תינוק צא כבר! או סוף סוף מצאתי ספר

אפרת_ח

New member
תינוק צא כבר! או סוף סוף מצאתי ספר

שקניתי לנוני בלב שלם כהכנה לתינוקת חדשה בעוד אי-אלו חודשים... ספר שלא מדגיש את הקשיים ולא מדגיש את הקנאה (אני פוחדת להכניס רעיונות לראש). סתם מסביר בכיף שהתינוק בבטן, ומחכים המון זמן, ואח``כ הוא נולד, ואז הוא רק ישן וצריך לחכות שיגדל קצת (-; חמוד ומתאים לגיל ולרמת הריכוז שלנו (שנתיים וחצי, יש די הרבה טקסט בכל עמוד, ואין חרוזים)
 
ראשית לא ידעתי שאת בהריון...

מזל טוב !!! איזה שבוע ? עכשיו להמלצה נוספת של ספר עם חלונות נפתחים ושנורא מצחיק ילדים (לפחות את שלי). שמו ``לאמא יש תינוק בבטן``. לא נמצא עדיים במיתוס או דיבק אבל נרכש בכייף בשבוע בספר האחרון בסטימצקי. ויש שם הפתעה בסוף העלילה :)
 

אפרת_ח

New member
תודה חנה, איזה מסרים יש בספר?

אני ממש פוחדת מענין ה``להכניס רעיונות לראש``... אני עכשיו בערך באמצע, אז עוד יש הרבה זמן, אבל אני רוצה מצד אחד כבר ללמד את המושגים, ומצד שני לעשות את זה בצורה נייטרלית בלי להגיד לה מראש איך היא אמורה להרגיש.
 
זה ספר קליל שמספר על התינוק

כמו למשל שאמא יושבת עם ביקיני בים ונפתח חלון לבן ורואים את התינוק שוכב על הגב רגל על רגל עם משקפי שמש ומשתזף גם, או אמא מתכופפת (לספונג`ה...אבל לא הקפדתי למרות שזה חורג ממנהגי :) ) והתינוק עושה עמידת ידיים בתוך הבטן, או התינוק מנסה לדמיין איך אמא ואבא נראים ויש ציורים מצחיקים, תוך שהילד היותר גדול תוהה מה יקרה אם אמא ואבא לא ימצאו חן בעיני התינוק כשהוא יצא וכולי וכולי. ההפתעה בסוף זה שכשהתינוק יוצא מסתבר שזה לא תינוק אלא תינוקת - כך ששתי האפשרויות מכוסות בספר... פשוט ספר כייף שהופך את העניין של הבטן המתנפחת של אמא (לפחות לדעתי) לפחות מפחיד עבורם ויותר בר-שיחה. אגב, סתם אנקדוטה - עומר קורא לי (בהעתקה מאיזה דמות בערוץ הילדים) ``שמנדוזה`` ומתגלגל מצחוק כל פעם... הומור זו גם דרך להתמודד עם השינוי ולמרות שאנחנו נוטות להתעלם מזה לפעמים, בהחלט יש לפיצפונינו חוש הומור טוב משלהם :)
 

יונת ש.

New member
מזל טוב!

עוד ספר נחמד (אם כי מדבר בעיקר על ההריון) זה ``בבטן של אמא`` מאת תומס סונסון, עם תרגום מקסים של יהודה אטלס. יש שם רק שתי שורות שעלולות ``להכניס רעיונות`` ואפשר פשוט לדלג עליהן בלי לפגוע ברצף הסיפור. מאחלת לך קיץ ממוזג היטב!
 

נעה גל

New member
מזל - טוב!!! |פרח|

שני הספרים מאוד נחמדים. אהבתי ``תינוק צא כבר`` בגלל הגישה שלו. הוא ממש נראה כאילו מישהו ישב עם משפחה ורשם את מה שקורה שם. הוא לא קצת ארוך לבני שנתיים וחצי? ``בבטן של אימא`` זכה להצלחה אצלנו בגלל ה``אטרקציות``. אבל אני לא חושבת שזה ספר שכדאי לקנות דווקא כהכנה לקראת תינוק חדש. כלומר, אפשר, אבל לא כספר יחיד... כי הוא פשוט ספר בשביל כייף (בעצם בשביל זה ספרים נועדו!). שניה, הסתבכתי עם המסר שלי. מה שאני מנסה להגיד זה ש``בבטן של אימא`` אין ניסיון להתמודד עם כל מיני בעיות שעולות בעקבות ההריון, זה ספר נחמד שהייתי קונה אותו לאוו דווקא בעקבות הריון. ולמי שמחפש ספר עם מסר שיעזור להתמודד עם שאלות ותהיות, זה לא הספר המתאים.
 
נועה , אני דוקא חולקת עלייך...

הספר כן מתמודד עם שאלות אמיתיות של ילדים אמיתיים ובצורה מבריקה באמצעות הומור ואבסורד (ש-בואי לא נזלזל בילדינו הנבונים - הם יודעים בהחלט לזהות ולהפריד מהאמת המציאותית). מה קורה לילד בתוך הבטן ? איך הוא מרגיש ? מה קורה כשאמא קופצת או מתכופפת או כשחם לה בשמש ? האם הילד יזהה את אמא ואבא שלו כשהוא יצא החוצה ? איך הוא מתכונן ליציאה ? מה קורה בבדיקת הרופא ? וכולי וכולי. מכל הספרים (ויש לנו בבית כמה כאלו) שמתעסקי באח/ות חדש/ה ואמא בהריון - זה עושה לדעתי את העבודה הכי טוב. וזה גם הופך נושא ``כבד`` לקליל יותר ובר שיחה חופשית יותר. אחרי שמיצינו אותו - נגמרו רוב השאלות ונגמרה ההתעסקות האובססיבית בשאר הספרים כי הנושא ירד מאולימפוס הפחדים למציאות זמינה וקלילה יותר. בגלל זה גם ``ויתרתי`` על פסילה בשל מסר שובניסטי או שניים שמעורבבים בו והסתפקתי בלומר שאצלינו לא אמא עושה ספונג`ה אז התינוקת לא עומדת עמידת ידיים בבטן... נסי לראות את הספר הזה מגובה מטר....הוא נראה מצויין משם. התרגום של יהודה אטלס, שעירב עיבוד לשוני וחריזה מחדש בעברית - מצויין. חנה
 

limori

New member
בבטן של אמא

אני דוקא כן היתי קונה את הסיפר אבל משנה את הטקסט. רואי (למרות שאמא לא בהריון) מאד אוהב את הספר הזה והוא בכלל לא מעונין שאני אקריא לו הוא מאד צוחק מהתמונות. יש לו ידע רב בכל מה שקורה באמת בבטן של אמא וכל התמונות כ``כ מצחיקות אותו. והוא ודיויד קוראים לספר הזה בשם אחר - בבטן של אמא הלא הגיונית. אפרת תעייני בספר ואם מוצא כן בעיניך. אני ממליצה ושוב רק בגלל התמונות. יש עוד המון ספרים הבעיה היא שכולם יכולים לפתוח וללמד את נוני את הקינאה. ז``א בכולם מוזכר רגש הקינאה שיכול להיות שאצלה זה בכלל לא יצוץ... אז למה להסביר לה או להכין אותה כבר מראש..אם לא בטוח זהוא יגיע?
 

אפרת_ח

New member
לימורי, את באותו ראש כמוני !

(וכנראה שונה מנעה גל...) לכך בדיוק התכוונתי כשכתבתי ``לא להכניס רעיונות``. אני מסתפקת בספר אחד ומה שאני רוצה זה ללמד את המושגים. בינתיים לנוני יש סבלנות להקשיב לכל הסיפור (ואפילו שני סיבובים) אבל היא רחוקה מלהבין. היא מתייחסת כל הסיפור לבטן של עצמה (-: וזה עוד יותר מצחיק כי בגיל הזה לילדים יש באמת כרס בולטת (-: מה שהכי מטריד אותה בספר - כשהתינוק נולד, האחים הגדולים מסדרים לו את הצעצועים על השידה. אצלנו אף פעם לא היו צעצועים על השידה, כי זה לא נוח להורים ולא נגיש לילדים.
 

michal@gal

Active member
מנהל
ספר נוסף

אני אוהבת את הספר ``אח חדש לאיתמר``. גם הוא לא מכניס רעיונות לראש, ומדבר יותר על הקשר שבין האח הגדול לאח הקטן.
 
זה נקרא: אח חדש לגמרי של דויד

גרוסמן והוא ממש מעולה לדעתי. לא מדובר על רגשות איבה או קנאה או קנאה. רק דמיון עשיר של ילדים , ציורים מקסימים ושפה ברורה ומובנת. יובל מאד אוהב את הספר ועבורנו הוא משמש כר נרחב להסברים וליטופים של הבטן
 
אפרת - יש לי עוד המלצה אבל לא בטוח

שמתאימה לגיל שנתיים וחצי - עומר חזר ובגדול לצפיה בקלטת ``ילד בא מאהבה`` של סמדר שיר. גם אמא ``מודרנית`` כמוני התקווצה קצת בפעם הראשונה שראיתי שמוסברים שם למשל יחסי מין בצורה אילוסטרטיבית ואפילו שקוראים לזה בכל מיני שמות כולל ``זיון`` אבל הילד למד מזה ה-מ-ו-ן. הקלטת הגיעה אלינו כשהוא היה בן 3 כהקדמה כדי להסביר לו אחר כך איך הביצית והזרעון נפגשו ובכל זאת אנחנו לא מכירים את אבא... גם אז המסרים נקלטו על פי גילו ותפיסתו בסדר, רק שעכשיו זה ממש במצעד הלהיטים... :) העובדה שזה סרט מצוייר גם עושה להם כנראה נחמד בעיניים. והכל מסופר גם מזוית הראייה של הילדים שאמא שלהם בהריון.
 

limori

New member
המלצה על ספר עבורך

המדריך השלם לטיפול בתינוק ובילד - מלידה עד גיל חמש. בהוצאת הד ארצי. מומלץ מומלץ מומלץ. ומזל טוב
 
../images/Emo39.gif מזל טוב באופן רשמי

איך העייפות
???
 
למעלה