תנאי קבלה- הבדלים בין מכללות לאונברסיאות

Kite Cat

New member
תנאי קבלה- הבדלים בין מכללות לאונברסיאות

שלום, אני מעוניינת ללמוד משפטים בעתיד הקרוב. רציתי לדעת מהם תנאי הקבלה לאוניברסיטה לבין מכללה? בנוסף, רציתי לדעת איזה מכללות בארץ נחשבות טובות ללימודים אלו? מהן דרישות הקבלה בכלל? איזה דינים כדאי ללמוד בארץ? (מבחינת דרושים) בתודה מראש.
 

BlackUnicorn

New member
השאלות שלך קצת כלליות אבל אשתדל לענות

כעיקרון יש הרבה מוסדות ללימודי משפטים היום בארץ - מבחינת אוניברסיטאות - ת"א, בר אילן, העברית (ירושלים) וחיפה מכללות - הטובות הן הבינתחומית (שנקראת גם רייכמן, נמצאת בהרצליה) והמכללה למנהל (ראשל"צ) - אלו ממש מתקרבות לרמה של האוניברסיטאות ויש שאומרים שאפילו עוברות את הרמה של חיפה.. יש עוד כל מיני מכללות שהן נחשבות פחות לפי הסקרים - נתניה, קריית אונו, זו שבהוד השרון (שברח לי השם שלה כרגע.. משהו עם משפטים) ובטח שכחתי עוד כמה. מבחינת תנאי קבלה - לאוניברסיטאות תנאי הקבלה קשים מאוד - צריך ממוצע בגרויות גבוה, בד"כ בסביבות 105+ ופסיכומטרי בסביבות 700+, את יכולה להיכנס לאתרי האוניברסיטאות ולבדוק. וכמובן תשלום של כ- 10,000 ש"ח לשנה. מבחינת 2 המכללות החזקות - התנאים שלהם גם גבוהים יחסית למכללות האחרות והם דורשים ממוצע של כ- 91בבגרויות עד כמה שידוע לי, אולי יותר...הבעיה היא המחיר - כ- 25,000 ש"ח לשנה. למכללות האחרות את צריכה בערך תעודת בגרות וזהו למיטב ידיעתי... מבחינת דינים - הכי טוב ללמוד את מה שמעניין אותך. יש תחרותיות יותר קשה במסחרי למשל בניגוד לתחום הפרטי.
 

Kite Cat

New member
אין אפשרות לשפר לפני הקבלה לאוניברסיטה?

כלומר, לעלות את רף הבגרויות שלי? (מכינה) אני שוקלת כי כיום אני עומדת לפני שחרור, ורוצה להתחיל קורס השלמת יחידה במתמטיקה ל-4 יח"ל. האם יש צורך להשלים עכשיו או שאני יכולה להסתמך על מכינה לפני האונ'? ד"א- תודה על התשובות מקודם...
 
למעלה