תחבורה ציבורית לא משהו

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית לא משהו

תחבורה ציבורית לא משהו
אני גר בירושלים, קרוב לגבעה הצרפתית, ועובד בצומת הסירה (הרצליה פיתוח). מסלול הנסיעה שלי לעבודה ובחזרה הוא כדלקמן: בסביבות 6:40 אני לוקח את קו 481 (עם מאיר הנהג החביב למי שמכיר) מההגנה בירושלים. זה הקו שיוצא ממעלה אדומים. ברכבת מרכז אני לוקח 601/605 או כל קו אחר של נתיב אקספרס לצומת הסירה. בחזור המסלול דומה. ב17:30 מגיע קו של נתיב אקספרס שמוריד אותי ברכבת מרכז ומשם ב-18:00 (בתיאוריה) אני לוקח קו 481. בפועל אני לוקח את 480 - בואו תקראו הלאה. חשוב לציין שקו 481 בהלוך ובחזור הוא הקו היחידי שמביא אותי ישירות עד לבית ומונע ממני מלקחת אוטובוס נוסף בירושלים. קווים 480 ו-481 הם של אגד. המסלול מעט ארוך אבל בתקופה הזו אין לי אפשרות אחרת. יש לי מספר שאלות ואשמח אם גורם מוסמך יענה/יגיב לי עליהן (לאחר בדיקה אם צריך). אם יש לכם רעיונות אחרים כיצד להגיע לעבודתי ביעילות ובזול - אשמח גם לשמוע. 1. כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בכדי לקחת את קו 481 - אני מגלה שהוא כבר יצא ולכן אני נאלץ לקחת את 480. העניין הוא שהשעה עוד לא 18:00. אני מקדים במספר דקות - אני מגיע בסביבות 17:55 (תלוי בנתיב אקספרס) אבל כשאני עוד מרחוק אני אפילו לא רואה את האוטובוס עוזב. אני מניח שזה נראה "בקטנה" 3 דקות פה ושם, אבל אם האוטובוס מגיע פעם אחת ביום - חשוב שהוא ידייק כמו שאני משתדל להקדים. בפניה חוזרת ונשנה לסדרנים בתחנה נאמר לי שהוא יוצא בזמן - אבל זה פשוט לא נכון! וזה מרתיח ומעצבן כי אני נאלץ להאריך את הדרך בעוד שעה ובעוד שישה וחצי שקלים. וכן, כבר כיוונתי שעונים. 2. מדוע נתיב אקספרס לוקחים 7.50 שקלים על הדרך מצומת הסירה לרכבת מרכז ואילו אגד ומטרופולין לוקחים 10 שקל על אותה הדרך בדיוק? כלומר, אם זה היה אותו מחיר לא הייתי מציין את זה גם אם המחיר היה נקבע ל-10 (שזו בעיה אחרת ולכן הסעיף הבא) אבל למה אין אחידות? זו אותה דרך? 3. מדוע המחיר של נסיעה באגד ומטרופולין מצומת הסירה לרכבת מרכז שזה בדיוק 20 דקות במקסימום עולה 10 שקלים? איפה הפרופורציה - הרי נסיעה מירושלים (!!) עולה 20 שקלים והיא פי 4 לפחות בזמן ובדרך. 4. מדוע אין נסיעות המשך מקו 480? מדוע עלי לרכוש כרטיס נוסף של נתיב אקספרס לצומת הסירה או כרטיס נוסף של אגד/רכבת קלה בירושלים בכדי לחזור הביתה (זו אותה חברה - אגד - למה היא לא נותנת נסיעות המשך בתוך ירושלים??). 5. כמו שהסברתי, אני עובד בהרצליה פיתוח. בואו נחשב עלות נסיעה חודשית שלי (23 ימים) ואפילו נניח שאני מצליח לתפוס את כל קוי 481 החמקניים: עלות כרטיסיה לקו 481 שכוללת 5 נסיעות היא 80 שקלים או 16 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 16x2x23=736 שקלים חדשים. עלות כרטיסיה לקווים של נתיב אקספרס מרכבת מרכז לצומת הסירה היא 30 שקלים ל-5 נסיעות או 6 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 6x2x23=276 שקלים חדשים. סה"כ בחודש ללא טעויות של 481 יוצא לי 736+276=1012 שקלים. נעגל ל-1000. ועכשיו השאלה: למה התחבורה הזאת כל כך יקרה?? ואם אני מפספס את 481 אני משלם עוד 6.50 שקלים בכל פעם! מה זה? מה עושים?? למה אין חופשי-חודשי בין ת"א לירושלים? כי זה לא משתלם לאגד, כמו שלא משתלם להם לתת כרטיסי מעבר? 6. לעניין הרפורמה - אני זוכר שלפני הרפורמה בתחבורה המחירים לא הגיעו ל-6.50 שקלים לנסיעה. היום, כל פיפס באוטובוס עולה 6.50. אז איזו רפורמה זו? איפה טובת הצרכן? תירצו את זה במתן אפשרות לעבור בין אוטובוסים, אבל מה אם אני לא צריך?? למה בשביל להגיע לכיכר ציון בירושלים מרמת אשכול ברכבת הקלה (3-4 תחנות ו-10 דקות נסיעה) אני צריך לשלם 6.50 שקלים לכיוון?? זה ממש מעיק. אני מרגיש שכל הכסף שלי נזרק על התחבורה הלא יעילה הזו שגורמת לי בזבוז עתק של זמן ועצבים. יש אלטרנטיבה (זולה ויעילה)? אשמח לתגובה רצינית ועניינית.
 
תשובות

תחבורה ציבורית לא משהו
אני גר בירושלים, קרוב לגבעה הצרפתית, ועובד בצומת הסירה (הרצליה פיתוח). מסלול הנסיעה שלי לעבודה ובחזרה הוא כדלקמן: בסביבות 6:40 אני לוקח את קו 481 (עם מאיר הנהג החביב למי שמכיר) מההגנה בירושלים. זה הקו שיוצא ממעלה אדומים. ברכבת מרכז אני לוקח 601/605 או כל קו אחר של נתיב אקספרס לצומת הסירה. בחזור המסלול דומה. ב17:30 מגיע קו של נתיב אקספרס שמוריד אותי ברכבת מרכז ומשם ב-18:00 (בתיאוריה) אני לוקח קו 481. בפועל אני לוקח את 480 - בואו תקראו הלאה. חשוב לציין שקו 481 בהלוך ובחזור הוא הקו היחידי שמביא אותי ישירות עד לבית ומונע ממני מלקחת אוטובוס נוסף בירושלים. קווים 480 ו-481 הם של אגד. המסלול מעט ארוך אבל בתקופה הזו אין לי אפשרות אחרת. יש לי מספר שאלות ואשמח אם גורם מוסמך יענה/יגיב לי עליהן (לאחר בדיקה אם צריך). אם יש לכם רעיונות אחרים כיצד להגיע לעבודתי ביעילות ובזול - אשמח גם לשמוע. 1. כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בכדי לקחת את קו 481 - אני מגלה שהוא כבר יצא ולכן אני נאלץ לקחת את 480. העניין הוא שהשעה עוד לא 18:00. אני מקדים במספר דקות - אני מגיע בסביבות 17:55 (תלוי בנתיב אקספרס) אבל כשאני עוד מרחוק אני אפילו לא רואה את האוטובוס עוזב. אני מניח שזה נראה "בקטנה" 3 דקות פה ושם, אבל אם האוטובוס מגיע פעם אחת ביום - חשוב שהוא ידייק כמו שאני משתדל להקדים. בפניה חוזרת ונשנה לסדרנים בתחנה נאמר לי שהוא יוצא בזמן - אבל זה פשוט לא נכון! וזה מרתיח ומעצבן כי אני נאלץ להאריך את הדרך בעוד שעה ובעוד שישה וחצי שקלים. וכן, כבר כיוונתי שעונים. 2. מדוע נתיב אקספרס לוקחים 7.50 שקלים על הדרך מצומת הסירה לרכבת מרכז ואילו אגד ומטרופולין לוקחים 10 שקל על אותה הדרך בדיוק? כלומר, אם זה היה אותו מחיר לא הייתי מציין את זה גם אם המחיר היה נקבע ל-10 (שזו בעיה אחרת ולכן הסעיף הבא) אבל למה אין אחידות? זו אותה דרך? 3. מדוע המחיר של נסיעה באגד ומטרופולין מצומת הסירה לרכבת מרכז שזה בדיוק 20 דקות במקסימום עולה 10 שקלים? איפה הפרופורציה - הרי נסיעה מירושלים (!!) עולה 20 שקלים והיא פי 4 לפחות בזמן ובדרך. 4. מדוע אין נסיעות המשך מקו 480? מדוע עלי לרכוש כרטיס נוסף של נתיב אקספרס לצומת הסירה או כרטיס נוסף של אגד/רכבת קלה בירושלים בכדי לחזור הביתה (זו אותה חברה - אגד - למה היא לא נותנת נסיעות המשך בתוך ירושלים??). 5. כמו שהסברתי, אני עובד בהרצליה פיתוח. בואו נחשב עלות נסיעה חודשית שלי (23 ימים) ואפילו נניח שאני מצליח לתפוס את כל קוי 481 החמקניים: עלות כרטיסיה לקו 481 שכוללת 5 נסיעות היא 80 שקלים או 16 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 16x2x23=736 שקלים חדשים. עלות כרטיסיה לקווים של נתיב אקספרס מרכבת מרכז לצומת הסירה היא 30 שקלים ל-5 נסיעות או 6 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 6x2x23=276 שקלים חדשים. סה"כ בחודש ללא טעויות של 481 יוצא לי 736+276=1012 שקלים. נעגל ל-1000. ועכשיו השאלה: למה התחבורה הזאת כל כך יקרה?? ואם אני מפספס את 481 אני משלם עוד 6.50 שקלים בכל פעם! מה זה? מה עושים?? למה אין חופשי-חודשי בין ת"א לירושלים? כי זה לא משתלם לאגד, כמו שלא משתלם להם לתת כרטיסי מעבר? 6. לעניין הרפורמה - אני זוכר שלפני הרפורמה בתחבורה המחירים לא הגיעו ל-6.50 שקלים לנסיעה. היום, כל פיפס באוטובוס עולה 6.50. אז איזו רפורמה זו? איפה טובת הצרכן? תירצו את זה במתן אפשרות לעבור בין אוטובוסים, אבל מה אם אני לא צריך?? למה בשביל להגיע לכיכר ציון בירושלים מרמת אשכול ברכבת הקלה (3-4 תחנות ו-10 דקות נסיעה) אני צריך לשלם 6.50 שקלים לכיוון?? זה ממש מעיק. אני מרגיש שכל הכסף שלי נזרק על התחבורה הלא יעילה הזו שגורמת לי בזבוז עתק של זמן ועצבים. יש אלטרנטיבה (זולה ויעילה)? אשמח לתגובה רצינית ועניינית.
תשובות
1. בהנחה שהשעון שלך אכן מדויק, התלונן באגד, יתכן שהנהג פשוט יוצא לפני הזמן וכדאי שיטופל משמעתית. 2-5. כי כך משרד התחבורה החליט. הוא הגורם הלבעדי הקובע את תעריפי הנסיעה באוטובוסים, את סוגי הכרטיסים, כרטיס ההמשך וכד'. 6. בכל שינוי יש מפסידים ויש מרוויחים. דווקא הדבר הכי טוב שיצא מהרה-ארגון היה האחדת התעריפים ואפשרות המעברים החופשיים ב-90 דקות.
 
אין עם מי לדבר

תשובות
1. בהנחה שהשעון שלך אכן מדויק, התלונן באגד, יתכן שהנהג פשוט יוצא לפני הזמן וכדאי שיטופל משמעתית. 2-5. כי כך משרד התחבורה החליט. הוא הגורם הלבעדי הקובע את תעריפי הנסיעה באוטובוסים, את סוגי הכרטיסים, כרטיס ההמשך וכד'. 6. בכל שינוי יש מפסידים ויש מרוויחים. דווקא הדבר הכי טוב שיצא מהרה-ארגון היה האחדת התעריפים ואפשרות המעברים החופשיים ב-90 דקות.
אין עם מי לדבר
להתלונן לאגד לא יעזור - הסדרן לקח אותי לתוך התחנה ושאל איזה מישהו בקשר שיגיד לו לפי הג'יפיאס באיזו שעה הוא יצא. אותו בחור אמר לו שהוא עזב בשש. על פי דעתי - או שהבחור לא דייק והתייחס ל-17:56 כאל 18:00, או שב-18:00 הנהג עזב את מתחם התחנה (הסדרן לא רצה לתת לי מיקום מדוייק של הנהג בשש) או שפשוט הוא לא רוצה "לדפוק" את חבר שלו הנהג. אם משרד התחבורה החליט - אני אשמח לשמוע פה תגובה של מישהו מטעמם. זה באמת נחמד תעריפים אחידים. אבל איפה האחידות אם במקטע אחד כל חברה גובה סכום אחר? ומה האחידות הזו עוזרת אם הטענה באגד לא תופסת בנתיב אקספרס? ולמה בחרו לאחד תעריפים ובמקביל להעלות אותם? 6.50 זה המון לנסיעה של 3 תחנות. ולגבי אפשרות המעברים - איפה זה בא בדיוק לידי ביטוי? אני לא יכול לעבור מקו 481 של אגד לקו 601 של נתיב אקספרס או גרוע מכך, אני לא יכול לעבור מקו 480 לקו פנימי של אגד בירושלים.
 
בנוגע לפסקה הראשונה שלך, כוונתי הייתה תלונה

אין עם מי לדבר
להתלונן לאגד לא יעזור - הסדרן לקח אותי לתוך התחנה ושאל איזה מישהו בקשר שיגיד לו לפי הג'יפיאס באיזו שעה הוא יצא. אותו בחור אמר לו שהוא עזב בשש. על פי דעתי - או שהבחור לא דייק והתייחס ל-17:56 כאל 18:00, או שב-18:00 הנהג עזב את מתחם התחנה (הסדרן לא רצה לתת לי מיקום מדוייק של הנהג בשש) או שפשוט הוא לא רוצה "לדפוק" את חבר שלו הנהג. אם משרד התחבורה החליט - אני אשמח לשמוע פה תגובה של מישהו מטעמם. זה באמת נחמד תעריפים אחידים. אבל איפה האחידות אם במקטע אחד כל חברה גובה סכום אחר? ומה האחידות הזו עוזרת אם הטענה באגד לא תופסת בנתיב אקספרס? ולמה בחרו לאחד תעריפים ובמקביל להעלות אותם? 6.50 זה המון לנסיעה של 3 תחנות. ולגבי אפשרות המעברים - איפה זה בא בדיוק לידי ביטוי? אני לא יכול לעבור מקו 481 של אגד לקו 601 של נתיב אקספרס או גרוע מכך, אני לא יכול לעבור מקו 480 לקו פנימי של אגד בירושלים.
בנוגע לפסקה הראשונה שלך, כוונתי הייתה תלונה
לאתר אגד. אולם, ע"פ ה-GPS ניתן לבדוק באיזו שעה האוטובוס עבר ממנוחה לנסיעה. כמו כן, נהגי אגד מקישים על מקש מס' 5 במכשיר הכירטוס בתחילת נסיעה, ע"מ שתירשם שעת יציאתם המדויקת! לפיכך, מכשיר ה-GPS אמין יותר מהשעון שלך (עם כל הכבוד לשעון שלך). בכל מקרה, אני בטוח שאם תפנה לאגד באמצעות האתר תקבל תגובה הולמת. לצערנו אנשי משרד התחבורה רק גולשים כאן, אך לא מגיבים. לא נראה לי שיתחילו להגיב דווקא לך. בנוגע לסיפא של דבריך - כאמור, אין הגיון, אין חוקיות, הכל באחריות משרד התחבורה. אפשר לשפר הכל, אך זו המציאות.
 

Royal Tiger

New member
בדקתי יומיים לאחור

בנוגע לפסקה הראשונה שלך, כוונתי הייתה תלונה
לאתר אגד. אולם, ע"פ ה-GPS ניתן לבדוק באיזו שעה האוטובוס עבר ממנוחה לנסיעה. כמו כן, נהגי אגד מקישים על מקש מס' 5 במכשיר הכירטוס בתחילת נסיעה, ע"מ שתירשם שעת יציאתם המדויקת! לפיכך, מכשיר ה-GPS אמין יותר מהשעון שלך (עם כל הכבוד לשעון שלך). בכל מקרה, אני בטוח שאם תפנה לאגד באמצעות האתר תקבל תגובה הולמת. לצערנו אנשי משרד התחבורה רק גולשים כאן, אך לא מגיבים. לא נראה לי שיתחילו להגיב דווקא לך. בנוגע לסיפא של דבריך - כאמור, אין הגיון, אין חוקיות, הכל באחריות משרד התחבורה. אפשר לשפר הכל, אך זו המציאות.
בדקתי יומיים לאחור
התוצאות מדברות בעד עצמן
 
תצלום מסך של תוכנת ה-GPS של הנסיעה עליה דובר

תצלום מסך של תוכנת ה-GPS של הנסיעה עליה דובר
כאן, עם הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל נסיעתו 20 שניות לאחר השעה בה היה אמור לצאת. במלים אחרות, מישהו כאן צריך לכייל את שעונו.
 

846

Active member


תצלום מסך של תוכנת ה-GPS של הנסיעה עליה דובר
כאן, עם הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל נסיעתו 20 שניות לאחר השעה בה היה אמור לצאת. במלים אחרות, מישהו כאן צריך לכייל את שעונו.
 

alantan

New member
43 קמ"ש באיילון דרום... רואים שזה 6 בערב...

תצלום מסך של תוכנת ה-GPS של הנסיעה עליה דובר
כאן, עם הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל נסיעתו 20 שניות לאחר השעה בה היה אמור לצאת. במלים אחרות, מישהו כאן צריך לכייל את שעונו.
43 קמ"ש באיילון דרום... רואים שזה 6 בערב...
 
הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל את נסיעתו 20

תצלום מסך של תוכנת ה-GPS של הנסיעה עליה דובר
כאן, עם הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל נסיעתו 20 שניות לאחר השעה בה היה אמור לצאת. במלים אחרות, מישהו כאן צריך לכייל את שעונו.
הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל את נסיעתו 20
שניות לאחר השעה בה היה אמור לצאת - ביום הספציפי שבדקת. אשמח אם תצרף הוכחות חותכות לכל השבוע כולל תאריכים.
 
אשמח גם לדעת לפי איזה שעון עלי לכוון (שוב) את

הוכחה חותכת לכך שהאוטובוס החל את נסיעתו 20
שניות לאחר השעה בה היה אמור לצאת - ביום הספציפי שבדקת. אשמח אם תצרף הוכחות חותכות לכל השבוע כולל תאריכים.
אשמח גם לדעת לפי איזה שעון עלי לכוון (שוב) את
השעון שלי ובאיזו תדירות מזיזים את המחוגים.
 

846

Active member
בכל אוטוובס של אגד מותקן מסך מידע

אשמח גם לדעת לפי איזה שעון עלי לכוון (שוב) את
השעון שלי ובאיזו תדירות מזיזים את המחוגים.
בכל אוטוובס של אגד מותקן מסך מידע
של מערכת ה GPS, כל הנהגים יוצאים לנסיעה ע"פ השעה המופיעה על המסך. תבקש מהנהג להציץ ולכוון את השעון ל"אזור זמן אגד" ואז אף פעם לא תפספס אוטובוס שלאגד. ובנוסף תדע שהמערכת משמשת כ"שעון מעורר" המצפצף בדיוק בזמן היציאה המתוכנן,
 

scooby5

Member
זה חצי נכון

בכל אוטוובס של אגד מותקן מסך מידע
של מערכת ה GPS, כל הנהגים יוצאים לנסיעה ע"פ השעה המופיעה על המסך. תבקש מהנהג להציץ ולכוון את השעון ל"אזור זמן אגד" ואז אף פעם לא תפספס אוטובוס שלאגד. ובנוסף תדע שהמערכת משמשת כ"שעון מעורר" המצפצף בדיוק בזמן היציאה המתוכנן,
זה חצי נכון
באמת יש "שעון מעורר", אפילו כפול, כאשר בפעם השנייה כתוב בגדול על המסך "התחל נסיעה", אבל ראיתי לא מעט נהגים שיוצאים מספר שניות לפני הזמן (לפעמים גם חצי דקה ויותר) ולוחצים על "נסיעה+5" רק כאשר מגיע הזמן המיועד.
 

846

Active member
יפה לך שראית.

זה חצי נכון
באמת יש "שעון מעורר", אפילו כפול, כאשר בפעם השנייה כתוב בגדול על המסך "התחל נסיעה", אבל ראיתי לא מעט נהגים שיוצאים מספר שניות לפני הזמן (לפעמים גם חצי דקה ויותר) ולוחצים על "נסיעה+5" רק כאשר מגיע הזמן המיועד.
יפה לך שראית.
 

olli3

New member
מנהל
נתנו לך כאן הוכחה שהנהג יצא בשעה 18:00:20

אין עם מי לדבר
להתלונן לאגד לא יעזור - הסדרן לקח אותי לתוך התחנה ושאל איזה מישהו בקשר שיגיד לו לפי הג'יפיאס באיזו שעה הוא יצא. אותו בחור אמר לו שהוא עזב בשש. על פי דעתי - או שהבחור לא דייק והתייחס ל-17:56 כאל 18:00, או שב-18:00 הנהג עזב את מתחם התחנה (הסדרן לא רצה לתת לי מיקום מדוייק של הנהג בשש) או שפשוט הוא לא רוצה "לדפוק" את חבר שלו הנהג. אם משרד התחבורה החליט - אני אשמח לשמוע פה תגובה של מישהו מטעמם. זה באמת נחמד תעריפים אחידים. אבל איפה האחידות אם במקטע אחד כל חברה גובה סכום אחר? ומה האחידות הזו עוזרת אם הטענה באגד לא תופסת בנתיב אקספרס? ולמה בחרו לאחד תעריפים ובמקביל להעלות אותם? 6.50 זה המון לנסיעה של 3 תחנות. ולגבי אפשרות המעברים - איפה זה בא בדיוק לידי ביטוי? אני לא יכול לעבור מקו 481 של אגד לקו 601 של נתיב אקספרס או גרוע מכך, אני לא יכול לעבור מקו 480 לקו פנימי של אגד בירושלים.
נתנו לך כאן הוכחה שהנהג יצא בשעה 18:00:20
אם אתה רוצה לכייל את השעון שלך, עשה זאת באמצעות הרדיו. אם נניח אתה מאזין לקול ישראל, אז הפיפס האחרון של החדשות (הארוך מבינהם), אז איך שמושמע הפיפס האחרון, זה אומר שהגעת לשעה עגולה חדשה. בגלי צה"ל מדובר על הפיפס השני והאחרון שמושמע יחד עם אות החדשות. בחדשות 10, זה ברגע שמושמעים שני תופים, אחד ומיד אחריו שני. כאשר הינך שומע את התוף הראשון - שעה עגולה.
 

olli3

New member
מנהל
ובכלל בשעה עגולה נהגים יוצאים איך שיש חדשות.

נתנו לך כאן הוכחה שהנהג יצא בשעה 18:00:20
אם אתה רוצה לכייל את השעון שלך, עשה זאת באמצעות הרדיו. אם נניח אתה מאזין לקול ישראל, אז הפיפס האחרון של החדשות (הארוך מבינהם), אז איך שמושמע הפיפס האחרון, זה אומר שהגעת לשעה עגולה חדשה. בגלי צה"ל מדובר על הפיפס השני והאחרון שמושמע יחד עם אות החדשות. בחדשות 10, זה ברגע שמושמעים שני תופים, אחד ומיד אחריו שני. כאשר הינך שומע את התוף הראשון - שעה עגולה.
ובכלל בשעה עגולה נהגים יוצאים איך שיש חדשות.
הם לא מסתמכים על שום שעון אחר, מלבד על הרדיו. בכל שאר הזמנים, אתה צודק שיש דקה לפה ודקה לשם וגם שתי דקות לפה ושתי דקות לשם. אבל בכלליות כמעט ואף פעם לא נתקלתי בנהג שיוצא לפני הזמן במשהו כמו 5 דקות לפני הזמן ונתקלתי פעם אחת בנהג שיצא בשעה 23:58 במקום בחצות בקו 51 של דן.
 


נתנו לך כאן הוכחה שהנהג יצא בשעה 18:00:20
אם אתה רוצה לכייל את השעון שלך, עשה זאת באמצעות הרדיו. אם נניח אתה מאזין לקול ישראל, אז הפיפס האחרון של החדשות (הארוך מבינהם), אז איך שמושמע הפיפס האחרון, זה אומר שהגעת לשעה עגולה חדשה. בגלי צה"ל מדובר על הפיפס השני והאחרון שמושמע יחד עם אות החדשות. בחדשות 10, זה ברגע שמושמעים שני תופים, אחד ומיד אחריו שני. כאשר הינך שומע את התוף הראשון - שעה עגולה.
 

olli3

New member
מנהל
למה לא לשלב רכבת?

תחבורה ציבורית לא משהו
אני גר בירושלים, קרוב לגבעה הצרפתית, ועובד בצומת הסירה (הרצליה פיתוח). מסלול הנסיעה שלי לעבודה ובחזרה הוא כדלקמן: בסביבות 6:40 אני לוקח את קו 481 (עם מאיר הנהג החביב למי שמכיר) מההגנה בירושלים. זה הקו שיוצא ממעלה אדומים. ברכבת מרכז אני לוקח 601/605 או כל קו אחר של נתיב אקספרס לצומת הסירה. בחזור המסלול דומה. ב17:30 מגיע קו של נתיב אקספרס שמוריד אותי ברכבת מרכז ומשם ב-18:00 (בתיאוריה) אני לוקח קו 481. בפועל אני לוקח את 480 - בואו תקראו הלאה. חשוב לציין שקו 481 בהלוך ובחזור הוא הקו היחידי שמביא אותי ישירות עד לבית ומונע ממני מלקחת אוטובוס נוסף בירושלים. קווים 480 ו-481 הם של אגד. המסלול מעט ארוך אבל בתקופה הזו אין לי אפשרות אחרת. יש לי מספר שאלות ואשמח אם גורם מוסמך יענה/יגיב לי עליהן (לאחר בדיקה אם צריך). אם יש לכם רעיונות אחרים כיצד להגיע לעבודתי ביעילות ובזול - אשמח גם לשמוע. 1. כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בכדי לקחת את קו 481 - אני מגלה שהוא כבר יצא ולכן אני נאלץ לקחת את 480. העניין הוא שהשעה עוד לא 18:00. אני מקדים במספר דקות - אני מגיע בסביבות 17:55 (תלוי בנתיב אקספרס) אבל כשאני עוד מרחוק אני אפילו לא רואה את האוטובוס עוזב. אני מניח שזה נראה "בקטנה" 3 דקות פה ושם, אבל אם האוטובוס מגיע פעם אחת ביום - חשוב שהוא ידייק כמו שאני משתדל להקדים. בפניה חוזרת ונשנה לסדרנים בתחנה נאמר לי שהוא יוצא בזמן - אבל זה פשוט לא נכון! וזה מרתיח ומעצבן כי אני נאלץ להאריך את הדרך בעוד שעה ובעוד שישה וחצי שקלים. וכן, כבר כיוונתי שעונים. 2. מדוע נתיב אקספרס לוקחים 7.50 שקלים על הדרך מצומת הסירה לרכבת מרכז ואילו אגד ומטרופולין לוקחים 10 שקל על אותה הדרך בדיוק? כלומר, אם זה היה אותו מחיר לא הייתי מציין את זה גם אם המחיר היה נקבע ל-10 (שזו בעיה אחרת ולכן הסעיף הבא) אבל למה אין אחידות? זו אותה דרך? 3. מדוע המחיר של נסיעה באגד ומטרופולין מצומת הסירה לרכבת מרכז שזה בדיוק 20 דקות במקסימום עולה 10 שקלים? איפה הפרופורציה - הרי נסיעה מירושלים (!!) עולה 20 שקלים והיא פי 4 לפחות בזמן ובדרך. 4. מדוע אין נסיעות המשך מקו 480? מדוע עלי לרכוש כרטיס נוסף של נתיב אקספרס לצומת הסירה או כרטיס נוסף של אגד/רכבת קלה בירושלים בכדי לחזור הביתה (זו אותה חברה - אגד - למה היא לא נותנת נסיעות המשך בתוך ירושלים??). 5. כמו שהסברתי, אני עובד בהרצליה פיתוח. בואו נחשב עלות נסיעה חודשית שלי (23 ימים) ואפילו נניח שאני מצליח לתפוס את כל קוי 481 החמקניים: עלות כרטיסיה לקו 481 שכוללת 5 נסיעות היא 80 שקלים או 16 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 16x2x23=736 שקלים חדשים. עלות כרטיסיה לקווים של נתיב אקספרס מרכבת מרכז לצומת הסירה היא 30 שקלים ל-5 נסיעות או 6 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 6x2x23=276 שקלים חדשים. סה"כ בחודש ללא טעויות של 481 יוצא לי 736+276=1012 שקלים. נעגל ל-1000. ועכשיו השאלה: למה התחבורה הזאת כל כך יקרה?? ואם אני מפספס את 481 אני משלם עוד 6.50 שקלים בכל פעם! מה זה? מה עושים?? למה אין חופשי-חודשי בין ת"א לירושלים? כי זה לא משתלם לאגד, כמו שלא משתלם להם לתת כרטיסי מעבר? 6. לעניין הרפורמה - אני זוכר שלפני הרפורמה בתחבורה המחירים לא הגיעו ל-6.50 שקלים לנסיעה. היום, כל פיפס באוטובוס עולה 6.50. אז איזו רפורמה זו? איפה טובת הצרכן? תירצו את זה במתן אפשרות לעבור בין אוטובוסים, אבל מה אם אני לא צריך?? למה בשביל להגיע לכיכר ציון בירושלים מרמת אשכול ברכבת הקלה (3-4 תחנות ו-10 דקות נסיעה) אני צריך לשלם 6.50 שקלים לכיוון?? זה ממש מעיק. אני מרגיש שכל הכסף שלי נזרק על התחבורה הלא יעילה הזו שגורמת לי בזבוז עתק של זמן ועצבים. יש אלטרנטיבה (זולה ויעילה)? אשמח לתגובה רצינית ועניינית.
למה לא לשלב רכבת?
אתה יכול לנסוע ברכבת מתל אביב מרכז להרצליה. אני לא יודע היכן אתה עובד בהרצליה בדיוק, אבל אם אתה באיזור של מדינת היהודים, אז הדרך מתחנת הרכבת (ברגל) לשם היא קצרה יחסית. הרכבת עולה בנסיעה בודדת 8 ש"ח, יש גם חופשי שבועי וחופשי חודשי ברכבת ויש גם כרטיסיות 12 נסיעות עם הנחה. אולי רלוונטית עבורך, בדוק... אין עוד הרבה אופציות נסיעה, לאחרונה הוקם קו חדש של ויאולה מירושלים לצומת רעננה, ניתן לרדת ממנו בצומת גהה ומשם להמשיך עם 553 של אגד לצומת הסירה ובכלל להרצליה פיתוח ולכל האיזור הזה שם (הוא עושה סיבוב נרחב במקום). קו 425 יוצא מירושלים דרך כביש 443 (יוצא דרך שכונת רמות), יש לו תחנות לאורך שדרות גולדה מאיר... אם זה יכול לעזור לך. זה קו שבסופו של דבר מגיע לצומת רעננה, ולמרות שרעננה צמודה להרצליה, לנסוע ממנה באוטובוס וגם ברכב להרצליה פיתוח זה דבר סיוטי... ואני חייב לציין שבכביש גהה יש פקקים בבוקר וגם אחה"צ... ככה שלהגיד לך אם זה כדאי בכלל, זה דבר שלא אוכל מכיוון שאינני נמצא במרכז בשעות האלו אף פעם. לגבי תעריפים, בזמנו כשהוציאו אשכולות קווים למכרזים (העברת קווים מאגד ומדן למפעילים אחרים), היו בחלק מהמכרזים דרישות להצעת מחיר נסיעה נמוך. כך בחלק מהקווים ירד מחיר הנסיעה בשיעור של 40-45 אחוזים. לא רק קווי תל אביב - נתניה קיבלו את ההורדה הזאת, אלא גם קווי תל אביב - אשדוד וכן קווי תל אביב באר שבע. לאגד ודן לעומת זאת, משרד התחבורה לא מאשר להוריד מחירים... וכך יש קטעי נסיעה שבהן נוסעת אגד וחברה אחרת ומחיר הנסיעה יקר יותר באגד... לגבי מחיר הנסיעה של 6.40 ש"ח, כל חצי שנה מתעדכנים תעריפי התחבורה הציבורית. לרוב הם עולים ופה ושם הם נשארים ללא שינוי. הרפורמה נפלה על התאריך 1.7 ובתאריך זה קובעים את המחיר בשנית. ב1.1.2012 גם יעודכנו תעריפי הנסיעה (לא זכור לי פעם אחת שהם ירדו - או שנשארו כפי שהם או שעלו). אין חופשי חודשי בין ערים כמעט... יש מקרים בודדים בכל ישראל שיש חופשי חודשי בין עירוני (ולא של ערים צמודות כמו בגוש דן והשרון). לגבי כרטיס מעבר, יש מקומות בארץ שיש כרטיסי מעבר ויש מקומות שאין. למי תפנה בעניין? למשרד התחבורה. תוכל לפנות גם לאגד, אבל הכל כפוף לאישור משרד התחבורה.
 
נושא הורדת התעריפים לא מדויק

למה לא לשלב רכבת?
אתה יכול לנסוע ברכבת מתל אביב מרכז להרצליה. אני לא יודע היכן אתה עובד בהרצליה בדיוק, אבל אם אתה באיזור של מדינת היהודים, אז הדרך מתחנת הרכבת (ברגל) לשם היא קצרה יחסית. הרכבת עולה בנסיעה בודדת 8 ש"ח, יש גם חופשי שבועי וחופשי חודשי ברכבת ויש גם כרטיסיות 12 נסיעות עם הנחה. אולי רלוונטית עבורך, בדוק... אין עוד הרבה אופציות נסיעה, לאחרונה הוקם קו חדש של ויאולה מירושלים לצומת רעננה, ניתן לרדת ממנו בצומת גהה ומשם להמשיך עם 553 של אגד לצומת הסירה ובכלל להרצליה פיתוח ולכל האיזור הזה שם (הוא עושה סיבוב נרחב במקום). קו 425 יוצא מירושלים דרך כביש 443 (יוצא דרך שכונת רמות), יש לו תחנות לאורך שדרות גולדה מאיר... אם זה יכול לעזור לך. זה קו שבסופו של דבר מגיע לצומת רעננה, ולמרות שרעננה צמודה להרצליה, לנסוע ממנה באוטובוס וגם ברכב להרצליה פיתוח זה דבר סיוטי... ואני חייב לציין שבכביש גהה יש פקקים בבוקר וגם אחה"צ... ככה שלהגיד לך אם זה כדאי בכלל, זה דבר שלא אוכל מכיוון שאינני נמצא במרכז בשעות האלו אף פעם. לגבי תעריפים, בזמנו כשהוציאו אשכולות קווים למכרזים (העברת קווים מאגד ומדן למפעילים אחרים), היו בחלק מהמכרזים דרישות להצעת מחיר נסיעה נמוך. כך בחלק מהקווים ירד מחיר הנסיעה בשיעור של 40-45 אחוזים. לא רק קווי תל אביב - נתניה קיבלו את ההורדה הזאת, אלא גם קווי תל אביב - אשדוד וכן קווי תל אביב באר שבע. לאגד ודן לעומת זאת, משרד התחבורה לא מאשר להוריד מחירים... וכך יש קטעי נסיעה שבהן נוסעת אגד וחברה אחרת ומחיר הנסיעה יקר יותר באגד... לגבי מחיר הנסיעה של 6.40 ש"ח, כל חצי שנה מתעדכנים תעריפי התחבורה הציבורית. לרוב הם עולים ופה ושם הם נשארים ללא שינוי. הרפורמה נפלה על התאריך 1.7 ובתאריך זה קובעים את המחיר בשנית. ב1.1.2012 גם יעודכנו תעריפי הנסיעה (לא זכור לי פעם אחת שהם ירדו - או שנשארו כפי שהם או שעלו). אין חופשי חודשי בין ערים כמעט... יש מקרים בודדים בכל ישראל שיש חופשי חודשי בין עירוני (ולא של ערים צמודות כמו בגוש דן והשרון). לגבי כרטיס מעבר, יש מקומות בארץ שיש כרטיסי מעבר ויש מקומות שאין. למי תפנה בעניין? למשרד התחבורה. תוכל לפנות גם לאגד, אבל הכל כפוף לאישור משרד התחבורה.
נושא הורדת התעריפים לא מדויק
רק בסבב המכרזים הראשון התחרות הייתה על גובה התעריפים. בין היתר, נכללו אשכולות רמלוד (סופרבוס), טבריה ואשדוד בינעירוני (ויאוליה) וצפת/נהריה (נתיף אקסברס). מאז, בכל המכרזים (לרבות ת"א-נתניה) התעריף נקבע מראש התעריף ע"י משרד התחבורה והתחרות היא על פרמטרים אחרים (למשל עלות תפעול, תמלוגים וכו'). אי לכך, וכפי שאמרתי כלללללל הטענות על גובה, מבנה, כיבוד ושיתוף תעריפים יש להפנות למשרד התחבורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה