תיקון שם הפורום

  • פותח הנושא zlp
  • פורסם בתאריך

zlp

New member
תיקון שם הפורום

א. מזל"ט על הפורום. ב. שם הפורום צריך להיות אמונות תפלות. תפל=חסר טעם טפל=שנטפל לעיקר, משני האיות של אמונה טפלה במקום אמונה תפלה הוא מוטעה ועדיין לא השתרש בשפה, ועל כן יש לעקרו. ויפה שעה אחת קודם
(שימו לב שבשימוש במילה "אמונה תפלה" יש שיפוט מוקדם, אבל- ככה זה בעברית
) אוקצור- אני אפסיק כעת לקדוח. שיהיה במזל, תשברו רגל, ולמנהל הפורום- אנא, בקש לעדכן את שם הפורום בקישורים ב"תפוז" (ראיתי שמאתמול תוקן שם הפורום, אבל לא ההפניות אליו).
 
הבה ונחכים ../images/Emo13.gif

תפל - לרוב מילת לוואי לתיאורי מזון שחסר טעמם ולרוב הכוונה לחוסר תבלינים ובעיקר אוכל אשר חסר בו המלח. אין שימוש למילה "תפל" במונחי סרק בעיקרון,כאשר אומרים על דבר מה שהוא תפל,אכן הכוונה לומר שהוא חסר טעם ואינו נדרש לעצם הביצוע,אך זובי השאלת המושג. טפל - מושג תנ"כי ומוכר היטב כאשר בעצם הוא לוואי ותיאור למושגים שאין בהם כל צורך ודרישה והוא הנרדף ל"תפל" בשאר מושגינו בעברית,שאינם מזונות ושתייה. טפל - עם דגש ב"פ" - אין לה כל שייכות למושג המדובר שכן "טפל" , "טפלות" או "טפלה" אין להם כל שורש פועלי. לעומת "טופל" "טיפלו" "טופל" שהם פעלים עם השורש ט.פ.ל. שאין להם כל קשר לשייכות המושג למעט איות דומה ולא זהה.כאשר הדגש נמצא ב"פ". ואילו המונח "טפל" שהוצג כ"נטפל לעיקרי" אינו שייך כלל להיטפלות כלשהיא שכן טפיל,הכוונה היא בעצם לתיאור של עצם חי אשר נטפל לגוף חי ומתקיים על גופו של יונק כג' עלוקות שהן טפילות ושאר דומיהן. אז הסברה הרווחת באקדמייה ללשון עברית היא "אמונה טפלה" שמקור המושג הוא בתנ"ך. מחכה לתגובות.
 

zlp

New member
צודקים

אני מפנה לדף השיחה של הערך ב"ויקיפדיה", שם גם דנו בשאלה. לא את כל המקורות שמובאים בדקתי, אבל סומך על העורכים. http://he.wikipedia.org/w/index.php?title=%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94_%D7%AA%D7%A4%D7%9C%D7%94&oldid=2193798 אני חונכתי על "אמונה תפלה" ככתיב התקני היחיד. ראו את דבריו של "לכאורה" על כך בדף המקושר: (ואילולי דמסתפינא, הייתי אומר ש"אמונה טפלה" כלל אינה תקנית והייתי אפילו מוחק את המשפט "אמונה תפלה או אמונה טפלה היא אמונה שאין לה יסוד", אלא שאבן-שושן וספיר בנוסף לתהליך ההיסטורי של עירוב בין תפל לטפל (ולא רק בין עיקר וטפל ;) חזקים ממני). לכאורה 11:44, 16 בנובמבר 2006 וד"א, דבריו של בארי 'אין שימוש למילה "תפל" במונחי סרק בעיקרון' אינם מדוייקים: הדוגמה המובהקת במקרא היא "נביאיך חזו לך שוא ותפל" (איכה). לצערי אין תחת ידי כרגע ספרים לצטט מהם, אך ברור שמדובר ב"דברים שאין בהם ממש". גם אמרתו המפורסמת של ר' אליעזר (שוב, אין לי כרגע מקורות מדייקים): "כל המלמד את ביתו תורה כאילו לימדה תיפלות" תומכת בדברי(ולמרות שיש נוסחאות בהן כתוב "טפלות", מקובל שהנוסחה היא "תיפלות").
 
למעלה