שמיכת הטלאים הראשונה

עירית32

New member
שמיכת הטלאים הראשונה

שלום, שמי עירית, אני משתתפת פעילה בקומונה של תפירת צעצועים אבל קוראת גם כאן ובקומונה סיפורי בדים ועוד. אני רוצה לנסות לעשות את שמיכת הטלאים הראשונה וכדי שהיא לא תהיה האחרונה אני רוצה לדעת למה אני נכנסת. מה שמטריד אותי זה אם המכונה שלי (ברנט 440, מבית ברנינה, מכונה חביבה בת כ-20 עם תכים די רגילים) מסוגלת לעמוד במשימה של תפירת 3 שכבות. אני מאמינה שיש הרבה מתחילות שעשו שמיכה גם עם מכונה יחסית פשוטה, האם במקרים כאלו התיפורים נעשו ידנית? והbinding? הפחד שלי הוא לא רק מהעובי של השמיכה אלא יותר מהגודל, איך מתמרנים שמיכה (למיטה בודדת) במכונה רגילה? ולגבי מילוי- איזה כדאי לשמיכה קיצית/כיסוי מיטה? עלויות? איפה כדאי לקנות (אם אפשר באזור הצפון)? תודה על כל תגובה
 

חרוזית1

New member
שלום עירית וברוכה הבאה

בדרך כלל לשלוש שכבות יש רגל מיוחדת ואני מבינה שאין לך. אם ברצונך לתפור שלוש שכבות קודם כל תחזקי את השכבות עם סיכות ביטחון או עם חוט מכליב שתי וערב. כדי שזה לא יצור לך גלים בעבודה צריך לגלול את השמיכה מהצד לכיוון המרכז לתפור את המרכז ומשם לצאת לכיוון קצה השמיכה הכי חשוב להצמיד טוב לפני התפירה. אם רצונך לעשות תיפורים ביד גם כן קודם להכליב את העבודה והשכבות . בתום התיפורים מוציאים את התפר המכליב. מקוה שעזרתי.
 

עירית32

New member
איך קוראים לרגלית המיוחדת?

תודה, איך קוראים לרגלית המיוחדת? אני מסתכלת עכשיו על החוברת של המכונה וצריכות להיות לי הרגליות: satin stitch foot, overcasting foot, darning foot, ועוד כאלו שהייעוד שלהן ברור לי (רוכסן, כפתור, תך נסתר). אם הכוונה ל-darning foot שהבנתי שהיא לריקמה חופשית אז אני אעדיף להמנע מריקמה חופשית ולעשות תיפורים ישרים כי ממש לא הסתדרתי איתה (אני אצטרך המון אימון לפני שאצליח לייצר תפר יפה). האם הכוונה לרגלית שאמורה לקחת את כל העובי? אם לא אז אשתמש ברגילה.
 

ayala26

New member
לא בהכרח חייב להיות עובי

יש היום מילויים דקים ונושמים מכותנה. הם מאוד דקיקים ולא יוצרים מראה פוך. המטרה של רגלית walking foot היא לסחוב 3 שכבות יחד - היא מגלגת את הבד גם מלמעלה בעוד שגלגלי המכונה מגלגלים מלמטה וזה כדי שלא יווצר מצב ששכבה תחתונה נעה בעוד השכבה העליונה עומדת במקום ונוצרות בועות. זו רגלית שקונים במיוחד והיא אחת היקרות (קניתי כבר כמה וכמה רגליות נפרדות למכונה)
 

עירית32

New member
והאם הרגלית מתאימה למכונות של ברנינה?

והאם בכלל כדאי להזמין מילוי ברשת בגלל הנפח שלו, האם לא יוצא יקר המשלוח? תודה
 

ayala26

New member
קניתי בחנות את המילוי ולא ברשת

אבל בדיוק כזה כמו באתר שצרפתי. בקשר לרגלית יש רגליות שונות לכל מיני מכונות. צריך לבדוק את זה. לי יש רגלית שמתאימה למכונות low shank זה אומר שהבורג ממוקם חצי אינץ' מאיפה שמניחים את הבד. זה מתאים למכונות חדישות לי יש הוסקוורנה)
 

חרוזית1

New member
עירית מאיפה את בארץ? לכל סוכן ברנינה

יש רגליות המיועדות למכונות שלהם. רוצה לספר כאן מה קרה לי עם הרגלית הזו הייתה לי מכונת תפירה וויקינג (קניתי מסוכן שיש לו גם ברנינה) שאלתי על הרגלית והסתבר שהיא מוזמנת וצריך לחכות הרבה זמן. מחוסר זמן נכנסתי לחנות של סוכן זינגר ידוע בנחלת בנימין ביקשתי רגליות המיועדת לתפירה אמרתי את השם והדגשתי שזה עבור הוויקינג המוכר הבעלים נתן לי שתי רגליות אחת לתפירה חופשית ואחת לתיפורים שלוש שכבות מאחר וידוע לי כי הרגלית ל-3 שכבות מאוד יקרה בסביבות 500 ש"ח התפלאתי מאד שנקב בסכום של 150 ש"ח לשתי הרגליות. שוב ושוב שאלתי אתה בטוח? זו הרגלית? כן כן כן שילמתי וכאשר באתי להרכיב ולעבוד מתברר שזה לא מתאים!!! חזרתי לחנות, כמובן ויכוחים , עכשיו הוא לא רוצה לשמוע ממני בלית ברירה נסעתי לסוכן של ברנינה כדי לקנות את המוצר המקורי . בסופו של דבר קניתי מכונה חדשה ברנינה 240 הכי ידידותית למשתמש והוספתי עוד כ-600 ש"ח רק לרגלית האמורה. לכן מודגש פנו רק לסוכן של המכונה. ואם יש לכם זינגר אז תיזהרו מהחנות בנחלת בנימין כי הוא לא אמין.
 

ayala26

New member
500 ש"ח?!

אני קניתי באינטרנט ב- 25 דולר מתאימה להוסקוורנה ויקינג. כמו שאמרתי כל שצריך לדעת זה את מיקום הבורג.
 

chayahd99

New member
../images/Emo49.gif

קודם כל ברוכה הבאה
אנחנו נשמח לעזור ולסייע ככל יכולתנו, תרגישי חופשי לשאול ולהתייעץ. ולענייננו... אני כבר מזהירה אותך שסביר להניח שהשמיכה הראשונה לא תצא בדיוק כמו שאת מתכננת וכמו שנראים השמיכות באינטרנט ובספרים אז אל תיבהלי ואל תתייאשי. ככה זה בהתחלה ורק ככה לומדים. כדי להקל עליך וכדי שלא תנסי לכבוש את פסגת האוורסט ביום אחד ותתמוטטי חסרת כוחות, אני ממליצה לך לפצל את המשימות ולפשט את העניינים. מה כוונתי? השמיכה הראשונה שלך לא חייבת להיות בעלת 3 שכבות עם batting באמצע. היא יכולה להיות רק בסיס מטולא וגב. גם זה נחשב שמיכת טלאים, את זה בטוח תצליחי לתפור בכל מכונה, וככה כבר הורדת מטלה אחת מורכבת שתחכה לשמיכה הבאה. אם בכל זאת את מתעקשת לעשות את השמיכה הראשונה עם batting, אז הייתי עושה את התיפורים ביד. אך מה אם תגלי שאין לך את הסבלנות הנדרשת לתיפורים ידניים על שמיכה גדולה? זה בדיוק מתקשר לנקודה הבאה. זו השמיכה הראשונה שלך? למה היא צריכה להתאים לגודל של מיטה? למה לא להתחיל עם תמונה קטנה יותר לתליה על הקיר או אפילו משטח דקורטיבי קטן שמניחים על שולחן צד מתחת לאגרטל? למה להתחיל עם פרויקט ענק? עדיף בהתחלה להתנסות בכמה פרויקטים קטנים, מהירים ושונים מאשר בפרויקט אחד ענק שייקח הרבה מאוד זמן. מבחינת הבדים בהם את משתמשת, אני לא הייתי משקיעה בבדים מיוחדים ויקרים אלא מתחילה עם שאריות פשוטות וזולות. שוב, חבל על הכסף, בטח כשמדובר בשמיכה ראשונה. עד כאן לעכשיו, מקווה שזה יעזור.
 

עירית32

New member
תודה

קיבלתי באהבה את הרעיון של הוויתור על המילוי, גם ככה נראה לי חם מידי לקיץ שלנו ולבן שלי. אם אני עושה בסיס מטולא וגב אני לא צריכה תיפורים בכלל? אם ככה אשאיר פתח וזו תהיה גם ציפה... לגבי גודל הפרוייקט, את צודקת, אבל יש לי בעיה (ובתחום היצירתי זו אכן בעיה) קשה לי לתפור משהו שאני לא רואה בו שימוש, ואני רוצה לעשות משהו לחדר החדש של הבן שלי...אקשט גם וילון. עשיתי איזו כרית מטלאים בשביל לא להתחיל משמיכה, היה נחמד, לא עשיתי לה שכבות, העבודה לא יצאה הכי מדוייקת וזה בעיקר בגלל הגזירה שלי, אז קניתי charm pack (שלושה מאותה קולקציה) כדי לחסוך את הקטע של הגזירה (יש לי גלגלת אבל עדיין לא יצא משהו). ה-charm pack גם עוזר בעיניין התאמת הצבעים.
 

עירית32

New member
הבדים לשמיכה

לא מצליחה להעלות תמונה של הכרית, עשיתי בערך את הדבר הזה. בשמיכה אני רוצה לעשות בלוק דומה, אך מאחר ובחרתי להשתמש רק בגוונים מסויימים מתוך הcharm pack וגם כדי להקל על העבודה וגם על העין (שלא יהיה עמוס) אני מתכננת 3 בלוקים על רקע שמנת.
 

חרוזית1

New member
חיה אני לא מסכימה איתך בדים צריכים להיות

טובים ומעולים ורק מכותנה לפי מיטב המסורת כי אם מתחילים מההתחלה לחפף (וזו לא המטרה) אז ממשיכים ככה . מעלה כאן את השמיכה הראשונה שלי תיפורים ביד אין בכלל תפר מכונה נכון לקח זמן אבל ההנאה שלמה שמיכה זו משמשת לכיסוי בקיץ היא קלה ונעימה הבדים בדי כותנה טובים שלא דוהים בכביסה. מכבסת במכונת כביסה. מייבשת במייבש ויוצא נהדר
 

chayahd99

New member
לא מדברת על חפיף

אלא מדברת על הגיון. לא לכולם העבודה הראשונה יוצאת כמו שלך, וחבל להשקיע כסף ולקנות בדים במיוחד. אני חושבת שאם יש שאריות של בדי כותנה (ולא אמרתי לקנות בדים זולים), אז כדאי את העבודה הראשונה לעשות איתם. באופן כללי את צודקת שלא כדאי להתרגל לחפף וברור שעל בסיס קבוע כדאי להשתמש בבדים איכותיים שישמרו את היצירה במצב טוב לאורך שנים.
 

יאמה

New member
בצפון יש לך את בוסתן הגליל

יש שם חנות לצורכי טלאים, והמוכרת עונה על שאלות בשימחה. המושב נמצא בין עכו לנהריה.
 
למעלה