לא מבין בדגים
New member
תחבורה ציבורית לא משהו
תחבורה ציבורית לא משהו
אני גר בירושלים, קרוב לגבעה הצרפתית, ועובד בצומת הסירה (הרצליה פיתוח). מסלול הנסיעה שלי לעבודה ובחזרה הוא כדלקמן: בסביבות 6:40 אני לוקח את קו 481 (עם מאיר הנהג החביב למי שמכיר) מההגנה בירושלים. זה הקו שיוצא ממעלה אדומים. ברכבת מרכז אני לוקח 601/605 או כל קו אחר של נתיב אקספרס לצומת הסירה. בחזור המסלול דומה. ב17:30 מגיע קו של נתיב אקספרס שמוריד אותי ברכבת מרכז ומשם ב-18:00 (בתיאוריה) אני לוקח קו 481. בפועל אני לוקח את 480 - בואו תקראו הלאה. חשוב לציין שקו 481 בהלוך ובחזור הוא הקו היחידי שמביא אותי ישירות עד לבית ומונע ממני מלקחת אוטובוס נוסף בירושלים. קווים 480 ו-481 הם של אגד. המסלול מעט ארוך אבל בתקופה הזו אין לי אפשרות אחרת. יש לי מספר שאלות ואשמח אם גורם מוסמך יענה/יגיב לי עליהן (לאחר בדיקה אם צריך). אם יש לכם רעיונות אחרים כיצד להגיע לעבודתי ביעילות ובזול - אשמח גם לשמוע. 1. כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בכדי לקחת את קו 481 - אני מגלה שהוא כבר יצא ולכן אני נאלץ לקחת את 480. העניין הוא שהשעה עוד לא 18:00. אני מקדים במספר דקות - אני מגיע בסביבות 17:55 (תלוי בנתיב אקספרס) אבל כשאני עוד מרחוק אני אפילו לא רואה את האוטובוס עוזב. אני מניח שזה נראה "בקטנה" 3 דקות פה ושם, אבל אם האוטובוס מגיע פעם אחת ביום - חשוב שהוא ידייק כמו שאני משתדל להקדים. בפניה חוזרת ונשנה לסדרנים בתחנה נאמר לי שהוא יוצא בזמן - אבל זה פשוט לא נכון! וזה מרתיח ומעצבן כי אני נאלץ להאריך את הדרך בעוד שעה ובעוד שישה וחצי שקלים. וכן, כבר כיוונתי שעונים. 2. מדוע נתיב אקספרס לוקחים 7.50 שקלים על הדרך מצומת הסירה לרכבת מרכז ואילו אגד ומטרופולין לוקחים 10 שקל על אותה הדרך בדיוק? כלומר, אם זה היה אותו מחיר לא הייתי מציין את זה גם אם המחיר היה נקבע ל-10 (שזו בעיה אחרת ולכן הסעיף הבא) אבל למה אין אחידות? זו אותה דרך? 3. מדוע המחיר של נסיעה באגד ומטרופולין מצומת הסירה לרכבת מרכז שזה בדיוק 20 דקות במקסימום עולה 10 שקלים? איפה הפרופורציה - הרי נסיעה מירושלים (!!) עולה 20 שקלים והיא פי 4 לפחות בזמן ובדרך. 4. מדוע אין נסיעות המשך מקו 480? מדוע עלי לרכוש כרטיס נוסף של נתיב אקספרס לצומת הסירה או כרטיס נוסף של אגד/רכבת קלה בירושלים בכדי לחזור הביתה (זו אותה חברה - אגד - למה היא לא נותנת נסיעות המשך בתוך ירושלים??). 5. כמו שהסברתי, אני עובד בהרצליה פיתוח. בואו נחשב עלות נסיעה חודשית שלי (23 ימים) ואפילו נניח שאני מצליח לתפוס את כל קוי 481 החמקניים: עלות כרטיסיה לקו 481 שכוללת 5 נסיעות היא 80 שקלים או 16 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 16x2x23=736 שקלים חדשים. עלות כרטיסיה לקווים של נתיב אקספרס מרכבת מרכז לצומת הסירה היא 30 שקלים ל-5 נסיעות או 6 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 6x2x23=276 שקלים חדשים. סה"כ בחודש ללא טעויות של 481 יוצא לי 736+276=1012 שקלים. נעגל ל-1000. ועכשיו השאלה: למה התחבורה הזאת כל כך יקרה?? ואם אני מפספס את 481 אני משלם עוד 6.50 שקלים בכל פעם! מה זה? מה עושים?? למה אין חופשי-חודשי בין ת"א לירושלים? כי זה לא משתלם לאגד, כמו שלא משתלם להם לתת כרטיסי מעבר? 6. לעניין הרפורמה - אני זוכר שלפני הרפורמה בתחבורה המחירים לא הגיעו ל-6.50 שקלים לנסיעה. היום, כל פיפס באוטובוס עולה 6.50. אז איזו רפורמה זו? איפה טובת הצרכן? תירצו את זה במתן אפשרות לעבור בין אוטובוסים, אבל מה אם אני לא צריך?? למה בשביל להגיע לכיכר ציון בירושלים מרמת אשכול ברכבת הקלה (3-4 תחנות ו-10 דקות נסיעה) אני צריך לשלם 6.50 שקלים לכיוון?? זה ממש מעיק. אני מרגיש שכל הכסף שלי נזרק על התחבורה הלא יעילה הזו שגורמת לי בזבוז עתק של זמן ועצבים. יש אלטרנטיבה (זולה ויעילה)? אשמח לתגובה רצינית ועניינית.
תחבורה ציבורית לא משהו
אני גר בירושלים, קרוב לגבעה הצרפתית, ועובד בצומת הסירה (הרצליה פיתוח). מסלול הנסיעה שלי לעבודה ובחזרה הוא כדלקמן: בסביבות 6:40 אני לוקח את קו 481 (עם מאיר הנהג החביב למי שמכיר) מההגנה בירושלים. זה הקו שיוצא ממעלה אדומים. ברכבת מרכז אני לוקח 601/605 או כל קו אחר של נתיב אקספרס לצומת הסירה. בחזור המסלול דומה. ב17:30 מגיע קו של נתיב אקספרס שמוריד אותי ברכבת מרכז ומשם ב-18:00 (בתיאוריה) אני לוקח קו 481. בפועל אני לוקח את 480 - בואו תקראו הלאה. חשוב לציין שקו 481 בהלוך ובחזור הוא הקו היחידי שמביא אותי ישירות עד לבית ומונע ממני מלקחת אוטובוס נוסף בירושלים. קווים 480 ו-481 הם של אגד. המסלול מעט ארוך אבל בתקופה הזו אין לי אפשרות אחרת. יש לי מספר שאלות ואשמח אם גורם מוסמך יענה/יגיב לי עליהן (לאחר בדיקה אם צריך). אם יש לכם רעיונות אחרים כיצד להגיע לעבודתי ביעילות ובזול - אשמח גם לשמוע. 1. כמעט בכל פעם שאני מגיע לרכבת מרכז בכדי לקחת את קו 481 - אני מגלה שהוא כבר יצא ולכן אני נאלץ לקחת את 480. העניין הוא שהשעה עוד לא 18:00. אני מקדים במספר דקות - אני מגיע בסביבות 17:55 (תלוי בנתיב אקספרס) אבל כשאני עוד מרחוק אני אפילו לא רואה את האוטובוס עוזב. אני מניח שזה נראה "בקטנה" 3 דקות פה ושם, אבל אם האוטובוס מגיע פעם אחת ביום - חשוב שהוא ידייק כמו שאני משתדל להקדים. בפניה חוזרת ונשנה לסדרנים בתחנה נאמר לי שהוא יוצא בזמן - אבל זה פשוט לא נכון! וזה מרתיח ומעצבן כי אני נאלץ להאריך את הדרך בעוד שעה ובעוד שישה וחצי שקלים. וכן, כבר כיוונתי שעונים. 2. מדוע נתיב אקספרס לוקחים 7.50 שקלים על הדרך מצומת הסירה לרכבת מרכז ואילו אגד ומטרופולין לוקחים 10 שקל על אותה הדרך בדיוק? כלומר, אם זה היה אותו מחיר לא הייתי מציין את זה גם אם המחיר היה נקבע ל-10 (שזו בעיה אחרת ולכן הסעיף הבא) אבל למה אין אחידות? זו אותה דרך? 3. מדוע המחיר של נסיעה באגד ומטרופולין מצומת הסירה לרכבת מרכז שזה בדיוק 20 דקות במקסימום עולה 10 שקלים? איפה הפרופורציה - הרי נסיעה מירושלים (!!) עולה 20 שקלים והיא פי 4 לפחות בזמן ובדרך. 4. מדוע אין נסיעות המשך מקו 480? מדוע עלי לרכוש כרטיס נוסף של נתיב אקספרס לצומת הסירה או כרטיס נוסף של אגד/רכבת קלה בירושלים בכדי לחזור הביתה (זו אותה חברה - אגד - למה היא לא נותנת נסיעות המשך בתוך ירושלים??). 5. כמו שהסברתי, אני עובד בהרצליה פיתוח. בואו נחשב עלות נסיעה חודשית שלי (23 ימים) ואפילו נניח שאני מצליח לתפוס את כל קוי 481 החמקניים: עלות כרטיסיה לקו 481 שכוללת 5 נסיעות היא 80 שקלים או 16 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 16x2x23=736 שקלים חדשים. עלות כרטיסיה לקווים של נתיב אקספרס מרכבת מרכז לצומת הסירה היא 30 שקלים ל-5 נסיעות או 6 שקל לנסיעה. ביום אני זקוק ל-2 נסיעות כאלו וסה"כ בחודש: 6x2x23=276 שקלים חדשים. סה"כ בחודש ללא טעויות של 481 יוצא לי 736+276=1012 שקלים. נעגל ל-1000. ועכשיו השאלה: למה התחבורה הזאת כל כך יקרה?? ואם אני מפספס את 481 אני משלם עוד 6.50 שקלים בכל פעם! מה זה? מה עושים?? למה אין חופשי-חודשי בין ת"א לירושלים? כי זה לא משתלם לאגד, כמו שלא משתלם להם לתת כרטיסי מעבר? 6. לעניין הרפורמה - אני זוכר שלפני הרפורמה בתחבורה המחירים לא הגיעו ל-6.50 שקלים לנסיעה. היום, כל פיפס באוטובוס עולה 6.50. אז איזו רפורמה זו? איפה טובת הצרכן? תירצו את זה במתן אפשרות לעבור בין אוטובוסים, אבל מה אם אני לא צריך?? למה בשביל להגיע לכיכר ציון בירושלים מרמת אשכול ברכבת הקלה (3-4 תחנות ו-10 דקות נסיעה) אני צריך לשלם 6.50 שקלים לכיוון?? זה ממש מעיק. אני מרגיש שכל הכסף שלי נזרק על התחבורה הלא יעילה הזו שגורמת לי בזבוז עתק של זמן ועצבים. יש אלטרנטיבה (זולה ויעילה)? אשמח לתגובה רצינית ועניינית.