תזכורת - אימון מיוחד בהשרדות רחוב|*

maayanTKD

New member
זה תלוי

איפה נמצא הראש.... כלומר - אם מכה נוספת גרמה להתקפלות של היריב (ואין כמו ברך או בעיטה לביצים כדי להשיג את האפקט המבוקש) בעיטה לראש תהיה פשוטה, מהירה יעילה ובלתי ניתנת לפספוס..... מעין
 

instr

New member
תגובות ושאלות

הטכניקה שתיארתי לא קשורה ולא דומה בכלל ל CAT FIGHT. תאמיני שאם יודעים מה ואיך לשרוט, לצבוט ולנשוך - ניתן לגרום למבוכה של היריב. עכשיו תגידי - האם שברת למישהו עצמות, תקפו אותך חס וחלילה באיום סכין, או בפתאומיות בחדר כניסה במכות בלי לדבר, או קבוצה? תסתכלי מסביב, המון גברים בעלי עצמות עבות, משקל 100 קילה ויותר, עובדים פיזית או מתאמנים, תסתכלי על הצוואר שלהם, חנקת פעם משהו לא באימון? מכירה את ההרגשה של צוואר מתחת לעצבאות? איך את רוצה להחזיק תוקף גדול בחניקה - מלמעלה? ראית מישהו באמוק? נתת פעם מישהו מכה חזקה עם האגרוף בפנים? וודאי שגם אני לא אחנוק ולא אנעל בריח על חזק וגדול ממני (ואני יחסית בכושר, עדיין עושה 20 מתח, 95 קג לחיצת חזה). וזה גם לא יעלה לדעתי - אני עובד על מכות חזקות בנדוקות תורפה. עוד סיבה - אין וודאות כמה תוקפים אותך ואם תתחיל עם הבריחים, האחרים עלולים לפגוע מאחור. למרות שאני אוהב את הנעילות, זה עושה לי כייף, הטכניקה הזו לא בשבילי כי אני לא גדול. אבל רוב הבנות עדיין קטנות ממני. מה אני מציע? תסתכלי בסרט שבקישור. זה הנוסח הרך. תשיגי דוחות על תקיפות של נשים. תתרשמי ותחשבי. תביני עד כמה מסוכן ביטחון מופרז. אין לי פתרונות פלא. עקרונות השיטה שלנו - מכות מאוד חזקות ומדוייקות לאזורי תורפה. שימוש בהסחות, נשק מאולתר, סכין. הכל ביחד עשוי לעזור. ואני מדגיש את הבעייתיות של הגנה עצמית לאישה, אבל בכל זאת צריך וחובה להתאמן. והחשוב לאישה הנתקפת - רוח ואומץ.
 
../images/Emo35.gif

"ברור שכל עיסוק אף בטאי-צי, תסלחו לי, עשוי להועיל" כמה שנים אתה מתאמן בטאיצ'י, או להבדיל - מה נסיונך בקרבות נגד רקדני טאי צ'י? סתם מנסה לברר על סמך מה הזלזול המובע בהודעה.
 

instr

New member
קצת OFF

אני מכיר אנשים שהיו מתאגרפים טובים, לפני שהתחילו טאי-צ'י. יריבים כאלו יהיו קשים :) בדקתי קצת את השיטתי. ניסיתי עם מתאגרפים, גוג'יטסו, ווין צון... הגעתי למסכנה חיובית מאוד. הכרתי משהו מטאי-צ'י אבל הוא היה בעל ניסיון עשיר ומגוון קודם. אם תמצא לי מישהו מטאי-צ'י "מקורי" אשמח לנסות ולא טוען לכלום, יש גם כאלה שלא יתאמנו לעולם וינצחו אותי. החשוב הוא שאני אישית לא מחשיב את טאי-צ'י כריקודים. אני רואה תנועות תכליתיות שמקודדות כמין ריקוד. אני חושב שאוכל לתרגם את התנועות לקרביות. אמרתי את המשפט כי טאי-צ'י הוא סמל של משהו רך, לא קרבי בתודעה ציבורית, לכן הסליחה :)
 

MidNight Flame

New member
המשך לOFF בנושא הטאי צ'י

כפיר לדרמן, המורה היקר שלי לאייקידו בא מרקע של שנתיים טאי צ'י והדגים במהלך אימון תנועה התקפית של הטאי צ'י - המתאמן עף לקצה השני של החדר, לאחר בחינת התנועה אני חייב להודות - מרשים ביותר! אני בטוח שאנסה בשלב זה או אחר.
 
שמעתי סיפור על

מדריכת קרב-מגע צה"לי שחזרה הביתה וגילתה ששני נבלות אונסים את השותפה שלה. אחד המשיך עם השותפה והשני ניגש אל ה"חדשה". היא הורידה את החולצה. בזמן שהוא הסתכל לה על החזה, היא הורידה לו את החולצה על הראש. בזמן שהוא הוריד מראשו את החולצה, היא נתנה לו בעיטה בביצים. בזמן שהוא התקפל היא תפסה מטאטא והורידה אותו על הראש של השני, ואחר-כך זרקה את שניהם מהחלון של הקומה השניה. כש-INSTR מדבר על תנועות של נשים, נדמה לי שהוא מתכוון לדברים כאלה.
 

MidNight Flame

New member
זה סתם שימוש במין להסחה, אנ'לא...

חושב שבסדנא להתגוננות לנשים מלמדים לפתוח כמה כפתורים במצב מצוקה.
 
גרוע מאוד אם זה מה שמלמדים

מה השלב הבא - להתחיל אקט מיני כדי שאפשר יהיה לברוח?
 
סביר שאתה צודק, אבל אם זה עובד -

אם זה עובד - צריך ללמוד להשתמש בזה. בגדול, יש שתי צורות להשתמש בהטעיה: 1. להתחיל עם הבלתי-צפוי ולשנות ברגע האחרון לצפוי; 2. להתחיל עם הצפוי ולעבור לבלתי-צפוי. כשאישה מראה "חולשה" וברגע שיש הזדמנות מתקיפה בכל הכוח, היא משתמשת בסוג השני של הטעיה. (ראה איש המרתון, של גולדמן, שכתב גם את "הנסיכה הקסומה"). ידיד שלי למד פעם נינג'יצו, וסיפר שבאחד השיעורים המורה הראה טכניקה של מכות על האוזניים (שתי הידיים יחד), ואמר לתלמידות: "אם מישהו מנסה לאנוס אתכן, תנו לו להישכב עליכן, שירגיש בטוח, וברגע שהוא עוזב את הידיים שלכן תנו לו על האוזניים בכל הכוח". הרעיון לא חדש, אבל צריך להיזכר ליישם אותו, ולגברים זה קשה מאוד - כי אנחנו לא חושבים על הסוג הזה של רמאות בקרב. אם גבר מתקיף אישה והיא אומרת לו "כן אני רוצה אותך", זה מבלבל אותו - ובשניה הזו של בלבול היא יכולה להשתמש. אם גבר יתקיף גבר וישמע "כן אני רוצה אותך", גם הוא יתבלבל - אבל איזה גבר יעלה על דעתו להגיד כזה דבר בתור אמצעי-הסחה בקרב?
 

MidNight Flame

New member
מממ.. באייקידו יש עבודה על

הטעיה בגישה - מה שנקרא "לפתוח", לגרום ליריב לטעות בכוונת התוקף וזה מתבטא בעבודה מול איום ישיר של טנטו מוצמדת לגרון או לגב "אני נכנע" כביכול ובשיא ההפתעה לחסל את האיום.
 
תרחיב את המושג "לפתוח" לתחום המשחק,

ותקבל (כנראה) את מה ש-instr מתכוון אליו (נדמה לי).
 
בנוגע להטעיות

לא מכיר את הטכניקה המדוברת, אבל החיים זה לא סרט - אי אפשר להיות וודאים שאדם שמאיים בצורה כלשהי, לא יבצע מיד את איומו. לא תמיד אופצית ההטעיה תמיד תעבוד (לפעמים היא תעבוד בשביל התוקף...
).
 
פה בעצם תיארת את אחד המשתנים...

הכי חשובים כשזה נוגע למצבים של אונס ודומיהם-מזל. לא משנה מי אתה וכמה זמן אתה מתאמן-עם אפילו מעט מזל ליריב/יריבים שלך אתה תיפול. וזאת לדעתי אחת המטרות החשובות ביותר בלימוד אומנויות לחימה- להיות כמה שפחות תלוי במזל ולהיות כמה שיותר תלוי בעצמך.
 

saragon

New member
אתה צודק ב100 אחוז

אם נדבר על אנס, אז אני חושב שאם מלמדים נשים שיטות הטעייה כמו "אני רוצה אותך" שאמר דוד ושאר ירקות, אותו אנס (שהוא לא בחור טיפש) יכול ללמוד לפי דעתי את "השיטה". אם אני אתן דוגמא אז במקום לתפוס את האשה ולגרור אותה בכוח, הוא מייד ייתן לה זאפטה חזקה ורק אח"כ יאנוס אותה. או להשתמש בחומר מרדים, לחטוף אותה ואח"כ לאנוס אותה וכו' וכו' וכו'. השורה התחתונה לפחות לי דעתי האישית, שלא חשוב אשה או גבר, ללמוד הגנה עצמית זה לדעת להגן על עצמך, ולא להסתמך על דברים צדדיים. ראיתי את הסרט של אינטר, הרוסי יש לאמר, אפשר לשים לב לטכניקה החוזרת על עצמה. הטעיית היריב כמו שאמר דוד. אז כפי שכתוב למעלה, האונס לתפוס בקלות את השיטה הזאת, ולהתחכם כפליים. אבל שוב כמובן זה רק לפי דעתי. יואב
 

MidNight Flame

New member
אנחנו בכל זאת צריכים ללמוד את...

הטכניקה, זו אפילו לא באמת טכניקה במקרי תרגול עם טנטו - האוקה מצמיד לך את הטנטו לגרון או לגב ואתה הכי רגוע שיש עד אותה שניה שבה אתה עובר מאפס למקסימום ומסלק לו את הסכין אפשר כמובן לשלב אתמי אם רוצים או שיהונגה או כל טכניקה אחרת העיקר הוא להרפות את הגוף ואז בצורה הכי מפתיעה ומהירה לפעול האוקה מצידו במידה ואתה מגיב לאט מידי צריך לדקור (טנטו מעץ זוכרים?
)
 
הטעיה היא לא טכניקה

היא רק נותנת לך "פתח" להכניס טכניקה. בשיעורים רגילים של כל אמנויות הלחימה, כמעט שלא עוסקים ב"טריקים מלוכלכים" מהסוג הזה. לפעמים מדברים על משהו כמו להסתכל אל מאחורי התוקף ולצעוק "שוטר!" כדי שהוא יסתכל אחורה ואז אפשר יהיה להרביץ או לברוח; תרחיב את זה למשחק (כמו בתיאטרון) גם בחולשה וגם במיניות, ותקבל את הכיוון. וראה מה שעשתה ג'סיקה (לא שלנו, אימו של של פול) לשני השומרים, החירש והשומע, ב"חולית".
 

instr

New member
הסחה עשויה להועיל

אם כי לא הבנת אותי. העיקר כמובן מומחיות בפגיעה ולהשיג את זה קשה גם לגבר.
 
למעלה