תחרות כותבים וזוכים בפורום טיפקס

תחרות כותבים וזוכים בפורום טיפקס ../images/Emo63.gif

יש לכם כשרון כתיבה? יודעים לכתוב חמשיר? כתבו סיפור \ חמשיר שיראה בתוכו את הקשר בין חג הפסח לטיפקס, הכותב הכי מקורי יזכה בספר "המקלדת" מאת תפוז
תקציר הספר
" קובץ סיפורים קצרים שנכתבו על-ידי גולשים באתר האינטרנט "תפוז אנשים", בפרוייקט שמטרתו לעודד יצירה ישראלית מקורית ולהוציא מן המגרה כישרונות בתחום הכתיבה. לראשונה בישראל יוצא לאור ספר שהסיפורים הכלולים בו נבחרו ע"י אלפי גולשים אשר בחרו את הסיפורים שמצאו חן בעיניהם. סוד קסמם של סיפורי "המקלדת" נעוץ בעובדה שאינם שבויים בנוסחאות הסיפור הקצר המקובלות והם מאופיינים בכתיבה חופשית, נטולת מוסכמות שיוצרת תרבות אלטרנטיבית לספרות הקיימת היום על מדפי הספרים. את פרוייקט "המקלדת" ליוו סופרים ישראלים אשר בחרו מתוך הסיפורים שנבחרו ע"י הקהל, את 54 הסיפורים המתפרסמים בספר זה. " ( © סטימצקי )
את הרעיונות שלכם יש לשרשר להודעה זאת בלבד.
כל גולש יכול לכתוב סיפור \ חמשיר אחד.
משך התחרות: יום שני (14.4) עד יום שבת ב22:00 (19.4).
 

SweetBoy20

New member
החמשיר שלי ../images/Emo57.gif../images/Emo220.gif

את הבית ניקינו, בגדים חדשים קנינו, שולחן יפה ערכנו, ואת חג הפסח חגגנו, אפיקומן מצאנו, ואת הדיסק של טיפקס קיבלנו.
 

SweetBoy20

New member
צודק ../images/Emo9.gif - מתקן!

את הבית ניקינו, בגדים חדשים קנינו, שולחן יפה ערכנו, ואת חג הפסח חגגנו, דיסק של טיפקס באפיקומן מצאנו.
 

Walk Two Moons

New member
חמשיר (הגעתי דרך הפרסום של תפוז)

"פסח מתקרב, נושף בעורף, ממש מעבר לפינה בתוך כל הנקיונות פתאום מצאתי אבידה ישנה, 'דיסקו מנאייק', איזו הפתעה נעימה הכנסתי לקומפקט וחזרתי לשפשף בלי הפסקה לנשימה את הילקוט שנשפך בו טיפקס לפני קצת יותר משנה." * אני יודע שזה לא ממש נכנס לכללי החמשיר (אין פה 'רגליים תלת-הברתיות' או אנאפסט, אבל זה בסכמת החריזה א,א,ב,ב,א), אבל הכללים האלה מסובכים רצח, ואלא אם כן ביאליק גולש פה, לא נראה לי שמישהו יצליח באמת לכתוב חמשיר בנושא המבוקש שגם יענה על כל הכללים. יש מצב שויתרתם על זה מראש...
יום טוב אבישי.
 

1mayush

New member
תמיד אפשר לנסות להיות מקוריים ../images/Emo8.gif

בשביל זה יש את התחרות.. :)
 

Walk Two Moons

New member
אם אני חורג מכללי החמשיר זה נחשב מקוריות../images/Emo35.gif

אה, אז סבבה
או שלא הבנתי אותך נכון...
 

1mayush

New member
סיפור.. חמשיר.. משהו באמצע.

אבל תנסה להתמקד במטרה
 

טיפקסית

New member
טיפקס יוצאים מעבדות לחירות

[הסיפור כולו מסופר מנקודת המבט של גל...כמה מפתיע]. זה היה היום הארבעה עשר לחודש ניסן,חג הפסח הגיע. התכנסנו באולפן. כבר כמה ימים שאנחנו עסוקים בניקיונות ותו לא. בין האבק של המדפים הישנים מצאנו את האפיקומן שהחבאנו בשנה שעברה,אלה היו הילדים של רמי שהצטרפו אלינו בחופש שלהם,ומצאו אותו זרוק בין הספרים הישנים. שאלתי את שניהם "אז..מה אתם רוצים?" והם ענו לי "רוצים ניידת של דיסקו מנאייק" שאלתי "אתם בטוחים?" והם ענו "רוצים גם דיסקים של מוזיקה! איך שהם אמרו את המילה מוזיקה העיניים שלי נצצו,כמה נחת יש מהילדים של היום. אמרתי לקובי "היי בואו ננגן,יש לי שיר לחג" מתנה מתנה מתנה מתנה לחג. לא לא זה. "בבית אבא כל שבוע יצאנו ממצרים לדרך חדשה" שני הילדים שאלו את רמי "מה ...אבא....הייתם ביציאת מצריים? לא חמודים,השיר בבית אבא מדבר על שחרור מהרגלים ישנים,על תחושת חופש גדולה,על ניסיונות של שנים כמו שבני ישראל הלכו 40 שנה במדבר. אהה כמו בהגדה. רמי ענה להם "נכון חמודים שלי" המשכנו לנגן אבל בראש שלי היה חרוט רק המשפט "כל שבוע יצאנו ממצריים לדרך חדשה"
 

eliya59

New member
היי! גם אני דרך הפרסום של תפוז

מה באמת מסתתר מאחורי סיפור יציאת מצריים? משה התעורר בבהלה ומיד הציץ בשעונו. השעון הראה 3 בלילה ומשה זינק מהמיטה, יש לו עם שלם להוציא ממצרים והוא שכח לגמרי... הוא קם התלבש מהר ויצא אל הרחוב הקריר. "טוב, עכשיו לארץ גושן" חשב לעצמו משה, "אבל רגע, איפה זה בכלל ארץ גושן?" הוא החליט לשאול מישהו, אך הרחובות היו ריקים. ואז, הוא ראה אותה. בין הררי בטון פוסעת קל ילדה קטנה, משה קרא אליה: "בואי אלי" וכשהיא ניגשה הוא אמר בחביבות: "סלאם סלאמי, את יודעת איפה זה ארץ גושן?" הילדה הצביעה לכיוון מערב ואמרה: "שם". משה התחיל ללכת לכיוון כשלפתע קראה הילדה: "תגיד, אתה לא משה רבנו? זה מהתנ"ך?" משה הנהן חלושות, ואז הילדה זינקה לעברו כשהיא קוראת בהתרגשות: "בחיאת, תן לי חתימה!" משה פישפש בכיסיו ואז מצא עט בתוך נייר עיתון, חתם לילדה והמשיך בדרכו. זה היה לילה גשום, וירד מהשמיים גשם של פקקים. משה חשב לעצמו: "יופי! אלוקים התחיל את המכות בלעדי..." אבל זה לא מנע ממנו להמשיך לחפש את ארץ גושן. משה הלך והלך, כשלפתע הוא ראה אם ואחות. "תגידו, אתן יודעות איפה זה ארץ גושן?יש איזה עם שאני צריך להציל ו..." האם הסתכלה עליו ושאלה "מה? מי?" (מאמי), "ארץ גושן, יש... לא משנה, את יודעת איפה זה?". "זה שם בואדי היבש, ליד עצי האטד". ומשה פנה לכיוון, תוך שהוא שומע את האישה מפטירה "איזה עולם". משה הגיע לארץ גושן, והתקבל בקריאותיו הרמות של הרבי ג'ו: "כפרה! טוב שהגעת! אנחנו מחכים לך מאז שהודעת שתגיע ועברו מאז כמעט 20 שנה אבל אין דבר, כשהחיים שלך בלאפה זה עובר מהר".. משה הציל את עם ישראל וההמשך ידוע.. חג שמח!!
 

eliya59

New member
מי שלא הבין...

השירים שמופיעים בסיפור: 1. שלוש בלילה 2. בין הררי בטון פוסעת קל ילדה קטנה (כמו לפני 20 שנה) 3. בואי אלי 4. סלאם סלאמי 5. תן לי חתימה 6. בתוך נייר עיתון 7. מהשמיים 8. גשם של פקקים 9. אם ואחות 10. מאמי 11. שם בואדי היבש ליד עצי האטד (בבית אבא) 12. איזה עולם 13. הרבי ג'ו כפרה 14. עברו מאז כמעט 20 שנה (שוב, כמו לפני 20 שנה. אחחח איזה שיר...) 15. החיים שלך בלאפה חח מקווה שלא פיפסתי כמה שירים... חג שמח!!
 
החמשוש שלי

מים , צעצועים ודפים סבון, כלים ומדפים תופסת פינה לשבת, וחושבת: לו יכולתי מכאן, לצבוע הכל בטיפקס לבן...
 

THE AVIna

New member
למה כדורים נגם כאבים לא עוזרים לי

סיפור קצר וטיפשי על גיל הטיפש---עשרה שלא היה מה לעשות בשיעור בחטיבת הבינים אסנפתי טיפקס זה זה עם הריח של פעם. התמקרתי על הפעם הראשונה וכמו כל HAII הוא נגמר בכאב ראש נוראי ולכן לקחתי אקמול. כך במשך שנתיים וחצי עד שתפסו אותי. מאז (ואני סובל ממגרנות) אין כדור נגד כאבים שעוזר לי. ולא יתפלה שמחלה שנפלה בחיקי היא מחלה ממושכת(חצי שנה) שגורמת לכאבי ראש משתקים ואני מדבר על אי יחולת להזיז את העינים מרוב כאבים. סיפור קצר ומתומתם אבל אמיתי הטיפקס הנורעעע
 

Noa Angel

New member
יש לי יש לי יש לי יש לי

ניסיון פתטי לחרוז: בפסח קיבלתי אגוז. פיצחתיו פעמיים ושומו שמיים, מצאתי בפנים קובי אוז. (מה? זה יכול לקרות. תבדקו טוב טוב את האגוזים שלכם אני אומרת.)
 
למעלה