תמונת דוריאן גריי

01001101

New member
תמונת דוריאן גריי

סיימתי לקרוא ואני מתעניין ברקע לכתיבתו, פרשנויות, ורשמים. תודה מראש, מר בינאר.
 

amadad

New member
../images/Emo58.gif

מדובר על אדם המוכר את נשמתו לשטן תמורת נעורי נצח או יופי נעורים ניצחי.
 

eitan007

New member
שאלה.

עכשיו הזכרת לי איזה סיפור שפעם קראתי. הסיפור מספר על כך שהשטן נותן למישהו תמורת מחיר מאוד מאוד גבוה, את מתנת העושר ואושר עלי האדמות. המילכוד מסתכם בכך ששומה על האדם למכור את המתנה למישהו אחר תמורת מחיר נמוך יותר. ועל אדם למכור במחיר עוד יותר נמוך וכך הלאה. מי שלא מצליח למכור אותה, השטן משתלט על נשמת ואו משהו כזה. בהתחלה זה טוב ונחמד אבל כשהמחיר הופך לממש נמוך הדברים מתחילים להסתבך. מישהו מכיר את הסיפור ?
 

eitan007

New member
ועוד משהו.

האדם הראשון לו מכר השטן המתנה, היה אלכסנדר מוקדוןף והמתנה התגלגלה לה בין אלפי אנשים במשך אלפיים שנה, עד שהמחיר נשחק.
 

ביאנה

New member
ואוו!

איתן, קודם כל ברוך הבא לפורום דבר שני אני מצטרפת לבקשתו של איתן לדעת איך קוראים לספר הזה- נורא מסקרן והייתץי קוראת אותו מיד אם רק תגלו לי איך קוראים לו... בבקשה!
 
לרוברט לואיס סטיבנסון

יש סיפור כזה בקובץ הסיפורים שלו "סיפורים מים הדרום"
 

eitan007

New member
לא יודע, אולי , אם כי אני לא

זוכר שאי פעם קראתי סיפורים של סטיוונסון. אני צריך ללכת ביום ראשון לספריה אז אני כבר אבדוק.
 

ביאנה

New member
איתן

אל תשכח להודיע לי אם תמצא אני מאוד אוהבת סיפורים על כוחות על טבעיים, ואם גם אתה אז אני ממליצה לך על"השטן והעלמה פרים" של פאולו קואלו, "שטן" של ג´רמי לוון וגם "דברים שצריך" מאת סטיפן קינג למרות שיש לי מין הרגשה מוזרה שכבר קראת אותם האם אני צודקת?!
 

eitan007

New member
מצטער.

לא קראתי את ספרים הללו, אבל אם היית צריכה לבחור את בטוב מבין השלושה, על איזה היית ממליצה ?
 

ביאנה

New member
ואוו הכנסת אותי לדילמה עכשיו

אני חושבת שזה תלוי בך אם אתה אוהב ספרי אימה אבל גם אין לך בעיה עם ספרים ארוכים (700 עמ´ בערך) אז סטיפן קינג- "דברים שצריך" אם אתה אוהב ספרים קצרים, בסגנון קליל ומעניין עם הרבה קלישאות - "השטן והעלמה פרים" ואם לעומת זאת אתה אוהב ספרי פסיכולוגיה כבדים עם תיאורים עמוקים של פעולת המוח אבל גם מעניינים ועמוקים מבחינה פילוסופית ,ספרים שדנים על אופן ואופי הדברים המתרחשים בשמיים אז בהחלט "שטן" מאת לוון אני הייתי ממליצה על שלושתם ,אחד אחרי השני, יתנו לך ראייה חדשה על החיים קריאה מהנה
 

tarfon

New member
קראתי די מזמן

ולגבי הרקע לכתיבתו אני ממש לא יודע, למרות שביוגרפיות של אוסקר ויילד הן די פופולאריות לאחרונה, כך שלבטח תוכל להשלים את החסר די בקלות.. ספויילרים... הסיפור עצמו די מוכר, ונעשו על פיו גם כמה סרטים. הסיפור מצא חן בעיני מאוד - הצעיר בעל המראה התמים המושלם מביע משאלה שפניו לא ישתנו. המשאלה מתגשמת וכל השינויים שבאופן רגיל היו חלים על האדם חלים על תמונת דיוקנו. דוריאן התמים אך הסקרן הופך לנבל מרושע המנצל את מראהו התמים לשלל מעללים מבישים ונפשעים, כאשר דיוקנו הופך לאט לאט לדיוקן של אדם מחריד. הבעיה העקרית שלי היתה השעמום שהשרו עלי הרשימות האין-סופיות של מעשי הפשיעה שלו, כמו גם רשימה באורך הגלות של כל כלי הנגינה שניסה וכן הלאה. בבעיה דומה נתקלתי גם ב"מובי דיק" (נזכרתי בזה בעקבות הסרט הנורא ששודר אמש בהולמרק) עם הפרקים המשעממים בנושא סיווג לוייתנים, כמו דיונים אם לוייתן מסוג מסויים הוא בכלל דג... זה קצת פגם בהנאתי. אם נחזור לדוריאן גריי, אהבתי אותו, למרות מגרעותיו, והסוף חביב עלי מאוד. יש בו מן מוסר השכל - הלא כן ? מהסוג החביב על ויילד (ע"ע "הענק וגנו")
 
למעלה