שמעתי לא מזמן (לא זוכרת איפה)

michelle2113

New member
שמעתי לא מזמן (לא זוכרת איפה)

על זה שרוצים למנוע מ"משתמטים" להתקבל לעבודה... שמעתי רק חלקית אז אני לא בדיוק יודעת לאיזה עבודות התכוונו, אבל עולות פה עוד שאלות.. מה אלה המשתמטים? האם אני, שהשתחררתי מטעמים רפואיים, נקראת משתמטת? האם לאותו בעת עסק אליו אפנה יהיה אכפת בכלל אם השתחררתי מסיבות כאלה או אחרות? האם ברגע שאגיד לו שלא שירתתי שירות מלא, אני אחשב משתמטת ולא אתקבל לעבודה? האם לאנשים כמוני יש עוד מקום בישראל?
 

Ambious

New member
בגדול אסור למעסיק אפילו לשאול אותך למה לא

סיימת את השירות הצבאי שלך, ואסור לו שלא להעסיק אותך על סמך זה. בפועל לצערי זה לא מונע ממעסיקים מסוימים לעשות את זה, אבל מנסיוני האישי המעסיקים הגדולים והרציניים (חברות ואירגונים גדולים) לא מתעסקים בזה אפילו.
 
בד"כ הבעיה לארגונים ממשלתיים

אבל דיברתי עם מישהו בכיר בארגון כזה.. ושם בכל מקרה לרוב מתקבלים עם פרוטקציה.. אז לא באמת משנה מה עשית בצבא... את אחי לא רצו לקבל לחברת היי טק כדולה בגלל שירות חלקי.. ואז באה הפרוטקציה והכל "נשכח"...
 

haborer

New member
שחרור

בטח שיהיה אכפת למעביד מאיזה סיבות השתחררת, וסיבה רפואית היא סיבה מספיק טובה. עדיף להגיד פטור רפואי, אפשר לומר שזה הרע במיעוטו מבחינתם. גם לי יש פטור רפואי ובהזדמנות הראשונה שיכולתי להסביר את זה בריאיון הסברתי בלי להתבייש ובלי להתנצל.
 

Ambious

New member
נכון, אין מה להתבייש, מי שלא רוצה להעסיק

אותך בגלל שלא סיימת את השירות הצבאי שלך מסיבות רפואיות, לא הייתי רוצה לעבוד אצלו גם ככה.
 

EgeBamayasi

New member
גם אני יכול להגיד שיצאתי מסיבות רפואיות

רשום "השתחרר מסיבות בריאותיות" ככה שאני יכול להמציא איזו סיבה רפאויות מתקבלת על דעת ואז איך הם ידעו שבעצם יצאתי דרך קבן...
 

Ambious

New member
אתה לא צריך להמציא שום דבר, אסור למעסיק

לשאול אותך מה הסיבה הרפואית שבגינה שוחררת מהצבא. ואם הוא שואל ואתה לא עונה ובגלל זה הוא לא מעסיק אותך, הוא עובר על החוק, והוא גם סתם חתיכת חרא שלא שווה לעבוד אצלו גם ככה.
 

niriq

New member
יש לי שאלה אלייך

למה לא התנדבת לשירות לאומי או משהו כזה לאחר ששחררו אותך מהצבא?
 

michelle2113

New member
קצת קשה לי לענות על זה.

אני לא אגיד שלא חשבתי על זה, כי כן עשיתי זאת, אין לי סיבה מספיק טובה. אני אספר שהתגייסתי חולה בהפרעת אכילה והשתחררתי חולה עוד יותר, אחרי שהיו צריכים לאשפז אותי לכמה ימים בבי"ח. השתחררתי בלי כלום בידיים, עם בטחון עצמי ששואף לאפס ומצב נפשי ירוד מאוד. היה ברור לי, להורים שלי ולמטפלים שלי שאני צריכה להשקיע עכשיו בעצמי כדי להחלים. הסיבה היא שזה פשוט לא היה בראש שלי אז. למה אתה שואל? יש אנשים שיעשו שירות לאומי כדי להגיד שהם עשו משהו במקום שירות צבאי, יש את אלה שעושים את זה מהמניעים שאני חושבת שהם הכי נכונים, והם באמת התנדבות ועזרה לאחרים. אני כן חושבת לא מעט על התנדבות בלי כל קשר לזה שלא עשיתי צבא, ואם אני אעשה את זה זה לא יהיה במסגרת שירות לאומי.
 

EgeBamayasi

New member
אני מתקן אותך

זה לא "למה לא התנדבת...?" זה "למה לא הלכת...?" התנדבות זה אקט שנעשה ממקום פנימי, אמיתי וצנוע ולא בשביל להרוויח משהו או לרצות משהו. הליכה לשירות לאומי בשביל לענות תשובה חיוביות למשהו כמוך היא בגין רווח ולכן היא כבר מפסיקה להיות התנדבות עוד על חובת ההתנדבות - http://www.newprofile.org/formerum/forum_posts.asp?TID=1039&PN=1
 

סלוניק

New member
בגדול זה נכון,

מרבית האנשים שהולכים לשירות לאומי לא היו עושים זאת לולא החברה הייתה רודפת את מי שלא שירת בצה"ל. בסופו של דבר עם כל הסיפורים על "רציתי לתרום" וכן הלאה, אפשר הרי להתנדב למקומות האלה גם בלי להיות באיזושהי מסגרת של משרד הביטחון (או מנהלתה שירות הלאומי, מה שזה לא יהיה שמקימים עכשיו).
 
למעלה