"תעלת בלאומילך" בירושלים

מצב
הנושא נעול.

tzvika pick

New member
רכבות משא ממשיכות לנסוע בקטע ב"ש - ק"ג
ובמסילת חלץ לכיוון אשדוד וצפון הארץ. באמת חבל שלא מפעילים רכבות לב"ש במסילת חלץ כפתרון זמני לתקופת הסגירה.
לדעתי לא רוצים "להרגיל" את הציבור
 
רכבות משא ממשיכות לנסוע בקטע ב"ש - ק"ג
ובמסילת חלץ לכיוון אשדוד וצפון הארץ. באמת חבל שלא מפעילים רכבות לב"ש במסילת חלץ כפתרון זמני לתקופת הסגירה.
אי אפשר להתחייב על לו''ז קבוע במהלך סגירת קו
בתוואי חלץ משום שסגירת קטעים מתבצעת לפרקים גם בקטע קריית גת תפעולית-ב''ש. רכבת משא פועלת עפ''י לו''ז גמיש וניתן לסגור מסילה ללא הודעה מוקדמת לציבור הנוסעים. בעבר כשמספר רכבות היה מועט ובמהלך שידרוג ותיקון מסילה בקטע לוד קריית גת, הופעלה רכבת נוסעים על מסילת חלץ בהגבלת מהירות . כשעתיים נמשכה הנסיעה מב''ש לת''א, תוך עצירות תפעוליות רבות באשקלון תפעולית , אשדוד עד הלום, צומת פלשת ועוד. מסילת חלץ משמשת בצוק עיתים כעתודה להעברת רכבות נוסעים במהלך חסימת קטע קריית גת נען לוד ע''י רכבת תקולה. אגב, מספר רכבות משא הנוסעות על מסילת חלץ מוגבל בשעת סגירת הקו ואינו עומד על המספר הקבוע ביום יום 24 רכבות משא.
 
ועוד
עדכון הכפלת מסילת לוד-ב"ש.
העבודות מצפון לנען מתקדמות בקצב משביע רצון. הושלמה העתקת אמת המים. משך הביצוע -יומיים ; משך העיכוב -ארבע שנים. כמו"כ, הושלמה הנחת המצעים ובקרוב צפויה הגעתו של הרבד. מתחם תעבורה - פנוי לעבודה, אך נדרש פירוק בטונדות מהמתחם. תחנת כפר מנחם -פרסום המכרז להקמת התחנה צפוי עד לסוף שנה זו. הריסת הבית ברמלה - נתקבל היתר מעיריית רמלה, אך זו מעכבת את ההריסה בשל עניין בלתי פתור עדיין בינה לבין דיירי הבית ושאינו תלוי ברכבת. כך או כך, ברכבת מקווים לפתרון מהיר של עניין זה. טרם נקבע מועד להשבתה נוספת של הקו, אך זו צפויה ככל הנראה לקראת סוף אוגוסט. הושלמה בנייתו של "גשר משרד השיכון" מצפון לב"ש. מדובר בגשר מרשים למדי שחבר הפורום הנכבד, מייקל אשבי, ישמח להעלות תמונות מהשלמתו.
עד לסוף שנה זו צפוי קטע ק.גת-ב"ש להיות מופרד לחלוטין ממפגשי כביש-מסילה. סטטוס קטעים מוכפלים - עד כה הושלמו כ-24 ק"מ של מסילה כפולה. רק 6 ק"מ מתוכם פעילים. הקטע הפעיל -חלץ- אחוזם. 10 ק"מ נוספים -מוכפלים אך לא פעילים- מצפון לקרית גת ולאורך כביש 6 ( אזור כפר מנחם). שישה ק"מ נוספים ולא פעילים נמצאים בקטע אחוזם -תל נגילה. מקטע תל נגילה-אחוזם מתוכנן להיות פעיל עד לסופה של שנה זו. בין השנים 2005 -2007 הונחו כ-50 ק"מ מסילה בפרויקט ההכפלה. בשנת 2009 לבדה תסתיים הנחתם של 34 ק"מ נוספים - דבר המעיד על ההתקדמות שרושם הפרויקט בעת האחרונה. תודה לר"י על המידע. עד כאן.
"פתרון מהיר של עניין זה"
שוב סטנד אפ קומדי של הרכבת. כמה פעמים צריך להסביר להם? כל ההצלחות מנען לב"ש לא יעזרו אם לא תיפתרנה הבעיות בלוד ורמלה. ואלו עדיין רחוקות מאד מפתרון. תושבי ב"ש ימשיכו לקבל שירות חלקי ומוגבל של הרכבת עוד שנים רבות בגלל ה"פתרונות המהירים" האלה.
 

בועז ל

New member
"פתרון מהיר של עניין זה"
שוב סטנד אפ קומדי של הרכבת. כמה פעמים צריך להסביר להם? כל ההצלחות מנען לב"ש לא יעזרו אם לא תיפתרנה הבעיות בלוד ורמלה. ואלו עדיין רחוקות מאד מפתרון. תושבי ב"ש ימשיכו לקבל שירות חלקי ומוגבל של הרכבת עוד שנים רבות בגלל ה"פתרונות המהירים" האלה.
שכר הלימוד על קטע רמלוד שולם כבר
במלואו ובריבית גבוהה. בחרתי להשתמש ב "פתרון מהיר", שהנו ניסוח עצמאי שלי, רק מאחר והבעיה הספציפית מוכרת לי ואכן מדובר בעניין שניתן לפותרו במהירות.
 
שכר הלימוד על קטע רמלוד שולם כבר
במלואו ובריבית גבוהה. בחרתי להשתמש ב "פתרון מהיר", שהנו ניסוח עצמאי שלי, רק מאחר והבעיה הספציפית מוכרת לי ואכן מדובר בעניין שניתן לפותרו במהירות.
אבל הבית עומד שם כבר עשרות שנים!
אז אפילו יפנו אותו מחר - איך זה יכול להיות מהיר? זה כמו "הטייס היחיד" שהתעורר בשנת 2006, "גילה" שיש פרוייקט של רכבת למערב ראשל"צ ואמר שהפרוייקט מתקדם מהר. הוא שכח שהפרוייקט "מתקדם" מאז 1955. הרי הכל תלוי בנקודת ההתחלה...
 

amit1270

New member
אבל הבית עומד שם כבר עשרות שנים!
אז אפילו יפנו אותו מחר - איך זה יכול להיות מהיר? זה כמו "הטייס היחיד" שהתעורר בשנת 2006, "גילה" שיש פרוייקט של רכבת למערב ראשל"צ ואמר שהפרוייקט מתקדם מהר. הוא שכח שהפרוייקט "מתקדם" מאז 1955. הרי הכל תלוי בנקודת ההתחלה...
כבר פינו אותו
 
נו באמת... אתה באמת סבור שהבית לא ייהרס בקרוב
? יש גבול לספקנות, וילהלם.
זאת לא אמרתי!
אמרתי שגם אם ייהרס מחר, עדיין לא מדובר בפתרון מהיר, שכן הבית ניצב שם בניגוד לחוק ומפריע להכפלת הקו מזה עשרות שנים, ועד עתה הבעיה לא נפתרה. לכן בכל מקרה מדובר לא בפתרון מהיר, לא בפתרון איטי, ואפילו לא בפתרון סופר איטי. מדובר בפתרון שרק מסע בחלל לגלקסיה אחרת אטי ממנו... אני בהחלט יוצא מנקודת הנחה שהבית ייהרס "בקרוב". אך כידוע לכולנו הרס בית זה לא יביא לפתרון כל הבעיות העומדות בדרכה של ההכפלה....
 

בועז ל

New member
זאת לא אמרתי!
אמרתי שגם אם ייהרס מחר, עדיין לא מדובר בפתרון מהיר, שכן הבית ניצב שם בניגוד לחוק ומפריע להכפלת הקו מזה עשרות שנים, ועד עתה הבעיה לא נפתרה. לכן בכל מקרה מדובר לא בפתרון מהיר, לא בפתרון איטי, ואפילו לא בפתרון סופר איטי. מדובר בפתרון שרק מסע בחלל לגלקסיה אחרת אטי ממנו... אני בהחלט יוצא מנקודת הנחה שהבית ייהרס "בקרוב". אך כידוע לכולנו הרס בית זה לא יביא לפתרון כל הבעיות העומדות בדרכה של ההכפלה....
לא מדובר על עשרות שנים !
גם אם עדיין צפויים עיכובים אי אלו ואחרים, עדיין הכפלת הקו לב"ש שראשיתה בתחילת שנות ה-2000 צפויה להסתיים בתוך שנתיים עד חמש שנים (שוב פעם: חמש שנים במיוחד בשבילך) . נכון, זה עדיין פרק זמן נוראי, אבל בהחלט לא מגיע לאודיסיאה בחלל שאתה מתאר.
 

בועז ל

New member
אז מה זה נתן?
אם פינוי הבית לא הביא לפתרון הבעיה, מה עוזר הפינוי?
אני אומר לך מה זה נתן
לולא הסדר הפינוי של הבית, העבודות בנען לא היו מתחילות. וילהלם ידידי: מדובר במסלול מתיש של הסרת מכשולים בזה אחר זה. הסרת המכשולים מאפשרת בכל פעם התקדמות נוספת בביצוע הפרויקט כולו. באדמיניסטרציה הקודמת עבדו בשיטה ההוליסטית הזו והתוצאות ידועות לכולנו.
 

בועז ל

New member
אבל הבית עומד שם כבר עשרות שנים!
אז אפילו יפנו אותו מחר - איך זה יכול להיות מהיר? זה כמו "הטייס היחיד" שהתעורר בשנת 2006, "גילה" שיש פרוייקט של רכבת למערב ראשל"צ ואמר שהפרוייקט מתקדם מהר. הוא שכח שהפרוייקט "מתקדם" מאז 1955. הרי הכל תלוי בנקודת ההתחלה...
נקודת ההתחלה היא הצו להתחלת העבודות
או בשבילך אישור התוכנית במועצה הארצית. כל מה שבא לפני כן זה דיבורים בעלמא. מובן שנקודות זמן אלו אינן מגיעות לטווחי הזמן עליהם אתה מדבר.
 
נקודת ההתחלה היא הצו להתחלת העבודות
או בשבילך אישור התוכנית במועצה הארצית. כל מה שבא לפני כן זה דיבורים בעלמא. מובן שנקודות זמן אלו אינן מגיעות לטווחי הזמן עליהם אתה מדבר.
מ.ש.ל.
הקו המערבי אושר במלואו לכל המאוחר ב-1955 (למיטב הבנתי אושר ברובו עוד לפני כן, וההפקעות אושרו בחלקן עוד בימי המנדט!). משרד האוצר עיכב הפרוייקט ביותר מ-40 שנה, כאשר בינתיים נסללו על התוואי נתיבי איילון, מה שכמובן סיבך מאד את ההקמה והאריך אותה בעוד 15-10 שנים. למעשה לא היתה שום מניעה לחנוך את הקו כולו ב-1960 לערך ואת הקו הכפול כעבור שנים ספורות. אבל במדינת הגמדים 57 שנה זה לא הרבה לביצוע פרוייקט בסדר גודל זעיר שכזה. הממשלות המתחלפות הנציחו את יבנה, אשדוד ואשקלון כערי "פריפריה" במשך עשרות שנים למרות שמדובר בערים המרוחקות פחות מ-50 ק"מ מת"א ולמרות שאין שום מכשול גיאוגרפי בינן לבין ת"א. למה? ככה! ד"א כפי שהוכיח כאן בזמנו ד"ר רייטר, בשנת 2004 כבר יכול היה להיות קו רכבת מהיר לאילת ללא שום השקעה כספית של הממשלה(!) ובשנה הנ"ל היה עובר לבעלות ממשלתית מלאה. אבל האוצר העדיף שאילת תישאר "על הירח". למה? ככה!
 

down under

New member
מ.ש.ל.
הקו המערבי אושר במלואו לכל המאוחר ב-1955 (למיטב הבנתי אושר ברובו עוד לפני כן, וההפקעות אושרו בחלקן עוד בימי המנדט!). משרד האוצר עיכב הפרוייקט ביותר מ-40 שנה, כאשר בינתיים נסללו על התוואי נתיבי איילון, מה שכמובן סיבך מאד את ההקמה והאריך אותה בעוד 15-10 שנים. למעשה לא היתה שום מניעה לחנוך את הקו כולו ב-1960 לערך ואת הקו הכפול כעבור שנים ספורות. אבל במדינת הגמדים 57 שנה זה לא הרבה לביצוע פרוייקט בסדר גודל זעיר שכזה. הממשלות המתחלפות הנציחו את יבנה, אשדוד ואשקלון כערי "פריפריה" במשך עשרות שנים למרות שמדובר בערים המרוחקות פחות מ-50 ק"מ מת"א ולמרות שאין שום מכשול גיאוגרפי בינן לבין ת"א. למה? ככה! ד"א כפי שהוכיח כאן בזמנו ד"ר רייטר, בשנת 2004 כבר יכול היה להיות קו רכבת מהיר לאילת ללא שום השקעה כספית של הממשלה(!) ובשנה הנ"ל היה עובר לבעלות ממשלתית מלאה. אבל האוצר העדיף שאילת תישאר "על הירח". למה? ככה!
טוב שאתה לא אומר שהפשה הטורקי
או איזה וייסרוי (viceroy) אחר (וייסרוי = משנה למלך) כבר תכנן את הקו המערבי...
 
טוב שאתה לא אומר שהפשה הטורקי
או איזה וייסרוי (viceroy) אחר (וייסרוי = משנה למלך) כבר תכנן את הקו המערבי...
הקו המערבי היה חלק מקו החוף
התכנון החל מטבע הדברים בימי המנדט. זו הסיבה כמובן שתוך זמן כל כך קצר הצליחה מדינת ישראל הצעירה והטרודה בבעיות בטחון וכלכלה להשלים את הקטע שבין תל אביב צפון (כיום בערך בני ברק) ועד הצומת עם הקו הבריטי המקורי (בין חדרה לבנימינה). אילולא התכנון בזמן המנדט ספק רב אם קטע זה של קו החוף היה מושלם לפני 1960-5. תהליך התכנון של כל הקו הושלם כאמור בשנות החמישים ואז נכנס להקפאה עמוקה. מאז ועד היום הדבר היחיד שנשאר כמו שהיה הוא שמעון פרס.
 
הקו המערבי היה חלק מקו החוף
התכנון החל מטבע הדברים בימי המנדט. זו הסיבה כמובן שתוך זמן כל כך קצר הצליחה מדינת ישראל הצעירה והטרודה בבעיות בטחון וכלכלה להשלים את הקטע שבין תל אביב צפון (כיום בערך בני ברק) ועד הצומת עם הקו הבריטי המקורי (בין חדרה לבנימינה). אילולא התכנון בזמן המנדט ספק רב אם קטע זה של קו החוף היה מושלם לפני 1960-5. תהליך התכנון של כל הקו הושלם כאמור בשנות החמישים ואז נכנס להקפאה עמוקה. מאז ועד היום הדבר היחיד שנשאר כמו שהיה הוא שמעון פרס.
קו החוף בקטע הדרומי מצומת רמז לבני ברק
ומאוחר יותר לתחנת ''רכבת צפון'' סבידור כיום, נסלל בעזרתו האדיבה מאוד של ''הדוד סם''. בכספנו אנו, השלמת הקו הבודד היתה צפויה בחגיגות ה120 של המדינה..
 
קו החוף בקטע הדרומי מצומת רמז לבני ברק
ומאוחר יותר לתחנת ''רכבת צפון'' סבידור כיום, נסלל בעזרתו האדיבה מאוד של ''הדוד סם''. בכספנו אנו, השלמת הקו הבודד היתה צפויה בחגיגות ה120 של המדינה..
קו החוף- תוספת
עדיפות ניתנה לסלילת הקו לא רק בשל קיצור הדרך בהובלת הדרים בין פרדסי הדרום והשרון לנמל המים הראשי של ישראל בחיפה , כמו גם שיפור השרות לנוסעים, אלא בשל החשש הבטחוני מחבלות במסילה בקו המזרחי הצמוד לקו הירוק בגבול ליד קלקיליה .
 
קו החוף בקטע הדרומי מצומת רמז לבני ברק
ומאוחר יותר לתחנת ''רכבת צפון'' סבידור כיום, נסלל בעזרתו האדיבה מאוד של ''הדוד סם''. בכספנו אנו, השלמת הקו הבודד היתה צפויה בחגיגות ה120 של המדינה..
תודה על המידע הנוסף, מייקל
אך אני התייחסתי להליכי התכנון ולא לתקציב (לא שניתן לזלזל בכך).
 
ועוד
עדכון הכפלת מסילת לוד-ב"ש.
העבודות מצפון לנען מתקדמות בקצב משביע רצון. הושלמה העתקת אמת המים. משך הביצוע -יומיים ; משך העיכוב -ארבע שנים. כמו"כ, הושלמה הנחת המצעים ובקרוב צפויה הגעתו של הרבד. מתחם תעבורה - פנוי לעבודה, אך נדרש פירוק בטונדות מהמתחם. תחנת כפר מנחם -פרסום המכרז להקמת התחנה צפוי עד לסוף שנה זו. הריסת הבית ברמלה - נתקבל היתר מעיריית רמלה, אך זו מעכבת את ההריסה בשל עניין בלתי פתור עדיין בינה לבין דיירי הבית ושאינו תלוי ברכבת. כך או כך, ברכבת מקווים לפתרון מהיר של עניין זה. טרם נקבע מועד להשבתה נוספת של הקו, אך זו צפויה ככל הנראה לקראת סוף אוגוסט. הושלמה בנייתו של "גשר משרד השיכון" מצפון לב"ש. מדובר בגשר מרשים למדי שחבר הפורום הנכבד, מייקל אשבי, ישמח להעלות תמונות מהשלמתו.
עד לסוף שנה זו צפוי קטע ק.גת-ב"ש להיות מופרד לחלוטין ממפגשי כביש-מסילה. סטטוס קטעים מוכפלים - עד כה הושלמו כ-24 ק"מ של מסילה כפולה. רק 6 ק"מ מתוכם פעילים. הקטע הפעיל -חלץ- אחוזם. 10 ק"מ נוספים -מוכפלים אך לא פעילים- מצפון לקרית גת ולאורך כביש 6 ( אזור כפר מנחם). שישה ק"מ נוספים ולא פעילים נמצאים בקטע אחוזם -תל נגילה. מקטע תל נגילה-אחוזם מתוכנן להיות פעיל עד לסופה של שנה זו. בין השנים 2005 -2007 הונחו כ-50 ק"מ מסילה בפרויקט ההכפלה. בשנת 2009 לבדה תסתיים הנחתם של 34 ק"מ נוספים - דבר המעיד על ההתקדמות שרושם הפרויקט בעת האחרונה. תודה לר"י על המידע. עד כאן.
תודה לסמנכ''ל תשתיות חברינו בועז ל.

אין לי אלא להודות לך על המידע המדוייק .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה