תשובות
1. כפי שאמרתי, בתחילת דרכה המעבורת בעיקר שיגרה לווינים לחלל. היא עשתה זאת גם למשרד ההגנה וזה כמובן לא רצה פרסום לגבי מיקום השחרור, גובה השיוט וכו' ולכן הנתונים מסווגים עד היום. אני לא יודע אם ביצעו ניסויים ספציפיים (אם כי זאת אפשרות). 3. שאלה יפה
. חשבתי להוסיף את זה "במקור" אבל החלטתי לוותר. מאחר ואתה שואל אז הנה התשובה. בשלב מסויים נאס"א חשבה לשגר משני מוקדים: מרכז החלל קנדי בפלורידה ובסיס חיל האוויר ונדנברג בקליפורניה (צפון מערב ללוס אנג'לס). לשם כך הם שינו את צורת המספור ל- NNX. הספרה הראשונה ייצגה את השנה המתוכננת לשיגור (4 עבור 1984, 5 עבור 1985 וכד'). הספרה השנייה ייצגה את מקום השיגור (1 עבור קנדי ו-2 עבור ונדרברג). האות ייצגה את רצף השיגור באותה שנה. מאחר ונאס"א בפועל שיגרה רק מקנדי, אתה תראה כי בכל הקודים הנ"ל סיפרת האחדות היא תמיד 1. מעבר לזה הייתה גם אי התאמה לספרת העשרות לבין השנה בפועל שבה שוגרה המשימה וגם רצף השיגור לא נשמר. כאשר הם חזרו לטוס אחרי אסון הצ'אלנג'ר הם חזרו לשיטה הישנה שכן ונדנברג לא היה יותר אופציה. 4. אני לא חושב שהייתה אישה (קוסמונאוטית) בתחנת החלל מיר ובוודאי שלא הייתה בבינלאומית. אסטרונאוטיות אמריקאיות עשו הליכות חלל בתחנה (ובטיסות אחרות). ההליכה של היידימארי סטפניישין-פייפר בנובמבר 08 זכורה לרעה שכן היא איבדה במהלכה תיק כלים. אני לא חושב שזו הייתה ההליכה הנשית האחרונה. צריך לזכור כי הליכות חלל מבוצעות בתחנה גם כאשר אין משימת מעבורת ויתכן שנשים השתתפו בהן (אני כמעט משוכנע ב-100% שכן אבל אין לי דרך קלה ומהירה לבדוק את זה). 7. הרוסים אמורים לשגר 4 חלליות סויוז בשנה. בחלליות האלה חייב להיות רוסי ולכן יש 2 מקומות נוספים בכל חללית. בחלק מהטיסות הרוסים ירצו 2 קוסמונאוטים, בחלק אחר האירופאים, יפאנים והקנדים ירצו את "חלקם" כך שלארה"ב יש עכשיו קצת בעיה. 8. כמו שכבר אמרתי, חלק מהסיבה לצוות המצומצם זו האפשרות שהם היו נתקעים בתחנה והיה צריך להחזיר אותם בחלליות סויוז. אין בעיה עם הליכות חלל של צוות התחנה. כמו שכבר אמרתי זה מתבצע גם כאשר אין מעבורת וכמו כן מאמנים אותם לפני הטיסה שלהם בכל מיני תרחישים. כאשר מתכננים להם הליכת חלל מעבירים להם תרשימים מפורטים והם לומדים אותם. המשימות שהצוות ביצע בהליכה לא היו כל כך מורכבות ומסובכות (ההליכה שהם ביצעו ללא מעבורת וללא הכנה ארוכה בשביל לפתור את בעיית משאבת האמוניה שהפסיקה לעבוד ופגעה קשות ביכולת הקרור של התחנה, הייתה מסובכת יותר מההליכה שהם ביצעו עכשיו בשביל לשים את המשאבה הזאת בתא המטען של המעבורת).