שמעתם על המודל הוקטורי לאסטרטגיה לחברות נדל"ן?

לתחום הנדל"ן מאפיינים ייחודיים וככזה עליו להתנהל באסטרטגיה עסקית המותאמת לו. היות ומטבעו תחום הנדל"ן הינו עתיר הון, הרי שטעויות והתנהלות אסטרטגית שגויה, עלולים לגבות מחיר כבד עד כדי הפסד ולעתים אף יותר מכך.

המודל הוקטורי לאסטרטגיית חברות נדל"ן. המודל מתבסס הן על התאמת מודל עסקי אסטרטגי והן על משתני ניתוח הייחודיים לענף כגון: סוציו-גיאוגרפיה, מימון, בירוקרטיה, רגולציה, טווחי זמן אופייניים ועוד.

המודל מעניק מסגרת לאיסוף וניתוח הנתונים הרלוונטים ולפיתוח האסטרטגיה וכן מנחה בבניית אסטרטגיית נדל"ן מובילה, המתאימה לטווחי זמן הייחודיים הנהוגים בענף.

בעזרת המודל ניתן לתכנן נכון יותר השקעות נדל"ן בארץ והשקעות בינ"ל וכן לתכנן את שיטות המימון הנכונות אשר יאפשרו מקסום התשואה לפעילות החברה או המשקיע.

המודל גם מסייע בתכנון אסטרטגיה עסקית לעיסוק בתת ענפי הנדל"ן השונים, כגון נכסים מניבים, שוק המגורים, לוגיסטיקה, נכסים מסחריים, קרקעות, בנייה, תיירות וכו'. כמו כן ניתן להיעזר בו ביזמות נדל"ן, הן כקבלן מבצע והן בעיסוק בהשקעות נדל"ן בתצורות השונות.


כמו כן ניתן ללמוד על המודל ועל שיטות אסטרטגיות נוספות בנדל"ן, בקורס "אסטרטגיה עסקית לחברות נדל"ן", המועבר על ידי, בתואר השני למנהלים (Executive MBA) באוניברסיטה העברית, בחוג למנהל עסקים.

בהצלחה!

 
למעלה