תואר ראשון יכול לעזור איכשהו בקבלה

zlildror

New member
תואר ראשון יכול לעזור איכשהו בקבלה

ללימודי רפואה ? אני מדבר על תואר ראשון במדעי החיים.. הוא יכול לעזור לי איכשהו להתקבל ללימודי רפואה ??
 
ברוך הבא לפורום ../images/Emo140.gif

תואר ראשון יכול לעזור בקבלה לרפואה, אבל זה תלוי בממוצע התואר וגם בפסיכומטרי. בד"כ, אם אתה בתחילת הדרך, לפני כל שיפור שהוא, עדיף לשפר בגרויות ולא לבחור בדרך של קבלה עם תואר. קצת פרטים על הדרישות של קבלה עם רקע אקדמי (לאו דווקא תואר מלא): בתל אביב צריך מינימום של 40 שעות, שזה קצת פחות משני סמסטרים של ביולוגיה שנה א' בתל אביב. הממוצע האקדמי מחליף את ממוצע הבגרות בחישוב הסכם, יחד עם פסיכומטרי. למשל, בשנה שעברה ממוצע אקדמי של סביבות 90 יחד עם פסיכומטרי 760 נתן סכם תל אביבי של סביבות 730. כמובן שאם הממוצע האקדמי גבוה יותר, צריך פסיכומטרי נמוך יותר ולהיפך. בירושלים רשמית צריך רק 45 שעות (נקודות זכות), אבל הם מחכים לציונים של רקע אקדמי רק עד ה31 במרץ, ככה שמעשית אפשר להירשם רק אחרי שלושה סמסטרים. הקבלה על סמך רקע אקדמי נעשית בדומה לקבלה בתל אביב. מחושב סכם יחד עם הממוצע האקדמי והפסיכומטרי ולפיו מחליטים אם לזמן לראיון או לא. בבאר שבע צריך 3 סמסטרים עם ממוצע של 95 לפחות או ארבעה סמסטרים ומעלה עם ממוצע של 90 לפחות. יש איזושהי התחשבות בפסיכומטרי, אבל לא ברור בדיוק איזו. לפי מה שכתבו לפני כמה ימים בקומונה של לימודי רפואה, אם יש לך תואר ראשון, והממוצע של התואר יחסית נמוך (מתחת ל85), זה יכול לפגוע בסיכויי הקבלה. בטכניון צריך לפחות חמישה סמסטרים כדי להירשם לרפואה על סמך רקע אקדמי, ורצוי שיהיה תואר ראשון ואפילו תואר שני (או התחלה של אחד כזה). כאן מתחשבים הרבה יותר בממוצע האקדמי ונותנים פחות חשיבות לפסיכומטרי. עד כמה שידוע לי, צריך ממוצע אקדמי של סביבות 90 יחד עם פסיכומטרי בסביבות ה700, אבל הוא יכול להיות גם קצת פחות. בטכניון באים לקראת בעלי רקע אקדמי משתי בחינות: יש כ15 מקומות משוריינים לבעלי רקע אקדמי בכל שנה ובנוסף, אם צוברים מספיק פטורים בתואר הראשון, אפשר לעשות את שנים א' וב' ביחד. זה כל המידע שצריך לדעת על קבלה עם רקע אקדמי. אם יש לך עוד שאלות, אתה מוזמן לשאול. אושרית.
 

mitzipitzi1

New member
את יודעת איך מחשבים את הסכם?

בת"א אמרת לי שמכפילים ב-1.2 את ממוצע הסמסטרים. איך מחשבים בטכניון ובשאר המקומות? תודה..
 
בירושלים זה כמו בתל אביב

בשאר המקומות אני לא יודעת. אני רק יודעת שהם נותנים יותר משקל לרקע האקדמי ופחות לפסיכומטרי. אושרית.
 

mitzipitzi1

New member
איפה רשום...?

מה שכתבת על הטכניון? על ממוצע סמסטרים 90 ופסיכומטרי 700? נשמע קצת הזוי לא?
 
זה מה שאמרו לי אנשים שהתקבלו לשם

עם רקע אקדמי. יש לא מעט אנשים עם רקע אקדמי שהתקבלו לטכניון עם פסיכומטרי נמוך מ700. הם מחשיבים הרבה יותר את התואר מאשר את הפסיכומטרי. אושרית.
 

mitzipitzi1

New member
וווווואווו......

אושרית, תודה ענקית על המידע... את יודעת אולי את מי אפשר לשאול בטכניון לגבי הדרישות הספציפיות? יש עוד מקומות שמתחשבים ככה בממוצע האקדמי? ותודה על התגובות המהירות!!
 
רגע רגע...

למיטב הבנתי, שמתקבלים עם בגרות בירושליים הפסיכומטרי תופס 70%, האם הוא מקבל את אותו משקל מול ציוני תואר?
 
לא ברור

השינוי הזה בחישוב של סכם עם הבגרות הוא חדש מאוד. אני חושבת שבקבלה עם תואר היחס הוא 50%-50%, אבל אני לא בטוחה. אושרית.
 

The Reaper

New member
קבלה לטכניון רקע אקדמי

קצת מידע: הפקולטה לרפואה בטכניון היא היחידה בארץ המשריינת מספר מקומות (כ- 15) לבעלי רקע אקדמי. כלומר, הם אינם בתחרות לקבלה עם אלה שבאים עם בגרות ופסיכומטרי אלא רק בינם לבין עצמם. מכאן שתנאי הקבלה לבעלי רקע אקדמי משתנים משנה לשנה ונקבעים למעשה בהתאם לנתוני המועמדים. בנוסף, הראיון אותו עוברים המועמדים בעלי רקע אקדמי, מקבל ציון המשתקלל עם ציוני התואר והפסיכומטרי. מספר תנאים קיימים, על התואר להיות במדעי החיים, הטבע או הנדסה מאוניברסיטה מוכרת בארץ או בחו"ל. ניתן להירשם לאחר 5 סמסטרים אך תנאי קבלה הוא שהסטודנט יסיים את התואר כולו. כלומר ניתן להירשם בינואר ולהגיש את ציוני הסמסטר ה- 6 רק לאחר שהסטודנט קיבל אותם וסגר את התואר שלו. אינני יודע מה היו נתוני הקבלה השנה, אני יכול לומר שבשנה שעברה התקבל חבר שלי עם ממוצע תואר ראשון בביולוגיה של כ-85 ופסיכומטרי 715 (מצד שני הוא גם היה בשלבי סיום של תואר שני ויכול להיות שזה הוסיף לו). אם הייתי רוצה להתקבל היום, הייתי מכוון את ציוני התואר שלי ל-90 ופסיכומטרי מעל 700. בהצלחה
 

wolfv

New member
כן ולא.

ברוב האוניברסיטאות ציוני התואר מחליפים את ציוני הבגרות. השאלה היא מה אצלך יותר גבוה... יש שמועות שבחלק מהמקומות "כופים" עליך את השימוש בציונים האקדמאים גם אם הם נמוכים יותר מהבגרות... היה על זה שירשור גדול לפני יום-יומיים. תסתכל בתחתית הדף.
 
אז לא יותר פשוט..

אם "כופים" לא להגיד שיש רקע אקדמי?? (במידה והציונים נמוכים יותר מציוני הבגרות) או שזה בלתי אפשרי??
 
אתה חייב להצהיר על כל טיפה של רקע

אקדמי יש לך, אין לך הרבה ברירות. הקטע הזה שהרקע האקדמי יכול לפגוע בסיכויי הקבלה שלך זו באמת נבזות, אין לי שם אחר לזה. יהיה טוב... אושרית.
 

zlildror

New member
תודה על כל התשובות

אבל יש לי מלא זמן ועוד לא התחלתי אפילו בגרויות (אני רק בכיתה י'..) אבל אני לומד באו"פ כבר שנה שניה ובינתיים עשיתי 6 קורסים שבהיקף של 30 נקודות..אהה...והציון הממוצע : 91 למרות שעכשיו אני קצת חושש שהתואר דווקא ייפגע בי :0
 
למעלה