תוצאה מוזרה בבדיקת דם

לקשמי

New member
תוצאה מוזרה בבדיקת דם

לאנשים שמבינים בזה, תגידו, יכול להיות מצב שבו רמת הברזל שלי תהיה נמוכה אבל ההמוגלובין תקין? הלכתי היום לעשות בדיקת דם, הרופא שלח אותי לבדוק את ההמוגלובין (ברזל לא נבדק הפעם, למרות שביקשתי ממנו לבדוק שוב ברזל. לא יודעת למה הוא התעקש לבדוק רק המוגלובין). בכל אופן, בבדיקה האחרונה, לפני 3 חודשים כשכן בדקו לי ברזל, נמצא שיש לי חוסר ברזל וכתוצאה מכך התחלתי על דעת עצמי לקחת ברזל צמחי במשך כמה זמן אבל הפסקתי לפני מספר שבועות. מכיוון שאני עדיין מרגישה חולשה וכו', הלכתי היום כאמור לבדוק את זה שוב, אבל כאמור בבדיקה של היום ההמוגלובין נמצא תקין. זה יכול להיות? (אגב, לפני שאתם מתנפלים עליי בתשובות של "לכי לרופא" "זה לא שאלות לפורום באינטרנט" וכו', אני רוצה להגיד שיש לי כבר תור לרופא למחר אבל עד אז אשמח לקרוא גם כאן דעות, ממי שיש לו קצת מושג בזה
)
 

TheSegal

New member
בטח, אני ככה כבר הרבה זמן...

המוגלובין תקין, B12 תקין וברזל 27 (לפי מכבי אמור להיות לפחות 60)....
 
א. כן, זה יכול להיות

ב. ברזל הוא לא תוסף שלוקחים על דעת עצמך! יש לו השפעות שליליות כשהוא בעודף לגוף (אוקסידנט חזק), וממש לא מומלץ לקחת ממנו סתם ככה.
 

לקשמי

New member
תודה, בינתיים בדקתי עוד קצת

באינטרנט והתברר לי שבכל זאת יש חריגה מהנורמה בהמוגלובין. פשוט היו כמה ערכים שלא זיהיתי אותם כקשורים לברזל ו/או להמוגלובין ובהם הייתה חריגה מהנורמה. MPV ו- MCHC, אלה הערכים.
בכל אופן, מחר כאמור אני הולכת לרופא, כך שהפעם אני אטפל בזה כמו שצריך ולא על דעת עצמי.
 

לקשמי

New member
אגב:

עשיתי עכשיו השוואה בין הבדיקה שעשיתי היום לבין הבדיקה הקודמת. אני רואה שבכל זאת יש קצת שיפור יחסית לבדיקה הקודמת. גם מבחינת האנמיה וגם מבחינת פעילות/תת פעילות בלוטת התריס. אני עדיין סובלת מתת פעילות בלוטת התריס, אבל כאמור יש שיפור גם בזה מהפעם הקודמת. (הערך של ה-TSH ירד מ-9.98 ל- 8.30). טוב, אני אמשיך לאכול הרבה סושי.
 

katam

New member
עשית בדיקה של נוגדנים ?

יש מחלה אוטואימנולוגית בשם אישמוטו שיש בגוף נוגדנים להורמון של בלוטת התריס. יש על זה המון חומר בפורום אינדוקינולגיה כאן בתפוז. שהייתי במצב שלך עשיתי כל שלושה חודשים בדיקת TSH היום אני מקבלת תיפול תרופתי כי היגעתי ל - 15 אגב אצלי זה עלה ירד מעט ושוב עלה. בקשר לברזל אצלי אותו דבר והרופא שלי לא מתרגש . מדובר ברופא מאד אחראי .
 

לקשמי

New member
אני מאמינה שיש יותר מדרך אחת

לטפל בבעיה/מחלה מסויימת. הרופא שלח אותי, בעקבות הבדיקה לאנדוקרינולוג, כדי להתחיל לקבל טיפול תרופתי בבלוטת התריס. אבל היות והמצב באמת לא קריטי (וגם הוא שלח אותי לרופא מומחה אחרי שהוא בעצמו התלבט אם זה הכרחי) אני מעדיפה לקבל טיפול נטורופתי, שמתבסס על תזונה ותוספי מזון, מאשר להיות תלויה כל חיי בכדורים. אני מתכוונת כבר בזמן הקרוב לפנות לנטורופת בעניין הזה.
 

katam

New member
הוא לא שלל הישימוטו ?

ממש מוזר כי זאת בעיה ממש נפוצה. אני ניסיתי להתחמק מיטיפול תרופתי עד שלא עמדתי בזה יותר. היגעתי 15 הייתי אצל הומואופט שלא עזר לי. גם אני לא טיפוס של כדורים . אני לוקחת רק שאין ברירה. מקווה שהטיפול יעזור לך.
 

לקשמי

New member
מהמעט שידוע לי

הומאופתיה באמת לא עוזרת במקרים של תת פעילות בלוטת התריס. (אולי רק לעיתים רחוקות מאוד). נטורופתיה זה טיפול שונה ואני בהחלט מאמינה ביעילות שלו. בכל אופן, לפני שאני רצה לקחת כדורים שאקח במשך שנים, אני בודקת את האופציה הזאת, במיוחד לאור העובדה שהמצב שלי די קל.
 

TheFinalCut

New member
אפשרויות (?)

ראשית, מדוע רופאים מתעקשים להמנע מבדיקות - קופות חולים מעדיפות לבצע כמה שפחות בדיקות, כיוון שכך הם חוסכים כסף. חשוב להבין שיש כאן התנגשות אינטרסים מובהקת של ספק השירות (קופ"ח) ומקבלי השירות (אנחנו), כיוון שבדיקות הן כלי חיוני לאבחון וברפואה מונעת, המאפשר לנו לדעת את מצבנו הבריאותי ולמנוע הדרדרות אם מזוהים סימני מחלה עוד לפני שיש תסמינים בריאותיים. אני מכיר אישית מקרה שבו המנעות מביצוע בדיקות הובילה להדרדרות בריאותית קשה של מטופלים, אז אל תתביישו להתעקש על בדיקות חשובות! אני ייתכן משתי סיבות אפשריות: גם טווח הערכים ה"נורמלי" של ברזל לא תמיד מייצג חוסר או עודף, כיוון שבכל זאת העניין פרטני. כלומר, יכול להיות לך ערך נמוך יחסית לממוצע באוכלוסיה בלי שבאמת יהיה לך חוסר ומבלי שרמת ההמוגלובין תושפע. כיוון שאת סובלת מחולשה, שפעמים רבות מתרחשת עקב חוסר בברזל, כנראה שכן יש לך מחסור. הסבר אפשרי אחר הוא שרמת הברזל שלך תקינה עכשיו, כיוון שלקחת תוספים אך אינך מודעת לכך, כי לא נבדקה לך רמת הברזל, אלא רק רמת ההמוגלובין ושהחולשה שלך נובעת ממשהו אחר. אבל כמובן שיכול להיות הסבר אחר לחלוטין ועדיף להתייעץ ברופא, ולחזור על הבדיקה של הברזל.
 

d a p h n a

New member
אני חייבת להגיד

שאף פעם לא נתקלתי במצב של המנעות מבדיקות. תמיד כאשר אני מבקשת מהרופאים שלי לעשות בדיקות בגלל ברזל, בי-12 או בגלל שאני לוקחת גלולות למניעת הריון, הם זורקים עוד סדרה שלמה של בדיקות מקיפות לתוך החבילה, ליתר בטחון.
 

לקשמי

New member
הייתי פעם בכללית

אבל עזבתי בגלל השירות הגרוע שלהם.
דוגמא: לא מזמן אחותי עשתה גם כן בדיקת דם ולקח שבוע עד שהיא קיבלה את התוצאות. אני עשיתי את הבדיקה אתמול בבוקר וכבר באותו יום בצהריים יכולתי לראות את התוצאות באינטרנט! (זאת סתם דוגמא, יש עוד מלא דוגמאות, אבל כל אחד והבחירות שלו
)
 
גם אצלי זה ככה (ואני במכבי)

אבל אני מייחסת את זה לרופא המשפחה המדהים שלי, שתמיד מסביר ויש לו סבלנות לכל השאלות שלי, מעודד בדיקות ובכלל - רופא לעניין. (וגם חתיך לא נורמלי
)
 

TheFinalCut

New member
כל הכבוד לרופאים שלכם

גם רופאת המשפחה הנוכחית שמטפלת במשפחה שלי כזו, אחראית וזהירה. אבל לצערי, שמעתי על מקרים אחרים, ואישית גם נתקלתי במקרים אחרים, ואנשים מסוימים במשפחתי גם שילמו את המחיר על כך.
 
ספר לי על זה...

בפורום צליאק כבר הספקתי לשמוע סיפורי זוועה על רופאים שיספיקו לי לעשר שנים הבאות. כולל כאלה שצעקו על מטופל שהוא מדמיין, ממציא בעיות, שהם לא רוצים לרשום לו בדיקה לצליאק כי לא נראה להם שזה זה (למרות שיש את כל הסימפטומים), ואפילו תזונאית שלא ידעה מה מותר ומה אסור לחולה צליאק. בקיצור, קשה להגיד שאני מופתעת.
 
ואילו דווקא אצלי (גם כן כללית)

שואלים כל פעם - מתי עשית בפעם האחרונה? לפני חצי שנה? לא צריך, לוקח יותר זמן כדי לראות ירידה. ואז אני צריך להתעקש.
 

C a t h y

New member
מה הקשר לגלולות ובדיקות דם?

יש בדיקות ספציפיות שכדאי לעשות? הבדיקה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה שקשורה לגלולות זה קרישת דם...
 
למעלה