תינוק שפוער פה קטן

ארטיק7

New member
תינוק שפוער פה קטן

בני בן 5 שבועות, נולד בשבוע 42+0 לאחר הריון תקין. הלידה היתה ארוכה וקשה, נמשכה 24 שעות של צירים (פיטוצין) והסתיימה בוואקום. הוא נולד חיוני במשקל 3.5 ק״ג.
כבר כשהנקתי אותו לראשונה בבית החולים שמתי לב שהוא פוער פה קטן מאוד--גם בהנקה אבל גם בשעה שבוכה ומפהק. כתוצאה מכך (זאת השערתי) הוא מתקשה להיצמד אל השד ביעילות והוואקום שהוא יוצר חלש יחסית.
מאז לידתו הוא ניזון מהנקה בלעדית ועולה יפה במשקל. יחד עם זאת הוא תינוק לא רגוע, בוכה לא מעט ללא סיבה נראית לעין (בכל שעות היום, לפני וגם אחרי האכלה). אוסיף ואומר כי נראה שהאכלות מעייפות אותו מאוד, כמעט תמיד נרדם על השד. כמו כן, נדמה שיש לו ״קול רטוב״ ומדי פעם הוא משתנק במהלך ההנקה.
יועצת הנקה שראתה אותו אמרה שאכן יש לו פה קטן, אך מכיוון שעולה יפה במשקל היא לא היתה מוטרדת מדי.
בבדיקת רופא בגיל חודש נראה גם טורטיקוליס. כל השאר נצפה תקין.
שאלתי היא--האם יש מקום לבדוק הפרעה בתפקוד מפרק הלסת? אמנם הוא אוכל בצורה מספיק יעילה על מנת לעלות במשקל אבל בגלל חשיבות התפקוד התקין של מפרק זה, לא רצוי לבדוק אותו ולהימנע מהפרעות התפתחותיות בעתיד? ושאלה נוספת--היכן מבצעים בדיקה כזאת והאם בכלל יש טיפולים שיכולים לשפר את תפקוד המפרק?
תודה מראש על תשובתכם.
 
תשובה

ראשית- המדד החשוב ביותר בגיל הזה הוא קצב עליית המשקל.
ישנו מצב הנקרא micrognatia ובו הלסת התחתונה קטנה יותר מהמצופה.
ברוב המקרים זהו ממצא שאין לו משמעות מיוחדת אך הוא יכול גם להתלוות למחלות ומצבים שונים עם תחלואה נלוות.
קשה כמובן לתת תשובה מפורטת יותר מבלי לבדוק את התינוק.
את הבירור בכל מקרה מתחילים אצל רופא הילדים המטפל על מנת שיראה ויבדוק במה מדובר ולהמשיך בירור עם הערכת נוירולוג ילדים ו\או רופא אף-אוזן-גרון מומחה לילדים במידת הצורך.
 
למעלה