תם עידן הרבנות. פרשיית הרב מוטי אלון היא הקש

yaakii

New member
"לפום צערא -אגרא"

על תנורו של עכנאי, שמעת? על האדם לעשות את המאמץ להגיע לעשות את הטוב בעיניי ה', גם אם זה דורש התחכמות. אני בהחלט חושב שזה רצון ה'. לאור המצב הקיים בדורנו בו נחשפות עוד ועוד פרשיות שחיתות של רבנים וגדולי תורה המנצלים את סמכותם לביצוע חטאים שונים.
 

yaakii

New member
ואולי הפוך?

האם ידוע לך מהם אחוזי הרבנים המתחזים? אולי יותר מ-50% מהרבנים הם אפיקורסים? או סתם אנשים שהתאוות שלהם הם בראש מעיניהם? וכל ההדרכות שהם מדריכים וכל פסיקותיהם הן שליליות?
 

tamarhp

New member
זה כבר לא באחריותנו. יש את חובת ההשתדלות.

ואם 90% מהרבנים פוסקים אותו הדבר, הגיוני שהפסיקות של הרב נכונות...
 

yaakii

New member
לזה קוראים "לפטור את עצמך בקלות"

בדור שבו נחשפים עוד ועוד רבנים כדמויות שהסתירו אורח חיים הנוגד חיי טהרה, חיי תורה להמשיך ולהקשיב לרבנים זו שערוריה! האם עדיף לחולה: 1. להקשיב להדרכה של אדם שאולי הוא רופא ואולי הוא רוצח 2. לנסות ולמצוא תרופה בעצמו מספר תרופות, על אף שהידע שלו ברפואה מוצמם?
 

רוני13

New member
אנלוגיה שגויה לחלוטין

הרב קיבל הסמכה לרבנות, הוא למד תורה כך שהאנלוגיה אולי אבל רק אולי אולי יכולה להיות אודות אדם שהוא רופא ויכול להיות שלא הצליח לו ניתוח אחד[אבל עדיין רופא].
 

yaakii

New member
הרב קיבל הסמכה לרבנות=

אותו אדם (שיכול להיות רוצח/רופא) למד את שמות התרופות
 

רוני13

New member
לא, זה אדם שלמד רפואה

ואני אתקן את האנלוגיה שלך עוד, במקרה והרב עבר על איסור של בין אדם לחברו דומה לרופא שכשל בעת ניתוח, אך אם הרב עבר על מצוות שבין אדם למקום זה דומה לרב שמעשן וכשל בבריאותו שלו.
 

yaakii

New member
בסדר, אל תהיה קטנוני.

אנחנו מדברים עם רב שלא נפתחה נגדו פרשיה, אלא רב רגיל בדורנו שהוא מועמד להיות רב "אמיתי" כמו שהוא מיועד להיות רב "מזוייף".
 

רוני13

New member
תתחיל לדייק

אם רב הוסמך לרבנות-הוא רב לכל דבר ועניין, למה הדבר דומה? לרופא שקיבל תעודת רפואה. אין דבר כזה רב "מזויף", כל עוד אדם הוסמך לרבנות הוא רב וכבודו הוא כבוד התורה, תתחיל לקבל זאת-גם אם הוא חטא, זה מכיוון שהוא בן אדם אך הוא לא רב "מזויף" הוא עדיין רב, פשוט רב שחטא, אין זה מבטל את דברי התורה שיצאו מפיו בדיוק כמו שדבריו של אלישע בן אבויה לא נתבטלו לאחר שהפך ל"אחר"[ומכאן שמו, שפסק מלהיות אלישע הגדול בתורה וכאילו הפך לאדם אחר]
 

yaakii

New member
*אתה* מתייחס לדברים כשחור ולבן.

אם הרב יודע הלכה-אפשר ללכת על פי הוראותיו. לא נכון!! אף אחד לא ערב לכך שהוא ישתמש בידע שלו כשהוא מורה לך מה לעשות! אולי להפך! אולי הוא יטעה אותך בכוונה כי הוא אפיקורס! כמו שרב מסתיר את נטיותיו המיניות, כך הוא יכול להסתיר את עובדת היותו אפיקורס.
 

רוני13

New member
שוב זה לא מתפקידך לדעת

אם כלפי חוץ הכל בסדר, אז יש חובה להקשיב לו, כפי שכבר הגבתי לך בהודעה אחרת "עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה: לֹא תָסוּר, מִן-הַדָּבָר אֲשֶׁר-יַגִּידוּ לְךָ--יָמִין וּשְׂמֹאל". זה משנה כבר תתפלפל בנושא, הנושא הזה מאוד ברור, אינך מעלה טיעונים רציניים, אתה מנסה לבטל דברי תורה ומתעלם בגסות מחז"ל. אם הוכח אחרת זה כבר עניין אחרת.
 

רוני13

New member
תפסיק להחזיר אותי למשל ותתחיל להתמודד

אתה שוב מתעלם מהתורה. האם יש לך הוכחה כלשהי נגד כל אחד מהרבנים שאתה מטיל בכולם דופי? אם לא, אתה כופר בה', אין מה להתפלפל.
 

yaakii

New member
האם יש לך הוכחה כלשהי נגד ל אחד

מהאנשים בבית החולים? לא! ובכל זאת אתה לא תרצה לעבור טיפול בבית-החולים כי אתה יודע שבין האנשים שם יש רוצח שמתחזה לרופא. שוב, זה בדיוק כמו עם האמא שאוסרת על הילד לקבל ממתק. זה לא שהיא מטילה מום בכל האנשים
 

רוני13

New member
די עם המשל, רבאק.

יש לך הוכחה נגד כל אחד מהרבנים? אם לא, אתה מחויב לדבריהם. נקודה. זה לא מעניין את הקב"ה מה הייתה עושה אמא של כמה ילדים או מה היה עושה אדם שעומד לעבור ניתוח.
 

yaakii

New member
למה די? הוא צורם לך?

בדורות האחרונים נחשפים עוד ועוד רבנים כאנשים שמנצלים את סמכותם לביצוע חטאים ולהטעייה של האנשים שמגיעים אליהם. עלינו לקחת בחשבון שכל רב הוא בעל פוטנציאל להיות רמאי, כמו שכל מחלק ממתקים הוא בעל פוטנציאל להיות פדופיל. במקרה כזה, עדיף שלא להיוועץ ברב, אלא להגיע למקסימום שאפשר עם חשיבה עצמאית. ובשונה מהמשל ששם החולה עלול לקחת את התרופה הלא נכונה, בסוף שלנו מובטח סיום טוב. גם אם נטעה מבחינת מה שהיינו צריכים לעשות הלכתית , עשינו את הדבר הנכון כשלא הלכנו להיוועץ באדם שהיה עלול להורות לנו לעשות דברים רעים ומזיקים.
 

רוני13

New member
לא, כי הוא מגוחך ולא קשור

בדורות האחרונים נחשפים עוד ועוד בני אדם כאנשים שמנצלים את סמכותם לביצוע פשעים ולניצול האנשים המגיעים אליהם. עלינו לקחת בחשבון שכל אדם הוא בעל פוטנציאל להיות נוכל/גנב/אנס/רוצח/פושע כמו שכל מחלק ממת'ים הוא בעל פוטנציאל להיות פדופיל. במקרה כזה, עדיף שלא להיפגש/להיוועץ עם אף אדם, אלא להגיע למקסימום שאפשר עם חשיבה עצמאית ובידוד עצמי מן החברה. ובשונה מהמשל ששם החולה עלול לקחת את התרופה הלא נכונה[, בסוף שלנו מובטח לו סיום טוב[מוזר, אני שמעתי על אנשים שלקחו תרופות לא נכונות ומתו מכך...אבל נהי נמשיך לזרום] גם אם נטעה מבחינת מה שהיינו צריכים לעשות הגיונית, עשינו את הדבר הנכון כשלא נפגשנו/היוועצנו באדם שהיה עלול לרצוח/לאנוס/לשדוד אותנו ולרמות אותנו.
 

yaakii

New member
אתה מפספס נקודה חשובה!

הרי מה כל הסיבה שמתוועצים ברב? כדי שהוא יוביל אותנו לעשות הישר בעיני ה'. אבל אם יש חשש שההליכה לרב תעשה בדיוק הפוך, עדיף שלא ללכת לרב! ולעשות כמה שיותר ישר על פי הידע שלך. זה לא כמו פגישה עם אנשים שזה דבר שקורה ממילא. זה ללכת במיוד לרב להתייעצות שעלולה להיות מזיקה! לא הבנת...אמרתי שבמקרה שלנו הסוף הוא טוב, ולא כמו במשל שיכול להיות סוף רע שהוא ייקח את התרופה וימות. כי אצלנו האדם השתדל לעשות את ההלכה הנכונה ועל זה הוא יקבל שכר.
 

רוני13

New member
הסיבה שהולכים לרב

היא כשיש לך שאלה הלכתית והולכים אליו כדי לדעת את התשובה ההלכתית המתבררת בתורה, כפי שאמרתי אתה לא יכול לפקפק בכל הרבנים ללא הוכחה אישית נגד כל אחד ואחד מהם[גם זה איסור דאורייתא], אתה מחויב לשמוע להם[חיוב דאורייתא] ומחויב בכבודם[חיוב דרבנן],וכמו כן לעשות הישר בעינייך ללא לימוד מעמיק זה פסול מדאורייתא. אתה לא יודע כלום, הידע שלך הוא כלום ואפסי, אדם שהוסמך לרבנות הוסמך כי הוא למד מספיק בשביל כך, לא ברור לי מאיפה אתה שואב את הביטחון העצמי המופרז בכך שתצליח לדעת לפסוק לעצמך הלכה, תרשה לי לפקפק בלימוד הגמרא שלך, אתה קצת מזלזל בהלכה היהודית הדורשת פלפול והעמקה רצינית ולא רפרוף בכמה ספרי סיכום חופרים. לא ללכת לרב הרבה יותר מזיק מללכת לרב, כפי שאמרתי לך בהודעה אחרת, חצי אמת גרועה משקר, "ואם-נפש, כי תחטא, ועשתה אחת מכל-מצוות ה', אשר לא תיעשינה; ולא-ידע ואשם, ונשא עוונו", ההשתדלות היא חשובה אבל התוצאה הסופית לא פחות, רבי עקיבא היה בוכה על כך:"ולא ידע ואשם ונשא עונו כשהיה רבי עקיבא מגיע לפסוק זה היה בוכה, ומה מי שנתכוין לאכול שומן ועלה בידו חלב? אמרה תורה: ולא ידע ואשם ונשא עונו". סוף פסוק, חזור בך עכשיו, מספיק ביזית את כבודה של תורה, מספיק זילזלת בחוכמתם של רבנים, מספיק האדרת את עצמך מעבר למה שאי פעם תוכל להיות. ושוב, חלאס עם הדימויים המעפנים האלה.
 

yaakii

New member
כולנו אשמים בזילזול בכבוד התורה

בכך שהענקנו את אות הרבנות לאנשים שהראו שהם יודעים ש"ס גמרא. ועכשיו אנחנו משלמים על זה. עכשיו שונאי הדת צופים מהצד בהנאה ומלגלגים על כך שגדול ברבני הציבור הדתי מבוייש ומואשם בפשעים. במקום לתפוס את עצמנו ולעצור את הממסד הזה שמוליד יותר רע מאשר טוב. הידע שלי הוא אפסי, אבל הוא מאפשר לי לנהוג בחיי היום יום כמעט בלי שאלות ואם מדי פעם מתעוררת שאלה אפשר להחמיר (בענייני בשר וחלב, לדוגמא), ואם מגיעים למצב שלא שייך חומרה/קולה ובאמת לא יודעים מה לעשות לפי ההלכה, מעפילים את שיקול הדעת. גם הרב עושה את זה לפעמים. וכמו שלא על כל שאלה הולכים לגדול הדור שיפסוק, ככה לא על כל שאלה צריך ללכת לרב שיפסוק. אם הדבר עלול לעלות במחיר כבד, כמו שהוא עלה לתלמידים של הרב מוטי אלון שקשורים לפרשייה-עדיף לפסוק לעצמך על-פי הידע התורני שיש לך, ובהתאם לדעת תורה אליה חונכת. זו ההשתדלות הטובה ביותר שאפשר לעשות.
 
למעלה