שקיפות עורפית - זקוקה לעזרתכן

mbar30

New member
שקיפות עורפית - זקוקה לעזרתכן

אמש ערכנו שקיפות ערפית והיתה המלצה לדיקור. עובר אחד שבגללו היתה ההמלצה לדיקור : CRL - 62 שבוע: 12.4 הערות שקיפות ערפית 2.9 מ"מ. העובר השני CRL - 26 שבוע: 12.2 הערות שקיפות ערפית 1.2 מ"מ. כל הלילה חשבתי על אופציות נוספות ואשמח לשמוע מה דעתכן הותיקות ובעלות הנסיון -האם מישהי חוותה שוני בין העוברים? מלכתחילה ידענו שהפרית הביציות לא היתה באותו זמן העוברים נמצאים בשקים נפרדים ובעלי שיליות נפרדות זקוקה לעזרתכן.
 
זה בדיוק מה שהיה לנו

העובר - שקיפות 1.1, וסיכוי לתסמונת דאון 1:4500. העוברית: שקיפות 2.9 וסיכוי לתסמונת דאון 1:84. במצב כזה לא היה ספק שהולכים לדיקור מי שפיר (שיצא תקין
). אני מאד שמחה שעשיתי את הדיקור, כי זה הדבר היחידי שהרגיע אותי בסופו של דבר.
 
עד 3 מ"מ זה נחשב תקין

יש לכם עובר אחד שנמצא על הגבול ולכן קיבלתם את ההמלצה למי שפיר. צריך לזכור ששקיפות עורפית זו בדיקה סטטיסטית ולא נותנת תשובה חד משמעית לגבי תסמונת דאון. התוצאה שלכם מחשידה שאולי יש לעובר הראשון תסמונת דאון אבל בלי מי שפיר לא תוכלו לדעת בוודאות. כשאני עמדתי לפני מי שפיר עשיתי לעצמי את החשבון הבא: איך אצליח להתמודד עם אבדן הריון בעקבות מי שפיר לעומת איך אצליח להתמודד עם לידה של ילד פגוע. אצלי השיקול הוביל בצורה ברורה מאוד לבדיקת מי שפיר. אתם צריכים לעשות את החשבון של עצמכם ולדעת מה לעשות עם זה. מקווה שיתברר שהכל בסדר גמור עם שניהם!
 
חייבים באמת לזכור

שזו בסה"כ סטטיסטיקה. לא מעיד על שום דבר. וחייבת להוסיף ולומר שדווקא היה לי יותר קל מאשר בהריון הראשון. בהריון הראשון התלבטתי קשות לגבי המי שפיר, ועכשיו - מישהו החליט עבורי וזה הרבה יותר קל. כל ההתלבטות המטורפת נחסכה.
 

mbar30

New member
הקטע הקשה הוא ההחלטה - ולי היא

בלתי נסבלת כי בעלי כל הזמן מזכיר שהם לא הופרו באותה העת ותמיד היה ברור כי אחד גדול יותר מהשני. אבל אני צריכה להתעשת ולהחליט. מישהי יודעת מהי הסתברות לבעיות? מפחיד
 
אבל השקיפות לא קשורה לגיל

ה"נורמה" של עד 3 מ"מ נכונה לכל העוברים בשבועות האלה. גם למי שהשתרש יומיים קודם.
 
ההסתברות תלויה בגיל

מה יצאה תוצאת הבדיקה שלך
ועדיין, כפי שציינה חנה, הגבול של 3 מ"מ הוא אבסולוטי (רק שאם את צעירה יותר, הגיל ממתן את ההסתברות המעשית לבעיה וההפך. בפועל זה לא משנה, חייבם לעשות דיקור).
 

טוש10

New member
באותה בעיה- מפחדת מוות

אני אתמול עשיתי שקיפות. עובר אחד יצא 3.1 מ"מ ( הסתברות 1:56) והשני 1.1 מ"מ ( עם הסתברות 1:3250). הרופא אמר שצריל לעשות סיס שלייה - כמה שאלות? 1. מי אתן ממליצות הכי טוב לעשות? 2. מפחיד שעדיין אחרי שהתוצאה תקינה יכול להיות סבירות למומים אחרים- חוץ מתסמונת דאון שלא ניתן לראות בבדיקה 3. האם צריך לעשות אח"כ גם מי שפיר( המידה והתוצאה תקינה). 4. האם מישהי שעשתה יכולה לספר לי על הבדיקה האם כואב ועד כמה מסוכן. אשמח לקבל מידע להירגע- אני בפאניקה
 
לא יודעת למה המליצו לך

על סיסי שיליה. אצלי היתה שקיפות דומה, וגם בסקירה ראו עורף עבה, אבל המליצו על מי שפיר ולא על סיסי שיליה. לא מבינה בכלל בבדיקה הזו, רק יודעת שיש לה יתרונות וחסרונות: היתרונות - היא נעשית בשלב מוקדם של ההריון, כך שאם חו"ח יש צורך להפסיק את ההריון זה הרבה יותר פשוט. לעומת זאת הסיכון להפלה לאחריה גדול בהרבה מהסיכוי בדיקור. למיטב זכרוני, בדיקת מי השפיר היא באמת יותר מקיפה (אבל אולי אני טועה). גם אני הייתי בפניקה מטורפת אחרי השקיפות, אז אני מבינה אותך לגמרי. יכולה לנסות ולעודד אותך - ביום שעשיתי שקיפות עשתה עוד מישהי שקיפות אצל אותו רופא והתוצאה שלה היתה 1:4. היא לא עשתה סיסי שיליה ותוצאות המי שפיר יצאו תקינות לחלוטין. הייתי מתייעצת עם עוד רופא האם לבצע סיסי שיליה או להסתפק במי שפיר.
 

טוש10

New member
האם את לא חוששת ממומים אחרים?

נאמר לנו שגם אחרי ששוללים תסמונת דאון בסיסי שליה או בדיקור מי שפיר עדיין יש אפשרות להרבה מומים אחרים שלא ניתן לבטל בוודאות ועל כן עדיין יש סיכון שהעובר לא ייצא תקין. על כן מדוע שקיפות העורפית לא יצאה תקינה- אולי זה מסמן על בעיה אחרת שלא ניתן להכחישה בבדיקות הללו. האם סיסי שלייה מבטלת לחלוטין את החששות של שקיפות עורפית?
 
שקיפות מוגברת מעידה

על תסמונת דאון (תסמונת שניתן לבדוק גם בסיסי שיליה וגם במי שפיר), ולא על מומים אחרים. אין סוף לחששות, אבל זה לא בריא בעיני רק לחשוש כל הזמן. צריך לעשות את הבדיקות ההכרחיות וביתר הזמן - להיות חיוביים ואופטימיים.
 
לצערי זה לא נכון

שקיפות מוגברת עלולה להעיד על בעיות לב (למעשה, זה הבסיס למתאם עם תסמונת דאון, לרבים מהעוברים עם דאון יש גם בעיות לבביות). את הבעיות הללו יש צורך לשלול באמצעות אקו לב עובר. כמו כן, עלול להיות מתאם עם בעיות זיהומיות וכן מומים גנטיים שאינם תורשתיים (מוטציה חדשה). תוכלי לראות את הודעתי המפורטת לעיל. אני לא כותבת כדי להפחיד, חלילה, אלא כדי לכוון לבדיקות נוספות שיש צורך לבצע. התוצאות כמו שלכן, סביב 3 מ"מ, לרוב לרוב מסתיימות בלידת ילדים בריאים
 
מי שפיר וסיסי שליה ../images/Emo62.gif

מה מיקום השליות
היכן את מתגוררת
כלל, 1:56 זה עדיין 55:56 שהכל בסדר (לפחות מן ההבט הכרומוזומלי) ומכיוון שסיסי שליה מסוכנת יותר בכלל ובפרט בהריון תאומים, סביר שכדאי לחכות למי השפיר. את צריכה ייעוץ גנטי טוב שיסביר את שני ההליכים וכן יתווה דרך פעולה והתערבות בקרה, שחלילה, תאום אחד פגוע (אם תחליטו להפסיק את הריונו, יש מספר שלבים שבהם ניתן לעשות זאת, באמצעים שונים. אולי זו הסיבה להמלצה דווקא לסיסי שליה). באופן כללי, סיסי שליה היא בדיקה ה נעשית, למעשה, ביופסיה של השליה. הדרך השכיחה בארץ היא נרתיקית, אבל מתרבים הרופאים שמבצעים גם בטנית (תלוי במיקום השליות). תוך ימים בודדים יש אבחון של קריוטיפ (=תמונת הכרומוזומים) של השליה. אם היא תקינה, אין בעובר/ית תסמונות של עודף או חוסר בכרומוזום (בכלל זה תסמונת דאון, שיהא טריזומיה של כרומוזום 21). אם ישנה בעיה, והיא אינה על כרומוזום שלם (מוזייאקה) אין לדעת אם הבעיה היא רק בשליה (אותה דגמו) או גם בעובר. זה המצב היחיד (והנדיר) בה סיסי שליה לא נותנת תשובה מוחלטת ויש צורך גם במי שפיר. לרוב, כאמור, התשובה של סיסי השליה וודאית. כאמור, סיסי שליה מסוכנת יותר ממי השפיר (כמעט פי שניים, אבל עדיין סיכון נמוך מהסיכון אצלך שמשהו אינו תקין). במי השפיר דוגמים את נוזל מי השפיר, מרבים את התאים שבו (מה שלוקח זמן) ואז בודקים את קריוטיפ העובר בצורה ישירה. גם כאן התשובה היא תמונת הכרומוזומים של העובר. (בנוסף, יש מדידה ישירה של החלבון העוברי (שאינו נבדק בסיסי השליה), אבל מכיוון שהחלבון העוברי נועד לאתר מומים פתוחים במערכת העצבים, שממילא נשללים כבר בסקירה המוקדמת, אובדן המידע הזה אינו משמעותי, במקרה שמבצעים סיסי שליה). אם תוצאה כמו שלך, שהיא גבולית, אם הקריוטיפ תקין וכן אקו לב עובר ונשללו בעיות זיהומיות, את בהחלט תוכלי להיות רגועה שהכל תקין (עד כמה שיודעים לבדוק כיום, זה נכון לכל ההריונות בלי קשר). אחרי שתכתבי מהיכן את ושבוע מדוייק, אנסה להמליץ על מבצעים של סיסי שליה.
 
../images/Emo62.gif תשובה מפורטת שלי

כאן. לצערי, יש לי נסיון התחום (בהריון יחידאי, אבל המידע אותו מידע, השאלה השונההיא רק מתי לתזמן פרוצדורות אם חלילה יהיה צורך בהן). מזכירה שוב, שסביר שהכל תקין, אבל חייבים לברר.
 

mbar30

New member
הרופאה לא ששה לתת יותר מדי אינפו

היא היתה מאוד מהירה ולא היתה נוחה להתייעצות. אני עומדת לעבור עוד בדיקה אצל רופא אחר הפעם הבדיקה תהיה וגינלית, מה שאומר מדוייקת יותר מהבדיקה שערכה לי הרופאה. אקווה שהיא תתן יותר אינפו ותהיה מעודדת יותר. תודה אמא של פילפילון על התשובות המחכימות.
 
למעלה