אב"ד דק"ק סיקס יע"א עם ב"ד ראשי התיבות הם: הק´ = הקטן ל"ש = ? אב"ד = אב בית דין דק"ק = דקהילת קודש יע"א = יבנו עירי אלוקינו ב"ד = בית דינו באופעלא: הק´ יואל צבי ראטה חונה פ"ק ב´ אויפאלע עם ב"ד ראשי התיבות הם כנ"ל פ"ק = פה קהילת ב´ = ?
 

א77

New member
אגב נזכרתי...

שיש אדמו"ר מאופעלא. ובדרך כלל אדמו"ר בעל שם מסויים, טורח בכל האופנים להשיג מידע הסטורי וחומר על עיירה על שמה הוא קרוי. אותו אדמו"ר יחסית צעיר. כמדומני שהוא בן בתו של איזה אדמו"ר או רב מאופעלא. הוא חתנו של אחד מבניו של האדמו"ר ממודז´יץ. אז תמיד כדאי לנסות לאתר או למצוא קישורים אף לא דרך האינטרנט, ובכל הזדמנות. אוכל לאתר לך יותר פרטים אודות שמו וכו´ אם תתעניין.
 

ספרן

New member
הרב הלל ל"ש

מסיקס - הוא הרב הלל ליכטנשטיין מקולומיא (כיהן קודם לכן בסיקס ובעוד מקומות). מתלמידיו המפורסמים של החת"ם סופר. היה ידוע כאחד מהקיצוניים ברבני הונגריה, פעל רבות למען א"י. חתנו - הרב עקיבא יוסף שלזינגר מירושלים, מהפעילים למען היישוב בארץ ישראל. על שמו היישוב בני עי"ש.
 
למעלה