שרשור תגובות לשרשור סיפור חיי המעבורות

XrayCharlie

New member
שרשור תגובות לשרשור סיפור חיי המעבורות

אני פותח שרשור זה על מנת לרכז כאן את כל התגובות שיהיו לשרשור סיכום חיי מעבורות החלל. אני מבקש מכם לשרשר כאן כל מה שיש לכם להגיד / להאיר ועוד בשרשור זה ולא בשרשור הסיפור. תודה
 

XrayCharlie

New member
../images/Emo208.gif

 

gadieid

New member
כל הכבוד על ההשקעה!

התיאור מענין, ואינו יבשושי אלא ממש מספר את הסיפור של המעבורות וכולל הרבה פרטים פיקנטיים שנשכחו זה מכבר... גדי
 

subatoi

New member
קודם כל תודה.

אני יודע כמה עבודה זה ללקט כ"כ הרבה מידע יבש לכאורה. רק עכשיו יצא לי לקרוא את זה בצורה מעמיקה, וזה פשוט כיף ולא יבש בכלל. מעניין, נותן פרספקטיבה על ההישגים וההפתחות לאורך השנים. אני אישית מחבב את כל השיאים שנשברו מדי פעם. וכמובן שהיה מאוד מחכים, כמו לדוגמה החסכון בצבע הלבן על מיכל הדלק, שחסך המון משקל. זה הגיוני, אבל לא חושבים על דברים כאלה. מספר הערות ושאלות שרשמתי לי בעקבות הקריאה: 1. ידוע אילו ניסויים סודיים עשו בתחילת התכנית עבור משרד ההגנה? 2. רק לציין שג'ודי רזניק מהצ'לנג'ר היתה יהודיה. 3. מדוע בשלב מסוים יש חריגה מנוסחת השמות הרגילה של STS-xx לטובת מספרים+אותיות, כמו בטיסה האחרונה של הצ'לנג'ר, ואח"כ זה חוזר? ומה המשמעות של המספרים והאותיות? 4. מאז שהתחלתי לעקוב ברצף אחרי משימות (שזה בערך שנה-שנתיים אחורה), אני לא זוכר אישה קוסמונאוטית בתחנת החלל (בניגוד לאסטרונאוטיות אמריקניות שכן היו). זה לא משהו נפוץ אצלם, אני מבין? אני גם לא זוכר הליכת חלל של אישה בשנים האחרונות. מוזר. 5. אני זוכר כילד את ג'ורג' בוש בחדשות (או משהו כזה) מכריז על שמה של האנדוור בעקבות התחרות שהזכרת. 6. הליכת חלל של 3 אסטרונאוטים במקביל זה בטח משהו מהפנט ויפהפה. צריך פעם לחפש את זה באינטרנט. 7. האמריקאים מוגבלים מאוד מעכשיו מבחינת כמות האנשים שהם יכולים לשלוח דרך הרוסים. כמה אסטרונאוטים בשנה ההסכם שלהם מאפשר להם לשגר? זה יאפשר לשמר נוכחות מכובדת על התחנה, במקביל לנוכחות הרוסית? 8. במשימה הנוכחית את הליכת החלל ביצעו שוכני התחנה ולא נוסעי המעבורת כמו במשימות בד"כ. הבנתי שזה בגלל חוסר זמן להכין את הצוות(?). שאלתי היא - איך הכינו מרחוק את שוכני התחנה למשימה, כשהם כבר שם? או שזו הליכת חלל שתוכננה עוד לפני שהם יצאו מכדה"א? תודה על כל התשובות
 

XrayCharlie

New member
תשובות

1. כפי שאמרתי, בתחילת דרכה המעבורת בעיקר שיגרה לווינים לחלל. היא עשתה זאת גם למשרד ההגנה וזה כמובן לא רצה פרסום לגבי מיקום השחרור, גובה השיוט וכו' ולכן הנתונים מסווגים עד היום. אני לא יודע אם ביצעו ניסויים ספציפיים (אם כי זאת אפשרות). 3. שאלה יפה
. חשבתי להוסיף את זה "במקור" אבל החלטתי לוותר. מאחר ואתה שואל אז הנה התשובה. בשלב מסויים נאס"א חשבה לשגר משני מוקדים: מרכז החלל קנדי בפלורידה ובסיס חיל האוויר ונדנברג בקליפורניה (צפון מערב ללוס אנג'לס). לשם כך הם שינו את צורת המספור ל- NNX. הספרה הראשונה ייצגה את השנה המתוכננת לשיגור (4 עבור 1984, 5 עבור 1985 וכד'). הספרה השנייה ייצגה את מקום השיגור (1 עבור קנדי ו-2 עבור ונדרברג). האות ייצגה את רצף השיגור באותה שנה. מאחר ונאס"א בפועל שיגרה רק מקנדי, אתה תראה כי בכל הקודים הנ"ל סיפרת האחדות היא תמיד 1. מעבר לזה הייתה גם אי התאמה לספרת העשרות לבין השנה בפועל שבה שוגרה המשימה וגם רצף השיגור לא נשמר. כאשר הם חזרו לטוס אחרי אסון הצ'אלנג'ר הם חזרו לשיטה הישנה שכן ונדנברג לא היה יותר אופציה. 4. אני לא חושב שהייתה אישה (קוסמונאוטית) בתחנת החלל מיר ובוודאי שלא הייתה בבינלאומית. אסטרונאוטיות אמריקאיות עשו הליכות חלל בתחנה (ובטיסות אחרות). ההליכה של היידימארי סטפניישין-פייפר בנובמבר 08 זכורה לרעה שכן היא איבדה במהלכה תיק כלים. אני לא חושב שזו הייתה ההליכה הנשית האחרונה. צריך לזכור כי הליכות חלל מבוצעות בתחנה גם כאשר אין משימת מעבורת ויתכן שנשים השתתפו בהן (אני כמעט משוכנע ב-100% שכן אבל אין לי דרך קלה ומהירה לבדוק את זה). 7. הרוסים אמורים לשגר 4 חלליות סויוז בשנה. בחלליות האלה חייב להיות רוסי ולכן יש 2 מקומות נוספים בכל חללית. בחלק מהטיסות הרוסים ירצו 2 קוסמונאוטים, בחלק אחר האירופאים, יפאנים והקנדים ירצו את "חלקם" כך שלארה"ב יש עכשיו קצת בעיה. 8. כמו שכבר אמרתי, חלק מהסיבה לצוות המצומצם זו האפשרות שהם היו נתקעים בתחנה והיה צריך להחזיר אותם בחלליות סויוז. אין בעיה עם הליכות חלל של צוות התחנה. כמו שכבר אמרתי זה מתבצע גם כאשר אין מעבורת וכמו כן מאמנים אותם לפני הטיסה שלהם בכל מיני תרחישים. כאשר מתכננים להם הליכת חלל מעבירים להם תרשימים מפורטים והם לומדים אותם. המשימות שהצוות ביצע בהליכה לא היו כל כך מורכבות ומסובכות (ההליכה שהם ביצעו ללא מעבורת וללא הכנה ארוכה בשביל לפתור את בעיית משאבת האמוניה שהפסיקה לעבוד ופגעה קשות ביכולת הקרור של התחנה, הייתה מסובכת יותר מההליכה שהם ביצעו עכשיו בשביל לשים את המשאבה הזאת בתא המטען של המעבורת).
 

subatoi

New member
מעניין.

4. מוזר, העניין הזה של הקוסמונאוטיות הנעלמות. 7. התוצאה ממה שאתה מתאר היא שהתחנה תהיה הרבה יותר בינ"ל עכשיו, הרבה יותר קוסמופוליטית. שזה די נחמד כשמסתכלים על זה מנקודת המבט של העולם, אבל זה די רע לעוצמה האמריקאית. תודה על שאר התשובות, ובמיוחד על 3, שזו תעלומה שפתרת לי שהטרידה אותי הרבה זמן
 
למעלה