תחבורה ציבורית לא משהו

מצב
הנושא נעול.
זה קו פרברי ולדעתי התפעול באמצעות אוטובוס

הסידורים צריכים להיות מסודרים לפי סוג הציוד
לא להפך. אז נכון שזה נוח לאגד לסדר בצורה אופטימלית מבחינת אורך המשמרת, ושיהיה מינימום ציוד מושבת, ושהציוד יגיע לתחזוקה במקום ובזמן הנכונים. אבל בכל זאת צריך להיות הגדרת ציוד לקו ובהתאם לכך הפרדה לשני סוגי סידורים. אם קו 641 מוגדר בינעירוני, אז הוא צריך להיות בתוך כלל הסידורים שכוללים ציוד בינעירוני כגון קווי 8XX. הוא לא צריך להיות בכלל מועמד לסידורים של קווי חולון-בת ים עירוניים. כנ"ל לגבי ציוד עירוני - שיהיה בקבוצת קווי 5XX עירוניים, קווי ת"א-חולון, חולון-ראשל"צ וכדומה. הוא לא צריך להיות משוייך לסידור של קווי 8XX.
זה קו פרברי ולדעתי התפעול באמצעות אוטובוס
עירוני מתאים יותר לקו זה, ויתכן שאף מהיר יותר מאשר עם בינעירוני.
 

alantan

New member
בסדר, זה מקובל, אבל כתבתי על העקרון

זה קו פרברי ולדעתי התפעול באמצעות אוטובוס
עירוני מתאים יותר לקו זה, ויתכן שאף מהיר יותר מאשר עם בינעירוני.
בסדר, זה מקובל, אבל כתבתי על העקרון
צריך להקפיד על שימוש ברכב מתאים, ולכן הסידורים צריכים להיות מופרדים על פי סוג הרכב. לא על פי מה שנוח לסדר את כל הסידורים בארץ כמקשה אחת...
 
מסכים לחלוטין!

בסדר, זה מקובל, אבל כתבתי על העקרון
צריך להקפיד על שימוש ברכב מתאים, ולכן הסידורים צריכים להיות מופרדים על פי סוג הרכב. לא על פי מה שנוח לסדר את כל הסידורים בארץ כמקשה אחת...
מסכים לחלוטין!
 

olli3

New member
מנהל
יודע את זה, ככה זה שנים.

ההפעלה היא על-פי צרכים תפעוליים
אם חלק מהסידור הוא נסיעה בינעירונית ארוכה (למשל תל אביב-גליל), אז בקו 5XX יפעל אוטובוס בינעירוני, שימשיך אחרי זה באחד מקווי 8XX. זוהי אותה סיבה, שתראה בקו 641 עירוניות. הוא נוסע מנתניה לתל אביב ואחרי זה ממשיך בקווי גוש דן הדרומי (חולון, בת ים או ראשון לציון).
יודע את זה, ככה זה שנים.
 
עם כל הכבוד לשיקול התפעולי

ההפעלה היא על-פי צרכים תפעוליים
אם חלק מהסידור הוא נסיעה בינעירונית ארוכה (למשל תל אביב-גליל), אז בקו 5XX יפעל אוטובוס בינעירוני, שימשיך אחרי זה באחד מקווי 8XX. זוהי אותה סיבה, שתראה בקו 641 עירוניות. הוא נוסע מנתניה לתל אביב ואחרי זה ממשיך בקווי גוש דן הדרומי (חולון, בת ים או ראשון לציון).
עם כל הכבוד לשיקול התפעולי
הוא צריך להיות שיקול משני. השיקול הראשי צריך להיות התאמת הרכב לסוג הקו. את האמא עם העגלה לא מעניינים שיקולים תפעוליים של חברה כזאת או אחרת.
 

אורי404

New member
כי לא ממש מגיע ל"רכבת ישראל"

למה לא לשלב רכבת?
אתה יכול לנסוע ברכבת מתל אביב מרכז להרצליה. אני לא יודע היכן אתה עובד בהרצליה בדיוק, אבל אם אתה באיזור של מדינת היהודים, אז הדרך מתחנת הרכבת (ברגל) לשם היא קצרה יחסית. הרכבת עולה בנסיעה בודדת 8 ש"ח, יש גם חופשי שבועי וחופשי חודשי ברכבת ויש גם כרטיסיות 12 נסיעות עם הנחה. אולי רלוונטית עבורך, בדוק... אין עוד הרבה אופציות נסיעה, לאחרונה הוקם קו חדש של ויאולה מירושלים לצומת רעננה, ניתן לרדת ממנו בצומת גהה ומשם להמשיך עם 553 של אגד לצומת הסירה ובכלל להרצליה פיתוח ולכל האיזור הזה שם (הוא עושה סיבוב נרחב במקום). קו 425 יוצא מירושלים דרך כביש 443 (יוצא דרך שכונת רמות), יש לו תחנות לאורך שדרות גולדה מאיר... אם זה יכול לעזור לך. זה קו שבסופו של דבר מגיע לצומת רעננה, ולמרות שרעננה צמודה להרצליה, לנסוע ממנה באוטובוס וגם ברכב להרצליה פיתוח זה דבר סיוטי... ואני חייב לציין שבכביש גהה יש פקקים בבוקר וגם אחה"צ... ככה שלהגיד לך אם זה כדאי בכלל, זה דבר שלא אוכל מכיוון שאינני נמצא במרכז בשעות האלו אף פעם. לגבי תעריפים, בזמנו כשהוציאו אשכולות קווים למכרזים (העברת קווים מאגד ומדן למפעילים אחרים), היו בחלק מהמכרזים דרישות להצעת מחיר נסיעה נמוך. כך בחלק מהקווים ירד מחיר הנסיעה בשיעור של 40-45 אחוזים. לא רק קווי תל אביב - נתניה קיבלו את ההורדה הזאת, אלא גם קווי תל אביב - אשדוד וכן קווי תל אביב באר שבע. לאגד ודן לעומת זאת, משרד התחבורה לא מאשר להוריד מחירים... וכך יש קטעי נסיעה שבהן נוסעת אגד וחברה אחרת ומחיר הנסיעה יקר יותר באגד... לגבי מחיר הנסיעה של 6.40 ש"ח, כל חצי שנה מתעדכנים תעריפי התחבורה הציבורית. לרוב הם עולים ופה ושם הם נשארים ללא שינוי. הרפורמה נפלה על התאריך 1.7 ובתאריך זה קובעים את המחיר בשנית. ב1.1.2012 גם יעודכנו תעריפי הנסיעה (לא זכור לי פעם אחת שהם ירדו - או שנשארו כפי שהם או שעלו). אין חופשי חודשי בין ערים כמעט... יש מקרים בודדים בכל ישראל שיש חופשי חודשי בין עירוני (ולא של ערים צמודות כמו בגוש דן והשרון). לגבי כרטיס מעבר, יש מקומות בארץ שיש כרטיסי מעבר ויש מקומות שאין. למי תפנה בעניין? למשרד התחבורה. תוכל לפנות גם לאגד, אבל הכל כפוף לאישור משרד התחבורה.
כי לא ממש מגיע ל"רכבת ישראל"
אחרי, שיהיה שירות סביר יהיה מה לדבר על המלצה בנסיעה ב"רכבת ישראל". בשנה שעברה הייתה ירידה מסויימת בכמות הנוסעים. אילולא פתיחת הקו לראשון לציון-מערב, סביר להניח שמגמת הירידה הייתה נמשכת ולא רק בגלל עבודות תשתית, שבגינן נפסקת פעילות הקווים השונים.
 

אורי404

New member
ליתר דיוק ממש לא מגיע להם

כי לא ממש מגיע ל"רכבת ישראל"
אחרי, שיהיה שירות סביר יהיה מה לדבר על המלצה בנסיעה ב"רכבת ישראל". בשנה שעברה הייתה ירידה מסויימת בכמות הנוסעים. אילולא פתיחת הקו לראשון לציון-מערב, סביר להניח שמגמת הירידה הייתה נמשכת ולא רק בגלל עבודות תשתית, שבגינן נפסקת פעילות הקווים השונים.
ליתר דיוק ממש לא מגיע להם
 

olli3

New member
מנהל
מה לא מגיע להם? הוא ביקש דרכים מהירות

כי לא ממש מגיע ל"רכבת ישראל"
אחרי, שיהיה שירות סביר יהיה מה לדבר על המלצה בנסיעה ב"רכבת ישראל". בשנה שעברה הייתה ירידה מסויימת בכמות הנוסעים. אילולא פתיחת הקו לראשון לציון-מערב, סביר להניח שמגמת הירידה הייתה נמשכת ולא רק בגלל עבודות תשתית, שבגינן נפסקת פעילות הקווים השונים.
מה לא מגיע להם? הוא ביקש דרכים מהירות
ואחרות מלבד שימוש בקווי נתיב אקספרס מתל אביב להרצליה, אז למה לא רכבת?
 

אורי404

New member
אם זה יותר מהיר, אולי כן

מה לא מגיע להם? הוא ביקש דרכים מהירות
ואחרות מלבד שימוש בקווי נתיב אקספרס מתל אביב להרצליה, אז למה לא רכבת?
אם זה יותר מהיר, אולי כן
אבל עם ההמתנה לרכבת, נסיעה והליכה, לא בטוח, שזה מהיר מאשר קווים 90/501/601 ואחרים. ולא. אחרי היחס לציבור הנוסעים מ"רכבת ישראל" בשנים האחרונות, לא מגיעה להם שום המלצה טובה.
 

olli3

New member
מנהל
אם תוכל להסביר למה אתה מתכוון ביחס לנוסעים.

אם זה יותר מהיר, אולי כן
אבל עם ההמתנה לרכבת, נסיעה והליכה, לא בטוח, שזה מהיר מאשר קווים 90/501/601 ואחרים. ולא. אחרי היחס לציבור הנוסעים מ"רכבת ישראל" בשנים האחרונות, לא מגיעה להם שום המלצה טובה.
אם תוכל להסביר למה אתה מתכוון ביחס לנוסעים.
אני מניח שאתה יודע, שאינני נמנה עם נוסעי הרכבת, כי היא פשוט לא משתלמת לי כמעט אף פעם, מכל הבחינות.
 

אורי404

New member
אין לי שום בעיה להסביר

אם תוכל להסביר למה אתה מתכוון ביחס לנוסעים.
אני מניח שאתה יודע, שאינני נמנה עם נוסעי הרכבת, כי היא פשוט לא משתלמת לי כמעט אף פעם, מכל הבחינות.
אין לי שום בעיה להסביר
העניין, הוא שזה יחרוג מהנושא העיקרי של שרשור זה.
 
אתה חושב שאתה יכול לסמוך על רכבת ישראל?

אם תוכל להסביר למה אתה מתכוון ביחס לנוסעים.
אני מניח שאתה יודע, שאינני נמנה עם נוסעי הרכבת, כי היא פשוט לא משתלמת לי כמעט אף פעם, מכל הבחינות.
אתה חושב שאתה יכול לסמוך על רכבת ישראל?
שביתות שריפות צפיפות אי אפשר לבנות על זה.
 

olli3

New member
מנהל
האמת שעבורי זה רק טוב כל הבלאגן ברכבת.

אתה חושב שאתה יכול לסמוך על רכבת ישראל?
שביתות שריפות צפיפות אי אפשר לבנות על זה.
האמת שעבורי זה רק טוב כל הבלאגן ברכבת.
זה מגביר לי את התדירות של 370/380, ככה שאני לא צריך להתאים את עצמי לאוטובוס אלא רק להגיע לתחנה/רציף וכבר יהיה שם אחד :) שיהיו בריאים מה אגיד לך...
 

אורי404

New member
באותו עניין המחירים: כתבה אמש ב"תכנית החיסכון

תחבורה ציבורית לא משהו
אני גר בירושלים, קרוב לגבעה הצרפתית, ועובד בצומת הסירה (הרצליה פיתוח). מסלול הנסיעה שלי לעבודה ובחזרה הוא כדלקמן: בסביבות 6:40 אני לוקח את קו 481 (עם מאיר הנהג החביב למי שמכיר) מההגנה בירושלים. זה הקו שיוצא ממעלה אדומים. ברכבת מרכז אני לוקח 601/605 או כל קו אחר של נתיב אקספרס לצומת הסירה. בחזור המסלול דומה. ב17:30 מגיע קו של נתיב אקספרס שמוריד אותי ברכבת מרכז ומשם ב-18:00 (בתיאוריה) אני לוקח קו 481. בפועל אני לוקח את 480 - בואו תקראו הלאה. חשוב לציין שקו 481 בהלוך ובחזור הוא הקו היחידי שמביא אותי ישירות עד לבית ומונע ממני מלקחת אוטובוס נוסף בירושלים. קווים 480 ו-481 הם של אגד. המסלול מעט ארוך אבל בתקופה הזו אין לי אפשרות אחרת. יש לי מספר שאלות ואשמח אם גורם מוסמך יענה/יגיב לי עליהן (לאחר בדיקה אם צריך). אם יש לכם רעיונות אחרים כיצד להגיע לעבודתי ביעילות ובזול - אשמח גם לשמוע. 1. כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בכדי לקחת את קו 481 - אני מגלה שהוא כבר יצא ולכן אני נאלץ לקחת את 480. העניין הוא שהשעה עוד לא 18:00. אני מקדים במספר דקות - אני מגיע בסביבות 17:55 (תלוי בנתיב אקספרס) אבל כשאני עוד מרחוק אני אפילו לא רואה את האוטובוס עוזב. אני מניח שזה נראה "בקטנה" 3 דקות פה ושם, אבל אם האוטובוס מגיע פעם אחת ביום - חשוב שהוא ידייק כמו שאני משתדל להקדים. בפניה חוזרת ונשנה לסדרנים בתחנה נאמר לי שהוא יוצא בזמן - אבל זה פשוט לא נכון! וזה מרתיח ומעצבן כי אני נאלץ להאריך את הדרך בעוד שעה ובעוד שישה וחצי שקלים. וכן, כבר כיוונתי שעונים. 2. מדוע נתיב אקספרס לוקחים 7.50 שקלים על הדרך מצומת הסירה לרכבת מרכז ואילו אגד ומטרופולין לוקחים 10 שקל על אותה הדרך בדיוק? כלומר, אם זה היה אותו מחיר לא הייתי מציין את זה גם אם המחיר היה נקבע ל-10 (שזו בעיה אחרת ולכן הסעיף הבא) אבל למה אין אחידות? זו אותה דרך? 3. מדוע המחיר של נסיעה באגד ומטרופולין מצומת הסירה לרכבת מרכז שזה בדיוק 20 דקות במקסימום עולה 10 שקלים? איפה הפרופורציה - הרי נסיעה מירושלים (!!) עולה 20 שקלים והיא פי 4 לפחות בזמן ובדרך. 4. מדוע אין נסיעות המשך מקו 480? מדוע עלי לרכוש כרטיס נוסף של נתיב אקספרס לצומת הסירה או כרטיס נוסף של אגד/רכבת קלה בירושלים בכדי לחזור הביתה (זו אותה חברה - אגד - למה היא לא נותנת נסיעות המשך בתוך ירושלים??). 5. כמו שהסברתי, אני עובד בהרצליה פיתוח. בואו נחשב עלות נסיעה חודשית שלי (23 ימים) ואפילו נניח שאני מצליח לתפוס את כל קוי 481 החמקניים: עלות כרטיסיה לקו 481 שכוללת 5 נסיעות היא 80 שקלים או 16 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 16x2x23=736 שקלים חדשים. עלות כרטיסיה לקווים של נתיב אקספרס מרכבת מרכז לצומת הסירה היא 30 שקלים ל-5 נסיעות או 6 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 6x2x23=276 שקלים חדשים. סה"כ בחודש ללא טעויות של 481 יוצא לי 736+276=1012 שקלים. נעגל ל-1000. ועכשיו השאלה: למה התחבורה הזאת כל כך יקרה?? ואם אני מפספס את 481 אני משלם עוד 6.50 שקלים בכל פעם! מה זה? מה עושים?? למה אין חופשי-חודשי בין ת"א לירושלים? כי זה לא משתלם לאגד, כמו שלא משתלם להם לתת כרטיסי מעבר? 6. לעניין הרפורמה - אני זוכר שלפני הרפורמה בתחבורה המחירים לא הגיעו ל-6.50 שקלים לנסיעה. היום, כל פיפס באוטובוס עולה 6.50. אז איזו רפורמה זו? איפה טובת הצרכן? תירצו את זה במתן אפשרות לעבור בין אוטובוסים, אבל מה אם אני לא צריך?? למה בשביל להגיע לכיכר ציון בירושלים מרמת אשכול ברכבת הקלה (3-4 תחנות ו-10 דקות נסיעה) אני צריך לשלם 6.50 שקלים לכיוון?? זה ממש מעיק. אני מרגיש שכל הכסף שלי נזרק על התחבורה הלא יעילה הזו שגורמת לי בזבוז עתק של זמן ועצבים. יש אלטרנטיבה (זולה ויעילה)? אשמח לתגובה רצינית ועניינית.
באותו עניין המחירים: כתבה אמש ב"תכנית החיסכון
אמש ביום חמישי הייתה כתבה קצרה ב"תכנית החיסכון" בערוץ 2 [מוכרח לציין, שזוהי פעם ראשונה, שאני רואה את התכנית. ככה זה, כשאין מקלט טלוויזיה בדירתי. יוצא לי לגלות תכניות טלוויזיה שונות זמן רב אחרי...]. בקיצור נערכה השוואה בין קטעי נסיעה דומים בחברות אוטובוסים שונות. בין ההשוואות הייתה נסיעה מתל אביב להרצליה ב"אגד" בסך 10 ש"ח, בהשוואה לנסיעה ב"נתיב אקספרס" תל אביב-נתניה בסך 9.7 ש"ח. תגובת "אגד" הייתה, שמחירי הנסיעה נקבעים בידי משרד התחבורה. זה גלגל את ההבדלים כ"תוצאה מהתחרות בין החברות". סיום הכתבה ואני חושב לתומי. נזכר למעשה, שגם בחברת "מטרופולין" מחיר הנסיעה מהרצליה לתל אביב זהה לחלוטין, לזה של "אגד" - 10 ש"ח כאמור. בשורה התחתונה הכתבה הייתה לוקה בחסר.
 

droriko

New member
אורי , זה עדיין לא תירוץ לראות ערוץ 2

באותו עניין המחירים: כתבה אמש ב"תכנית החיסכון
אמש ביום חמישי הייתה כתבה קצרה ב"תכנית החיסכון" בערוץ 2 [מוכרח לציין, שזוהי פעם ראשונה, שאני רואה את התכנית. ככה זה, כשאין מקלט טלוויזיה בדירתי. יוצא לי לגלות תכניות טלוויזיה שונות זמן רב אחרי...]. בקיצור נערכה השוואה בין קטעי נסיעה דומים בחברות אוטובוסים שונות. בין ההשוואות הייתה נסיעה מתל אביב להרצליה ב"אגד" בסך 10 ש"ח, בהשוואה לנסיעה ב"נתיב אקספרס" תל אביב-נתניה בסך 9.7 ש"ח. תגובת "אגד" הייתה, שמחירי הנסיעה נקבעים בידי משרד התחבורה. זה גלגל את ההבדלים כ"תוצאה מהתחרות בין החברות". סיום הכתבה ואני חושב לתומי. נזכר למעשה, שגם בחברת "מטרופולין" מחיר הנסיעה מהרצליה לתל אביב זהה לחלוטין, לזה של "אגד" - 10 ש"ח כאמור. בשורה התחתונה הכתבה הייתה לוקה בחסר.
אורי , זה עדיין לא תירוץ לראות ערוץ 2
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה