תבואות שור ביאסי

  • פותח הנושא א77
  • פורסם בתאריך

א77

New member
תבואות שור ביאסי

לאחר שכ"כ הרבה העלינו את העיר יאסי ויהודיה. אי אפשר להתעלם מבעל ה"תבואות שור" ביאסי, גם הוא כה"קרני ראם" שהיה לאחד מגדולי הרבנים, ששימשם מאיר עד להיום, קבור שם בבית העלמין.
 

זיסער

New member
התבואות שור לא קבור ב...?

ז´אלקווע? :)))))))) פשוט הייתי בעיר בשם ז´אלקווע בין בעלז ללעמברג (לבוב) ויש שם אוהל של בעל ה"תבואות שור"... אולי היה שתי תבואות? :)))))))))) זיסער
 

א77

New member
גם אני יכול לטעות

בכל אופן, אוליי תזכיר לי שמו הפרטי של בעל התבואות שור? מחר בלי נדר [למרות העומס הרב המתוכנן לי] אשתדל לברר אחרי מה שאמרת. ואם תצדק בדברך, אז אתחקה גם על המצבה של התמונה שהבאתי, ושצילמתיה בביקורי בבית העלמין היהודי הגדול הנמצא במעלה גבעה בעיר יאסי. אגב בכניסה לבית העלמין הנ"ל ביאסי. ממש בכניסה, נמצא האוהל שעל קברו של צעיר בניו של רבי ישראל מרוז´ין, הלא הוא הרב הקדוש מהוסיאטין זצ"ל. [גם העיר הוסיאטין באוקראינה כבר הוזכרה כאן, ואף הצגתי שלושה תמונות משם] ועוד דבר. אם אנו מדברים כבר על יאסי ובית העלמין שם, אז יש שם קבר אחים ענקי בצורת קרונות רכבת. ובראשה מצבה ענקית, לאותם יותר מרבבה מיהודי העיר שנרצחו בפוגרום הגדול, {מצורף תמונה מהמצבה} בעוד חדשיים ימלאו 61 שנה לאותו פוגרום הי"ד.
 

זיסער

New member
טעות, טועים, טעיתי...:))))))

שמו בישראל היה ר´ אלכסנדר סענדר שור... א גיטע וואך זיסער
 
למעלה