תביעה עוגמת נפש

תביעה עוגמת נפש

ברצוני להתייעץ עם מומחה בעניין תביעה על עוגמת נפש נגד עירייה.
העירייה החליטה לערוך הופעות בחינם ברחבי העיר, בגינות ציבוריות. פרסה שטיחים מול הבמה כדי לאפשר ילדים לשבת.

הגעתי ביחד עם 3 ילדיי (בני 6,3,1) רבע שעה לפני תחילת המופע, וכבר היו כמות של אנשים. 2 הילדים הגדולים התיישבו בצד ימין של השטיח, ואני עמדתי ביחד עם עגלת התינוק ליד השטיח. חשוב רק שאחדד כי במרחק 4 צעדים ממני היה עץ, לא מאוד גדול, ומאחוריו 2 עגלות ילדים ריקות.
לאחר מספר דקות הגיעו עוד אנשים שחלקם התיישבו או עמדו אחריי ולצידי. בשלב זה במרחק של 5 צעדים היו קבוצה של מבוגרים שעמדו.
כאשר התחיל המופע איש מהקהל ביקש ממני לשבת. הסברתי לו כי יש לי בעיה רפואית, אז לא אוכל לעשות זאת. לאחר מכן הגיעה אישה וביקשה ממני גם לשבת. שוב הסברתי. אמרו לי ללכת לצד, אמרתי להם שאני עומדת ליד הילדים שלי וצריכה להשגיח עליהם. לא עניין אותם. האישה דחפה את הילד שלה שיישב על השטיח לידי. במקרה הילד שלי בן ה-3 סירב לשבת. רצה לעמוד ולראות. לא התאים לה, אז ביקשה ממני שאושיב אותו או שאקח אותו לצד. סירבתי. בחוצפה אמרה "איזה משפחה הזויה אתם? מה הבעיה שלכם לשבת?" -לא הגבתי. מידי כמה דקות שמעתי את הבחור שהתחיל את המהומה, "למה היא לא יושבת", "איזה אישה"-לא הגבתי.
לאחר מספר דקות הגיעה מישהי מההפקה, וביקשה שאזוז לצד כי אני מפריעה לאנשים. הסברתי פעם נוספת כי יש לי בעיה רפואית, ואני לא אזוז מהילדים כי אני משגיחה עליהם. וחוץ מזה אם אני מפריעה, למה רק אדם אחד מתלונן? ולמה שלא תוזיז גם את העגלות שליד העץ שלידי? הרי גם מאחוריהם יושבים ילדים ורואים בצורה מאוד יפה את ההופעה, ואף אחד לא מתלונן.
לבסוף נמאס לי ואמרתי לה, אם את רוצה את תרימי את העגלה. לא התעצלה מההפקה, והרימה עגלה עם תינוק והלכה איתו מספר צעדים לצד. כשעל הרצפה יושבים ילדים. בזמן שהיא עושה זאת, אותו בחור שהחל את המהומה החל לשרוק ולמחוא כפיים כאילו אנחנו במגרש כדורגל. כשהייתי בצד, התינוק בן השנה שהיה בעגלה החל לבכות כי הפרענו לו לראות.
בסוף ישבתי ליד הבחורה מההפקה שאמרה, אם הייתי יודעת שיש לך בעיה הייתי מביאה לך כיסא. אז למה לא הביאה? הרי אם הייתי יושבת הייתי בגובה של עגלה, והרי היו לידי כמה עגלות. ואז כולם היו מרוצים. אמרה לי כי הייתה אישה מבוגרת שגם לא רצתה לשבת והביאו לה כיסא. אז נכון ראיתי שלאישה הביאו כיסא, אך היא התיישבה באותו מקום שעמדה. לא אילצו אותה להתרחק מהילד.
האם יש לי עילה לתביעה?
1. ההפקה הפרידה בן הורה לילד.
2. מנעה מילד בן שנה לראות הופעה (בחינם!) ולהתעצבן.
3. ביישה אותי כאשר הוציאה אותי לתרועות של כפיים ושריקות.
4. הרימה עגלה עם תינוק בפנים. ואם הייתה מועדת או דורכת על ילד בדרך? הייתה יכולה לגרום לנזק משמעותי.
5. בשיחה של אחרי קראה לי באדישות אימא חרדתית. לא האמינה שבחורה בגילי יכולה לסבול מבעיה שלדעתה מיוחסת למבוגרים. ואין סיבה שאעמוד ליד הילדים, כי מבחינתה ילדים לא יסבלו מטראומה, כי במידה וילכו לאיבוד היא תעזור לי לחפש אותם והם גם יקבלו ארטיק מההפקה.

לדעתי היה איש אחד שעשה את כל המהומה, לדעתי גם בעל קשרים לעירייה. כי הבחורה מההפקה נבהלה שסגן ראש העיר שנכח באירוע ביקש ממנה לטפל בבעיה.
אם אני הגעתי ראשונה ועמדתי, אני לא אשמה שאדם נעמד במרחק אחריי.
 
למעלה