שרשור יום שישי 26/8/2005

yuvalmadar

New member
אני לא יודע יותר מדי על פונקציות

מרובות משתנים, אבל הניחוש שלי הוא שאם עושים אינטגרציה לפי z, ניתן להתייחס לx,y כקבועים. ובמקרה הזה, הפונקציה שלך היא 3-^(z+k), שקל לחשב לה אינטגרל, לא? (ואם לא, איך כן להתייחס למשתנים האחרים?)
 

yuvalmadar

New member
בעצם, תתעלם מהשאלה השניה שלי ../images/Emo13.gif

מן הסתם, אם זה לא זה (וסיכוי טוב למדי שזה לא זה) אצטרך כמה ספרים כדי לדעת מה כן לעשות.
 

אמיתי ר

New member
קל לחשב?

יכול להיות, אבל משום מה באינפי לא ממש מלמדים לחשב אינטגרלים (לפחות לא בפירוט) ואח"כ בחדו"א ב' מצפים ממך לחשב מתוך שינה. בכל מקרה, אתה צודק לחלוטין, למעשה x,y יחשבו כקבועים ואז נותר לחשב את מה שכתבת. הבעיה, שאני ממש (למרות שזה ממש קל) לא יודע איך לחשב את הדבר הפשוט הזה :(
 

1ca1

New member
יובל פחות או יותר צודק

באמת ניתן להתייחס לחלק
1+x+y כקבוע במקרה הזה ולכן נבצע את ההצבה הבאה 1+x+y+z=t ואז dt=dz (כשגוזרים לפי זד כמובן) ואז בעצם אינטגרל של Sdt/t^3=-1/(2t^2)+C אבל למה לעשות אינטגרל לא מסויים בפונקציות של כמה משתנים? פונקציית פוטנציאל?​
 

אמיתי ר

New member
שניכם צודקים לחלוטין

אני כנראה ישבתי זמן רב מדי על התרגיל הפשוט הזה, כדי לשים לב שבעצם מדובר באינטגרל פשוט של t^(-3) ... תודה!
 

M E S H Y

New member
../images/Emo180.gifשאלה בגיאומטריה

מישהו יכול לתת לי רעיון איך לפתור את תרגיל 4?...
 

בגינס

New member
רעיון לשאלה 4

נעביר את האלכסון השני של המקבילית DB ונתבונן במשולש ADB. נסמן ב-O את נקודת מפגש האלסונים. AO הוא תיכון לצלע DB. נראה כי DM תיכון לצלע AB. נסמן ב-t את אורך הקטע AC. אזי AO=t/2, AK=t/3. לכן KO=t/2-t/3=t/6. ולפיכך:
AK/KO=(t/3)/(t/6)=2​
קבילנו אפוא שבמשולש ADB הקטע DM מחלק את התיכון AO ביחס של 2:1, ולכן K היא נקודת מפגש התיכונים ו-DM הוא תיכון. שיקול דומה לגבי המשולש DBC יניב ש-DN תיכון לצלע BC ומכאן הדרוש.
 

בגינס

New member
תודה רבה!

גם ההוכחה שצרפת יפה מאוד. מעניין לראות איך מושג השטח נכנס לבעיות שלפתרונן ,לכאורה, אין כל קשר אליו.
 

1קישקשתה

New member
2 ב"ע מתוחכמות ../images/Emo13.gif

הסתכלי על 3 המשולשים AOK , KOL ו - LOC. לכולם שטח זהה (את רואה למה?) , ומכיוון שאת שלושתם יוצר אלכסון המקבילית , הרי שסכומם שטחם הוא כשטחה של חצי המקבילית. אי לכך , שטח כל אחד מהם הוא 1/6 משטחה של המקבילית. ב"ע 1: שרטטי את הקו CM . למשולשים ACM ו - AOM יש את אותו השטח. אם נפחית את המשולש AKM מכל אחד מהם , נקבל שהמשולשים AOK ו - CMK זהים בשטחם. מסקנה: שטח המשולש CMK הוא 1/6 (משטח המקבילית). התבונני עכשיו במשולשים CMK ו - AMK . הבסיס של המשולש הראשון גדול פי 2 מהבסיס של המשולש השני. מסקנה : שטחו של המשולש AMK הוא 1/12 . מסקנה נוספת: שטחו של המשולש ACM הוא 1/12 + 1/6 = 1/4 . התבונני כעת על המשולש ACB . שטחו שווה ל -1/2 . נפחית משטחו של ABC את שטחו של ACM , ונקבל שלמשולשים ACM ו - CMB יש את אותו השטח . מכיוון שלשניהם ניתן להוריד את אותו הגובה מהנ'ק C אל הישר AB , הרי שאורך בסיסיהם שווה , ונקבל:
AM = MB
את אותו הדבר בדיוק נעשה בצורה סימטרית , רק עם בניית עזר שונה. ב"ע 2 : שרטטי את הקו AN . התבונני במשולש ANO . שטחו שווה ל -1/2 משטחה של המקבילית ,ולכן שטחו שווה לשטח המשולש AOC (למה?) . נחסר משני משולשים אלו את המשולש המשותף AOL , ונקבל ששטח המשולש ANL שווה לשטח המשולש LOC. מסקנה: שטח המשולש ANL שווה 1/6 . התבונני עכשיו בשני המשולשים ANL ו - NLC . שטחו של המשולש NLC גדול פי 2 משטחו של המשולש ANL , ולכן שטח המשולש ANL שווה 1/12 . מסקנה : שטחו של המשולש ANC שווה : 1/6 + 1/12 = 1/4 . מכיוון ששטח המשולש ABC הוא 1/2 , הרי שהמשולשים ANC ו - ANB שווים בשטחם. מכיוון שניתן להוריד בשניהם את אותו הגובה מנ'ק A לישר BC , הרי שנקבל:
BN = NC
אז מה קיבלנו? 1. AM = MB 2. BN = NC
MN הוא קטע אמצעים במשולש ABC !
 

AriEitan

New member
שאלה באנליטית

יש לי 2 ישרים, ואומרים לי שהם שוקיים של משולש ש"ש. בנוסף, נותנים לי נקודה שהבסיס עובר בו. איך יכול להיות 2 תשובות?
 

AriEitan

New member
כן הנה

משוואת הישרים שעליהם נמצאות שוקי משולש ש"ש הן X+Y-4=0 7X-Y+8=0 הישר, שעליו נמצא בסיס המשולש הנ"ל, עובר דרך הנקודה D (6,10 א. מצא את משוואת הגובה היורד אל בסיס המשולש [ 2 אפשרויות]. ב. מצא את משוואת הישר שעליו נמצא בסיס המשולש ש"ש הנל [ 2 אפשרויות]. אני אפילו לא יודע איך להתחיל...
 

בגינס

New member
הדרכה...

בהינתן משוואות של שני ישרים נחתכים קיימת דרך למצוא את משוואת הישר חוצה הזווית ביניהם. מנצא אותו תחילה. כעת, מאחר שהמשולש הוא שווה-שוקיים חוצה הזווית הוא גם גובה, ולכן שיפוע הבסיס הוא נגדי והופכי לשיפוע של הישר חוצה הזווית (שהוא גם גובה) והבסיס עובר בנקודה (6,10) וכך ניתן למצוא את משוואותו.
 

AriEitan

New member
איך יכול להיות

מבחינת סרטוט, שנקודה אחת עוברת בבסיס של 2 ישרים כמו אלו? זה פשוט לא הגיוני מישהו יכול לסרטט לי זאת?
 

mbrv

New member
שרטוט...

מקווה שהוא מובן ( הקוים הישרים זה הקוים של השוקיים) , הנקודה האדומה זו האדומה , ושני הקוים הכחולים זה שני פתרונות אפשריים לבסיס)
 

dgigon1

New member
שאלה קלה בדיוק דקה מזמנכם! עיזרו לי

רמה של חטיבה. תודה מראש!!
 
למעלה