תמיד שואל שאלות בלי מטרה אבל...

murzik3591

New member
תמיד שואל שאלות בלי מטרה אבל...

הפעם הסקרנות הורגשת אותי, בהנחה שיש אולפן למוזיקה שחורה בלבד והכוונה שאין צורך להקליט אפילו לא שתי כלים במקביל. האם יש צורך המיקסר? השאלה ליתר דיוק האם יש משהו שמיקסר עושה שאין דרך לעשות את אותה פעולה על ידי תוכנת הפקה ועריכה או על ידי כל רכיב אחר
הכוונה לאולפן שיש לו מיקרופון אחד ואזניות, ולעיטים רחוקות בהנחה שיש מטרה בהקלטה של כלים הרי שאפשר לחבר אותם ישר לכרטיס קול לא
 

HeavenlyB

New member
אז ככה

בהנחה שזהו אולפן ביתי, ואתה לא מצפה להפקת ענק אז לא צריך. הכל תלוי לאיזו רמה אתה רוצה להגיע, ואפשר להגיע לרמה טובה רק עם המחשב. עבודות שאני עושה בבית אני עובר רק עם המחשב, באולפן כמובן אני מנצל את העובדה שיש מכשירים חיצוניים, ומיקסר שעולה $80,000 כך שאני מנצל את האיכות של כל אלה, מאשר לעבוד עם תוכנה שרק מחקה את מה שהם עושים.
 

murzik3591

New member
תודה שענית, אשאל אותך עוד שאלה קצרה

עד כמה משמעותי ההבדל לדוגמא בין אפקט שאתה מוסיף לקול דרך תוכנה לבין אותו אפקט שאתה מוסיף דרך המיקסר(בהנחה שיש אפקטים במיקסר)
 

AK nothing more

New member
לרוב

אין הבדל אבל תקח בחשבון שדרך תוכנה אם אתה טועה אתה יכול לעשות UNDO שאתה לא יכול דרך מיקסר כך שאתה צריך לעשות המון חזרות כדי להשיג את התוצאה כמו שאתה רוצה בנוסף אפקט של תוכנה נותן לך לקבוע כמה DRY\WET אתה רוצה ולשנות אם לא אהבת
 

baduist

New member
מה זה "צריך".

למיקסר יש שני שימושים - אחד - ניתובים. שני - במקרים מסויימים - הגברת מיקרופון. אם אתה לא מרגיש את הצורך באלה, אז אתה לא צריך מיקסר, נקודה. לגביי ההבדל - תיאורטית אין הבדל.
 

AK nothing more

New member
אני מתקן את עצמי

נכון אין הבדל תיאורטית אבל מעשית יש מעט לגביי מה שאמרתי על DRY וWET אני חושב שתוכל לקרוא ולהבין יותר כאן
 

baduist

New member
אין קשר, אתה כבר נכנס כאן לאיזה

סוג מיקסר. בגדול - אין הבדל בין ברזל לתכנה בתחום הניתוב. התחרות בין מיקסרים והשוני ביניהם נמצאים גם בתחום ה"ברזל" וגם בתחום התכנה. מה שכן שכחתי לציין - תכנה לעולם לא תוכל לספק הגברה למיקרופון.
 

murzik3591

New member
אבל כרטיס חיצוני כן, אז אם יש לי רק

מיקרופון יחיד להקליט אני לא חושב שיש צורך במיקסר. אני לא מבין בסאונד ומעולם לא למדתי אבל נראה לי שזה אפילו רצוי לחבר ישירות לכרטיס קול שיש בו הגברה.
 

HeavenlyB

New member
לפי ההסבר שלך

לא נראה לי שאתה צריך מיקסר. רצוי לחבר ישירות לכרטיס אם אין לך מגבר באיכות יותר טובה. קדם מגבר טוב למיקרופון יכול לשנות הרבה, אבל באותה מידה יכול לעלות הרבה.
 

baduist

New member
כאמור - אם אתה לא

מרגיש את הצורך במיקסר - כלומר - אתה מצליח להקליט, ומרוצה מהתוצאה - איך סיבה שתצטרך להוסיף מיקסר. כך לגביי כל פריט ציוד. אם מסתדרים בלי, ומרוצים מהתוצאה - אין צורך:)
 

baduist

New member
במילים אחרות - ניתובים:)

מה הולך לאן וכמה. אתה חייב להודות שההגדרה שלי קולעת ב98% :)
 
למעלה