תאומות בנות 10 ימים והנקה

יול31

New member
תאומות בנות 10 ימים והנקה

שלום לכולן. אני שואלת עבור חברתי שילדה תאומות לפני 10 ימים (לידה ראשונה).
הנקה מלאה (+ בקבוקים שאובים).

1. האם מההתחלה הנקתן את התאומים יחד- או כל אחד לחוד? (להניק ביחד זה לא פשוט אך מצד שני כשהיא מניקה אחת אחת בדר"כ יש אחת שבוכה כי היא רעבה..)
2. בקבוק שאוב- מהי הכמות המומלצת בגיל 10 ימים?
3. יועצת הנקה שהייתה אצלה המליצה לה להניק כל אחת במשך 40 דקות ואז לשאוב את מה שנותר (על מנת להגביר את תפוקת החלב- בנוסף לכדורי חילבה).

האם יש טיפים ועצות שאתן יכולות לחלוק איתנו להנקת תאומים ששונים מהנקת תינוק יחיד?

נשמח לכל עצה ודעה..

תודה!
 
הי

מזל טוב לחברתך! וכל הכבוד לה על הנקת תאומים!!
אם הייתה אלה אשת מקצוע, אני מאמינה שהיא התרשמה מדרך היניקה שלהן ומיעילות היניקה. בד"כ כשתינוקות ניצמדים נכון, ויונקים ביעילות, הם מקבלים את מה שצריכים. הכול גם תלוי בשבוע שבה נולדו, במשקל שלהם במצבם הכללי
מבחינת הכוח שלהם לינוק. את מבינה שהכוונה הייתה להניק ואז לתת תוספת.
היא יכולה להניק ביחד ברגע שכל אחת מהתאומות נצמדת כמו שצריך. בד"כ קל יותר לעשות את זה עם כרית ייעודית להנקת תאומים, אך לא תמיד. תלוי גם באמא ובתחושת הביטחון שלה, אולי כדאי שאותה יועצת תדריך אותה גם להנקה בו זמנית.
הנקה בו זמנית של שתיהן יחד יכולה לחסוך זמן וגם לחסוך בכי. אם היא לא מסתדרת עם זה כדאי שתהיה לה הרבה עזרה כי משך הארוחות מאוד מתארך. לא להגיע למצב שתינוקת ממש בוכה, אפשר להרגיע את השניה על ידי נדנודים על הידיים ומתן אצבע של מבוגר למציצה, זה מדמה הנקה ומהווה גם אימון לצורך חיזוק ההנקה אצלן!!!
באיזה משקל הן נולדו ומה משקלן כעת?
בגיל הזה הכמות היא בסביבות 50 סיסי אך זה גם תלוי במשקל שלהן, יש תחשיב שיכול לעזור בחישוב הכמות היומית. חשוב לזכור להאכיל מבקבוק לאט לאט, בקבוק מאוזן, תינוקת זקופה ועם המון המון הפסקות. בקבוק עם זרימה איטית. לזכור שהקיבה של התינוקות מאוד קטנה בגודל של גדור פינפונג ואין צורך בכמויות גדולות. אלא האכלות קטנות בתידרות גבוהה.
בהנקה בד"כ לא מחשבים זמנים, כלומר, אם התינוקות יונקות מהשד גם מעבר ל 40 דק', ועדיין הן עובדות (כלומר, יונקות, בולעות, עושות הפסקות ושוב ממשיכות), לא לנתק אותן אלא לתת להן להתנתק לבד.

אני בטוחה שיש כאן עוד נשים שיכולות לספר לכן מניסיונן הרב, יש כאן המון אלופות אחת אחת.

חברתך מוזמנת לשאול עוד וגם את בשבילה.

המון מזל טוב
 
למעלה