שנה טובה - אשמח אם תעזרו לי

123456a1

New member
שנה טובה - אשמח אם תעזרו לי

משפחתי מכרה דירה לעולים מאתיופיה דרך הלוואה ממשלתית. לאחר שהעסקה התבצעה, ברח ראש המשפחה (האב) לחו"ל והשאיר את ילדיו (היתומים מאמם) ללא אפוטרופוס. לאחראי על הילדים מטעם מרכז הקליטה אין כסף לשלם עבור פעולות העברת הדירה על שמו (טאבו ואגרות אחרות)כך שנשארנו ,לפחות מבחינת הרשויות ,הבעלים החוקיים של הדירה. אין לנו זכות להשתמש בה אך אנחנו משלמים עליה ארנונה איך יוצאים מהפלונטר?
 
ארנונה

נגשים לעיריה עם חוזה המכר ומבקשים להעביר את החיובים על שם הקונים. הערה: אם לילדים יש דירה מדוע הם נמצאים במרכז קליטה? גם אין זה סביר שלילדים (בהנחה שמי מהם קטין) אין אפוטרופוס. ועוד משהו: אם הם שילמו מס רכישה (או פטורים מתשלומו) אז העלות של העברת הדירה בטאבו היא כ- 100 ש"ח.
 

123456a1

New member
המשך

תודה על התגובה הילדים לא עוברים כי כולם צעירים ואף אחד מהם לא יכול לגדל את האחים בכוחות עצמו. אין לי מושג מי האפוטרופוס במקרה הזה. או איך מבררים מיהו. לטענת ההורים שלי: העריה לא מוכנה להעביר את החיובים על שם הקונים עד שלא יתיצב ויחתום נציג הקונים (נשמע לך הגיוני?)
 

u 1000

New member
לא הגיוני וגם לא תואם את החוק

סעיף 325 לפקודת העיריות קובע: "325. חדל אדם ביום מן הימים להיות בעלם או מחזיקם של קרקע או של בנין שהוא חב עליהם בארנונה לפי הוראות הפקודה, ימסור הוא או נציגו הודעה על כך בכתב לעיריה ולאחר מכן לא יהיה חייב בשיעורי ארנונה נוספים; אין האמור גורע מחבותו בשיעורי הארנונה המגיעים מלפני מסירת ההודעה." אין שום זכר ללגיטימיות של דרישת העירייה. תמסרו ביד עם חותמת התקבל על העתק שתשמרו אצלכם מכל משמר (חלופה הרבה פחות טובה היא בדואר רשום) מכתב בו אתם מודיעים כי בהתאם לסעיף 325 לפקודת העיריות חדלתם להיות מחזיקים של הנכס ודרשו מהעירייה לשנות את הרישום בהתאם. למכתב צרפו העתק מחוזה המכר. את המכתב יש למען לשני גורמים: מחלקת הגבייה ומנהל הארנונה. עכשיו שלושה דברים מאוד חשובים: 1. את הארנונה שכבר חויבתם עליה ככל הנראה תאלצו לשלם. אם מדובר בסכום גדול (מה שעל פניו לא נראה כך) כדאי לברר אפשרות לתבוע אותו (זה מסובך כי מי שחתם ברח וספק אם ניתן יהיה לדרוש את התשלום מצד שלישי). 2. אם העירייה הודיעה לאחר שפעלת לפי המוצע מסרבת להחליף את רישום "המחזיק" (להבדיל מרישום ה"בעל") לא יהיה מנוס מלפנות לעו"ד על מנת לטפל בתיק באופן משפטי (עשו זאת במהירות לאחר קבלת תשובה שלילית, אם חלילה תהיה, יש לוח זמנים קצר שכדאי מאוד לעמוד בו). 3. לאי העברת הרישום עשויות להיות השלכות רבות משמעות משפטיות וכלכליות (למשל אתם עלולים להיות מחויבים בהיטלים על הדירה) לכן כדאי להיוועץ עם עורך הדין שליווה אתכם בחוזה המכר אם יש לא רעיון כיצד לצאת מהפלונטר.
 
למעלה