תמונות לכבוד האביב...

מצב
הנושא נעול.
עקלתונים
ההגדרה של עקלתון הוא שלוחה שמחוברת לקו הראשי משני קצותיה. כלומר, אם בתחנה מסוימת יש מצד אחד קו ראשי אחד ומצד שני שניים, אזי נכון הוא שניתן להכנס לעקלתון ולצאת ממנו לקו הראשי (כנ"ל לגבי כל מספר שונה של כניסות ויציאות מהתחנה) ואז מה שאמרתי לגבי כניסה ויציאה מעקלתון הוא שגוי, כמובן. אתה צודק כמובן שהסימנור הצהוב הוא לפני המפלג שמחבר את קו 1 בתחנת תל אביב מרכז אל הקו הראשי.
מתי תצטרף אלי לנסיעה???
יהיה לנו הרבה על מה לדבר
 

easylivin

New member
איציק !!
ורק אם בא לך... פירוט על מערכת הסימנור? איך הכל עובד? המשמעות של הרמזור ירוק-צהוב-אדום אני יודע לדעתי, מה המשמעות של הרמזור מתחתיו באלכסון? ומשמעות רמזורים אחרים כמו אלו בעלי שני צבעים בלבד וכו'? אשמח לפירוט ושוב תודה על אחלה תמונות
בנוסף להסברים הנהדרים של איציק, יש את
הקישור "הבנאלי" הבא: http://he.wikipedia.org/wiki/סימנור ואם יש בו אי-דיוקים או חסר במידע, אפשר לתקן... (על סמך מקורות ובהתאם לכללי הוויקיפדיה, כמובן.)
 
בנוסף להסברים הנהדרים של איציק, יש את
הקישור "הבנאלי" הבא: http://he.wikipedia.org/wiki/סימנור ואם יש בו אי-דיוקים או חסר במידע, אפשר לתקן... (על סמך מקורות ובהתאם לכללי הוויקיפדיה, כמובן.)
פעם ראשונה שאני רואה את ההסבר של ויקיפדיה
אצלנו נהוג לומר סימנור מוקדם ולא מקדים. בדקתי הרגע בכל הספרים המקצועיים הרכבתיים שיש ברשותי וגם שם משתמשים במילה מוקדם. תודה על הקישור. איציק
 

easylivin

New member
פעם ראשונה שאני רואה את ההסבר של ויקיפדיה
אצלנו נהוג לומר סימנור מוקדם ולא מקדים. בדקתי הרגע בכל הספרים המקצועיים הרכבתיים שיש ברשותי וגם שם משתמשים במילה מוקדם. תודה על הקישור. איציק
וכותבי הוויקי מוזמנים לתקן

בכלל, יהיה נחמד אם חלק מהערכים הרכבתיים יעודכנו בהתאם להערות של אנשי מקצוע... חוץ מזה, תמיד תהיתי: האם קיימת ספרות מקצועית כלשהי בנושא בעברית, שאפשר להעלות אותה לעיון חופשי באינטרנט ללא בעיה של זכויות יוצרים? (למשל, ספרים שיצאו לאור לפני זמן רב מאוד) הרי ספרות באנגלית ובשפות רבות אחרות לא חסרה, אבל בעברית כולל דברים ייחודיים לרכבת ישראל - יוק.
 
וכותבי הוויקי מוזמנים לתקן

בכלל, יהיה נחמד אם חלק מהערכים הרכבתיים יעודכנו בהתאם להערות של אנשי מקצוע... חוץ מזה, תמיד תהיתי: האם קיימת ספרות מקצועית כלשהי בנושא בעברית, שאפשר להעלות אותה לעיון חופשי באינטרנט ללא בעיה של זכויות יוצרים? (למשל, ספרים שיצאו לאור לפני זמן רב מאוד) הרי ספרות באנגלית ובשפות רבות אחרות לא חסרה, אבל בעברית כולל דברים ייחודיים לרכבת ישראל - יוק.
לא מכיר
ספרות מקצועית רשמית. לנו ברכבת גם אין ספרים מקצועיים רשמיים אלה חוברות שיוצאות בהתאם לקורסים השונים. לצערי החומר ברכבת נמצא במוחות של כמה מאיתנו ועדיין אין משהו כתוב רשמית.\ אשמח לעזור ולהסביר מה שאוכל, לא לשכוח שבמשך 3 שנים הייתי מדריך במרכז ההדרכה הרכבתי וחלק מצוות מקימי הסימולטור כך שידע לא חסר לי. אשמח לעזור בכל עת!!! איציק
 
לא מכיר
ספרות מקצועית רשמית. לנו ברכבת גם אין ספרים מקצועיים רשמיים אלה חוברות שיוצאות בהתאם לקורסים השונים. לצערי החומר ברכבת נמצא במוחות של כמה מאיתנו ועדיין אין משהו כתוב רשמית.\ אשמח לעזור ולהסביר מה שאוכל, לא לשכוח שבמשך 3 שנים הייתי מדריך במרכז ההדרכה הרכבתי וחלק מצוות מקימי הסימולטור כך שידע לא חסר לי. אשמח לעזור בכל עת!!! איציק
בעצם..
בספר הוראות ההפעלה החדש ישנם הרבה מושגים שהוגדרו מחדש. הספר יצא לאור לפני שנה ומעודכן באופן תמידי. ספרים המלמדים על המנוע והאיתות לא קיימים!!!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
וכותבי הוויקי מוזמנים לתקן

בכלל, יהיה נחמד אם חלק מהערכים הרכבתיים יעודכנו בהתאם להערות של אנשי מקצוע... חוץ מזה, תמיד תהיתי: האם קיימת ספרות מקצועית כלשהי בנושא בעברית, שאפשר להעלות אותה לעיון חופשי באינטרנט ללא בעיה של זכויות יוצרים? (למשל, ספרים שיצאו לאור לפני זמן רב מאוד) הרי ספרות באנגלית ובשפות רבות אחרות לא חסרה, אבל בעברית כולל דברים ייחודיים לרכבת ישראל - יוק.
תוקן
 

Rubim88

New member
תמונות לכבוד האביב...
חג אביב שמח לכולם!!! אתמול הפעלתי 6855 - 6854. קצת תמונות... תהנו... איציק

תמונות מעולות! שאלה לגבי התמונה הראשונה, זה רק אני או שלפני האוטם של במקטע הגנה(ככה קוראים לדבר הזה?) יש מונה צירים? ידוע לך למה צריך אותו שם?
 

תמונות מעולות! שאלה לגבי התמונה הראשונה, זה רק אני או שלפני האוטם של במקטע הגנה(ככה קוראים לדבר הזה?) יש מונה צירים? ידוע לך למה צריך אותו שם?
אוטם
ראית נכון, גם אוטם שהוא קו לכל דבר מוגן חשמלית ע"י מונה צירים, לכן ישנו גם סימנור עיתוק מכיוון האוטם לכיוון התחנה. איציק
 

Rubim88

New member
אוטם
ראית נכון, גם אוטם שהוא קו לכל דבר מוגן חשמלית ע"י מונה צירים, לכן ישנו גם סימנור עיתוק מכיוון האוטם לכיוון התחנה. איציק
טוב הקו הזה הוא די ארוך לפי
שלטי הק"מ, אבל נגיד במסלול החלקה הקצר בתמונה "יציאה מלהבים לכיוון דבירה‬" יש גם מונה?
 
טוב הקו הזה הוא די ארוך לפי
שלטי הק"מ, אבל נגיד במסלול החלקה הקצר בתמונה "יציאה מלהבים לכיוון דבירה‬" יש גם מונה?
אכן יש
בכל אוטם הממוקם בתחנה הנשלטת ע"י איתות אלקטרוני, כל קו כולל האוטם יהיו מוגנים ע"י סימנור ומונה צירים.
 

תמונות מעולות! שאלה לגבי התמונה הראשונה, זה רק אני או שלפני האוטם של במקטע הגנה(ככה קוראים לדבר הזה?) יש מונה צירים? ידוע לך למה צריך אותו שם?
שים לב לעוד דבר...
אני עומד על קו מס' 1 וההמשך הקו שלי מכוון אל האוטם. מדוע??? זה מאד מאד חשוב.
 

Mister Eli

New member
שים לב לעוד דבר...
אני עומד על קו מס' 1 וההמשך הקו שלי מכוון אל האוטם. מדוע??? זה מאד מאד חשוב.
אולי...
שבמידה ונהג שכח לקחת את הכדורים בבוקר(כמו ההוא מנתניה) וממשיך לסוע למרות סימנור אדום ימשיך לכיוון אוטם על מנת לא לעלות על קו ראשי ולא לבצע אסון כזה או אחר?
 
אולי...
שבמידה ונהג שכח לקחת את הכדורים בבוקר(כמו ההוא מנתניה) וממשיך לסוע למרות סימנור אדום ימשיך לכיוון אוטם על מנת לא לעלות על קו ראשי ולא לבצע אסון כזה או אחר?
צודק!!!!!
אצלנו זה נקרא "מסלול החלקה"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה