תהיות מפרק 8

kikona126

New member
תהיות מפרק 8

בריאן מבקשת מג׳ימי שיכבוש את ריברן בלי שפכת דמים ויתן לצבא של ריברן להצטרץ לקרב על וינטרפל. היא לא מצליחה במשימה שלה עד הערב. ואז אנחנו רואים את ג׳ימי מדבר עם אדמור, על האחיות שלהם ועל האהבה שלהן לילדים שלהם...
ומה קורה לאחר מכן? ריברן נכבשת ללא שפיכת דמים. יכול להיות שמה שלא הראו לנו זה שהם סיכמו בינהם שלאחר שלורד אדמור יחזור לריברן הוא יצא עם הצבא שלו לעזור לסאנסה? יכול להיות שזאת הדרך של רוב למלא את השבועה שלו לקטלין?
 
לא מאוד הגיוני, בטח בהתחשב בספרים

ראשית, ג'יימי סיכם עם אדמור להיות אסיר בתנאים נוחים עם אשתו ובנו בצוק קאסטרלי (כמו בספרים). בזכות העסקה הזו אדמור נכנע בקלילות. מכאן ועד סיוע מינורי בקרב על הצפון הדרך רחוקה.

שנית, כמו שג'יימי ציין, הוא לא יעזור למורדים בכתר. והשבועה שלו ממילא הייתה להחזיר לקאט את הבנות, לא לעזור להן לכבוש את וינטרפל.

שלישית, קשה להאמין שמשהו כ"כ לא משמעותי יושאר ברמז. את ההתכתבות של טייווין בקשר לחתונה האדומה ראינו רק ברמז (אגב, כמו בספרים). אבל גם אם נניח שהסדרה ממשיכה לגרום לנו הצופים להתאמץ ולא מאכילה אותנו בכפית גם אחרי נטישת הטקסט הכתוב, קשה להאמין שזה יהיה על משהו מינורי כמו עוד כמה עשרות לוחמים שייצטרפו לקרב על הצפון, סבך עלילתי שאפשר בקלות לפתור באמצעים אחרים (אצבעון, למשל).
 

kikona126

New member
כן ולא...

כי גם בספרים אנחנו לא באמת יודעים איך זה מסתיים (אם אני זוכרת נכון)
בספר זה מסתיים בכך שג׳יימי הולך עם בריאן... ומפה אנחנו לא יודעים כלום...
&nbsp
עוד משהו מעניין שקראתי היום, שנשמע מצד אחד הזוי ומצד שני יכול להיות הגיוני, שאריה בסוף פרק 8 זאת בעצם האסופית שלקחה את הפנים שלה... זה משהו שיהיה מעניין לראות אם הוא נכון...
 

CallMeCavanaugh

New member
התער של דיאנדי

בדומה לתער של אוקהם שמעדיף את הפתרון הפשוט על המסובך, גם לסדרה יש כלל אצבע - אם אפשר להסביר משהו בכתיבה עצלנית ורשלנית או בתיאוריה מסובכת, ברוב המוחלט של המקרים הכתיבה הגרועה היא ההסבר. אז לא, אין הסכם בין בריין וג'יימי והאסופית לא הרגה את אריה.
 

kikona126

New member
באסה הרעיון עם האסופית היה יכול להיות מעניין...

אתה חושב שאריה תגיע לוינטרפל עד הקרב של גון-רמזי? (הרי ההתרחשויות הן לא תמיד בסדר עוקב בספר..)
 
למעלה