תעוקת לב יציבה ורמת תפקוד

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
תעוקת לב יציבה ורמת תפקוד

שלום
הקרדיולוג שלי חושד שיש לי תעוקת לב יציבה .קרדיו סיטי מראה DIAG 1 90% ,

אקו לב הראה לחצים גבוליים ממה שהבנתי במקטע פליטה 60-65 ,ולחץ דם גבולי לאור זה מקבל טיפול בקרדילוק 2.5 והמלצה להליכה 45 דקות 5 ימים בשבוע (אני לא מצליח בגלל כאבי פרקים ) ולא מצליח הפסקת עישון
וולסטרן ורוזוב סטטין . עם שיפור, לאחר קבלת קרדיולוק ברקע יש דלקת פרקים , FMF פיברומיאלגיה .סכרת גבולית 5.7 .בעיה נפשית ..ורטיגו ועוד ..
נכות יש לי כבר מביטוח לאומי . אני אמור לעשות החמרת מצב , מבחן מאמץ איני יכול לעשות ,אקו לב עשיתי כאמור וסיטי לבבי גם. איך למעשה אמורים לקבוע את רמת התפקוד שלי מבחינה לבבית?...או האם עצם קיום תעוקת לב יציבה בפני עצמו זה מספיק?..
לכשעצמי אני מתעייף מהר ,מסוגל ללכת במישור. בעליות ,מדרגות מתקשה מאוד. למרות הטיפול .
 
תשובה

ניתן לבצע בדיקת אקו עם דובוטמין המדמה מאמץ ובעלת כושר ניבוי דומה למצב הלב במנוחה ובמאמץ

בברכה
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
תודה רבה ..אסביר יותר

כנראה לא הסברתי נכון ..את הלב בדקו מכל כיוון כמעט ..הממצאים מראים על הבעיה...שכאמור היא היצרות עורק ותעוקת לב יציבה . השאלה שלי שהקרדיולוג שלי לא ממש עונה עליה היא:
איך בודקים מה ההשפעה של הבעיה שלי על התפקוד היומיומי..
יש לי נכות על בעיות אחרות אני צריך החמרת מצב...נכות רפואית גבוהה יותר תסייע לי בתנאים יותר ..וגם תשקף את המציאות
בביטוח לאומי שינו את אופן קיבעת אחוזי הנכות ..בצורה כזו שמסתמכת על הבדיקות..אני בעצם שואל איך אדע שקבעו לי אחוזי נכות שהם לא נמוכים מידי למציאות?....זה יכול להשפיע על ניידות או שירותים מיוחדים ותנאי מס וקניית דירה ועוד..( ואני חשדן לגבי ביטוח לאומי קופחתי שם ..בעבר כבר ..חסכו עליי עשרות אלפי ש"ח )
כלומר איך מתרגמים את הממצאים שהבאתי פה לאי כושר עבודה?..ע"פ הסיכום הרפואי (רק עיניין השפעת הלב על מצבי ביתר הבעיות יש לי כבר נכות ..) ?
הבדיקה שהצעת אני הבנתי היא לאיבחון יותר מאשר קביעת רמת אי כושר או שלא הבנתי נכון?.. בממצאים אקבל הערכה של כמה כושר או אי כושר יש לי ?
:)
 
תשובה

הממצא עצמו של ההצרות לא אמור להשפיע על רמת התפקוד או הנכות, במידה ולא קיימות תלונות של כאב בחזה במנוחה או עדות לאיסכמיה באקו במאמץ

בברכה
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
תודה רבה :)

&nbsp
אני אגיש את החמרת המצב על כל מקרה שיהיה תיעוד של בעית לב קודם כל...בתקווה שלא יחמיר . ולא אצפה לאחוזים שאני מבין זה יהיה כנראה מנופה כי אין לזה השפעה ממשית על תפקוד
&nbsp
תודה רבה :) עזרת מאוד
 
למעלה