שמעתי על חוק

שמעתי על חוק

שמאפשר שארבעה אנשים ישבו במושב האחורי בתנאי שישבו בבטחה. זה נכון?
 
בשום רכב...

פשוט בפורים נסעתי למסיבה והיו בעיות כשחזרתי, אבא של חברה שלי לא היה מוכן להסיע אותנו כי היינו יותר מידי, והוא לא האמין לזה שיש חוק כזה שמאפשר ארבע מאחורה, וכל הדרך הוא הסתכל בחרדה לראות אם יש משטרה. ודווקא ראינו ניידת, אבל היא עצרה בצד עם רכב אחר אז הוא נתן גז (לא יותר מדי) וחלפנו על פניהם.
 

24BP

New member
תלוי

אם ברשיון הרכב מצוין מספר מושבים ליד הנהג או מספר האנשים שמותר להסיע ברכב אם 1 אין הגבלה למספר היושבים מאחור הכוונה שכל היושבים יושבים עם הישבן על הספסל ולא אחד על השני אם 2 לפי המצוין ברשיון כמובן שלא נושיב 6 תינוקות אלה מגיל שלא צריך בוסטר
 
חידוד:

מותר להסיע נוסעים לפי מה שמוגבל/מותר ברשיון הרכב- עד כאן נכון. במידה ולא מוגבל (ברכבים משפחתיים ממוצעים ישנה מגבלה יחידה של "נוסעים ליד הנהג: 1"), מותר להסיע נוסעים לפי מס' חגורות הבטיחות המותקנות ברכב, וברכבים מיושנים בהם לא מותקנות חגורות בטיחות מאחורה (דבר הולך ונעלם- כמעט וכבר לא קיים) לפי מס' המושבים ברכב. נוסף על כך, לבעלי רשיון לרכב פרטי/מסחרי עד 4 טון ישנה מגבלה הקבועה בחוק, המגבילה הסעה של עד 8 נוסעים, גם ברכבים שיש בהם מס' גדול יותר של מושבים (לא רלוונטי לנהגים חדשים שממילא מוגבלים במס' נמוך יותר של נוסעים).
 
הסמיילית קבלי תשובה לפי המקרה שלך !

שלום רב סמיילית ! לפי המקרה שלך מדובר ברכב פרטי שישבתן 4 בנות בספסל האחורי . החוק אומר ככה - עלייכן לשבת בבטחה ועלייכן לחגור חגורת בטיחות (רק 3 מכן יכלו לחגור והיו צריכות לחגור ) הרביעית לא חייבת לחגור חגורה ולכן אין עבירה במקרה שלך אבל ! - המילה בבטחה היא מילה גדולה החוק מגדיר ישיבה בבטחה זו ישיבה עם הישבן על ספסל הרכב והישענות של הגב על משענת הגב של ספסל הרכב האחורי !!! במידה ולא נכנסתן כול ה4 בבטחה כחוק הנהג אינו ראשי להסיע אתכן ברכב ... שיהיה לך שבוע טוב ויום מקסים .
 
למעלה