אוסיף עוד מספר נקודות חשובות:
גם אם נמשיך לייצר את החשמל מאותם מקורות (בעיקר פחם) - חישמול המסילות יביא לצמצום משמעותי בזיהום האויר, משתי סיבות: 1. נצילות האנרגיה של רכבות מונעות בחשמל, גבוהה
בהרבה מזו של רכבות מונעות בדיזל (גם בהנעה דיזל-חשמלית הנפוצה ביותר!
*), גם לאחר התחשבות באיבוד אנרגיה בתמסורת מתחנת הכח אל הרכבת, וכיו"ב. כלומר, צריכת אנרגיה לכל ק"מ-נוסע היא נמוכה יותר. פחות אנרגיה = פחות כסף, וגם פחות זיהום. 2. ייצור מרוכז של חשמל בתחנת כח, הוא נקי הרבה יותר הודות למסננים שמותקנים בארובות. יהיה זה יקר מדי ובלתי אפשרי להתקין מסננים כאלה בכל צינור פליטה של קטר/קרונוע. כמו כן, רוב תחנות הכח נמצאות הרחק ממרכזי האוכלוסיה הצפופים, וגם תחנות חדשות ניתן לבנות במרחק גדול מכל יישוב. מה גם ש"הפגיעה בנוף" היא מזערית עד כדי זניחה לחלוטין - אני אומר את זה בתור אדם שראה המון רכבות חשמליות בחייו. המסקנה היחידה היא שהיה זה רק תירוץ עלוב, שנועד להצדיק "מאבק סביבתי" נוסף. מסתבר שלא אכפת ל"ירוקים" שלנו, שלמעשה הקמפיין שלהם הוא אנטי-סביבתי מובהק - העיקר לזכות בתשומת לב, בתרומות למימון "המאבק" ובכח פוליטי נוסף. * זו היתה הערה לכל החכמולוגים, שאוהבים לציין ש"הקטרים שלנו הם חשמליים בעצם, הידעתם?" אז זהו, שנצילות האנרגיה של קטר חשמלי נטו, גבוהה בהרבה מזו של קטר דיזל-חשמלי. אין זה המקום להסביר מדוע (אולי בהזדמנות אחרת, במידה והסברים טכניים לא מפחידים אתכם).