תודה על כל העצות ו...

moty400

New member
תודה על כל העצות ו...

ואני מעוניין לשמוע מעוד חבר´ה שהיו שם בשנה האחרונה. אני מנסה להגיע לאחת מהרצאות אבל בגלל העבודה ועוד עניינים שיש לי על הראש אני לא ממש מצליח. בינתיים אני מתחיל לגבש את הרעיון ואני מעוניין לשמוע מה דעתכם. ככה: אני מתחיל מארגנטינה (כמובן...) ששם יש לי הרבה מאוד משפחה, ככה שאני יכול לחסוך חלק גדול מהעלויות באמצעותם. (לינה, אוכל, תחבורה וכו´). אני מתכנן להישאר בשבועיים-שלושה הראשונה בבואנוס איירס ולראות את כל המשפחה, ואז לקחת טיסה/ אוטובוסים לדרום הארץ. ואז במשך כחודש לעלות לכיוון צפון. כאשר במשך הזמן הזה אני עובר בכל המקומות ה"שווים" (ואני מחכה לעוד המלצות על מקומות ששווה לבקר בהם) התכנון הוא להגיע לברילוצ´ה (שם יש לי גם משפחה) לאכול קצת שוקולד וליהנות קצת מהאטרקציות של האזור, אח"כ אני מתכנן לעבור את הגבול לצ´ילה, להגיע לסנטיאגו (עיר הבירה) ששם יש לי חברים טובים, לחזור לארגנטינה, לקורדובה (גם שם יש לי משפחה) ומשם להמשיך לכיוון בוליביה, פרו אקוודור וברזיל. בברזיל אני מתכוון להעביר משהו כמו חודש וחצי, בשאר המדינות ה"קטנות" יותר אני מתכנן להקציב שבועיים שלושה למדינה לכל היותר. כאשר בברזיל אני מתכוון להיות קצת באזור האמזונס, לראות את המקום קצת. משם אני חותך בטיסה לסאן פאולו (גם שם יש לי משפחה) ומבלה שם. כאשר התכנון הוא שזה יצא בסביבות סוף פברואר, תחילת מרץ – עונת הקרנבל... אחרי הקרנבל, אני יורד דרומה לכיוון פרגוואי ואורגוואי , מפלי האיגווסו האדירים ואזור צפון ארגנטינה. משם אני רק יורד דרומה לכיוון בואונוס איירס שמהווה נקודת התחלה וסיום. יש לי כמה שאלות ... הקרנבל בדר"כ יוצא בפברואר, אבל נאמר לי שהשנה הוא יהיה במרץ, זה קצת דופק לי את התוכניות בגלל שרציתי להעביר את החודשיים האחרונים באזור פרגוואי-אורוגוואי-צפון ארגנטינה, ועכשיו נשאר לי רק חודש בשביל הנושא. ואני קצת מבולבל בנוגע לעניין הזמנים. עם אני יוצא לחצי שנה (מאוקטובר עד אפריל) אז: חצי חודש בביקור משפחות בבואנוס איירס. חודש מארץ האש עד לברילוצ´ה חודשיים לכל נושא ברילוצה>צ´ילה>סנטיאגו>חזרה לארגנטינה>קורדובה>בוליביה>פרו>אוקוודור חודש לברזיל (כולל סאן פאולו, ריו דה ג´נרו) חודש לאורוגוואי-פרגוואי-צפון ארגנטינה. ככה תסלחו לי על חוסר בקיאות... אבל זה הטיול הגדול הראשון שלי... נראה לכם שהיעדים שהצבתי לעצמי ריאליים? בנוגע לזמנים... אני די בטוח שמה שרשום למעלה, חלקכם הגדול יגיד שזה לא הגיוני. מה אתם חושבים? זה אפשרי לעשות את כל המדינות האלו (ארגנטינה, צי´לה, בוליביה, פרו, אקוודור, ברזיל, אורוגוואי, פרגוואי ואז שוב ארגנטינה לסיום) בחצי שנה (ואני מוגבל טכנית לחצי שנה)? או שאני צריך לצמצם את רשימת הארצות? וכמובן שיש אופציה ב´... שאומרת בתכל´ס לטייל בעיקר בארגנטינה ולבלות שם את רוב הזמן, כאשר אני "קופץ" לחברים בסנטיאגו (צ´ילה), וגם נוסע למשפחה בסאן פאולו ולקרנבל (ברזיל). זאת אופציה הרבה פחות מועדפת עליי, אבל מצד שני בהתחשב בעובדה שהתקציב שלי לטיול יהיה פחות או יותר 4 אלף דולר, אז אני לא בטוח שהוא יספיק לכל דרום אמריקה.
 

עמית22

New member
אומנם בדרום אמריקה לא הייתי

אבל התכנון שלך נראה לי אבסורדי מסיבה מאוד פשוטה - הוא יותר מדי פרטני. קשה להעביר את הרגשת החופש שיש לך בטיול לאדם שעוד לא חווה את זה, אבל אתה תגלה את זה בשבוע הראשון - אתה חופשי
לחלוטין, ללא כל פשרות, חופשי ללא תלות. אתה לא מסוגל להבין איך זה משנה אותך ואת כל התכנון המקורי. אתה תהיה שם תקום בבוקר ותחליט שהיום בא לך לראות את X, זה יכול להאריך לך את המסלול בשבועיים אבל זה יקרה אך ורק כי בא לך. תתכנן, זה נחמד וגורם לך לשמוע ולקרוא הרבה חומר, אבל קח בחשבון שאתה תגיע לשם ותשמע כ"כ הרבה המלצות מכ"כ הרבה אנשים שכל התכנון הזה ילך לפח.
 

flenster

New member
יש לי עצה בשבילך

טיפ קטן.. אל תתכנן שום דבר לפני שאתה יוצא מהארץ, דברים בטיול משתנים כל כך הרבה ומהר... אה ועוד משהו, לא לטייל עם חברים טובים מהארץ.
 

עמית22

New member
לבד זה לא רעיון רע!

טיול לבד הינו הטיול האולטימטיבי, אין שום צורך להתפשר וכל דבר שנעשה נעשה מתוך כוונה אחת בלבד - הנאה!!! אין צורך בויתורים, ניתן לעשות רק את מה שרוצים. שלא יובן מכך שבפועל מטיילים לבד, הלו מי כמוך סלע, שטייל מספר פעמים, יודע כי לא ניתן לטייל לבד - אנחנו כל הזמן פוגשים אנשים חדשים וזורמים איתם. טיול מהנה לכולם ולא משנה איך.
 

flenster

New member
או לבד, או עם שותף מהארץ

רוב האנשים שפגשתי בטיול שיצאו ביחד מהארץ (חברים טובים) חתכו אחד מהשני באמצע וזה נגמר ברע, הרבה חילוקי דעות, ויכוחים.. אבל הכי טוב לצאת מהארץ לבד ופשוט להכיר אנשים חדשים.
 

syair

New member
טיול לבד

לא אמרתי שיש רע בלטייל לבד, עובדה היא שאת מרבית טיוליי עשיתי לבד, וכמו שאתם אומרים פוגשים אנשים בדרך, אך יש גם את העניין של זמן, למי שיש זמן בלתי מוגבל יכול לחכות שמישהו יצטרף לדבר המשוגע שהוא רוצה לעשות. למשל בביקורי האחרון באוגנדה פגשי זוג ישראלים שצרפתי חבר אליהם, והם תכננו לקנות סירה ולהפליג במעלה הנילוס, דבר שלפי דעתי לא ניתן לעשות לבד, ואם אין הרבה זמן קשה למצא ביעד שותפים לדבר. אני לפני 6 שנים לא טיפסתי על הר קניה מסיבה שלא מצאתי עם מי, בזמן שהקצבתי לקניה, ולכן הפעם חזרתי וטיפסתי על הרוונזורי, דבר אותו ניתן לעשות לבד מכיוון שחוק מדינה באוגנדה, שחייבים לעשות את הטרק עם מדריך מקומי, וזה מאורגן ע"י הממשלה, לעומת זאת בנפאל הגעתי עד ל-abc לבד ללא עזרת מדריך, יגידו חלק מהאנשים שזה משוגע ומסוכן, אבל עשיתי את זה לבד.
 

Yo-man

New member
לטייל עם חברים או לבד...

אני חייב לחוות דעה כאן. מי שנותן המלצות על לא לצאת עם חבר קרוב סבל מטרואמה אישית או שמע כמה סיפורים על טראומות כאלה, אבל זה בדיוק הבעיה עם ההגדרה של חבר קרוב... יש רמות שונות של חברים - יש כאלה שבחיים לא רבת איתם וגם לא תריב. הם ישארו איתך לאורך כל הטיול, יוותרו בשבילך על דברים ויצפו שגם אתה תעשה את אותו דבר. ויש "חברים"... אלה שכיף לבלות איתם, אבל זה לא שאתם מכירים כל כך טוב. עם חבר כזה צא לטיול בידיעה שיש סיכוי גבוה שתתפצלו בטיול. וזה לא דבר כל כך רע, אם יוצאים מוכנים לאפשרות. זה קטע כל כך אישי ומשתנה מאחד לשני (ענין של חוסר ביטחון, דומיננטיות במערכת יחסים ובעיקר רמת ההיכרות בינכם). חוץ מזה - גם כשיוצאים לבד (הרבה יותר קל לעשות את זה בטיול השני והלאה. בראשון עדין אין מספיק ביטחון להסתובב במדינות זרות לבד) לא נשארים לבדי יותר מכמה ימים. טיילתי 9 חודשים באסיה, אוסטרליה NZ ועוד, 5 ימים בסינגפור הסתובבתי לבד, שאר הזמן הייתי עם תיירים וטיילים (ישראלים ואחרים). אין כמו להכיר אנשים מטיילים חסרי דאגות שלכולם מטרה משותפת אחת - לעשות חיים. זה מאפשר פתיחות שלא מוצאים בשום סיטואציה אחרת. טיול נעים
 

oz s

New member
אז אם כבר הועלתה השאלה-

´לבד או עם מישהו´ - זו שאלה שמטרידה גם אותי. עכשיו,אחרי שנשבר לי מהלימודים,החלטתי לצאת לטייל (דרום אמריקה). משיחות עם ידיד ,הסתבר שגם הוא מעוניין לצאת בכיוון דומה,בתאריך דומה, ונושא הטיול המשותף עלה.הבעיה העיקרית שלי היא שאין לי(או לו) רצון או יכולת להתחייב אחד לשני לגבי כיוון,אורך הטיול וכו. מכיוון שזה טיול רציני ראשון שלי,יש לי קצת חששות מ´נחיתה קשה´,ותהיתי האם זה יהיה צעד נבון לתכנן לצאת ביחד,או שפשוט (כמו שכמה חברים שטיילו לבד הציעו לי לעשות) עדיף לי לתכנן נחיתה במוטל עמוס בישראלים,ולהמשיך משם? מה דעתכם?
 

Yo-man

New member
זה מה שיפה בכל העסק

כמושלשניכם אין כוונות להתחייב אתם יכולים למצוא את עצמכם יחד 6 חודשים (ואולי אפילו אח"כ) או שכבר בבן-גוריון תחליטו שמתאים לכם משהו אחר כבר. בכל מקרה ממש אין ממה לחשוש, בכל כפר נידח בדרום אמריקה יש מקבץ ישראלים חברותיים (לרוב) ועל אף סנוביזם שבו ניתן להיתקל ברחובות ת"א - שם באמת כולם חברים. את צריכה להיות טיפוס ממש מעצבן בשביל לא למצוא אנשים שירצו לטייל איתך, ואת לא נשמעת כזו. איפה שלא תנחתי בדרום אמריקה יהיה לך לאן ללכת כדי לקבל מידע או למצוא שותפים לכל מטרה. רק כשמגיעים לשם מבינים כמה זה פשוט להכיר אנשים חדשים ולהצטרף לחבורה שלא פגשת בחיים - ולהינות מזה לאללה. בנוסף, בגלל שהזרימה היא לכיוון ברזיל לפברואר (ובצדק) יוצא שלפני ואחרי פוגשים את אותם אנשים בחצי השנה הזו. כל פעם אחרים, אבל בסוף מזהים כמעט את כולם. כל מלון "ישראלי" נראה כמו פגישת מחזור אחרי כמה חודשי טיול... זה נבון לצאת יחד, זה מצויין ששניכם לא מתחייבים ומבינים שבכל רגע מותר לשני להמשיך הלאה, וזה נפלא שיש לך עם מי לצאת מכון. אם תגלו שאתם לא באותו ראש ייטב לשניכם. אם תהיה באותו ראש - השמיים הם הגבול.
 
למעלה